![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paus: "Homo zijn is geen zonde"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...en-zonde.dhtml Nu snap ik er helemaal niks meer van !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja , ik ben dan ook geen "papa"-fan !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja , ik ben dan ook geen "papa"-fan !!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De paus heeft geen enkel standpunt gewijzigd tov Benedictus, dus de media verkopen onzin, al geef ik wel toe dat de woorden beter gekozen zijn dan voorheen. Ik vind het vooral goed dat de paus zich meer als een gewoon mens ziet, want soms werd/wordt de verering voor de paus wel wat eng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Homo)seks en katholieken. Een eeuwig wederkerende obsessie. De vorige paus ging zelfs zodanig ver dat hij zich verzette tegen de pogingen van Frankrijk en Nederland om de VN-lidstaten ertoe te bewegen om homoseksualiteit uit het Strafrecht te halen. Homoseksualiteit was namelijk "een vernieling van Gods Werk". En dan te bedenken dat die zogenaamde kerkvorsten wereldwijd door tientallen miljoenen mensen letterlijk en figuurlijk worden aanbeden. Onvoorstelbaar dat dergelijke sujetten steevast met alle égards worden ontvangen en behandeld.
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Begrijp je het verschil tussen homofilie en homoseksuele daden niet goed?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat daar hypocriet aan is? Dat een homoseksuele mens niet kan leven zonder homoseksuele daden te stellen, net zomin als een heteroseksuele mens kan leven zonder heteroseksuele daden te stellen. Hell, hun eigen priesters kunnen het niet eens... De uitspraak is m.a.w. een schaamlapje. Het "homo zijn" - evenzeer als het stellen van homoseksuele daden - wordt wel degelijk als een zonde beschouwd. D�*t is er hypocriet aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon hoe het volgens de katholieke leer is. Homofilie is niet een zonde, die bestaan gewoon. Maar een homoseksuele daad is een zonde. De paus/katholieke leer redeneert over homo,s zoals de meeste mensen over pedofilie redeneren. Pedofilie is een seksuele voorkeur en die bestaat gewoon. Maar wij hebben toch niet graag dat een pedofiel van zijn lusten realiteit gaat maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natúúrlijk is dat hypocriet! De hele katholieke "leer" is hypocriet!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar goed, dit is hameren op de definitie van een woord.
Deze uitspraak van de paus is in mijn ogen niet hypocriet maar daarom niet minder achterlijk. Het is zoiets als: "wielrenners zijn aardige mensen , maar ze moeten niet daadwerkelijk de fiets pakken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit inderdaad de goede formulering is. Homofilie is de (al of niet aangeboren) ingesteldheid, zeg maar het onderhevig zijn aan neiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"ge moogt wel paus zijn,maar geen pauselijke daden of handelingen stellen." Eens kijken hoe dat heerschap zou reageren. Want hij zegt maar precies hetzelfde over de homofielen en lesbischen. Maar maak u geen illusies. Deze paus , de zogenaamde 'Franciscus', is maar net zoals andere pausen: een overblijfsel en een reliek van en uit het Ançien Régime. Met alle denkbeelden van dien. Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |