![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Alé, de Moslims hun religie en alles wat voor hen Heilig is constant door het slijk trekken...
Was dat nu echt nodig? Waarom feitelijk? Ik heb daar in elk geval bitter weinig sympathie voor. Ik vind het behoorlijk degoutant zelfs. Net zoals het degoutant is hoe dat flutboekje een beetje met oorlogsmisdaden tegen een Europees volk zit te lachen. ![]() Wat een smeerlapperij is dat toch? En 'verdedigers van de vrije meningsuiting'? Laat me niet lachen. Het boekje dat een petitie voor het verbieden van het FN publiceerde heeft niets te maken met vrije meningsuiting. NIETS. Hetzelfde boekje dat Dieudonné (wiens humor in elk geval smaakvoller is dan die van Charlie Hebdo) zijn optredens wilde verbieden. Waarvan de fans vandaag ook oproepen om Dieudonné zijn optredens te verbieden? Nee, het is (was?) een vuil rioolgazetje - niets meer en niets minder. Moest Charlie Hebdo daarom verboden worden? Natuurlijk niet. En wat er deze week is gebeurd, is al helemaal waanzin. Maar plots Charlie Hebdo gaan ophemelen als helden van de vrije meningsuiting, aan dat soort belachelijke emopolitiek doe ik alvast niet mee. Je ne suis pas Charlie...
Laatst gewijzigd door het Spelende Kind : 9 januari 2015 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt het over de fatsoensnorm, die is inderdaad volledig verdwenen. Maar dat neemt niet weg dat je moet kunnen zeggen wat je denkt. Als dat door bepaalde mensen als vulgair, degoutant wordt gezien dan is dat maar zo.
Vrijheid van meningsuiting maakt een beschaving een beschaving. Satire, spot is overal (zelfs in Noord Korea), hier kunnen wij het alleen vrijuit doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het was een degoutant boekje, dat zelf niets om vrije meningsuiting gaf, maar zelfs zoiets zou moeten kunnen. Citaat:
Laatst gewijzigd door het Spelende Kind : 9 januari 2015 om 16:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waar wil je precies heen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niemand dwingt je toch om mee te doen aan die "emospektakel"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De doodstraf invoeren voor "smakeloosheid" ?
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie ze eerder als slachtoffers van de mensen die tegen vrije meningsuiting zijn. Er is niets heroïsch aan afgeknald worden voor je goed beseft wat er gebeurt door een losgeslagen godsdienstfanaticus. Dan ben je een slachtoffer, een echt, want in deze slachtoffercultuur waar we nu in zitten zijn er heel wat meer die pretenderen dit te zijn maar het uiteraard niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cultuuruitingen die weinig smaakvol of respectvol zouden kunnen bevonden worden zijn nu net onderdeel van een vrije samenleving.
Hier komen zeggen dat je Charlie Hebdo smakeloos vindt moet kunnen, maar is naast de kwestie. Of wil u een ander punt maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is ts (topicstarter) altijd nog degene die de kwestie van een topic bepaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Maar het spektakel wordt uiteindelijk wel door politiek en media gebruikt - en dat is wat mij in elk geval verontrust.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag stellen waarom hetgeen het blad deed "nodig" was, is via een omweg de vrijheid van mening te beknotten. Is het nodig vooraf een verantwoording uit te werken van wat men doet? Neen, want in een democratisch samenleving is de strafwet de enige bindende grens. In vele samenlevingen staat godslastering in de strafwet, maar in de meeste westerse democratieën niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou niet weten wat daar mis mee is. Ik ben voor absolute vrijheid van meningsuiting, maar daarom heb ik nog wel een fatsoensnorm en zou ik graag zien dat andere mensen zich ook aan die fatsoensnorm houden. Dat kunnen we alleen niet afdwingen via een wet, dat moet vanuit de mensen zelf komen. |
|
![]() |
![]() |