Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2015, 14:49   #1
Guust
Partijlid

Standaard 1000 stokslagen voor beledigen Islam

http://www.joop.nl/opinies/detail/ar..._er_nog_nodig/
Waarschijnlijk heeft dit ook niks met de Islam te maken.
Ik ben eens benieuwd welke Westerse leider tegen de koning van Saoudi Arabië gaat zeggen dat zijn 'land niets met de Echte Islam te doen heeft want dat Islam vrede is. Als we daar nog meer mitrailleurs of Mercedessen kunnen verkopen is dat waarschijnlijk allemaal dik ok.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:02   #2
MultiMAN
Banneling

Standaard

Je overdrijft, stokslagen?
MultiMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:07   #3
Guust
Partijlid

Standaard

Sorry, blijkbaar zijn het 1000 zweepslagen en 191.000€ boete.
Da's ni in ene keer hè, elke vrijdag 50, zo 20 weken lang.

Laatst gewijzigd door Guust : 15 januari 2015 om 15:17.
Oud 15 januari 2015, 15:07   #4
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Je overdrijft, stokslagen?
Ook als het simpel tikken waren van een speelgoedhamertje is het concept van lijfstraffen omwille van publicaties/uitlatingen volledig achterhaald, ongeacht in welke culturele context.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:13   #5
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Sorry, blijkbaar zijn het 1000 zweepslagen en 191.000€ boete.
Amai en ik die dacht dat ze dat gratis kregen.
Oud 15 januari 2015, 15:14   #6
MultiMAN
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Ook als het simpel tikken waren van een speelgoedhamertje is het concept van lijfstraffen omwille van publicaties/uitlatingen volledig achterhaald, ongeacht in welke culturele context.
Op het vlak van afschrikking, van gelijkgestemden, lijkt het mij redelijk effectief.
Oud 15 januari 2015, 15:19   #7
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Op het vlak van afschrikking, van gelijkgestemden, lijkt het mij redelijk effectief.
Effectief != wenselijk.

Effectiviteit is niet het enige criterium dat ik wens te hanteren.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:20   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

duizend zweepslagen overleeft niemand, MOORD dus !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:22   #9
Guust
Partijlid

Standaard

20 keer 50 zweepslagen is gematigde Islam (Saoudi Arabië), 1000 zweepslagen ineens is extreme Islam (IS).
Oud 15 januari 2015, 17:46   #10
MultiMAN
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
20 keer 50 zweepslagen is gematigde Islam (Saoudi Arabië), 1000 zweepslagen ineens is extreme Islam (IS).
Obama: ISIS Beheadings 'Represent No Faith, Least of All the Muslim Faith'

Citaat:
Obama failed to raise “a single human rights issue” with Riyadh during his trip to Saudi Arabia in March
De onthoofdingen van Saud daarentegen, representeren wel het islamitisch geloof.

Saoedische vrouw met zwaard onthoofd in Mekka
Oud 15 januari 2015, 17:47   #11
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

En wij maar verdraagzaam zijn voor hun overtuigingen.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 18:19   #12
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Man man man, wat is me dat een genie.
Je moet je eens voorstellen dat iemand die in zo'n geestdodend, expressiefnuikend hellegat opgroeit, in staat is om toch tot zo'n fantastische inzichten te komen:

Citaat:
Over de beperkende invloed van de islam op de creativiteit (12 augustus 2010)

"Van zodra een denker zijn ideeën openbaar maakt, zijn er honderden fatwa's die hem ervan beschuldigen een ongelovige te zijn. Alleen omdat hij de moed had enkele heilige onderwerpen te bespreken. Ik maak me echt zorgen dat Arabische denkers zullen migreren, op zoek naar frisse lucht en om te ontsnappen aan het zwaard van de religieuze authoriteiten."
Over de scheiding tussen religie en staat (28 september 2010)

"Secularisme respecteert iedereen en beledigt niemand. Secularisme is de praktische oplossing om landen (inclusief het onze) uit de derde wereld, en in de eerste wereld te tillen."
Op 15 november 2010 haalde Badawi Palestina aan als voorbeeld van de politieke Islam.

"Ik ben geen voorstander van de Israëlische bezetting van om het even welk Arabisch land. Maar tegelijk wil ik Israël niet vervangen door een religieuze staat wiens voornaamste bezorgdheid zou zijn de cultuur van dood en onwetendheid te verspreiden onder zijn volk. Wat we nodig hebben is modernisering en hoop. Staten gebaseerd op een religieuze ideologie hebben niets anders te bieden dan angst voor God en het onvermogen om het hoofd te bieden aan het leven."

"Kijk naar wat er gebeurde nadat de Europese volkeren erin slaagden de clerus te beperken tot hun kerken. Mensen konden zichzelf zijn, en verlichting, creativiteit en rebellie werden aangemoedigd."
Op 13 september 2010 hekelde hij de eis van de moslims in New York een moskee te bouwen op de 9/11-site.

"Wat me het meest pijn doet als burger van het gebied waaruit die terroristen kwamen, is de onbeschaamdheid van de moslims in New York. Ze hebben geen enkele aandacht voor de duizenden slachtoffers die die dag het leven verloren en hun familie. Wat mijn pijn nog vergroot, is deze islamitisch chauvinistische arrogantie die stelt dat onschuldig bloed, vergoten onder de slogan 'Allahu Akbar', niets betekent in verhouding tot het bouwen van een nieuwe moskee die als missie zal hebben nieuwe terroristen voort te brengen."

"Zouden wij aanvaarden dat een christen of jood ons aanvalt in ons eigen huis en dan een kerk of synagoge bouwt op de plaats van de aanval? Ik betwijfel het. We verwerpen de bouw van kerken in Saoedi-Arabië zelfs terwijl we door niemand werden aangevallen."

"Tot slot kunnen we niet verstoppen dat moslims in Saoedi-Arabië geen respect hebben voor andersgelovigen en niet-Hanbalieten (een van de meest conservatieve takken van de islam, die vooral beleden wordt in Saoedi-Arabië, red.) beschouwt als afvalligen. Hoe kunnen we zulke mensen zijn en normale relaties opbouwen met zes miljard mensen, waarvan 4,5 miljard niet-moslim zijn?"
Tijdens de eerste weken van de Egyptische revolutie in februari 2011 riep Badawi de gebeurtenissen op het Tahrirplein uit als een voorbeeld voor de hele Arabische wereld.

"Het is een revolutie in elke betekenis van het woord, een beslissend keerpunt. Niet alleen in de geschiedenis van Egypte, maar voor elk land dat geleid wordt door de Arabische dictatuur. Het is nog niet duidelijk of Egypte zal veranderen, maar het is onze hoop dat na jaren van onderdrukking een nieuw Egypte zal opstaan uit de pijnlijke weeën die de mensen nu ervaren."
Over het liberalisme (mei 2012, kort voor zijn arrestatie)

"Voor mij betekent liberalisme eenvoudig: leven en laten leven. Het is een prachtige slogan. Maar de aard van het liberalisme - vooral de Saoedische versie - moet opgehelderd worden. Vooral voor de tegenstanders, die beweren over het exclusieve monopolie van de waarheid te beschikken. Ze staan zo vijandig tegenover de waarden van het liberalisme dat ze het zonder discussie of begrip in diskrediet brengen. Ze zijn erin geslaagd die vijandschap in de hersenen van het grote publiek te planten. Maar hun greep op het gedachtengoed en de maatschappij zal verdwijnen als sneeuw voor de zon."
De blog Saudi Free Liberals Forum van Raif Badawi werd offline gehaald na zijn arrestatie in 2012. Zijn originele posts in het Arabisch werden geanalyseerd door redacteur voor het Midden-Oosten Ian Black van The Guardian. Ze werden naar het Engels vertaald door Mona Mahmood, Amnesty International, Ian Black, Raya Jalabi en het Gatestone-instituut.
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...oordeeld.dhtml

Ongelofelijk dat ze hem niet hebben vermoord. Die man is de ultieme gruwel voor het Saudische regime. Hij is in staat, ondanks alle maatregelen die dit ten stelligste ontraden, om voor zichzelf te denken en tot conclusies te komen die voor elke Saoedi zonneklaar zouden zijn, indien ze er maar in slaagden zich te bevrijden van de horror van hun achterlijke, doodverheerlijkende cultus.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 21:34   #13
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
En wij maar verdraagzaam zijn voor hun overtuigingen.
SA koopt voor 6 miljard wapens van Duitsland dus wilt u a.u.b. uw toon matigen? Bovendien helpen ze de VS met aanvallen op ISIS in Irak, zegt Obama. Dus nogmaals, wilt u a.u.b. eens ophouden met onze handelspartners en bondgenoten te belasteren? U maakt misbruik van de persvrijheid en dat kan niet langer worden getolereerd. Uw ID is al doorgegeven en SA heeft de ADIV verzocht om tegen uw soort mensen op te treden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 21:36   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

We kunnen hier wel heel verontwaardigd over doen, maar iedereen weet toch dat Saoedi Arabië het niet op prijs stelt als je gaat kloten met de islam?

Deze man heeft dat toch gedaan, ik zou zeggen: risico van het vak.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 22:33   #15
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
We kunnen hier wel heel verontwaardigd over doen, maar iedereen weet toch dat Saoedi Arabië het niet op prijs stelt als je gaat kloten met de islam?

Deze man heeft dat toch gedaan, ik zou zeggen: risico van het vak.
Dat hoef je hem niet te vertellen. Badawi was al eens gewaarschuwd. Hij verdient hoe dan ook steun en aanmoediging uit het Westen. Hij had volgers op zijn website in de SA en veel landgenoten verlangen naar liberalisering van de Staat. Veel Saoedi's studeren in het Westen. Zojuist zijn de wetten in SA weer aangescherpt. Elke schending van de wet kan zowat worden aangemerkt als staatsgevaarlijk en terrorisme. Twee vrouwen zijn opgepakt voor het besturen van een auto.

http://www.wo-men.nl/twee-vrouwelijk...saoedi-arabie/

Lees net dat hij deze week om medische redenen de 50 stokslagen niet zal krijgen. Zijn vrouw is met kind al uitgeweken naar Canada, hij is daar ook welkom.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 22:34   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat hoef je hem niet te vertellen. Badawi was al eens gewaarschuwd. Hij verdient hoe dan ook steun en aanmoediging uit het Westen. Hij had volgers op zijn website in de SA en veel landgenoten verlangen naar liberalisering van de Staat. Veel Saoedi's studeren in het Westen. Zojuist zijn de wetten in SA weer aangescherpt. Elke schending van de wet kan zowat worden aangemerkt als staatsgevaarlijk en terrorisme. Twee vrouwen zijn opgepakt voor het besturen van een auto.

http://www.wo-men.nl/twee-vrouwelijk...saoedi-arabie/

Lees net dat hij deze week om medische redenen de 50 stokslagen niet zal krijgen. Zijn vrouw is met kind al uitgeweken naar Canada, hij is daar ook welkom.
Waarom zou hij alle steun verdienen? hij wist dat deze straf hem boven het hoofd hing (of een soort gelijke straf), nu moet hij die als een man doorstaan ook.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 02:11   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou hij alle steun verdienen? hij wist dat deze straf hem boven het hoofd hing (of een soort gelijke straf), nu moet hij die als een man doorstaan ook.
"... als man..." Ik vraag me af hoe u "als man" zou staan tegenover zo'n straf als die boven uw eigen hoofd zou hangen. 't Lijkt me heel menselijk dat je dan op enige steun kan rekenen. Dat is gewoon in de aard van de mens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be