![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
dit baart vele mensen zorgen.
De regering heeft gisteren aan de sociale partners aangeboden om in februari het Nationaal Pensioencomité op te richten, al voorzien in het expertenrapport van Frank Vandenbroucke én in het regeerakkoord. http://www.knack.be/nieuws/belgie/pe...on-525931.html Voor het eerst overschrijden de pensioenuitgaven dit jaar de kaap van 40 miljard euro. Uit de cijfers blijkt dat de uitgavenstijging het grootst is bij ambtenaren: plus 70 procent op tien jaar." Tien jaar geleden was het 25 miljard, vandaag 40 miljard. Niemand kan nog ontkennen dat ingrepen nodig zijn. http://www.hln.be/hln/nl/2021/Hoe-mo...-miljard.dhtml De onbetaalbaarheid vd pensioenen zijn een feit. Vasthouden ad ambtenarenpensioenen betekent het faillissement van de NV België. Laatst gewijzigd door demonen : 16 januari 2015 om 13:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
|
Geef gewoon iedereen vanaf een bepaald jaar (vb. 67 jaar) 1000 euro/maand. Zonder ook maar 1 uitzondering. Maak ineens het dopgeld voor iedereen hetzelfde, pakweg 500 euro. Ook geen brugpensioen of landingsbaan of wat men ook verzint meer. Onder de 67 jaar en geen werk = 500 euro dopgeld. 67 jaar = 1000 euro pensioen.
Of schaf gewoon het pensioen af. Stilaan laten uitdoven. Ok iemand die vandaag 55 jaar is moet nog recht op een pensioen hebben. Maar iemand die vandaag nog op de schoolbanken zit heeft nog een gans leven voor zich om aan een vorm van zelf pensioensparen te doen. Binnen pakweg 40 jaar is het probleem pensioen dan vanzelf opgelost. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Minister
|
Citaat:
Voor een vast, onveranderlijk bedrag ben ik niet van plan onbegrensd bij te dragen, en al evenmin procentueel bij te dragen. Vaste return = vaste input. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Staatssecretaris
|
Jij en ik betalen nu toch ook al voor de pensioenen? Ik denk toch dat een deel van de sociale bijdragen en RSZ of wat dan ook daarvoor dienen? Ben jij dan nu niet meer in staat om een potje aan te leggen? Maar OK een verlaging van de lasten op inkomen zou dan wel mogen. Of misschien dat de jongere generatie eens terug leert leven zoals 20-30 jaar geleden? Niet op hun 18e een nieuwe VW, BMW of audi onder hun gat en niet steeds de nieuwste speelconsole en iPhone.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
In het maandbladje van Rabobank.be staat dat de wettelijke pensioenen op korte termijn reeds onbetaalbaar zijn en dat ze ONMIDDELLIJK moeten verlaagd worden. Elke dag dat er langer gewacht wordt betekent alleen maar dat de pensioenen veel feller verlaagd moeten worden. Ook staat er te lezen dat de verlenging naar 67 jaar een vestzak-broekzak oplevert, nul besparing.
Het kaartenhuisje is in aan het storten! Laatst gewijzigd door demonen : 18 januari 2015 om 11:28. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk gaan die de mensen schrik willen aanjagen. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik vind dat ik zelf nu al de moeite moet doen om mijn kapitaal uit mijn inkomen af te schermen, dat is mijn enigste potje voor mijn pensioen en in geval van onverwachte onkosten die ik zelf bepaal onder voorwaarden.
Wat zijn die voorwaarden ? 1. alleen te gebruiken indien de balansen bij een grote aankoop niet klopt..gebruik ik een deel hiervan, maar binnen het jaar ben ik wel verplicht dat terug aan te vullen. 2. niet voor mijn wettelijke pensioen in geld omzetten (digitaal geld), heb nog andere potjes die nog uitbetaald moeten worden en dat is pas mogelijk bij pensioengerechtigde leeftijd, en vermits dit geld strikt gescheiden is, scheidt ik ook de rente inning af naar een apart potje waar zuiver verworven rentes op gestort worden, immers dit is gespaarde geld uit mijn inkomen door werk. 3. ik heb nog tijd genoeg om me te regelen zodat ik op het einde van de rit nog altijd iets achter de hand heb mocht mijn werkafhankelijke pensioenbedrag te laag uitvallen, deze wordt ook nog eens belast tijdens de jaren dat je op pensioen bent. 4 In geen geval zal ik die spaargelden voor andere motieven gebruiken of ik vermeldt dat op op de daarvoor geziene opdrachtregels waartoe ik mijn storting doe...de banken weten al hoe jij je eigen financiën bijhoudt en hebben allesbehalve de bevoegdheid om de geopende rekeningen van de titularis in te houden of af te nemen, uitgezonderd in uitzonderlijke omstandigheden, ik heb nog een appeltje te schillen met de bank waar ik klant bij ben over een onrechtmatig verdwenen rekening waarvan ik geen bericht van gekregen heb om welke redenen deze rekening is overgegaan of in beslag genomen. Voor de rest, ik doe moeite om eerlijk te zijn, als dat niet gewaardeerd wordt zijn ze allang van op de hoogte dat ik nergens rechten op maak noch claim...maar je eigen gedrag maakt wel duidelijk dat je geld nodig blijkt te hebben, niet zozeer dat geld behoort tot de persoonlijke levenssfeer van die identiteit. |
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
![]() ![]() |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het pensioen moet toch voor een deel op solidariteit kunnen steunen.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben het precies bedrag kwijt, 't was zoiets van 2 euro en een paar cent. In ieder geval: ik hou mijn belofte dat ik elke inlevering trouw zal melden op dit forum. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik kijk naar de jongeren in mijn omgeving (20 tot 30 jaar) dan overtroeven die hun ouders dat het (niet) mooi is om te zien. Grotere auto, groter huis, alles tiptop in orde, ..... |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Aan Rudi De Leeuw is voldoende als hij akkoord is trekt hij zijn leger terug.
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Volgens mij zit het hem gewoon in de overheidsstructuren en hun verloningen. Er zitten teveel vet betaalde onproduktieven daarboven die het BNP afromen. Dan aan de onderkant laat men te gemakkelijk onproduktieven binnen die zich mee aan tafel zetten. Van zodra de economie wat slabakt is het dan bingo uiteraard.
|
|