Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2015, 08:34   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Anti-PEGIDA-betoging ‘Hart boven hard’ is PVDA-initiatief

Het lijkt me nogal logisch dat een pegida-initiatief vooral toegejuicht wordt door mensen die vroeger al iets uit die hoek toejuichten.

En omgekeerd.

Deze draad wil u informeren, zoals die andere draad, in ditzelfde subforum, wellicht die bedoeling ook had.

Anti-PEGIDA-betoging ‘Hart boven hard’ is PVDA-initiatief
http://rechtsactueel.com/2015/01/20/...da-initiatief/

Citaat:
Zoals bekend roept de volksbeweging voor onze vrijheid en tegen de islamisering, PEGIDA, op tot een eerste manifestatie op 26.01 in Antwerpen, om 20 uur op het Hendrik Conscienceplein. Alhoewel het programma van PEGIDA bijzonder modern leest (voor vrouwenrechten, voor vrije meningsuiting, het recht voor eenieder (dus ook homo’s) om niet op straat lastig gevallen te worden, tegen religieus fanatisme) was links er toch als de kippen bij om een tegenbetoging aan te kondigen. Die werd aangekondigd door een Ciska Hoet, zogezegd namens de ‘middenveldbeweging’ Hart boven Hard.

Zoals al in diverse media onthuld is die beweging ‘Hart boven Hard’ helemaal geen spontane middenveldbeweging, maar een mantelorganisatie opgericht door de drie vakbonden nog voor de verkiezingen waarin de N-VA de overwinning behaalde. De bedoeling was, om na de verkiezingen de burgers onder de naam ‘hart boven hard’ te misleiden om actie te gaan voeren tegen N-VA, De Wever en co – met nauwelijks succes.

Maar de misleiding gaat deze keer nog een stapje verder. Want Ciska Hoet is de ‘algemene coördinator’ van de linkse website ‘DeWereldMorgen’. Die linkse club vindt geweld tegen andersdenkenden helemaal niet erg; zo verscheen een oproep tot ontvoering tegen de Europese commissie en Jean-Luc Dehaene. Maar wie even dieper graaft ontdekt ook dat achter DeWereldMorgen gewoon… de extreem-linkse stalinistische partij PVDA schuilgaat. Dat is de partij die bv. op de voorpagina van haar blad Solidair steun betuigt aan de geschifte Noord-Koreaanse dictator Kim Il Sung.

Volgens de webstek van DeWereldMorgen zelf wordt hij gemaakt ‘in samenwerking met Getbasic’. Het gaat om een club met een eigen website http://www.getbacis.be. Bij het onderdeel ‘about’ kom je bijzonder weinig te weten, tenzij dat men zogezegd ijvert voor ‘de democratisering van de media’.

TiananmenBodies3-thumbOm subsidies te cashen moet een club echter rechtspersoonlijk hebben, en zo komen we gelukkig al wat meer te weten. Getbasic blijkt volgens de in 2003 gepubliceerde statuten de nieuwe naam te zijn van de vroegere VZW Aanzet, een extreem-linkse jeugdclub van de PVDA, jarenlang geleid door PVDA-militante Maggy Doumen. Maggy beleefde haar kortstondig moment van glorie toen ze in de Antwerpse provincieraad weigerde recht te staan toen daar in 1989 een minuut stilte werd gehouden voor de honderden jongeren die kort tevoren door Chinese tanks waren vermorzeld op het Tienanmen-plein in Peking (foto rechts). Het vermoorden van jongeren in China was volgens de PVDA immers perfect terecht.

Het nieuwe bestuur van de vzw met de nieuwe naam ‘Getbasic’ heeft een even knalrode PVDA-kleur als het oude. Bestuurder Renaat Willockx, overleden in 2008, was openlijk PVDA-lid. Herman Veulemans was PVDA-kandidaat in 2011. De onvermijdelijke ‘professor’ Jan Blommaert verklaarde in 2007 in het PVDA-blad Solidair: ‘ Laat me beginnen met de bottomline. Mijn vrouw en ik stemmen al jarenlang PVDA.’ Jos Hennes is actief bij de PVDA-uitgeverij EPO. En dan is er natuurlijk Han Soete, de zoon van Lieven Soete, de verantwoordelijke van het PVDA-cultuurcentrum… Vooraleer men allerlei duistere rechtse fichenbakken ziet: het Belgisch Staatsblad is openbaar, de statuten van de VZW ook en daarnaast is er ook nog Google.

Even samenvatten: de anti-PEGIDA-betoging wordt georganiseerd door Ciska Hoet van website Dewereldmorgen, die website is eigendom van VZW getbasis, en VZW Getbasic is stevig in handen van de PVDA, de vriendjes van rode moordenaars in Peking, Cuba en bv. ook terreurgroep Lichtend Pad in Peru.

Wie op 26.01 dus met de PVDA en ‘hart boven hard’ op straat gaat weet meteen waarvoor hij betoogt: voor een extreem-links, stalinistisch samenlevingsmodel waarin vrije meningsuiting, bijvoorbeeld over de islamisering, gewoon verboden is. De geschikte manier waarop met vrije meningsuiting moet omgegaan worden is, volgens de PVDA, het vermorzelen van andersdenkenden met tanks.

Noot: uiteraard moet u ons niet geloven. Op de extreem-linkse anarchistische webstek van indymedia Oost-Vlaanderen kon u dit lezen in een artikel over de geldstromen naar DeWereldMorgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 10:26   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Zouden de moslimextremisten hiervan geleerd hebben?,

Misleiding en bedrog om macht te verwerven?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 10:27   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Zouden de moslimextremisten hiervan geleerd hebben?,

Misleiding en bedrog om macht te verwerven?
Of vice versa.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 12:16   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is dat links en extreem-links deze homo-haters, vrouwonvriendelijken, dierenbeulen, godsdienst-opleggers, wan-democraten, sharia-lovers enz. enz. omarmen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 januari 2015, 12:29   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Feit is dat links en extreem-links deze homo-haters, vrouwonvriendelijken, dierenbeulen, godsdienst-opleggers, wan-democraten, sharia-lovers enz. enz. omarmen.

.
Terwijl ze na hun jarenlange strijd tegen het katholicisme in Vlaanderen, juist extra hard zouden moeten optreden tegen een godsdienst die extreemrechtser, vrouwonvriendelijker, ondemocratischer en gewelddadiger is dan de het christendom ooit geweest is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 12:33   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Terwijl ze na hun jarenlange strijd tegen het katholicisme in Vlaanderen, juist extra hard zouden moeten optreden tegen een godsdienst die extreemrechtser, vrouwonvriendelijker, ondemocratischer en gewelddadiger is dan de het christendom ooit geweest is.
Maar de Islamterroristen zijn juist hun bondgenoten tegen het christendom in de wereld en de katholieken in Vlaanderen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 12:35   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar de Islamterroristen zijn juist hun bondgenoten tegen het christendom in de wereld en de katholieken in Vlaanderen.
Wat bewijst dat hun standpunt omtrent de islam verwerpelijk is. Een extreemrechtse bondgenoot kiezen om een gematigd rechtse "vijand" te bestrijden.
Oud 21 januari 2015, 13:54   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok, 't Is goed, we mogen Pegida ontbinden.
Ze hebben het ingezien. Toch volgens dit prentje:

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  isis goede voornemens.jpg‎
Bekeken: 105
Grootte:  93,2 KB
ID: 96990  

Oud 21 januari 2015, 13:58   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, 't Is goed, we mogen Pegida ontbinden.
Ze hebben het ingezien. Toch volgens dit prentje:

.
Getuigt van weinig commercieel inzicht. Ze zouden beter chrysanten verkopen, waarbij ze de vraag naar chrysanten kunnen stimuleren door extra onthoofdingen. Op die manier controleren ze zowel de vraagzijde als de aanbodzijde.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2015 om 13:59.
Oud 21 januari 2015, 14:47   #10
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Schoof, zeer verhelderend en goed om weten!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 17:32   #11
Geert C

Standaard

Citaat:
Zoals bekend roept de volksbeweging voor onze vrijheid en tegen de islamisering, PEGIDA, op tot een eerste manifestatie op 26.01 in Antwerpen, om 20 uur op het Hendrik Conscienceplein. Alhoewel het programma van PEGIDA bijzonder modern leest (voor vrouwenrechten, voor vrije meningsuiting, het recht voor eenieder (dus ook homo’s) om niet op straat lastig gevallen te worden, tegen religieus fanatisme) was links er toch als de kippen bij om een tegenbetoging aan te kondigen. Die werd aangekondigd door een Ciska Hoet, zogezegd namens de ‘middenveldbeweging’ Hart boven Hard.
Blokkers die gaan betogen voor vrouwen- en homorechten en tegen religieus fanatisme. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 21:47   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit "Hart boven hard" clubje is ook zo'n zielig hoopje linkse "artiesten" dat de klinkende nederlaag van 25 mei 2014 nog steeds niet heeft kunnen verteren. Een troep arrogante subsidieslikkers.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:06   #13
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit "Hart boven hard" clubje is ook zo'n zielig hoopje linkse "artiesten" dat de klinkende nederlaag van 25 mei 2014 nog steeds niet heeft kunnen verteren. Een troep arrogante subsidieslikkers.
Vrije mening, ook voor u een probleem.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:09   #14
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij is het een tegenbeweging van N-Vb,

om "de kudde" te kunnen blijven misleiden
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:11   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vrije mening, ook voor u een probleem.
Als zij hun mening vrij mogen uiten, dan mag ik dat evenzeer doen, ook al komt mijn mening niet met die van hen overeen.
Ik denk dat voor u het probleem veeleer is dat mijn mening u niet bevalt. Zal mij een zorg wezen...
Oud 21 januari 2015, 22:12   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
volgens mij is het een tegenbeweging van N-Vb,

om "de kudde" te kunnen blijven misleiden
Wat betekent N-Vb?
Oud 21 januari 2015, 22:21   #17
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Als zij hun mening vrij mogen uiten, dan mag ik dat evenzeer doen, ook al komt mijn mening niet met die van hen overeen.
Ik denk dat voor u het probleem veeleer is dat mijn mening u niet bevalt. Zal mij een zorg wezen...
Tuurlijk mag U uw mening verkondigen. Maar uw mening is voor mij geen geld waard. Het is dus niet dat ze mij niet bevalt, ze brengt gewoon niets op ... useless!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:24   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me nogal logisch dat een pegida-initiatief vooral toegejuicht wordt door mensen die vroeger al iets uit die hoek toejuichten.

En omgekeerd.

Deze draad wil u informeren, zoals die andere draad, in ditzelfde subforum, wellicht die bedoeling ook had.

Anti-PEGIDA-betoging ‘Hart boven hard’ is PVDA-initiatief
http://rechtsactueel.com/2015/01/20/...da-initiatief/
.. sjonge-jonge .. de pé va de aa zowaar ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:29   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Blokkers die gaan betogen voor vrouwen- en homorechten en tegen religieus fanatisme. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Houdt islamkritisch zijn dan in dat je voor het homo"huwelijk" bent? Ik volg even deze rare kronkel niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 22:35   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Houdt islamkritisch zijn dan in dat je voor het homo"huwelijk" bent? Ik volg even deze rare kronkel niet.
Een bochtenexpert als jij?
Dat geloof ik niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be