![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() N-VA heeft na de bankcrisis duidelijk de les gevolgd ...
"De Vlaamse regering stelt vandaag Koen Algoed, de kabinetschef en rechterhand van minister van Economie Philippe Muyters (N-VA) aan als nieuwe bestuurder bij KBC." "Dat bericht De Tijd. Zijn benoeming veroorzaakt in financiële kringen al meteen commotie. Er wordt gewezen op de aanbeveling van de parlementaire Dexia-commissie, die na de bankencrisis van 2008-2009 werd opgericht. "Het mandaat van bestuurder van een systeembank is onverenigbaar met het mandaat van kabinetsmedewerker", luidt een van de aanbevelingen die de Kamerleden goedkeurden, in de hoopt zo een nieuwe bankencrisis te kunnen vermijden." Knack-Trends : http://trends.knack.be/economie/n-va...al-527635.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
n-va mode on : [ ja, maar de sossen deden dat vroeger toch ook ? ] n-va mode off. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De federale kamer heeft geen fluit te zeggen aan het Vlaams parlement.
De kamer moet geen aanbevelingen doen en dan rusten. De kamer moet wetten stemmen. En waarom is die aanbeveling nog niet omgezet in een wet ? Verder wachten we eventueel de reactie af van de Vlaamse regering, de minister, de partij .... want bijvoorbeeld, wie zegt dat die bekwame man kabinetschef gaan blijven ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Awel, nu ga ik het u, educatief verantwoord, zelf laten opzoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het raam van deze draad, interesseert me dat niet ene kloot.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Meen mij te herinneren dat ten tijde van de banken crisis Di Rupo en Co het niet nodig vonden KBC te helpen. Wat wel spontaan gebeurde voor Fortis en Dexia.
Dus en pion van Vlaanderen kan geen kwaad bij KBC. Dexia nu de staat, Fortis Frankrijk > PB filiaal België. Werd steeds de hand boven het hooft gehouden te nadele van KBC. KBC is toch maar Vlaamse bedrijven en spaargeld redeneren sommigen. KBC is nog onze enige echte vrije groot bank die reeds alle staats bijdragen terugbetaald heeft. Dus en beetje steun tegen kerels met en ander agenda en lobby mag denk ik.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik kan verkeerd zijn maar ik heb de indruk dat het de eerste keer is dat in de raad van bestuur van kbc bank groep iemand uit de politiek zit. De raden van bestuur van de andere grootbanken zaten vol politici en ex politici maar bij almanij of kbc bankgroep vind ik daarvan niet onmiddelijk iets terug. Er zit wel ene Cornu in de raad van bestuur van de kbc bankgroep en die leidt momenteel ook de NMBS en zou uit het adresboekje van Vandelanotte komen maar lijkt toch veeleer onpartijdig. Nope. Dit lijkt mij de eerste keer dat de politiek zich gaat moeien in kbc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 25 januari 2015 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dubbeler.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 25 januari 2015 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Dubbelst .
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 25 januari 2015 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was daar inderdaad stront aan de knikker destijds. KBC is/was, denk ik, de enige bank waarvoor een deelregering moest een initiatief nemen. Omdat er blijkbaar tegenkantingen waren ... Verder weten we natuurlijk ook in deze draad niets over in welke hoedanigheid die overigens erg bekwame kabinetard zich mag gaan bezig houden met kbc. Ofwel als afgevaardigde van de regering, ofwel gewoon als geselecteerde bekwame burger. Wat ik ook al niet weet, en de meeste forum-kwakers in deze draad wellicht ook niet: maakt het uit of de kabinetard die niet zou mogen deelnemen aan de raad van bestuur, een kabinet bevolkt uit een regering die bevoegd is over banken ? Of bevoegd is over financiën of wat anders ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pikt het dat ongewensten gebruik maken van de mogelijkheden die niet voor hen bedoeld waren?
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edoch.... Dirk heeft gelijk. Citaat:
KBC betaalt haar schuld ook versneld af, terwijl het met Dexia en Fortis de berg af gaat.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 januari 2015 om 09:58. |
||
![]() |
![]() |