![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat u de zorgverzekering betalen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 75,00% |
Ja maar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Neen maar |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vermits het nog een van de weinige belastingen is die niet rechtstreeks van het loon gaan stel ik voor de Vlaamse zorgverzekering die door deze regering wordt verdubbeld massaal niet te betalen als protest tegen deze belastingsregering. Het is wel net een sociale belasting wat een beetje spijtig is maar wie ziet dat toch zitten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 16 januari 2015 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg op een gegeven moment - 2006 - een rekening, 600€ boete, omdat ik, toen ik in 2005 opgesloten zat in de gevangenis, de zorgverzekering niet betaald had.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft geen keuze, U zult betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn boetes voorzien.
Het punt blijft, ik wil geen lid zijn van die VZW, maar de enige manier om het lidmaatschap aan te vechten is via de rechtbank. En die regels zijn vorig jaar ook aangepast, zodanig het meer gaat kosten om dat hele gezeik aan te pakken, dan een heel leven die zorgverzekering te betalen, zelfs aan €100 per jaar.
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat betaal ik meer voor mezelf te laten verzorgen ? wetende dat ik 1.800 € jaarlijks betaal aan transfer naar Wallonië waar ik niks aanheb. al 35jaar ............... graag cijfers dat ik een standpunt kan innemen. maar doe geen moeite als het beneden de 100 € is
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Massaal weigeren de zorgverzekering te betalen brengt geen zoden aan de dijk omdat wanbetalers individueel worden aangepakt en niet in groep.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Die bestaat!
In 2014 waren de sancties bij niet betaling van de bijdrage in Vlaanderen de volgende. Wie gedurende drie jaar zijn bijdrage niet of niet volledig betaald heeft, loopt een administratieve boete tot 250 euro op. De zorgkas moet het recht van de zorgbehoevende op tenlasteneming met vier maanden schorsen voor elk jaar dat hij als aangeslotene zijn jaarlijkse bijdrage niet betaald heeft, hoewel hij in dat jaar daartoe verplicht was.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
?? De zorgverzekering gaat van 25 euro naar 50 euro en als we die met z'n allen niet betalen staat de belastingsregering in haar blote kont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
terwijl elke Vlaming jaarlijks 1800 € betaalt aan Wallonie¨? Terwijl Walloniê nog steeds TV en radio taks betaald en Vlaanderen niet meer. als we nu 25 € moeten bijpassen, dan komt dit door bevoegdheden die we kregen , maar amper 80 % van het geld ( dank u Elio ) die 25 € extra staat bij mij als symbool dat men de zakens direct aanpakt u kan uiteraard populistisch zijn en niets doen, doorschuiven. u weet al waarover ik het heb maar vroeg of laat loopt deze stuwdam over
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 januari 2015 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
heeft u het over die 25 € of die 1800 € ?
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je hoeft dat toch niet te betalen, het leger zit zonder kogels en de gevangenissen overvol.
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wordt dat dan niet betaald door het gevangeniswezen, een schande is dat ......
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de Wetstraat hebben ze het meeste werk aan uitvinden van namen voor nieuwe belastingen en systemen om zichzelf te verrijken. Maar binnenkort gaan ze het vereenvoudigen, je loon wordt naar de Wetstraat gestort en R. Deleeuw stort je elke maand wat terug om van te leven. Kostenbesparend zie je, ze zijn er mee bezig.
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals gewoonlijk steken de hardste werkers, (ambetantenaren) er weer duidelijk bovenuit.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil duidelijker weten wat ik aan belastingen betaal, en wat ik er voor terug krijg. Daarnaast ben ik ook veel meer voorstander om werk niet kapot te belasten, dus een taks shift, die een combinatie moet zijn van belastingen verminderen en belastingen verschuiven. Eens Vlaanderen onafhankelijk zal zijn, kan die Vlaamse zorgverzekering herbekeken worden, voor wat betreft de kant van de inkomsten. En tot slot: ik hoop dat ik er nooit gebruik van zal moeten maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() De vela amuse zorgverzekering is een cadeautje voor de zuilen. Ze wordt immers geïnd door de mutualistische zorgkassen. Er bestaat nog 1 niet mutualisitische zorgkas nl DKV en de Vlaamse zorgkas zelf. DKV heeft slechts een 80 000 leden, waar de grootste (die van CM) meer leden heeft dan alle andere samen, 2,6 miljoen leden.
Al die zorgkassen krijgen een toelage voor hun werking. Er is een (duur) platform gecreëerd om alle zorgkassen informatie te laten uitwisselen. Dit drijft de kosten erg op, één zorgkas was veel efficiënter geweest. Het zou me verwonderen wanneer er na aftrek van de kosten nog de helft overblijft van de geïnde bedragen. Er kan maar één conclusie zijn, afschaffen! |
![]() |
![]() |