![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bron: HLN 09/02/2015
Open VLD wil alle winkels openen tot minstens 22u00, en dat iedere dag. Volgens de Open VLD moet het mogelijk zijn dat je voor een feestje nog een jurk kan kopen op laatavond en dat alle winkels daartoe ter beschikking moeten staan voor de klant. De klant is koning dus opening tot 22u mag geen probleem zijn...?... Bent u bereid om te gaan werken tot 22u iedere dag? Na de afschaffing van de vrije zondag gaan we dus ook dag en nacht / zon en feestdagen moeten werken? Een sociaal leven buiten de werkuren is daarmee volledig afgeschaft. Je leeft voor je werk alleen nog en daar stopt het mee. Beurtrollen voor avond en zondagwerk is meestal niet mogelijk wegens het personeelstekort. Zou jij 7/7 dagen bereid zijn te werken? OPEN VLD: 24/24u ALLE WINKELS OPEN IN TOEKOMST ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben hiervoor een 5 ploegenstelsel. Het kostenplaatje is wel enorm, ik weet niet of iedere winkel of iedere keten zoiets kan dragen. Het zou wel een halt toeroepen aan de nachtwinkels. Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 februari 2015 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk gewoon naar de banken, die zitten met volledige vrije keuze van hoeveel uren ze open willen zijn, en wat ze bijgevolg doen... Ze zijn nauwelijks nog open, en dit omdat ze alles proberen te automatiseren. Dus het is een idee die te laat komt. Mensen bankieren en shoppen 24u op 24u Kijk naar benzinepompen... Sommige hebben daar een 'shop' bij waar je zowat alles kunt kopen, en kijk eens goed hoelang die openblijven;. .Zelfs als zelfstandige zonder 'uren' doe je niet mee rdan 70u-80u per week Kijk dan naar krantenwinkels: die kloppen allemaal fantastisch veel uren, en ja ze zijn open van 6:00u tot 18:00u en dan geef je er de brui aan. En jawel de winkels moeten met de lasten op arbeid zodanig efficient werken, dat openingsuren zo verlengen er niemand zal staan springen om personeel te laten draaien tijdens shoppingluwe periodes. Het enige dat ze moeten doen is de openingsuren niet meer limiteren. Dus winkels gaan open zijn bvb tussen 14u en 22u, ze gaan kunnen schuiven... maar let op, ze gaan dit maar doen als winkels constateren dat het rendabel is...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 februari 2015 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wordt dit niet een beetje imagoverlagend?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() En wat met de opvang van je eigen kinderen, en avondeten, en opvolging huiswerk, en die op tijd in hun bed krijgen?
Zoals 'zwart op wit' al aanhaalde, dit is sociale afbraak - gezinsafbraak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoewel het voor mij persoonlijk beter zou zijn, denk ik dat dit voorstel meer negatieve dan positieve effecten zou hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er klanten zijn die tijd en goesting hebben (en geen problemen met kinderopvang en andere zever) om op bepaalde uren te gaan winkelen, dan zullen er ook wel werknemers en zelfstandigen zijn die op die bepaalde uren hun centje extra willen verdienen.
Ik zie echt niet in waarom een zogenaamde nachtwinkel overdag niet open zou mogen zijn. Op dit forum heb ik al eens een foto gepubliceerd van een restaurant in Spanje, waar men voor de dagmenu 's avonds 2 euro meer betaalt dan overdag. Ik veronderstel: een extra voor het personeel dat daar dan moet werken. Verder wordt er niemand verplicht om in nachtshift in Volvo Gent te gaan werken; dus ook niemand in de avondshift van de h&m ... Ik weet niet hoeveel extra de verpleegsters met avond of nachtdienst extra rapen, maar voor mij mag dat inderdaad substantieel zijn. Of het economisch zou renderen voor kledingwinkels ? Dat moeten ze zelf maar uitmaken. Ze worden toch niet verplicht, denk ik zo. Rariteiten ook: de meubelsector is er een met een klassiek groot openingsaanbod op zondag ... Er zullen daar toch geen problemen zijn met de kindjes van de verkopers en kassiersters zijn zeker ? Of toch niet meer dan de serveuze van je restaurant of café. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 februari 2015 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat Unizo tegen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zou het file probleem opgelost hebben. Misschien ook studenten boven 18 op nachtdienst naar school en onder de 16 overdag. Dan kunnen die studenten en nacht ambtenaren de winkels vullen. Nu snap ik zelfs de achterlijkheid van ex ambtenaren en politici niet meer. Wanneer gaat de horeca nog vrij hebben? Scholen, fabrieken, winkels alles open 24 op 24 en 7 op 7. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Tis te zien dat de OVLD een partij van de zelfstandigen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Wat denk je dat verplegers, dokters, kelners, verzorgenden, politie, medewerkers in 24/24 7/7-bedrijven....moeten doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat u hierboven vermeldt is dus wel lichtelijk overdreven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Als consument zou ik dat tof vinden (ik werk door de dag en zaterdagen zijn zondanig druk dat ik liever niet buiten kom).
Als werknemer of zelfstandige zou ik het verschrikkelijk vinden. Nu is het al moeilijk met de rare uren van de winkels om te gaan als ge een gezin hebt. En als de buren opendoen zijt ge bijna gedwongen om ook open te doen. Neen laat maar zijn. De VLD schiet hiermee in haar eigen voet: de zelfstandige. Grote ketens zullen dit maar al te graag horen denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is natuurlijk wel een belangrijk nuanceverschil tussen winkels die tot 22u open moeten zijn, en winkels de mogelijkheid geven om tot 22u open te blijven.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vaak zullen het ketens zijn met laagbetaald personeel die laat open zullen doen, en zo de zelfstandigen dwingen om ook open te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorstel is niet dat alle winkels open moeten tot 22.00 maar dat het zou mogen. Laat ons de discussie starten met de juiste premisse.
Ik ben voor. Het argument dat dit meer zou kosten begrijp ik niet zo goed. Je kan in totaal even veel tijd open zijn, maar de uren anders kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |