![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociale woningmaatschappijen geven helemaal geen voorrang omdat iemand zogezegd een "Afrikaan" zou zijn ...
![]() ![]() Wel is het zo dat ze afgaan op het aantal kinderen in het gezin, en zo bepalen of iemand al dan niet voorrang krijgt op de wachtlijst. Althans dat is wat ik als doorslaggevend argument te horen krijg van het sociaal verhuurkantoor waar ik sinds 2010 op de wachtlijst sta, en ik heb nochtans ook wat men noemt "een kleurtje" (officieus gezien dan lol) ... Maar bon, ik ga daarom niet zitten kankeren op de kleurtjes en beweren dat ze onterecht voorrang zouden krijgen. Neem 2 gezinnen. Het een telt 3 kinderen. Het ander 2 kinderen. Dan sta ik niet versteld moest men effectief voorrang geven aan het gezin met de meeste kinderen. Maakt niet uit of het om zwarte pieten gaat of niet. My two cents ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed begrijp, moet ik kinderloze oudere dame die heel haar leven hard gewerkt heeft om toch zeker niemand ten laste te zijn en het nu met een mini-pensioen moet stellen, voorrang geven aan gezinnen met nesten kinderen.
Enne ... met of zonder kleur, we weten hier toch allemaal welke bevolkingsgroep de meeste kinderen koopt (met een abonnement vermoed ik) en zo weinig mogelijk gaat werken ...
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. Vervang samenwonenden door allochtonen and you got my point ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kleuren worden in Belgie zo ingeschat: blank: slecht, geel: tussenin, zwart: goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, dat weten we dan ook alweer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De oplossing is eenvoudig Demper: je zal bembem moeten bezwangeren van een achtling. Heeft ze in een wip een woning (hehe).
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, ik weet niet of hij daar wel zin in heeft, was ze naar eigen zeggen niet dik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is gewoon meer bembem om in te knijpen
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij sociale huisvestingsmaatschappijen is de regel simpel
Alleenstaande moeders hebben voorrang op gezinnen, en gezinnen hebben voorrang op kinderlozen. Laaggeschoolden hebben voorrang op normaal/hooggeschoolden. De laatste in de rij zijn hoogopgeleide kinderloze mannen. Natuurlijk dat maniokstampers, kamelenjockeys en woestijnroversbendemarketentsters voorrang krijgen.
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sociale huurwoningen zijn sowieso onbereikbaar voor iedereen die niet al vijftien jaar zijn hele dagbesteding maakt van het scoren van zo'n woning. Lang vooruit plannen en het systeem gamen, dat lijkt te kunnen werken.
En dat is in Nederland. En vergeef me dat ik het zeg, maar dat is nou wel stiekem zo'n terrein waarop ik zou verwachten dat onze regelzieke overheid de zaakjes beter voor elkaar zou hebben dan die van jullie.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 februari 2015 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een kleurtje scoor je geen punten. Waar je wel punten mee kan scoren is het volgende: - Kinderen. - Acute woningnood. - Inkomen. - Van de regio zijn (weinig punten, is bepalend bij gelijke score). - Alleenstaande met kinderen. - .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die woningen worden enkel verhuurd aan mensen boven de 60 jaar, deze woningen hebben meestal maximum 2 slaapkamers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een serviceflat voel ik me echt nog niet oud genoeg!
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach, dat is ook weer zo iets waar je kan op blijven voortborduren.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de criteria om punten te krijgen zijn wel zodanig opgesteld dat bepaalde groepen wel voorrang krijgen. En dan natuurlijk de verdoken angst om uitgescholden te worden voor racist...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 februari 2015 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |