![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Onlangs was er het voorstel om de provincie Antwerpen te hernoemen naar Midden Brabant , wat eigenlijk historisch gezien correcter zou zijn.
Maar waarom niet eens de naam België (Belgica) vertalen voor ons vlamingen naar 'Lage Landen' of gewoon Nederland. Zoals de fransen Nederland , Pays-Bas heten bijvoorbeeld. En om verwarring te voorkomen met onze noorderburen , het gewoon zuidelijk nederland herdopen? Op die manier is iedereen content . Belgica/Lage Landen kan blijven bestaan. En wij zijn vanaf van dat gebelg. https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgica
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 23 februari 2015 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dat er één politicus is die zich onsterfelijk belachelijk wil maken door dat voorstel echt te lanceren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ze kunnen er eens over nadenken. Het laten uitbroeien.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel merkwaardig. De keuze die de Belgische Franstaligen gemaakt hebben vind je blijkbaar niet voor de minste kritiek vatbaar. Maar o wee als de hedendaagse Vlamingen er nog maar zouden aan denken een stapje te zetten in de richting van DE Nederlanden. Dan is stante pede 'l'Unité sacrée de la Belgique en danger!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Wat pas echt belachelijk is , is Nederland , Belgie noemen.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Zoiets als Deutschland dat zichzelf Germania zou heten. Helemaal onozel.
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Miserie, miserie!
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met eigen taal via L&H en eigen mobieltje vol Rutte '98. Bende hoopeloozen.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Enfin het zou onze geschiedenis en taal recht doen.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beter zou zijn "Vlaanderen" tot het historische Vlaanderen te beperken.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kan mij niet van de mening ontdoen dat er hier een aantal derdeknoopsgat-politiekers op dit forum de haalbaarheid van hun natte-droom scenario's aan het aftoetsen zijn aan de (zéér beperkte) publieke opinie...
Als daar één tussen zit die kleur bekent betaal ik een vat! Maar ik betwijfel het dat ik mijn zuurverdiende spaarcentjes zal moeten aanspreken. Losers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da mesant ni, zolange we moar aal topen bluve met de reste von Vlaandere.
Laatst gewijzigd door Garry : 23 februari 2015 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een behoorlijk deel van Frankrijk maakte ook deel uit van Vlaanderen. Dit was niet alleen Frans-Vlaanderen en Artesië, maar ook het Graafschap Nevers en het Vrij-Graafschap Bourgondië (Franche-Comté).
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() In de middeleeuwen was op een bepaald punt zelfs Normandië bijna van Vlaanderen.En Vlaanderen bij Nederland en omgekeerd ook als ik me niet vergis. Er is lang gestreden om lappen grond tussen de toenmalige landen hier , ook onderling tussen de Nederlanden . Ten slotte door de idiote huwelijken tussen prinsen en prinsessen zijn we zelfs bij Spanje terecht gekomen. Dus dat is eigenlijk allemaal irrelevant. Feit is waarom heeft ons land een vreemde naam voor ons nederlandstaligen (ook zoiets, onze taal heet het nederlands, maar ons gewest Vlaanderen??!!). De naam Belgie kan gewoon voor ons best vertaald worden naar Nederlanden. Internationaal kan de naam Belgique of Belgium blijven zoals men verkiest. Vooral voor latijnse en engelstaligen. Het is maar een idee.
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 februari 2015 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou Limburg Eburonië noemen.
|
![]() |
![]() |