![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur en gewoontes. Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook bijzaak. Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te kunnen ? Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student moet doen. |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan > inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. Vlaming + 60% om te slagen Allochtoon +30% om te slagen. Heb je hem ? Is maar één klein voorbeeld natuurlijk. > Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? > > Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze > universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze > zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze > hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur > en gewoontes. > > Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. > > Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > bijzaak. > > Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken > positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen > krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die > wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks > dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te > kunnen ? > > Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook > naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite > doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student > moet doen. |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan > inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. > > Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? > > Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze > universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze > zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze > hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur > en gewoontes. > > Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. > > Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > bijzaak. > > Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken > positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen > krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die > wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks > dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te > kunnen ? > > Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook > naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite > doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student > moet doen. Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het dan wel gaat? |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan >> inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. >> >> Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? >> >> Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze >> universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze >> zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze >> hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur >> en gewoontes. >> >> Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. >> >> Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >> dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >> vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >> Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >> evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >> bijzaak. >> >> Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken >> positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen >> krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die >> wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks >> dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te >> kunnen ? >> >> Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook >> naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite >> doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student >> moet doen. > > Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het dan wel > gaat? > > Unief moet allochtonen pamperen Allochtonen doen het niet zo goed op school. Vaak komen ze terecht in het beroepsonderwijs en doorstroming naar hogere opleidingen of de universiteit is er nauwelijks. Die leerachterstand vertaalt zich ook in een hoger werkloosheidspercentage. In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 procent van de leerlingen van vreemde afkomst. In de stadskern is dat zelfs 60 procent. Maar in het eerste jaar van de universiteit is dat aandeel teruggezakt tot amper 10 procent. Dat allochtone jongens doorgaans niet goed scoren in het onderwijs is bekend, net zoals het feit dat allochtone meisjes het wél opvallend goed doen. Al was het maar omdat de school voor hen vaak het enige middel is om te ontsnappen aan het verstikkende klimaat van familiale en sociale controle. Nederlandse onderzoeken hebben overigens aangetoond dat heel wat meisjes die veelbelovende schoolresultaten kunnen voorleggen, op latere leeftijd plots afhaken omdat ze werden uitgehuwelijkt ... In ons land is het wellicht niet anders. Bea Cantillon, vice-rector van de Antwerpse universiteit vindt het "verontrustend" dat er de laatste tien jaar geen verbetering blijkt te zijn in de slaagkansen van Maghrebijns-Turkse studenten. Dat zou verwacht mogen worden omdat het intussen toch om de derde generatie allochtonen gaat ... Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de universiteitsgebouwen ... Ze laat zich trouwens, in Gazet Van Antwerpen, verleiden tot nog meer straffe uitspraken. "We zijn een monoculturele, Vlaamse universiteit die lesgeeft in het Nederlands, hoewel Engels de voertaal is in de wetenschap en het bedrijfsleven. Oudere Vlamingen zullen dat niet graag horen, omdat zij destijds hebben moeten vechten voor het Vlaams. Maar hun strijd is gestreden" ... Alstublieft! Na de strijd tegen de verfransing gooien we alles weer overboord voor het Engels. Bravo ... En gaat Bea vrolijk verder: "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd voor een monoculturele samenleving". Voor alle duidelijkheid: Bea Cantillon was ooit senator voor de CVP (nu CD&V). Zo weet u weer uit welke hoek de Engelse en multiculturele wind waait ... (c) Vlaams Blok |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan > >> inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. > >> > >> Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? > >> > >> Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze > >> universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze > >> zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze > >> hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur > >> en gewoontes. > >> > >> Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. > >> > >> Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > >> dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > >> vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > >> Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > >> evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > >> bijzaak. > >> > >> Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken > >> positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen > >> krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die > >> wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks > >> dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te > >> kunnen ? > >> > >> Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook > >> naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite > >> doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student > >> moet doen. > > > > Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het dan wel > > gaat? > > > > > Unief moet allochtonen pamperen > > Allochtonen doen het niet zo goed op school. Vaak komen ze terecht in het > beroepsonderwijs en doorstroming naar hogere opleidingen of de universiteit > is er nauwelijks. Die leerachterstand vertaalt zich ook in een hoger > werkloosheidspercentage. In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 > procent van de leerlingen van vreemde afkomst. In de stadskern is dat zelfs > 60 procent. Maar in het eerste jaar van de universiteit is dat aandeel > teruggezakt tot amper 10 procent. > > Dat allochtone jongens doorgaans niet goed scoren in het onderwijs is > bekend, net zoals het feit dat allochtone meisjes het wél opvallend goed > doen. Al was het maar omdat de school voor hen vaak het enige middel is om > te ontsnappen aan het verstikkende klimaat van familiale en sociale > controle. Nederlandse onderzoeken hebben overigens aangetoond dat heel wat > meisjes die veelbelovende schoolresultaten kunnen voorleggen, op latere > leeftijd plots afhaken omdat ze werden uitgehuwelijkt ... In ons land is het > wellicht niet anders. > > Bea Cantillon, vice-rector van de Antwerpse universiteit vindt het > "verontrustend" dat er de laatste tien jaar geen verbetering blijkt te zijn > in de slaagkansen van Maghrebijns-Turkse studenten. Dat zou verwacht mogen > worden omdat het intussen toch om de derde generatie allochtonen gaat ... > > Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een > allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor > allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de > universiteitsgebouwen ... > > Ze laat zich trouwens, in Gazet Van Antwerpen, verleiden tot nog meer > straffe uitspraken. "We zijn een monoculturele, Vlaamse universiteit die > lesgeeft in het Nederlands, hoewel Engels de voertaal is in de wetenschap en > het bedrijfsleven. Oudere Vlamingen zullen dat niet graag horen, omdat zij > destijds hebben moeten vechten voor het Vlaams. Maar hun strijd is > gestreden" ... Alstublieft! Na de strijd tegen de verfransing gooien we > alles weer overboord voor het Engels. Bravo ... > > En gaat Bea vrolijk verder: "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd voor een > monoculturele samenleving". Voor alle duidelijkheid: Bea Cantillon was ooit > senator voor de CVP (nu CD&V). Zo weet u weer uit welke hoek de Engelse en > multiculturele wind waait ... En nu weet ik nog steeds niet welke voorkeursbehandeling ze zouden krijgen. Krijgen ze makkelijker een diploma? Kunnen ze meer hulp krijgen dan autochtone studenten? Zal de moeilijkheid van de opleiding hierdoor veranderen? Als het antwoord op die vragen nee is, wat is dan uw probleem? En het engels, dat wordt overal in Europa gebruikt tegenwoordig, zie het Bologna-akkoord. > > (c) Vlaams Blok > > |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan >> >> inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. >> >> >> >> Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? >> >> >> >> Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze >> >> universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze >> >> zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze >> >> hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur >> >> en gewoontes. >> >> >> >> Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. >> >> >> >> Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >> >> dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >> >> vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >> >> Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >> >> evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >> >> bijzaak. >> >> >> >> Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken >> >> positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen >> >> krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die >> >> wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks >> >> dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te >> >> kunnen ? >> >> >> >> Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook >> >> naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite >> >> doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student >> >> moet doen. >> > >> > Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het dan > wel >> > gaat? >> > >> > >> Unief moet allochtonen pamperen >> >> Allochtonen doen het niet zo goed op school. Vaak komen ze terecht in het >> beroepsonderwijs en doorstroming naar hogere opleidingen of de > universiteit >> is er nauwelijks. Die leerachterstand vertaalt zich ook in een hoger >> werkloosheidspercentage. In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 >> procent van de leerlingen van vreemde afkomst. In de stadskern is dat > zelfs >> 60 procent. Maar in het eerste jaar van de universiteit is dat aandeel >> teruggezakt tot amper 10 procent. >> >> Dat allochtone jongens doorgaans niet goed scoren in het onderwijs is >> bekend, net zoals het feit dat allochtone meisjes het wél opvallend goed >> doen. Al was het maar omdat de school voor hen vaak het enige middel is >> om >> te ontsnappen aan het verstikkende klimaat van familiale en sociale >> controle. Nederlandse onderzoeken hebben overigens aangetoond dat heel >> wat >> meisjes die veelbelovende schoolresultaten kunnen voorleggen, op latere >> leeftijd plots afhaken omdat ze werden uitgehuwelijkt ... In ons land is > het >> wellicht niet anders. >> >> Bea Cantillon, vice-rector van de Antwerpse universiteit vindt het >> "verontrustend" dat er de laatste tien jaar geen verbetering blijkt te > zijn >> in de slaagkansen van Maghrebijns-Turkse studenten. Dat zou verwacht >> mogen >> worden omdat het intussen toch om de derde generatie allochtonen gaat ... >> >> Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de >> universiteitsgebouwen ... >> >> Ze laat zich trouwens, in Gazet Van Antwerpen, verleiden tot nog meer >> straffe uitspraken. "We zijn een monoculturele, Vlaamse universiteit die >> lesgeeft in het Nederlands, hoewel Engels de voertaal is in de wetenschap > en >> het bedrijfsleven. Oudere Vlamingen zullen dat niet graag horen, omdat >> zij >> destijds hebben moeten vechten voor het Vlaams. Maar hun strijd is >> gestreden" ... Alstublieft! Na de strijd tegen de verfransing gooien we >> alles weer overboord voor het Engels. Bravo ... >> >> En gaat Bea vrolijk verder: "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd voor > een >> monoculturele samenleving". Voor alle duidelijkheid: Bea Cantillon was > ooit >> senator voor de CVP (nu CD&V). Zo weet u weer uit welke hoek de Engelse >> en >> multiculturele wind waait ... > > En nu weet ik nog steeds niet welke voorkeursbehandeling ze zouden > krijgen. > > Krijgen ze makkelijker een diploma? > Kunnen ze meer hulp krijgen dan autochtone studenten? > Zal de moeilijkheid van de opleiding hierdoor veranderen? > > Als het antwoord op die vragen nee is, wat is dan uw probleem? > > En het engels, dat wordt overal in Europa gebruikt tegenwoordig, zie het > Bologna-akkoord. > Leren lezen. >>Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de >> universiteitsgebouwen ... Elke allochtoon heeft recht op een studiebeurs vbv. De Vlamingen komen vanachter aan het rijtje te staan, geld op is op. Geen Vlaams meer aan de Vlaamse scholen. Vlaanderen staat dus klaar om opgedoekt te worden Hoe zit het met de taalstrijd ? Vergeten ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > > >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> > >> >> Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen gaan > >> >> inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. > >> >> > >> >> Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? > >> >> > >> >> Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze > >> >> universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. Ze > >> >> zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl ze > >> >> hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze cultuur > >> >> en gewoontes. > >> >> > >> >> Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat doen. > >> >> > >> >> Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > >> >> dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > >> >> vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > >> >> Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > >> >> evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > >> >> bijzaak. > >> >> > >> >> Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en Turken > >> >> positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer kansen > >> >> krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die > >> >> wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, ondanks > >> >> dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te > >> >> kunnen ? > >> >> > >> >> Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken ook > >> >> naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite > >> >> doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student > >> >> moet doen. > >> > > >> > Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het dan > > wel > >> > gaat? > >> > > >> > > >> Unief moet allochtonen pamperen > >> > >> Allochtonen doen het niet zo goed op school. Vaak komen ze terecht in het > >> beroepsonderwijs en doorstroming naar hogere opleidingen of de > > universiteit > >> is er nauwelijks. Die leerachterstand vertaalt zich ook in een hoger > >> werkloosheidspercentage. In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 > >> procent van de leerlingen van vreemde afkomst. In de stadskern is dat > > zelfs > >> 60 procent. Maar in het eerste jaar van de universiteit is dat aandeel > >> teruggezakt tot amper 10 procent. > >> > >> Dat allochtone jongens doorgaans niet goed scoren in het onderwijs is > >> bekend, net zoals het feit dat allochtone meisjes het wél opvallend goed > >> doen. Al was het maar omdat de school voor hen vaak het enige middel is > >> om > >> te ontsnappen aan het verstikkende klimaat van familiale en sociale > >> controle. Nederlandse onderzoeken hebben overigens aangetoond dat heel > >> wat > >> meisjes die veelbelovende schoolresultaten kunnen voorleggen, op latere > >> leeftijd plots afhaken omdat ze werden uitgehuwelijkt ... In ons land is > > het > >> wellicht niet anders. > >> > >> Bea Cantillon, vice-rector van de Antwerpse universiteit vindt het > >> "verontrustend" dat er de laatste tien jaar geen verbetering blijkt te > > zijn > >> in de slaagkansen van Maghrebijns-Turkse studenten. Dat zou verwacht > >> mogen > >> worden omdat het intussen toch om de derde generatie allochtonen gaat .... > >> > >> Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een > >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor > >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de > >> universiteitsgebouwen ... > >> > >> Ze laat zich trouwens, in Gazet Van Antwerpen, verleiden tot nog meer > >> straffe uitspraken. "We zijn een monoculturele, Vlaamse universiteit die > >> lesgeeft in het Nederlands, hoewel Engels de voertaal is in de wetenschap > > en > >> het bedrijfsleven. Oudere Vlamingen zullen dat niet graag horen, omdat > >> zij > >> destijds hebben moeten vechten voor het Vlaams. Maar hun strijd is > >> gestreden" ... Alstublieft! Na de strijd tegen de verfransing gooien we > >> alles weer overboord voor het Engels. Bravo ... > >> > >> En gaat Bea vrolijk verder: "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd voor > > een > >> monoculturele samenleving". Voor alle duidelijkheid: Bea Cantillon was > > ooit > >> senator voor de CVP (nu CD&V). Zo weet u weer uit welke hoek de Engelse > >> en > >> multiculturele wind waait ... > > > > En nu weet ik nog steeds niet welke voorkeursbehandeling ze zouden > > krijgen. > > > > Krijgen ze makkelijker een diploma? > > Kunnen ze meer hulp krijgen dan autochtone studenten? > > Zal de moeilijkheid van de opleiding hierdoor veranderen? > > > > Als het antwoord op die vragen nee is, wat is dan uw probleem? > > > > En het engels, dat wordt overal in Europa gebruikt tegenwoordig, zie het > > Bologna-akkoord. > > > Leren lezen. > > >>Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een > >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor > >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de > >> universiteitsgebouwen ... > > Elke allochtoon heeft recht op een studiebeurs vbv. Bron? > De Vlamingen komen vanachter aan het rijtje te staan, > geld op is op. Behalve dan die zovele Vlamingen die wél een studiebeurs hebben, die wél doppen, die wél genieten van onze zorgbeleid... > > Geen Vlaams meer aan de Vlaamse scholen. Vlaams bestaat niet. En zelfs dan nog is het fundamenteel onjuist: sommige lessen zullen in het engels gegeven worden, de rest in het Nederlands. > Vlaanderen staat dus klaar om opgedoekt te worden 't is elke dag wel iets anders bij u hé. Gisteren gingen we nog onafhankelijk worden! :) > > Hoe zit het met de taalstrijd ? > Vergeten ? Ga klagen in Europa Ghingis. Karel Dillen en z'n zoon hadden dat voor u kunnen doen, ware het niet dat ze nauwelijks aanwezig waren en nooit ook maar 1 vraag gesteld hebben. Trouwens, als het Blok dan toch zo voor het eigen volk is, waarom kaart zij hier dan een 'randprobleem' aan, terwijl bv het inschrijvingsgeld en cursussen voor zovele Vlamingen enorm zwaar weegt, en een groter probleem vormt dan een aantal lessen die in het Engels gegeven worden? Eigen volk eerst? Als het uitkomt. > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.chegevaar.info/ > > |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: > > > >Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > >dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > >vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > >Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > >evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > >bijzaak. > > als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar > voorleggen dacht ik zo. Niet altijd, in sommige uniefs/hogescholen kan je een speciale procedure starten, al dan niet met ingangsexamens. > > men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een > taalachterstand. Waarom zou iemand met zo'n achterstand geen A2 diploma kunnen behalen? Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 > maten en 2 gewichten gemeten ? Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die niet meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen die niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is dat met 2 maten en 2 gewichten meten? > > gr > |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote:
>Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >bijzaak. als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar voorleggen dacht ik zo. men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een taalachterstand. Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 maten en 2 gewichten gemeten ? gr |
![]() |
#10 |
Berichten: n/a
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: > als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar > voorleggen dacht ik zo. > > men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een > taalachterstand. Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 > maten en 2 gewichten gemeten ? > > gr > Hoe komt het dat er mensen zijn die functioneel analfabeet zijn, die toch een middelbaar diploma hebben? Omdat op sommige scholen aanwezig zijn en de leerkrachten niet in elkaar slaan al voldoende is om te slagen. Braaf zijn is dan al voldoende. Filip |
![]() |
#11 |
Berichten: n/a
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > >> >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> Ik lees net in de krant de universiteiten voorkeursbehandelingen > gaan >> >> >> inrichten voor Marokkaanse en Turkse studenten. >> >> >> >> >> >> Kan iemand mij eens uitleggen waarom dat weeral nodig is ? >> >> >> >> >> >> Elk jaar schrijven er zich hopen buitenlandse studenten in aan onze >> >> >> universiteiten. Ze spreken geen Nederlands en komen hier studeren. > Ze >> >> >> zoeken zelf hun weg, moeten toch minimaal de taal wat leren terwijl > ze >> >> >> hier zijn, terwijl ook nog studeren en zich aanpassen aan onze > cultuur >> >> >> en gewoontes. >> >> >> >> >> >> Van die buitenlandse studenten vindt men dat normaal dat ze dat > doen. >> >> >> >> >> >> Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >> >> >> dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >> >> >> vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >> >> >> Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >> >> >> evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >> >> >> bijzaak. >> >> >> >> >> >> Waarom weer deze hopeloos krampachtige poging om Marokkanen en > Turken >> >> >> positief te discrimineren ? Waarom moeten deze mensen weer meer > kansen >> >> >> krijgen dan kinderen van laaggeschoolde Belgen of van ouders die >> >> >> wegens ziekte geen dure universitaire studies kunnen betalen, > ondanks >> >> >> dat de zoon of dochter mogelijk het verstand heeft om het aan te >> >> >> kunnen ? >> >> >> >> >> >> Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Marokkanen of Turken >> >> >> ook >> >> >> naar de univ willen gaan. Maar dat ze verdomme zelf ook eens moeite >> >> >> doen om te slagen in die studies zoals elke andere normale student >> >> >> moet doen. >> >> > >> >> > Kan jij me uitleggen over wat voor een 'voorkeurs'behandeling het >> >> > dan >> > wel >> >> > gaat? >> >> > >> >> > >> >> Unief moet allochtonen pamperen >> >> >> >> Allochtonen doen het niet zo goed op school. Vaak komen ze terecht in > het >> >> beroepsonderwijs en doorstroming naar hogere opleidingen of de >> > universiteit >> >> is er nauwelijks. Die leerachterstand vertaalt zich ook in een hoger >> >> werkloosheidspercentage. In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 >> >> procent van de leerlingen van vreemde afkomst. In de stadskern is dat >> > zelfs >> >> 60 procent. Maar in het eerste jaar van de universiteit is dat aandeel >> >> teruggezakt tot amper 10 procent. >> >> >> >> Dat allochtone jongens doorgaans niet goed scoren in het onderwijs is >> >> bekend, net zoals het feit dat allochtone meisjes het wél opvallend > goed >> >> doen. Al was het maar omdat de school voor hen vaak het enige middel >> >> is >> >> om >> >> te ontsnappen aan het verstikkende klimaat van familiale en sociale >> >> controle. Nederlandse onderzoeken hebben overigens aangetoond dat heel >> >> wat >> >> meisjes die veelbelovende schoolresultaten kunnen voorleggen, op >> >> latere >> >> leeftijd plots afhaken omdat ze werden uitgehuwelijkt ... In ons land > is >> > het >> >> wellicht niet anders. >> >> >> >> Bea Cantillon, vice-rector van de Antwerpse universiteit vindt het >> >> "verontrustend" dat er de laatste tien jaar geen verbetering blijkt te >> > zijn >> >> in de slaagkansen van Maghrebijns-Turkse studenten. Dat zou verwacht >> >> mogen >> >> worden omdat het intussen toch om de derde generatie allochtonen gaat > ... >> >> >> >> Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een >> >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor >> >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de >> >> universiteitsgebouwen ... >> >> >> >> Ze laat zich trouwens, in Gazet Van Antwerpen, verleiden tot nog meer >> >> straffe uitspraken. "We zijn een monoculturele, Vlaamse universiteit > die >> >> lesgeeft in het Nederlands, hoewel Engels de voertaal is in de > wetenschap >> > en >> >> het bedrijfsleven. Oudere Vlamingen zullen dat niet graag horen, omdat >> >> zij >> >> destijds hebben moeten vechten voor het Vlaams. Maar hun strijd is >> >> gestreden" ... Alstublieft! Na de strijd tegen de verfransing gooien >> >> we >> >> alles weer overboord voor het Engels. Bravo ... >> >> >> >> En gaat Bea vrolijk verder: "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd > voor >> > een >> >> monoculturele samenleving". Voor alle duidelijkheid: Bea Cantillon was >> > ooit >> >> senator voor de CVP (nu CD&V). Zo weet u weer uit welke hoek de >> >> Engelse >> >> en >> >> multiculturele wind waait ... >> > >> > En nu weet ik nog steeds niet welke voorkeursbehandeling ze zouden >> > krijgen. >> > >> > Krijgen ze makkelijker een diploma? >> > Kunnen ze meer hulp krijgen dan autochtone studenten? >> > Zal de moeilijkheid van de opleiding hierdoor veranderen? >> > >> > Als het antwoord op die vragen nee is, wat is dan uw probleem? >> > >> > En het engels, dat wordt overal in Europa gebruikt tegenwoordig, zie >> > het >> > Bologna-akkoord. >> > >> Leren lezen. >> >> >>Mevrouw Cantillon wil één en ander rechttrekken met een >> >> allochtoon-vriendelijk beleid. Ze denkt daarbij aan subsidies voor >> >> allochtone studentenverenigingen en islamitische gebedsruimtes in de >> >> universiteitsgebouwen ... >> >> Elke allochtoon heeft recht op een studiebeurs vbv. > > Bron? > > >> De Vlamingen komen vanachter aan het rijtje te staan, >> geld op is op. > > Behalve dan die zovele Vlamingen die wél een studiebeurs hebben, die wél > doppen, die wél genieten van onze zorgbeleid... > Eerst de allochtonen, dan het eigen volk. Nogmaals je leest niet wat er staat. >> >> Geen Vlaams meer aan de Vlaamse scholen. > > Vlaams bestaat niet. En zelfs dan nog is het fundamenteel onjuist: sommige > lessen zullen in het engels gegeven worden, de rest in het Nederlands. Je leest niet wat er staan. > >> Vlaanderen staat dus klaar om opgedoekt te worden > > 't is elke dag wel iets anders bij u hé. Gisteren gingen we nog > onafhankelijk worden! :) > >> >> Hoe zit het met de taalstrijd ? >> Vergeten ? > > Ga klagen in Europa Ghingis. Karel Dillen en z'n zoon hadden dat voor u > kunnen doen, ware het niet dat ze nauwelijks aanwezig waren en nooit ook > maar 1 vraag gesteld hebben. > > Trouwens, als het Blok dan toch zo voor het eigen volk is, waarom kaart > zij > hier dan een 'randprobleem' aan, terwijl bv het inschrijvingsgeld en > cursussen voor zovele Vlamingen enorm zwaar weegt, en een groter probleem > vormt dan een aantal lessen die in het Engels gegeven worden? > > Eigen volk eerst? Als het uitkomt. > >> >> -- >> Ghingis Khan >> http://chinggiskhanfoundation.com/ >> http://www.khadag.org/ >> http://www.chegevaar.info/ >> >> > > |
![]() |
#12 |
Berichten: n/a
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: > > >>Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >>dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >>vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >>Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >>evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >>bijzaak. > > als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar > voorleggen dacht ik zo. > > men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een > taalachterstand. Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 > maten en 2 gewichten gemeten ? > Nog niet, maar dat komt nog, zit in de pijplijn. Positieve discriminatie, nog nooit van gehoord ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#13 |
Berichten: n/a
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: >> >> >> >Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >> >dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >> >vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >> >Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >> >evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >> >bijzaak. >> >> als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar >> voorleggen dacht ik zo. > > Niet altijd, in sommige uniefs/hogescholen kan je een speciale procedure > starten, al dan niet met ingangsexamens. > >> >> men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een >> taalachterstand. > > Waarom zou iemand met zo'n achterstand geen A2 diploma kunnen behalen? > > Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 >> maten en 2 gewichten gemeten ? > > Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die > niet > meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen die > niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is dat > met 2 maten en 2 gewichten meten? > Ingericht voor de allochtoon, maar de Vlaming met problemen mag er ook van gebruik maken, bedoel je. Eigelijk niets op tegen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#14 |
Berichten: n/a
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 14:13:30 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote:
>Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die niet >meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen die >niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is dat >met 2 maten en 2 gewichten meten? paul dat kan allemaal goed zijn...maar als je als allochtoon 3e generatie uit het middelbaar komt met taalachterstand klopt er iets niet. op unif niveau geef je bvb extra taalles aan studenten van vreemde origine...Meestal spreken die na een paar maanden nederlands gr |
![]() |
#15 |
Berichten: n/a
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: > >> > >> > >> >Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > >> >dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > >> >vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > >> >Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > >> >evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > >> >bijzaak. > >> > >> als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar > >> voorleggen dacht ik zo. > > > > Niet altijd, in sommige uniefs/hogescholen kan je een speciale procedure > > starten, al dan niet met ingangsexamens. > > > >> > >> men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een > >> taalachterstand. > > > > Waarom zou iemand met zo'n achterstand geen A2 diploma kunnen behalen? > > > > Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 > >> maten en 2 gewichten gemeten ? > > > > Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die > > niet > > meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen die > > niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is dat > > met 2 maten en 2 gewichten meten? > > > > Ingericht voor de allochtoon, maar de Vlaming met problemen mag > er ook van gebruik maken, bedoel je. > Eigelijk niets op tegen. Wat is het probleem dan eigenlijk? > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.chegevaar.info/ > > |
![]() |
#16 |
Berichten: n/a
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: > > > > > >>Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen > >>dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn > >>vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk > >>Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder > >>evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook > >>bijzaak. > > > > als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar > > voorleggen dacht ik zo. > > > > men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een > > taalachterstand. Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 > > maten en 2 gewichten gemeten ? > > > > Nog niet, maar dat komt nog, zit in de pijplijn. Jij weet weeral meer dan wij. Bron? :) > Positieve discriminatie, nog nooit van gehoord ? > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.chegevaar.info/ > > |
![]() |
#17 |
Berichten: n/a
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 14:18:49 GMT, "Filip Vanheer"
<[email protected]> wrote: >Hoe komt het dat er mensen zijn die functioneel analfabeet zijn, die toch >een middelbaar diploma hebben? Omdat op sommige scholen aanwezig zijn en de >leerkrachten niet in elkaar slaan al voldoende is om te slagen. Braaf zijn >is dan al voldoende. iets klopt er in ieder geval niet.. het is nog niet zo lang gelden dat mensen met dislexie gewoon gebuisd werden.... |
![]() |
#18 |
Berichten: n/a
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 06 Oct 2004 14:13:30 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote: > > > >Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die niet > >meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen die > >niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is dat > >met 2 maten en 2 gewichten meten? > > paul > dat kan allemaal goed zijn...maar als je als allochtoon 3e generatie > uit het middelbaar komt met taalachterstand klopt er iets niet. Natuurlijk klopt er niets. Allochtonen hebben meestal nauwelijks contact met allochtonen, en worden er in de meeste situaties ook niet toe gedwongen nederlands te praten. De vorige generatie kan weinig nederlands, maar ook weinig Arabisch/Turks. Is het je nog niet opgevallen dat die gasten bv op de tram per 3 arabische woorden er 2 nederlandse nodig hebben? En dan zijn er nog duizend-en-een andere redenen. Ik ken trouwens vlamingen genoeg die uit het middelbaar komen en geen nederlands kunnen, noch frans. > > op unif niveau geef je bvb extra taalles aan studenten van vreemde > origine...Meestal spreken die na een paar maanden nederlands Inderdaad. Is het dan discriminatie tegenover het eigen volk als men dat dan uiteindelijk wil gaan doen? > > > gr > |
![]() |
#19 |
Berichten: n/a
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 16:45:22 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote:
>weinig Arabisch/Turks. Is het je nog niet opgevallen dat die gasten bv op de >tram per 3 arabische woorden er 2 nederlandse nodig hebben? En dan zijn er >nog duizend-en-een andere redenen. Ik ken trouwens vlamingen genoeg die uit >het middelbaar komen en geen nederlands kunnen, noch frans. Ik weet niet op welke trams u zit, maar de trams dat ik ken spreken de marokkanen allemaal constant arabisch zonder nederlands tussen. Ik veronderstel omdat ze voornamelijk over zaken bezig zijn die wij niet mogen horen. Het is trouwens een publiek geheim dat veel marokkanen in antwerpen constant de vrouwen lopen uit t schelden in het arabisch als ze op straat lopen. |
![]() |
#20 |
Berichten: n/a
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> On Wed, 06 Oct 2004 10:07:46 GMT, xeno <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >> >> >Alleen onze 'geintergreerde' Marokkaanse en Turkse studenten kunnen >> >> >dat weer niet. Dat ze hier ondertussen de 3de of 4de generatie zijn >> >> >vergeet men te melden, dat die ondertussen uit zichzelf redelijk >> >> >Nederlands zouden mogen kunnen vergeet men ook, en dat die verder >> >> >evengoed zelf hun best moeten doen om te slagen is blijkbaar ook >> >> >bijzaak. >> >> >> >> als je naar de unif gaat moet je toch een diploma hoger middelbaar >> >> voorleggen dacht ik zo. >> > >> > Niet altijd, in sommige uniefs/hogescholen kan je een speciale >> > procedure >> > starten, al dan niet met ingangsexamens. >> > >> >> >> >> men moet mij eens uitleggen hoe iemand dat kan met een >> >> taalachterstand. >> > >> > Waarom zou iemand met zo'n achterstand geen A2 diploma kunnen behalen? >> > >> > Of wordt er op het middelbaar niveau ook al met 2 >> >> maten en 2 gewichten gemeten ? >> > >> > Op sommige scholen zijn er extra lessen nederlands voor allochtonen die >> > niet >> > meekunnen. Op mijn school waren er extra lessen wiskunde voor iedereen > die >> > niet meekon. Op een andere school deed men dat dan weer voor Frans. Is > dat >> > met 2 maten en 2 gewichten meten? >> > >> >> Ingericht voor de allochtoon, maar de Vlaming met problemen mag >> er ook van gebruik maken, bedoel je. >> Eigelijk niets op tegen. > > Wat is het probleem dan eigenlijk? > De waarom. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |