De 'lelijkste vrouw ter wereld' slaat terug met aangrijpende documentaire
Citaat:
Lizzie Velasquez, die bestempeld werd als 'de lelijkste vrouw ter wereld', heeft de meest emotionele en ingrijpende gebeurtenissen van haar leven in een documentaire gebundeld. 'A Brave Heart: The Lizzie Velasquez Story' gaat zaterdag in première op het SXSW festival in Texas.
De 26-jarige Velasquez heeft een extreem zeldzame medische aandoening waardoor ze amper 27 kilogram weegt en blind is aan één oog. Toen ze 17 was, zocht ze een liedje op Youtube toen ze plots zichzelf zag staan in een video met het onderschrift 'de lelijkste vrouw ter wereld'.
De video ging viraal en er kwamen gruwelijke reacties op:
'Steek ze levend in brand'
'Vermoord dat monster'
'Ze zou zichzelf moeten vermoorden'
Lizzie vecht terug
Na het lezen van de commentaren en het bekijken van de video besloot Lizzie om 'op een andere manier terug te vechten'. Ze werd een voorbeeldfiguur voor iedereen die gepest of gediscrimineerd wordt omwille van zijn uiterlijk en sprak op verschillende internationale conferenties.
'In plaats van weg te kwijnen in een hoekje en te huilen, koos ik ervoor om gelukkig te zijn en heb ik gemerkt dat mijn syndroom geen vloek is maar een zegen, die mezelf en andere mensen elke dag inspireert', aldus Velasquez.
Documentaire die niemand koud laat
Met het geld dat ze verzamelde via Kickstarter heeft Lizzie een aangrijpende documentaire gemaakt over haar leven, die zaterdag in première gaat in Texas. 'Lizzie heeft zoveel innerlijke kracht en een geweldig gevoel voor humor dat iedereen zal meevoelen', zegt een van de mensen die met haar samenwerkte aan het project.
'We moeten allemaal moeilijke periodes doormaken in ons leven, maar dat is een peulschil in vergelijking met wat zij moet doormaken', klinkt het.
|
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...8312998&adh_i=
Hieronder dan de foto door De Standdard gepubliceerd !!!