![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() De fed. Regering vraagt aan de gemeenschappen een extra besparing van 200
mil. euro. Onkelinckx weet onmiddelijk te vertellen dat Walonnie geen geld heeft (wanneer hebben ze dat wel). Dus ...als Vlaanderen BHV wil splitsen is de factuur gekend. Maar hoe zal men dat verkopen aan de burger. Voor mij hoeft die spliting niet, en zeker niet als er betaald moet worden. Basia |
![]() |
#2 |
|
![]() On Thu, 07 Oct 2004 19:18:08 GMT, "Trabka Basia"
<[email protected]> wrote: >De fed. Regering vraagt aan de gemeenschappen een extra besparing van 200 >mil. euro. > >Onkelinckx weet onmiddelijk te vertellen dat Walonnie geen geld heeft >(wanneer hebben ze dat wel). > >Dus ...als Vlaanderen BHV wil splitsen is de factuur gekend. > >Maar hoe zal men dat verkopen aan de burger. >Voor mij hoeft die spliting niet, en zeker niet als er betaald moet worden. BHV *MOET* gesplitst worden. Al was het alleen al maar om de Walen eens lik op stuk te geven. Het zal eens dringend tijd gaan worden dat die hun grote bek wat kleiner gemaakt wordt. En nee, het mag geen eurocent kosten. Gewoon splitsen die handel zoals al jaren geleden in het vonnis verplicht is. |
![]() |
#3 |
|
![]() xeno schreef:
> On Thu, 07 Oct 2004 19:18:08 GMT, "Trabka Basia" > <[email protected]> wrote: > >>De fed. Regering vraagt aan de gemeenschappen een extra besparing van 200 >>mil. euro. >> >>Maar hoe zal men dat verkopen aan de burger. >>Voor mij hoeft die spliting niet, en zeker niet als er betaald moet >>worden. > > BHV *MOET* gesplitst worden. Al was het alleen al maar om de Walen > eens lik op stuk te geven. Het zal eens dringend tijd gaan worden dat > die hun grote bek wat kleiner gemaakt wordt. > > En nee, het mag geen eurocent kosten. Gewoon splitsen die handel zoals > al jaren geleden in het vonnis verplicht is. In alle dure verklaringen van Vlaamse regeringspartijen staat dat BHV gesplitst moet worden, maar staat er ergens ook bij dat het niets mag kosten? Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een prijs te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele krisis durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als ze hun zin niet krijgen. -- M |
![]() |
#4 |
|
![]() On Thu, 07 Oct 2004 22:02:30 GMT, marcose
<[email protected]> wrote: >Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een prijs >te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele krisis >durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als ze hun zin >niet krijgen. Wanneer gaat Vlaanderen eens politiekers krijgen die de Waalse peutertuin eens op tijd en stond een pak op hun broek geeft als ze weer eens beginnen huilen voor niets ? |
![]() |
#5 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 07 Oct 2004 19:18:08 GMT, "Trabka Basia" > <[email protected]> wrote: > >>De fed. Regering vraagt aan de gemeenschappen een extra besparing van 200 >>mil. euro. >> >>Onkelinckx weet onmiddelijk te vertellen dat Walonnie geen geld heeft >>(wanneer hebben ze dat wel). >> >>Dus ...als Vlaanderen BHV wil splitsen is de factuur gekend. >> >>Maar hoe zal men dat verkopen aan de burger. >>Voor mij hoeft die spliting niet, en zeker niet als er betaald moet >>worden. > > BHV *MOET* gesplitst worden. Al was het alleen al maar om de Walen > eens lik op stuk te geven. Het zal eens dringend tijd gaan worden dat > die hun grote bek wat kleiner gemaakt wordt. LOL Ja, er zal plots minder frans worden gepraat in de rand en de verfransing zal prompt gestopt worden. Jongen, toch, wat zeiden ze 20 jaar geleden ? En binnen 20 jaar zal een minderheid nog NL babbelen, daar verwed ik m'n kop op. |
![]() |
#6 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]lid says...
> > > > > BHV *MOET* gesplitst worden. Al was het alleen al maar om de Walen > > eens lik op stuk te geven. Het zal eens dringend tijd gaan worden dat > > die hun grote bek wat kleiner gemaakt wordt. > > LOL > > Ja, er zal plots minder frans worden gepraat in de rand en de verfransing > zal prompt gestopt worden. > > Jongen, toch, wat zeiden ze 20 jaar geleden ? > En binnen 20 jaar zal een minderheid nog NL babbelen, daar verwed ik m'n kop > op. > > > OK: kan je dat ergens registreren? Tom - verwed nooit zijn eigen kop - De Moor |
![]() |
#7 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In article <[email protected]>, [email protected]lid says... >> >> > >> > BHV *MOET* gesplitst worden. Al was het alleen al maar om de Walen >> > eens lik op stuk te geven. Het zal eens dringend tijd gaan worden dat >> > die hun grote bek wat kleiner gemaakt wordt. >> >> LOL >> >> Ja, er zal plots minder frans worden gepraat in de rand en de verfransing >> zal prompt gestopt worden. >> >> Jongen, toch, wat zeiden ze 20 jaar geleden ? >> En binnen 20 jaar zal een minderheid nog NL babbelen, daar verwed ik m'n >> kop >> op. >> >> >> > OK: kan je dat ergens registreren? Bah, dit is er eentje van, gaat wel over het Hoofdstedelijk Gewest, maar wil wat zeggen : http://www.iristat.be/jaar_exl/jaar_1ga.xls Er zijn vast nog wel statistieken te vinden, 'k zoek verder. > > Tom - verwed nooit zijn eigen kop - De Moor |
![]() |
#8 |
|
![]() ' wil er deze nog effe aan toevoegen :
http://statbel.fgov.be/figures/d21_nl.asp#5 (hoewel er plots een daling was, iets te maken met "snelbelgwet" ?) |
![]() |
#9 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Trabka Basia" <[email protected]>,
die Thu, 07 Oct 2004 19:18:08 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >De fed. Regering vraagt aan de gemeenschappen een extra besparing van 200 >mil. euro. > >Onkelinckx weet onmiddelijk te vertellen dat Walonnie geen geld heeft >(wanneer hebben ze dat wel). > >Dus ...als Vlaanderen BHV wil splitsen is de factuur gekend. > >Maar hoe zal men dat verkopen aan de burger. >Voor mij hoeft die spliting niet, en zeker niet als er betaald moet worden. Die splitsing is gewoon een afleidingsmanoeuver om de aandacht van het volk van de echte problemen in dit land af te wenden. Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? Nochtans liegen de cijfers er niet om. http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm -- Fusti |
![]() |
#10 |
|
![]() F ustigator wrote:
> Die splitsing is gewoon een afleidingsmanoeuver om de aandacht van het > volk van de echte problemen in dit land af te wenden. Ah ja, want er zijn in dit land geen communautaire problemen. > Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? > Nochtans liegen de cijfers er niet om. > http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm > http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm De denataliteit zou voor een heel groot deel kunnen opgelost worden door een aanpassing van het pensioensysteem. Er zijn mensen genoeg die na hun pensionering nog heel graag deel- of zelfs voltijds zouden willen blijven werken. -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#11 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > F ustigator wrote: > > > Die splitsing is gewoon een afleidingsmanoeuver om de aandacht van het > > volk van de echte problemen in dit land af te wenden. > > Ah ja, want er zijn in dit land geen communautaire problemen. > > > Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? > > Nochtans liegen de cijfers er niet om. > > http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm > > http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm > > De denataliteit zou voor een heel groot deel kunnen opgelost worden > door een aanpassing van het pensioensysteem. Er zijn mensen genoeg die > na hun pensionering nog heel graag deel- of zelfs voltijds zouden > willen blijven werken. > You kiddie ? WN. |
![]() |
#12 |
|
![]() "F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? > Nochtans liegen de cijfers er niet om. > http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm > http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm > Dat zou betekenen dat ze ipv fiscale amnestie grootse gang-bangs zou moeten organiseren. WN. |
![]() |
#13 |
|
![]() Wisenose wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>F ustigator wrote: >> >> >>>Die splitsing is gewoon een afleidingsmanoeuver om de aandacht van het >>>volk van de echte problemen in dit land af te wenden. >> >>Ah ja, want er zijn in dit land geen communautaire problemen. >> >> >>>Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? >>>Nochtans liegen de cijfers er niet om. >>>http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm >>>http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm >> >>De denataliteit zou voor een heel groot deel kunnen opgelost worden >>door een aanpassing van het pensioensysteem. Er zijn mensen genoeg die >>na hun pensionering nog heel graag deel- of zelfs voltijds zouden >>willen blijven werken. >> > > You kiddie ? You'll never know... -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#14 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 07 Oct 2004 22:02:30 GMT, marcose > <[email protected]> wrote: > > >Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een prijs > >te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele krisis > >durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als ze hun zin > >niet krijgen. > > Wanneer gaat Vlaanderen eens politiekers krijgen die de Waalse > peutertuin eens op tijd en stond een pak op hun broek geeft als ze > weer eens beginnen huilen voor niets ? Awel hebben we niet zulke freubeljuffrouwen ? Wat we nodig hebben zijn politiekers met van die nonnenkappen die met een heel stoute vinger de bleiters en nachtelijke beddenpissers een levenslang trauma bezorgen, de stouterikken in de hoek zet om ze vervolgens in de hel te doen belanden en de braverikken met een heiligenbeleke en een kluitje het riet in sturen. WN. |
![]() |
#15 |
|
![]() xeno schreef:
> On Thu, 07 Oct 2004 22:02:30 GMT, marcose > <[email protected]> wrote: > >>Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een prijs >>te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele krisis >>durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als ze hun >>zin niet krijgen. > > Wanneer gaat Vlaanderen eens politiekers krijgen die de Waalse > peutertuin eens op tijd en stond een pak op hun broek geeft als ze > weer eens beginnen huilen voor niets ? Ik ben al tevreden met een degelijk bestuur voor Vlaanderen -- M |
![]() |
#16 |
|
![]() On Sat, 09 Oct 2004 09:02:40 GMT, marcose
<[email protected]> wrote: >>>Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een prijs >>>te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele krisis >>>durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als ze hun >>>zin niet krijgen. >> >> Wanneer gaat Vlaanderen eens politiekers krijgen die de Waalse >> peutertuin eens op tijd en stond een pak op hun broek geeft als ze >> weer eens beginnen huilen voor niets ? > >Ik ben al tevreden met een degelijk bestuur voor Vlaanderen het ene hangt aan het andere. |
![]() |
#17 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Karel \"de Jazz\" Jansens"
<[email protected]>, die Fri, 08 Oct 2004 13:18:21 +0200, in littera <[email protected] > in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >F ustigator wrote: > >> Die splitsing is gewoon een afleidingsmanoeuver om de aandacht van het >> volk van de echte problemen in dit land af te wenden. > >Ah ja, want er zijn in dit land geen communautaire problemen. Daar ben ik het met je niet eens. Maar die problemen schijnen echt de Brabanders veel intenser bezig te houden, terwijl de rest van het land dat minder belangrijk vindt. Waarom niet eerst de meest belangrijke problemen te pogen oplossen? >> Waarom hoor je nooit iets over de denataliteit bv. ? >> Nochtans liegen de cijfers er niet om. >> http://www.wvc.vlaanderen.be/eswin/bekeydem.htm >> http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...demografie.htm > >De denataliteit zou voor een heel groot deel kunnen opgelost worden >door een aanpassing van het pensioensysteem. Er zijn mensen genoeg die >na hun pensionering nog heel graag deel- of zelfs voltijds zouden >willen blijven werken. Helemaal mee eens. -- Fusti |
![]() |
#18 |
|
![]() Diva schreef:
> On Sat, 09 Oct 2004 09:02:40 GMT, marcose > <[email protected]> wrote: > >>>>Ik durf er wat op verwedden dat iedere regeringspartij bereid is een >>>>prijs te betalen. Ze zijn nog lang niet zover dat ze een institutionele >>>>krisis durven riskeren en de Walen zullen en block daarop aansturen als >>>>ze hun zin niet krijgen. >>> >>> Wanneer gaat Vlaanderen eens politiekers krijgen die de Waalse >>> peutertuin eens op tijd en stond een pak op hun broek geeft als ze >>> weer eens beginnen huilen voor niets ? >> >>Ik ben al tevreden met een degelijk bestuur voor Vlaanderen > > het ene hangt aan het andere. Ongetwijfeld, zie daarvoor de oplossing WN -- M |