![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Gouverneur
|
Luikse woont in Mechelen en eist dat ze geholpen wordt in het Frans, anders ben je een walenhater...
In dat geval zijn er in Belgie toch ook wel veel Vlaminghaters. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150309_01571483 Citaat:
Laatst gewijzigd door knip : 12 maart 2015 om 12:46. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
verhaal met heel wat haken en ogen, zo van bij de start al ... dat belooft.
|
|
|
|
|
|
#3 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dit is wat er echt is voorgevallen: Citaat:
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
wat ik mij afvraag :
'stadsbestuur vindt het jammer dat de vrouw niet tot bij hen gekomen is' ... wat ging het stadsbestuur dan doen mss ??? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vreemdeling
|
... heeft blijkbaar nog nooit als Vlaamstalige in Brussel in een ziekenhuis gelegen...
Laatst gewijzigd door FuckAllah : 12 maart 2015 om 13:06. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
Waarschijnlijk proberen tot een evenwichtig compromis te komen. U en alle Franstaligen krijgen faciliteiten in Mechelen als u stopt men ons Walenhaters te noemen. Deal?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Somers die regelt dat wel, hij is tenslotte oud-VU, die is getraind in de 'broek laten zakken' procedure.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De monchichi.
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet dus . "Het verhaal over de Luikse die sinds een paar maanden in Mechelen woont, werd op sociale media duizenden keren gedeeld." En ook woonde ze al een paar maanden in Luik en ze sprak nog geen Nederlands Als ik ergens al een paar maanden woon, dan kan ik mij wel verstaanbaar maken in de lokale taal. Dus ze zal niet veel moeite gedaan hebben om Nederlands te leren . Nee zij verwacht dat de Mechelaars moeite doen om Frans te leren . Zo kennen we onze" Bon Belges" weer. |
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://www.lameuse.be/1228334/articl...s-alors-qu-ell Ik zie daar niks staan van eis.... Ik zie daar nisk staan van Walenhater... Ik lees daar wel Citaat:
Vraag is natuurlijk: welke zijn de echte feiten. Is dit een correcte" weergave van het gebeurde. Of is dit de 'gekleurde' weergave van de persoon in kwestie of de journalist. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 maart 2015 om 13:22. |
||
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nog kennen ze het niet. Tijd om daar fikse boetes op te zetten en een jaarlijks controle-examen in te stellen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 maart 2015 om 13:25. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
Ik stel vast dat het op dit forum wemelt van de dt-fouten. Na 20/30/40 jaar moedertaal zijn er een pak die de basisregels van hun eigen taal niet kennen. Ge kunt dan toch niet verlangen van een Franstalige die net een erg emotionele ervaring achter de rug heeft dat ze hare uitleg in Nederland kan doen. Ik heb al dikwijls gemerkt in mijn omgeving dat mensen in zulke omstandigheden direct terugvallen op hun moedertaal. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als ze geen Nederlands kent Had ze geen cursus Nederlands kunnen volgen vooraleer vanuit Luik naar Mechelen te verhuizen ? Of dacht ze misschien dat Mechelen ondertussen al deel uitmaakte van Brussel. Zo is immers de mentaliteit van de Belgicisten. Als er al eens iemand in het Nederlands geholpen wordt in Wallonië dan is dan heugelijk nieuws dat overal moet verkondigd worden . Als er al eens iemand niet in het Frans geholpen wordt in Vlaanderen, dan is dat schandalig nieuws dat ook overal moet verkondigd worden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 maart 2015 om 13:38. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Kan je een krantenartikel voorschotelen waar iemand het beklag wereldkundig maakte dat hij/zij daar niet in het Nederlands werd geholpen?
|
|
|
#19 |
|
Gouverneur
|
Geen probleem hoor in China gaan wonen als je geen chineds kent. Moet je ook achteraf niet verontwaardigd zijn als de plaatselijke bevolking geen Frans kent en je niet kan helpen.
|
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ze probeert vervolgens om hem te vertellen van de feiten in het Nederlands ... UW conlusies lijken me dan ook erg voorbarig. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 maart 2015 om 13:46. |
||
|
|
|