![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Volgens de berichtgeving van vandaag ziet het er naar uit dat de schade aan Doel 4 zo zwaar is dat een heropstart niet mogelijk is voor de winterperiode. Hetzelfde bericht acht ook dat Doel 3 en Tihange 2 geen stroom zullen leveren tot op zijn minst begin 2015.
Gezien de helft van de nucleaire capaciteit er nu uit ligt moeten we hopen dat er geen zware winterprik aankomt want dan moet Elia hun noodplan boven halen. Dit zou inhouden dat in geval van nood landelijke gebieden voor enkele uren van het net afgekoppeld worden (aka brown-outs). De bananenrepubliek is deze winter compleet. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.2058549 Laatst gewijzigd door Thomas- : 12 augustus 2014 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat voor ouderwetse centrale is me dat eigenlijk? Er loopt daar 65.000 liter olie weg zonder dat iemand dat merkt en daardoor draait de boel kapot.
Volgens mij is dit door een ontevreden werknemer die zo wil bewijzen hoe slecht het gesteld is met de centrale, het wordt echt wel tijd om ze uit te schakelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerst was ik noch voorstander noch tegenstander van kerncentrales. Met de kennis van hoe makkelijk het blijkbaar gesaboteerd kan worden, verschuif ik meer naar de tegen-kant. Vanaf nu moeten er maar liefst TWEE medewerkers overtuigd worden om een kerncentrale te saboteren om dat effectief te laten gebeuren. Eén extra dus, want de dader is niet eens gevat. De volgende keer zijn de werknemers die tegen kernenergie zijn misschien niet meer zo braaf.
Niet dat ik vind dat we nu allemaal zodanig bang moeten zijn dat we alle kerncentrales moeten sluiten, maar voor de bouw van nieuwe energiecentrales zouden de andere alternatieven nog meer dan eerst overwogen moeten worden in een dichtbevolkt land. Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 augustus 2014 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Geloof jij nu echt dat er naar fossiele brandstoffen en kernenergie nooit subsidies zijn gegaan? Dat ging ook niet vanzelf, die overgangen. Konden die ook onmogelijk levensvatbaar worden dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Preppen gaat straks eindelijk lonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allerhande vermeldingen op mijn elektriciteitsfactuur nopen mij ertoe te geloven dat noch zon, noch wind ver genoeg staan.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel vreemd dat de energiemaatschappijen die groene energie aanbieden over het algemeen al jarenlang de goedkoopste zijn als dat echt duurdere energievormen zouden zijn. We moeten eenmalig investeren in de centrales en vanaf dan is het niet duurder, op de lange termijn zelfs goedkoper (de rest wordt uiteindelijk steeds duurder). Het is nu de ideale moment, want de rente op staatsobligaties staat historisch laag. Als de huidige regering de vuilnisbelt doorschuift naar 2019 of later, dan verspillen we een hoop geld bij de ooit onvermijdelijke overgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Goh we moeten ons geen illusies maken dat er in België nieuwe kerncentrales kunnen komen zonder eveneens massaal aan het subsidievat te mogen hangen. Tegen de huidige elektriciteitsprijs is een nieuwe kerncentrale verre van rendabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk een vaatje benzine in te gaan slaan voor mijn generator.
Laat ze maar doen, dat stel afpersers; Hoe sneller er miserie mee komt, des te sneller iedereen onafhankelijk van't net wil worden.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien wordt de kostprijs van de subsidies tav alternatieve energie doorgerekend via de distributiecomponent.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Geen nood, met het vele schalie gas, dumpen de Amerikanen hun kolen hier en schone lucht kopen we uit Siberië. Terug open, die kolencentrales!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brownout ?
Zeg maar gerust blackout ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Vele groenen voeren een heilige oorlog tegen kernenergie en verkiezen elektriciteit te kopen in het buitenland, die geproduceerd wordt in .... kerncentrales. Rare jongens die groenen
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De turbine is beschadigd; met de reactor heeft dat niks te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had diezelfde grap uitgehaald bij eendert welke fossiele brandstofcentrale, en de schade had net even groot geweest.
Of bij een waterkrachtcentrale, die turbines hebben ook smering nodig. Zelfs al had een zelfmoordgroene de oliereservoirs van de hoofdkoelwaterpompen van de reactor in volle actie laten leeglopen, dan was de reactor gewoon in scram gegaan op't moment de lagertemperatuursensoren een alarmwaarde halen. Iets duurder, maar daar stopt het ook bij. Het opkuisen van het bestraalde lijk is nog de meest ambetante zaak. Wilt U een recept om een willekeurige electriciteitscentrale ferm in de problemen te helpen, stuur me een PM'tje.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er sterk over aan't denken een 10 kw dieselgroepje uit China te kopen. Die simpele, verouderde diesels kunnen zelfs draaien op gefilterde frituurolie. Kosten, €1600 aan de deur geleverd. Dan kan je de buren mee voorzien voor een zacht prijsje.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Er komen elk jaar 100.000 vreemdelingen bij in België, die zorgen voor extra verbruik van stroom.
Afsluiten van de stroom in wijken waar veel vreemdelingen wonen i.p.v. landelijke gemeenten lijkt me het fairst. |
![]() |
![]() |