![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Is de marokkaan kwaad van aard? | |||
ja, vast en zeker |
![]() ![]() ![]() |
19 | 50,00% |
neen, hij is heel lief |
![]() ![]() ![]() |
19 | 50,00% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Kunnen we na de vele groepsverkrachtingen, ontvoeringen en folteringen van onze vrouwen en kinderen niet concluderen dat de marokkaan van aard slecht is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
alleen als ze naar hier komen krijgen ze problemen. Dus dé marokkaan is niet beter of slechter als de rest.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nee, da's te simpel. Eerder slecht of niet opgevoed, én door het politieke regime in de watten gelegd. Dat is voor mij het grote probleem. Daar heeft de Marokkaanse gemeenschap haar stigmatisatie aan te danken.
Vergeet ook vooral niet dat de probleemgevallen meestal jongeren zijn van het mannelijk geslacht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik ben al blij dat je niet gewoon ja hebt gestemd: je wordt al slimmer ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wacht eens even; kom bij mij niet af met dat afgedraaide plaatje over de achterstelling enzo eh. En hun zusters dan? Die het wel goed doen inhet onderwijs en zich keurig gedragen? En andere allochtone jongeren die het nog veel moeilijker hebben dan jonge Marokkanen? Komaan eh, nie zeveren: die mannen worden gewoon niet opgevoed, en de overheid doet er nog een schepje bovenop.
Als die achterstellingstheorie zou kloppen zouden we veel meer last hebben van zwart-Afrikanen, of Turken, of Oost-Europeanen, enzovoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
overal worden ze buitengekeken, buitengehouden, werk geweigerd, uitgelachen,... dat vreet aan een mens en dan komt het: ze worden de spiegel die hen werd voorgehouden. gedrag is steeds een wisselwerking tussen karakter, opvoeding en omgeving. deze drie zijn quasi alle drie even belangrijk.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Overdrijf niet, maak van de Marokkaanse probleemjongeren geen martelaren. En je antwoordt ook niet op mijn opmerking over de andere allochtonen, of over Marokkaanse meisjes. Eigenaardig, toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) de omgeving reageert anders op meisjes als op jongens voila een antwoord op je vragen. indien nodig leg ik het nog dieper uit, maar ik heb nu ff geen zin om veel te tokkelen.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() En andere allochtonen, die het meestal veel moeilijker hebben dan Marokkanen, maar toch minder problemen opleveren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() De echte marokkaan is niet kwaad van aard, maar de echte marokkaan blijft ook in Marokko. Maw de marokkanen die hier zijn, zijn voor het merendeel kwaadaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) er zijn ook problemen met andere vreemdelingen vb kongolese bendes in brussel)
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die op een criminele manier zijn boterham wil verdienen maar hij wil in geen geval in de cel belanden van zijn eigen land omdat het daar heel slecht is. Wat denk je dat die gaan doen?
Tov, de cellen in turkije en marokko en nog andere landen zijn belgische cellen 5 sterren hotels hoor. De cellen in ons land hebben meer luxe dan sommige woningen in dergelijke landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat het over Dutroux ging en over de belgen..
sorry Statistiek van Child Focus gelezen ? Programma over pedofiel paradijs Roemenië gezien ? Ik was echt opgelucht dat er geen belgen bijwaren alleen maar Britten en Duitsers. Dat er geen ..Marokkanen bijwaren zal er waarschijnlijk aan liggen dat het programma door linkiewinkies gemaakt is .
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer wij met zijn allen naar hun land op vakantie gaan, moeten wij toch vaststellen, dat er twee soorten Marokkanen bestaan. Ginder, goede en gastvrije mensen en hier......
Mogelijk mogen wij, zeker het beleid, hiervoor de verantwoordelijkheid zelf opnemen. Men heeft het laten escaleren. De tweede of derde generatie voelt zich overbeschermd door diverse wetgevingen. Wie durft er nog een opmerking maken, laat staan tussen te komen, wanneer er zich weeral eens "overlast" voordoet. Het zullen er niet velen zijn die dit nog DURVEN. Zeker nu niet meer. Velen mensen hebben niet alleen schrik voor de fysieke reacties. Ook het gerecht bekijkt de autochtoon met argusogen. Zeker dit laatste maakt, dat de overbescherming of de "niemand kan mij iets doen"mentaliteit nog zal verergeren. Echter beweren, dat alle Marokkanen slecht zijn, zou ook overtrokken zijn. Over het deel ervan, die zich hebben aangepast,valt niks te zeggen. En ja, het is opvallend, dat er veel minder problemen zijn bij de andere allochtone medeburgers. VL.ED |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, er is een specifiek probleem met Congolese jongeren in Brussel. Maar het probleem met Marokkaanse jongeren is blijkbaar overal prominent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken het verhaal van 2 vrienden die zich in Casablanca vestigden en er waterscooters wilden verhuren. Alle papperassen in orde. Maar o wee! De lokale bevolking was helemaal niet opgezet met hun initiatief. Gevolg: pesterijen, diefstallen, vandalisme... Enfin, ze zijn teruggekomen. Lieve Marokkanen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Waarom kwamen ze dan terug? hier zitten ondertussen ook al overal marokkanen ![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |