![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Jean-Marie Dedecker is niet de man die verlegen zit om uitspraken met enig machogehalte. In een interview met Knack is het deze week weer zover. Hij vindt het spijtig, zegt hij, dat zo veel vrouwen tegenwoordig zwichten voor de ‘lok van de baarmoeder’. En als ze dan toch carrière willen maken, vechten ze met de wapens die ze hebben, stelde hij zelf vast. ‘In de Wetstraat heb ik er veel op een horizontale manier verticaal carrière zien maken. Vrouwen zaten zomaar aan me te frunniken, en wilden met me naar bed in ruil voor een plaats op de lijst.’ De politicus, die zijn partij LDD bij de verkiezingen vorig jaar stevig zag verliezen, geeft ook gewoon toe dat hij een macho is. ‘Het komt door de omgeving waarin in ik ben opgegroeid’, zegt hij. ‘We waren thuis met zeven kinderen, en mijn vader moest wroeten om zijn gezin te onderhouden. Moeder deed het huishouden, van ons werd niet verwacht dat we de afwas deden ofzo. Neen, wij moesten naar school gaan en leren.’ Carrière voorbij Het verklaart een en ander over zijn visie op carrières. Vrouwen zijn daar nu eenmaal niet zo toe bereid als mannen, stelt hij naar eigen zeggen vast. ‘Veel vrouwen verkiezen een nine-to-five-job, zodat ze de kinderen op tijd van school kunnen halen. Waarom denk je dat er tegenwoordelijk zo veel vrouwelijke magistraten zijn? Omdat je dan minder uren hoeft te kloppen dan als advocaat.’ De schuldige, die vele carrières ‘fnuikt’, vindt Dedecker, is ‘de lok van de baarmoeder’. Want mannen en vrouwen, die zijn dan wel ‘gelijkwaardig’, maar niet ‘gelijk’. ‘Omdat wij geen baarmoeder hebben. Ik heb het als judocoach bijvoorbeeld zien gebeuren met Ingrid Berghmans. Plots had ze een vaste relatie, wou ze meer thuisblijven en begon ze aan kinderen te denken. Ik wist meteen dat haar carrière voorbij was.’ ‘Iedereen gebruikt de wapens die hij heeft’ Maar �*ls een vrouw dan toch carrière wil maken, moet ze daar wel dezelfde prijs voor betalen als een man, vindt hij. Want wie de top wil bereiken, moet nu eenmaal offers brengen. En daarvoor bestaat geen betere illustratie dan de Wetstraat, stelde hij vast. ‘In de politiek heb ik al heel snel geleerd dat macht wel degelijk erotiseert. Ik heb het meegemaakt dat vrouwen zomaar aan me zaten te frunniken of aanboden om met me naar bed te gaan in ruil voor een plaats op de lijst. Ze hebben me trouwens ooit ook respectievelijk 25.000 en 50.000 euro geboden voor de eerste plaats op de Europese lijst, maar dat waren dan weer mannen. Iedereen gebruikt de wapens die hij heeft, en bij vrouwen is het vaak hun seksualiteit.’ http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150402_01611749 Wat voor een verdomde wereld leven wij toch in. Ben ik de enige die vindt dat scheefpoepen bestraft moet worden of wordt dat in 2015 als "normaal" beschouwd? Laatst gewijzigd door Drukazz : 2 april 2015 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er precies mis mee?
Money is nu eenmaal erg belangrijk, alles komt namelijk geld. Je kan dan wel de gevoelige moraalridder gaan uithangen, maar dat zal niets veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met welk recht wilt gij u gaan moeien met anderen hun privé-leven ???
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heu ? De machtigen hebben toch altijd t eerste recht op alles. Denk jij nu echt dat die iets om t plebs geven ? Wat Dedecker hier verteld is nog maar t topje v d ijsberg. Macht corrumpeert, niets nieuw De meest corrupte geesten zijn meestal aangetrokken tot macht.
Zakkenvullers en leugenaars, weet je nog ?
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw "visie" lijkt veel op die van de Iraanse mollahs.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge moest al weg zijn.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JMDD laat graag uitschijnen dat hij in een bepaalde machtspositie zit waardoor hij erotische aantrekkingskracht zou bezitten. Dit terwijl hij in feite niet meer is dan een politieke loser die heel eventjes een glimp van de macht heeft opgevangen maar er niet is geraakt omdat hij op het laatste moment kraakte onder de druk van het politieke establishment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Dan is in één beweging het file-probleem mee opgelost. En vergeet de vrouwengevangenissen niet, want ook bij vrouwen zijn er die zich eens 'laten gaan'.
Halal- en koosjer-voeding niet vergeten, want naast de pot pissen houdt geen rekening met religieuze overtuigingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Eten wat de pot schaft, zou ons moe zeggen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijke gang van zaken.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh boy, het zoveelste "white knight" topic van politics.be...
|
![]() |
![]() |