Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2015, 14:23   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Gezocht: Chiromedewerker (m/v/x)

De jeugdbeweging Chiro stelt haar vacatures open voor mannen (m) en vrouwen (v), alsook voor wie zich niet tot één van die twee geslachten rekent (x).

"Voor ons is dat een bewuste en een logische keuze", zegt Merijn Van de Gehuchte van Chirojeugd-Vlaanderen aan VRT Nieuws. "We zien dat de genderrollen in de maatschappij veranderen: het is niet enkel meer man of vrouw. Als Chiro willen we graag iedereen bereiken en dus vinden we het niet meer dan normaal dat we ook die "x" expliciet benoemen."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2308324

Op een moment dat je denkt dat een land niet dieper kan zinken.

Wanneer families sterk zijn, is een land sterk. Duurzame, heteroseksuele relaties is waar dit land nood aan heeft.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 14:56   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

je reinste onzin.

als men m/v/x specifieert, dan ook : homo, lesbisch, bi, transgender, borsten met penis, zonder borsten met baarmoeder.... etc...

m/v zijn de standaardaanwijzingen voor menselijke geslachten. Wat men daarna in bed doet, daar heeft uw werkgever geen zaken mee.

En als je je penis laat afknippen, je borsten laat opspuiten omdat je je zo vrouw wil voelen, zet dan "v". punt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2015 om 14:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 15:18   #3
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je reinste onzin.

als men m/v/x specifieert, dan ook : homo, lesbisch, bi, transgender, borsten met penis, zonder borsten met baarmoeder.... etc...

m/v zijn de standaardaanwijzingen voor menselijke geslachten. Wat men daarna in bed doet, daar heeft uw werkgever geen zaken mee.

En als je je penis laat afknippen, je borsten laat opspuiten omdat je je zo vrouw wil voelen, zet dan "v". punt.
Het verschil tussen geslacht enerzijds en sexualiteit anderzijds is u compleet vreemd precies.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 18 april 2015 om 15:21.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 15:34   #4
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

De jeugdbeweging Chiro stelt haar vacatures open voor mannen (m) en vrouwen (v), alsook voor wie zich niet tot één van die twee geslachten rekent (x).

"Voor ons is dat een bewuste en een logische keuze", zegt Merijn Van de Gehuchte van Chirojeugd-Vlaanderen aan VRT Nieuws. "We zien dat de genderrollen in de maatschappij veranderen: het is niet enkel meer man of vrouw. Als Chiro willen we graag iedereen bereiken en dus vinden we het niet meer dan normaal dat we ook die "x" expliciet benoemen."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2308324

Op een moment dat je denkt dat een land niet dieper kan zinken.

Wanneer families sterk zijn, is een land sterk. Duurzame, heteroseksuele relaties is waar dit land nood aan heeft.
Dan toch een Clinton fan? http://www.youtube.com/watch?v=N708P-A45D0&t=1m54s

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 april 2015 om 15:35.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 15:38   #5
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik ben geen fan van bejaarde, linkse wijven.
Oud 18 april 2015, 15:42   #6
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen fan van bejaarde, linkse wijven.
Domme wijven daarentegen, zijn dan blijkbaar weer géén probleem om fan van te zijn.
Oud 18 april 2015, 15:44   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Echt belachelijk, die angst om toch maar niet helemaal politiek correct over te komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 15:51   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Het verschil tussen geslacht enerzijds en sexualiteit anderzijds is u compleet vreemd precies.
Blijkbaar bent U degene die mijn uitleg niet begrijpt.

Waarover dacht je dat ik het had?

Heeft Uw werkgever zaken met uw sexualiteit? Dat bedoelde ik namelijk "met wat iedereen in bed doet". Zelfs als ik het vertaal naar lagere school woordjes begrijp je het niet zo te zien.

wat dacht U wat ik bedoelde met "homo, lesbisch, transgender etc...."? de kleur waarin je living is geschilderd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2015 om 15:53.
Oud 18 april 2015, 16:13   #9
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Domme wijven daarentegen, zijn dan blijkbaar weer géén probleem om fan van te zijn.
Een beetje dom is ook wel lekker.

Oud 18 april 2015, 16:32   #10
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje dom is ook wel lekker.

tuurlijk, maar trop is teveel
Oud 18 april 2015, 16:35   #11
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar bent U degene die mijn uitleg niet begrijpt.

Waarover dacht je dat ik het had?

Heeft Uw werkgever zaken met uw sexualiteit? Dat bedoelde ik namelijk "met wat iedereen in bed doet". Zelfs als ik het vertaal naar lagere school woordjes begrijp je het niet zo te zien.

wat dacht U wat ik bedoelde met "homo, lesbisch, transgender etc...."? de kleur waarin je living is geschilderd?
Iemand die transgender in hetzelfde rijtje zet als heterosexualiteit, homosexualiteit of bisexualiteit, hééft er niks van begrepen.

Dus in dat opzicht snap ik inderdaad uw uitleg niet. Maar goed, de uitleg van iemand die zegt dat 3 + 2 gelijk is aan 27, begrijp ik ook niet. In dat opzicht maak ik me hoegenaamd geen zorgen dat ik uw uitleg niet snap.
Oud 18 april 2015, 17:20   #12
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

In dat geval zet je beter......niks
Die kennen blijkbaar het geslachtschromosoom X niet....
Oud 18 april 2015, 18:58   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die transgender in hetzelfde rijtje zet als heterosexualiteit, homosexualiteit of bisexualiteit, hééft er niks van begrepen.

Dus in dat opzicht snap ik inderdaad uw uitleg niet. Maar goed, de uitleg van iemand die zegt dat 3 + 2 gelijk is aan 27, begrijp ik ook niet. In dat opzicht maak ik me hoegenaamd geen zorgen dat ik uw uitleg niet snap.
in welk rijtje wil je transgender zetten? In dat van blondharig of rosharig?

och nee, m/v/ transgender natuurlijk.

Denk je nu echt dat de chiro het over mannetjes heeft die vrouwtje willen zijn? want dan moeten zij uiteraard specifiëren dat het ook voor vrouwtjes kan gaan die mannetje willen zijn.

Of ga jij me op mijn 63 eens het verhaal van de bietjes en de bijtjes gaan uitleggen misschien ?

Bottomline: men heeft TWEE geslachten (geen 7)
Sexualiteit is iets anders dan geslacht.
Wie van geslacht wil veranderen heeft daar het volste recht toe, zonder dat zijn werkgever daar iets mee te maken heeft. wie dus van m naar v wil of vice versa kan dat, zeker als de job m/v heeft vermeld.
TENZIJ je van het stundpunt van Germaine Greer bent (google even), die vindt dat iemand geen vrouw wordt omdat hij zijn piemel heeft laten verwijderen en zichzelf vrouw "voelt". Een ladyboy is volgens Greer dus geen vrouw. Misschien is dat de gezocht "x" : wel boobs maar ook piemel?

Begrijp je het zo jongen?

Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2015 om 19:05.
Oud 19 april 2015, 12:26   #14
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
in welk rijtje wil je transgender zetten? In dat van blondharig of rosharig?

och nee, m/v/ transgender natuurlijk.

Denk je nu echt dat de chiro het over mannetjes heeft die vrouwtje willen zijn? want dan moeten zij uiteraard specifiëren dat het ook voor vrouwtjes kan gaan die mannetje willen zijn.

Of ga jij me op mijn 63 eens het verhaal van de bietjes en de bijtjes gaan uitleggen misschien ?

Bottomline: men heeft TWEE geslachten (geen 7)
Sexualiteit is iets anders dan geslacht.
Wie van geslacht wil veranderen heeft daar het volste recht toe, zonder dat zijn werkgever daar iets mee te maken heeft. wie dus van m naar v wil of vice versa kan dat, zeker als de job m/v heeft vermeld.
TENZIJ je van het stundpunt van Germaine Greer bent (google even), die vindt dat iemand geen vrouw wordt omdat hij zijn piemel heeft laten verwijderen en zichzelf vrouw "voelt". Een ladyboy is volgens Greer dus geen vrouw. Misschien is dat de gezocht "x" : wel boobs maar ook piemel?

Begrijp je het zo jongen?
Doe toch niet zo betuttelend mens. En al zeker niet als je 'uitleg' werkelijk op geen hol trekt. Zoek anders éérst eens op wat men onder 'transgender' verstaat en klasseert. Dat heeft geen zak te zien met geslachtsverandering of geslachtsoperaties.
Oud 19 april 2015, 12:33   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe toch niet zo betuttelend mens. En al zeker niet als je 'uitleg' werkelijk op geen hol trekt. Zoek anders éérst eens op wat men onder 'transgender' verstaat en klasseert. Dat heeft geen zak te zien met geslachtsverandering of geslachtsoperaties.
http://hijiseenzij.kro.nl/informatie...ende-operaties
Citaat:
Geslachtsaanpassende operaties
De laatste - en meest ingrijpende - stap in de behandeling, zijn de geslachtsaanpassende operaties. In geval van transseksualiteit is dat meestal noodzakelijk. Indien de diagnose transseksualiteit door een psycholoog of psychiater is vastgesteld, dienen transseksuelen eerst een jaar in de rol van het gewenste geslacht te leven, de real-life-fase alvorens voor geslachtsaanpassende operaties in aanmerking te komen. Gedurende deze periode krijgt men al wel hormonen toegediend. Als deze fase goed doorlopen is en het Genderteam Volwassenen met de beslissing tot opereren akkoord zijn gegaan gaat men tot de operaties over. Deze vinden sowieso nooit plaats voordat de transgender 18 jaar is. Na deze operaties is er geen weg meer terug, want een geslachtsaanpassende operatie bij een biologische man houdt in dat van zijn penis en scrotum een vagina wordt gemaakt. Bij een biologische vrouw worden de eierstokken en baarmoeder weggehaald en wordt van de clitoris een minipenis (metadoioplastiek) gemaakt of wordt er een wat grotere penis (falloplastiek) gecreëerd. Deze operaties worden nóóit voor het 18e jaar uitgevoerd.
of had jij het over tweeslachtigheid of hermafrodieten?

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2015 om 12:34.
Oud 19 april 2015, 12:38   #16
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
http://hijiseenzij.kro.nl/informatie...ende-operaties

of had jij het over tweeslachtigheid of hermafrodieten?
Trans-gen-der..

Ik moet het toch hopelijk niet letter per letter gaan spellen zeker?
Oud 19 april 2015, 12:40   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het is op zich geen slecht idee voor de kindertjes, het beste voor hen is tenslotte dat ze zich zo snel mogelijk realiseren dat zij, als hetero, de abnormalen zijn.
Oud 19 april 2015, 12:43   #18
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is op zich geen slecht idee voor de kindertjes, het beste voor hen is tenslotte dat ze zich zo snel mogelijk realiseren dat zij, als hetero, de abnormalen zijn.
Je kan anders met Circe een clubje oprichten. Zij weet ook niet waarover ze praat.
Oud 19 april 2015, 12:45   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan anders met Circe een clubje oprichten. Zij weet ook niet waarover ze praat.
Je moet je niet aangevallen voelen, ik zeg niet dat er iets verkeerd is met homo's en dergelijke.
Oud 19 april 2015, 12:49   #20
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet je niet aangevallen voelen, ik zeg niet dat er iets verkeerd is met homo's en dergelijke.
Dat zou er nog moeten aan mankeren...

Voor de zevende keer: transgenderisme heeft niks te maken met sexuele voorkeuren of met sexualiteitsbeleving.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 19 april 2015 om 12:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be