![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://http://www.demorgen.be/binnen...alen-a2284043/
Voila zie! Sinds cdv in de regering zit heeft ze enkele toegevingen moeten doen. Nu is het pay-back time, ze zullen de discussie enkel willen heropenen als de wetgeving verstrengd wordt ![]() "Vorig jaar is een andere ethische kwestie, de euthanasiewet, met een wisselmeerderheid goedgekeurd, zonder CD&V. Als oppositiepartijen sp.a en Groen mee willen, heeft Open Vld de steun van de christendemocraten niet nodig: "Wat vorig jaar gebeurd is, is niet voor herhaling vatbaar. Dat weten onze coalitiepartners heel goed." En wat een arrogantie!!! Een democratische meerderheid met hulp van de oppositie wordt al op voorhand afgeschoten, kom dat zien!!! Ik meen mij te herinneren in den tijd dat toen Rajoy in Spanje aan de macht kwam, de abortuswetgeving niet snel genoeg kon verstrengd worden. En dat op een moment dat er wel grotere problemen waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ongelooflijk maar waar; goed van CD&V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad, als het goed is mag het gezegd worden. Abortus is een zeer drastische ingreep die slechts in een beperkt aantal gevallen te verdedigen valt. Dat banaliseren tot een routinezaak is crimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lijkt me ook geen probleem dat nu aan de orde moet zijn....
De huidige groep regeringen heeft als enige opdracht het structureel op orde brengen van de staatshuishouding.Vrijwel dagelijks kunnen we lezen welke mesthoop daartoe moet omgespit worden en waar de wormen allemaal zitten. Volksvertegenwoordigers zouden beter moeten weten dan daarover te zeveren en doen alsof het waard is daarover problemen te zoeken. Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2015 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mijn mening betreft: als ik nva-verkozenen eerstdaags zou zien - er komen er altijd langs op lokale of nationale partij-evenementen - en hen kunnen spreken, zal ik hen zeggen dat ze voor mij part De Gucht in zijn oren mogen fluisteren om discreet werk te maken van een "vrijblijvend" initiatief in de Kamer;
en dat zoals steeds de nva-verkozenen dan vrij mogen stemmen. duidelijker ? werk maken, zonder dat regeringsleden enig verwijt gemaakt kunnen worden, aan een ad hoc wisselmeerderheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar komt dit ineens vandaan?
Ik weet niet juist wat er in het regeerakkoord staat inzake ethische kwesties. Is het een foefke om CD&V wat bij te sturen in andere dossiers?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan voldoende dat de Grote Celibataire Leider iets zegt, en De Gucht komt af met een weerbotske. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conservatieve seut, die Wouter
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Katholieke Flamingant...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nonkel pater past hem beter, die rotte tsjeef met zijn missionaris smoel.
Jef Geeraerts schreef het meer dan 30jaar geleden al : tegen brandnetels (tsjeven dus) helpt maar één ding : de vlammenwerper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rand Paul vindt dit leuk.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Abortus moet in alle gevallen kunnen. Als ouders niet bereid zijn of niet in staat zijn een kind op te voeden, heeft niemand het recht hen daar toe te verplichten, zolang het kind niet geboren is.
En dan liefst zo vroeg mogelijk. Wat Beke hier doet is de mensen hun leven miserabel maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou Klucht jr. onbewust gedreven zijn om iets af te rekenen met zijn sr. ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |