Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2015, 18:25   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard 8000€ ...

Ik verslikte mij in mijn koffie bij het luisteren/kijken naar een nieuwsuitzending dd 21/04/2015 19u dat sommige van die landverhuizers er 8000 en meerdere €'s voor over hebben om met een gammel bootje tot in Europa te vluchten.

Staan mooi vet en rond en sorry hoor maar ik heb nog nooit 8000€ op mijn rekening gehad.

En dan durven die nog om hulp vragen?????

Mis ik ergens de klepel in de klok of ...

p.s. Onze huidige koning wist er daarna nog een schepje bovenop te doen met de één of andere onzinnige tekst af te lezen.

Best raar die nieuwsuitzendingen tegenwoordig

p.s. Om hartritmestoornissen tegen te gaan, beter niet meer naar kijken naar die nieuwsuitzendinbgen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 april 2015 om 18:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 18:46   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik verslikte mij in mijn koffie bij het luisteren/kijken naar een nieuwsuitzending dd 21/04/2015 19u dat sommige van die landverhuizers er 8000 en meerdere €'s voor over hebben om met een gammel bootje tot in Europa te vluchten.

Staan mooi vet en rond en sorry hoor maar ik heb nog nooit 8000€ op mijn rekening gehad.

p.s. Onze huidige koning wist er daarna nog een schepje bovenop te doen met de één of andere onzinnige tekst af te lezen.

p.s. Om hartritmestoornissen tegen te gaan, beter niet meer naar kijken naar die nieuwsuitzendinbgen.
Heb het ook gehoord. Deze dames en heren waren vertrokken vanuit Turkije in een luxejacht. Maar hun jacht heeft motorpech gehad en daarom vielen ze in de belangstelling! Ze waren beter gezonken!
Hoe dan ook, slecht of niet voor onze hartritmestoornissen... het is beter dat iedereen dat allemaal weet zodat er eindelijk reactie en de nodige tegenwerking van dat gedoe komt! Luxejacht laten ontploffen zodat het zinkt anders gebruiken ze die morgen voor de volgende lading "zielige sukkels"...

Laatst gewijzigd door andev : 21 april 2015 om 18:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 19:52   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Even linkje bij posten anders komt het voor sommigen onder ons misschien niet geloofwaardig over. (Ik moest er even achter zoeken zeg maar ... )

Citaat:
Mensensmokkelaars opgepakt die vluchtelingen met jacht naar Italië brachten
Bron

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 april 2015 om 19:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 20:09   #4
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Wie weet wat ze hebben moeten doen voor die 8k ...
Oud 21 april 2015, 22:56   #5
Bierke
Minister-President

Standaard

Heb ondertussen het filmpje eens kunnen bekijken (vrt nieuws), die mensen zien er niet bepaald arm uit. Maar ik kan het me voorstellen dat welgestelden het ook kotsbeu zijn in hun landen.
Oud 22 april 2015, 06:34   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Heb ondertussen het filmpje eens kunnen bekijken (vrt nieuws), die mensen zien er niet bepaald arm uit. Maar ik kan het me voorstellen dat welgestelden het ook kotsbeu zijn in hun landen.
Met andere woorden, de echte sukkelaars, wat moeten die niet doen om dat te regelen?
Oud 22 april 2015, 06:37   #7
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Als gij 8000 euro op uw rekening hebt staan en ge gaat ermee naar een ander land is dat 10x niets.
Dat is uw huurwaarborg, verzekeringen en een half jaarke huur.
vergeet niet dat die mensen al hun bezittingen verkochten en/of achterlieten en een 8000 euro dan tien keer niets is he .
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 08:34   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als gij 8000 euro op uw rekening hebt staan en ge gaat ermee naar een ander land is dat 10x niets.
Hangt er van af welke reismethode en welk land.
Citaat:
Dat is uw huurwaarborg, verzekeringen en een half jaarke huur.
Na 15 seconden tellen kom ik uit op 5 maand alle vaste kosten in dit land.
En dat voor 2 mensen, met een beperkte hypotheek en een goedkope wagen.

Citaat:
vergeet niet dat die mensen al hun bezittingen verkochten en/of achterlieten en een 8000 euro dan tien keer niets is he .
We starten van de premisse dat een jaarinkomen van een sukkelaar in verreweggistan €100 is, en dat die ligt te verhongeren.
Wat kan die verkopen of achterlaten?
Oud 22 april 2015, 15:43   #9
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mis ik ergens de klepel in de klok of
als je leven en dat van je gezin in gevaar loopt door te blijven, speelt geld geen enkele rol. Vluchten uit een land is een wanhoopsdaad. en het is dan dubbel zo ziekelijk dat sommigen hier dan nog hopen dat zo'n boot kapseist en dat ze verdrinken.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 april 2015 om 15:44.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 16:05   #10
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als je leven en dat van je gezin in gevaar loopt door te blijven, speelt geld geen enkele rol. Vluchten uit een land is een wanhoopsdaad. en het is dan dubbel zo ziekelijk dat sommigen hier dan nog hopen dat zo'n boot kapseist en dat ze verdrinken.
Juist, maar waarom ze telkens bij 'die honden' als wij (het westen) hun geluk komen zoeken lijkt me ook wel masochistisch denk ik dan. Kennelijk staat er maar één richting op het kompas!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 16:16   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als je leven en dat van je gezin in gevaar loopt door te blijven, speelt geld geen enkele rol.
Klopt, in de beide wereldoorlogen hebben we dat ook gezien in België.
Die families lieten hun huis , hebben en houden achter en kwamen uit in Nederland of Frankrijk.
Diegenen die naar Engeland geraakten waren de mensen met connecties of liquide middelen.
De mensen die nog verder geraakten, zoals Kongo of de VS, dat waren of regeringsmedewerkers of echt rijken.

Citaat:
Vluchten uit een land is een wanhoopsdaad.
Vluchten naar een ander continent is wel een iets ander verhaal.

Citaat:
En het is dan dubbel zo ziekelijk dat sommigen hier dan nog hopen dat zo'n boot kapseist en dat ze verdrinken.
Eigenlijk vind ik dat niet zo'n goeie zaak, de Middellandse zee is al zwaar vervuild.
Oud 24 april 2015, 11:16   #12
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Juist, maar waarom ze telkens bij 'die honden' als wij (het westen) hun geluk komen zoeken lijkt me ook wel masochistisch denk ik dan. Kennelijk staat er maar één richting op het kompas!
Ze kunnen ook naar Jemen gaan zoals de Somalische vluchtelingen .. stukken beter hé :/
Oud 24 april 2015, 11:31   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Bootvluchtelingen zijn ontwikkelingshulp aan Europa. Het betreft verstandige veelal progressieve mensen die bereid zijn risico's te nemen en die willen werken. Daar hebben we in Europa een enorm tekort aan.
Nu ja, er zullen ongetwijfeld ook wel wat hielenlikkers van de vorige machtshebbers tussen zitten. Van die politieke slaafjes hebben we er al genoeg. Dus wil je duizenden verdrinkingen vermijden, schiet dan een bootje of twee naar de bodem. Ze zullen wel minder dodelijke reiswegen zoeken dan die minder aan ons geweten vreten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 19:16   #14
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bootvluchtelingen zijn ontwikkelingshulp aan Europa. Het betreft verstandige veelal progressieve mensen die bereid zijn risico's te nemen en die willen werken. Daar hebben we in Europa een enorm tekort aan.
Nu ja, er zullen ongetwijfeld ook wel wat hielenlikkers van de vorige machtshebbers tussen zitten. Van die politieke slaafjes hebben we er al genoeg. Dus wil je duizenden verdrinkingen vermijden, schiet dan een bootje of twee naar de bodem. Ze zullen wel minder dodelijke reiswegen zoeken dan die minder aan ons geweten vreten.
Het zijn vooral mensen die er in geslaagd zijn om 8000 per persoon bijeen te ritselen . Met 8000 per persoon ben je ook in Belgie een rijke gast .
Enige zin voor realiteit geeft dat je geen 8000 euro per persoon bereikt door hard te werken , huizen verkopen zal ook ni goe lukken in die landen .
Conclusie ; we zijn bezig met de verborgen rijken te redden , verborgen geld ,
Misdaadgeld .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be