Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2014, 21:24   #1
Pjotr 2691
Banneling

Standaard Jowelle, Jowelle toch!

Zo panikeren en zo misbruik maken, Jowelle .
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...campagne.dhtml

Citaat:
"Milquet schakelt kabinet in voor verkiezingscampagne"

CdH-vicepremier Joëlle Milquet heeft de jongste maanden op haar kabinet medewerkers aangenomen die zich schijnbaar vooral moeten bezighouden met de voorbereiding van de kiescampagne in Brussel. Dat schrijft 'Le Vif' op basis van hun jobomschrijving, nadat Milquet vorige week nog ontkende.
"Hun aanwerving op zes maanden van de verkiezingen en de gelijkenissen in hun Brussels en politiek profiel zijn, op zijn minst, opzienbarend. Volgens onze bronnen zijn deze medewerkers belast met het organiseren of afbakenen van evenementen in aanloop naar 25 mei, waar de kandidate een maximum aan potentiële kiezers zou kunnen ontmoeten", aldus het weekblad in de editie die vrijdag verschijnt.

'Buiten de werkuren en op vakantiedagen'
Le Vif citeert en publiceert kopies van de profielomschrijvingen van verschillende campagne- en kabinetsmedewerkers van Milquet. "Elk profiel bevat een reeks te realiseren taken of te vervullen functies ter voorbereiding van de verkiezingen van 25 mei. Op elk profiel staat wel ostentatief: 'Te doen buiten de werkuren en op vakantiedagen'", aldus Le Vif, dat eraan herinnert dat de wettelijke regels rond verkiezingsuitgaven in ons land erg strikt zijn.

"Laster"
Vorige week publiceerde het weekblad al een artikel over de kwestie, dat minister Milquet afdeed als "laster". Volgens haar komen de nieuwe aanwervingen er ter vervanging van medewerkers die recent en om uiteenlopende redenen vertrokken. "Als u denkt dat ik de verkiezingen zal voorbereiden vanuit mijn kabinet, dan vergist u zich. Dat heb ik nooit gedaan", onderstreepte ze toen.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 13 februari 2014 om 21:25.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 21:33   #2
demonen
Banneling

Standaard

Op zes maanden voor de verkiezingen heeft minister Joëlle Milquet acht nieuwe medewerkers aangenomen: allemaal 'allochtone' Brusselaars. Zet Milquet hiermee, mét steun van haar ministeriële kabinet, de electorale strijd om de allochtone Brusselse kiezer in? 'Dit is bijna lasterlijk,' reageert Milquet.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-127781.html

Sinds oktober 2013 heeft minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) acht nieuwe medewerkers aangenomen. Opvallend patroon: allen zijn het Brusselaars van allochtone (Marokkaanse, Turkse en Congolese) origine en de meesten zijn lokale CDH-verkozenen uit Brussel-Hoofdstad, Anderlecht, Molenbeek en Sint-Joost-ten-Node. Voeg daaraan toe dat deze aanwervingen op minder dan zes maanden voor de verkiezingen gebeuren.

Inbreuk op wet op verkiezingsuitgaven?
Volgens zeer welingelichte bronnen bij Binnenlandse Zaken zijn de verkiezingen dan ook de reden voor Milquet om deze nieuwe medewerkers in dienst te nemen. Ze moeten haar helpen haar electorale Brusselse campagne in de steigers te zetten, en dan vooral die in de Brusselse wijken waar veel allochtone stemmen te rapen vallen.

Laatst gewijzigd door demonen : 13 februari 2014 om 21:35.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 22:26   #3
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Walgelijk...

Die mensen gebruiken voor electoraal gewin. De schaamte voorbij...
Oud 29 april 2015, 07:08   #4
Spitting Image
Banneling

Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/on...al-566363.html

Ze maken er werk van.
Het zit Joëlle echt niet mee de laatste tijd.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 07:21   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is zo klaar als een klontje natuurlijk, maar bewijs het maar eens. Ik denk trouwens dat ze niet de enige is die dat doet, alleen is Joelle zo schaamteloos dat het haar niet interesseert of het opvalt of niet. Ze voelt zich onaantastbaar, getuige ook de inmenging in het dossier rond haar zoon. De toekomst zal uitwijzen of dat ook zo is, maar ik denk wel dat Joelle ook hier mee zal wegkomen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 16:30   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Op zes maanden voor de verkiezingen heeft minister Joëlle Milquet acht nieuwe medewerkers aangenomen: allemaal 'allochtone' Brusselaars. Zet Milquet hiermee, mét steun van haar ministeriële kabinet, de electorale strijd om de allochtone Brusselse kiezer in? 'Dit is bijna lasterlijk,' reageert Milquet.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-127781.html

Sinds oktober 2013 heeft minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) acht nieuwe medewerkers aangenomen. Opvallend patroon: allen zijn het Brusselaars van allochtone (Marokkaanse, Turkse en Congolese) origine en de meesten zijn lokale CDH-verkozenen uit Brussel-Hoofdstad, Anderlecht, Molenbeek en Sint-Joost-ten-Node. Voeg daaraan toe dat deze aanwervingen op minder dan zes maanden voor de verkiezingen gebeuren.

Inbreuk op wet op verkiezingsuitgaven?
Volgens zeer welingelichte bronnen bij Binnenlandse Zaken zijn de verkiezingen dan ook de reden voor Milquet om deze nieuwe medewerkers in dienst te nemen. Ze moeten haar helpen haar electorale Brusselse campagne in de steigers te zetten, en dan vooral die in de Brusselse wijken waar veel allochtone stemmen te rapen vallen.
Enkel "allochtone" medewerkers aannemen is dat geen vorm van racisme?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 16:38   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Regimepers of niet?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 april 2015 om 16:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 16:42   #8
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Regimepers of niet?
Kijk eens wat een mooi voorbeeld van multiculturaliteit? Zoiets?
De pee op de foto heeft ondertussen 'zijne kees gelaten' in de Syrische woestijn.
Hij was daar als medewerker van Joëlle.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 april 2015 om 16:43.
Oud 29 april 2015, 16:46   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Kijk eens wat een mooi voorbeeld van multiculturaliteit? Zoiets?
De pee op de foto heeft ondertussen 'zijne kees gelaten' in de Syrische woestijn.
Hij was daar als medewerker van Joëlle.
Behoren Knack en Hln tot de regimepers, was eigenlijk mijn vraag.
Oud 29 april 2015, 16:48   #10
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Behoren Knack en Hln tot de regimepers, was eigenlijk mijn vraag.
Ik heb de bedoeling van die regimepers aangegeven. Je kan daarmee akkoord gaan of niet.
Oud 29 april 2015, 16:54   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de bedoeling van die regimepers aangegeven. Je kan daarmee akkoord gaan of niet.
De CDH maakt dus geen deel uit van het regime?
Oud 29 april 2015, 18:35   #12
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Duidelijk dat iemand het op haar voorzien heeft, eerst haar gangbangende Sacha, en nu dit.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 18:38   #13
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
De CDH maakt dus geen deel uit van het regime?
Even nadenken, AJ. Van wanneer dateren de feiten? En wie wil het Belgische regime behouden zoals het nu gebetonneerd is? Is het cdH daarbij? Ja, vraag maar aan Francis Delpérée.
Oud 29 april 2015, 18:40   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Even nadenken, AJ. Van wanneer dateren de feiten? En wie wil het Belgische regime behouden zoals het nu gebetonneerd is? Is het cdH daarbij? Ja, vraag maar aan Francis Delpérée.
Dat weet ik allemaal.
Ik vraag gewoon af hoe jullie het bestaan van zoiets als een regimepers kunnen in stand houden?
Oud 29 april 2015, 18:43   #15
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik allemaal.
Ik vraag gewoon af hoe jullie het bestaan van zoiets als een regimepers kunnen in stand houden?
Ik en zelfs niemand die ik ken, hou die niet in stand, AJ. Daar moet je bij andere mensen voor zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be