Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2015, 09:19   #1
demonen
Banneling

Standaard N-va slaat bal mis

Toen David Cameron in 2010 aan de macht kwam, aan het hoofd van een regering van conservatieven en liberaal-democraten, koos hij onmiddellijk voor een herstelbeleid. Daarnaast koos zijn regering voor een vermindering van de overheidsuitgaven, goed voor 75 procent van de sanering van de overheidsfinanciën. De overheidsuitgaven daalden in Groot-Brittannië van 47,7 procent van het bbp in 2009 naar 43 procent vorig jaar. Ter vergelijking: In België bleven ze _ exclusief rentelasten _ stijgen tot rond 50 procent.

Daarnaast werd de Britse arbeidsmarkt grondig hervormd. De bedrijven kregen aanzienlijke lastenverlagingen en er kwam een loonmatiging. Zo'n 31 miljoen Britten hebben momenteel een baan, een record. De werkloosheid bedraagt amper 5,6 procent. De Britse bedrijven profiteerden bovendien van het goedkopere Britse pond.

http://trends.knack.be/economie/bele...on-569133.html

De nva heeft nog steeds geen lastenverlaging doorgevoerd. De besprekingen omtrent de tax-shift (bedoeling is de lasten op arbeid drastisch terug te schroeven) zijn uitgesteld naar de herfst.
Ook heeft deze partij de aanwervingstop voor ambtenaren opgeheven.
Dit is niet de partij vd grote verandering!

Laatst gewijzigd door demonen : 9 mei 2015 om 09:20.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 09:21   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Toen David Cameron in 2010 aan de macht kwam, aan het hoofd van een regering van conservatieven en liberaal-democraten, koos hij onmiddellijk voor een herstelbeleid. Daarnaast koos zijn regering voor een vermindering van de overheidsuitgaven, goed voor 75 procent van de sanering van de overheidsfinanciën. De overheidsuitgaven daalden in Groot-Brittannië van 47,7 procent van het bbp in 2009 naar 43 procent vorig jaar. Ter vergelijking: In België bleven ze _ exclusief rentelasten _ stijgen tot rond 50 procent.

Daarnaast werd de Britse arbeidsmarkt grondig hervormd. De bedrijven kregen aanzienlijke lastenverlagingen en er kwam een loonmatiging. Zo'n 31 miljoen Britten hebben momenteel een baan, een record. De werkloosheid bedraagt amper 5,6 procent. De Britse bedrijven profiteerden bovendien van het goedkopere Britse pond.

http://trends.knack.be/economie/bele...on-569133.html

De nva heeft nog steeds geen lastenverlaging doorgevoerd. De besprekingen omtrent de tax-shift (bedoeling is de lasten op arbeid drastisch terug te schroeven) zijn uitgesteld naar de herfst.
De beloofde lastenverlaging schrijd je best op je slip, die komt er zeker niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 09:23   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo te zien hebt u weinig kennis van de Belgische politiek. In tegenstelling tot het VK hebben we heel ander kiessysteem met inherente politieke versnippering als gevolg. U schijnt te veronderstellen dat de N-VA de enige politieke partij aan de macht is, terwijl er echter sprake is van een coalitie van meerdere partij. Iedere maatregel betekent dan ook flink wat onderhandeling binnen de regering. Het is iedere keer weer een evenwichtsoefening, iets waar in het VK geen noodzaak - en dus ook geen ervaring - aan is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 09:31   #4
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U schijnt te veronderstellen dat de N-VA de enige politieke partij aan de macht is, terwijl er echter sprake is van een coalitie van meerdere partij. Iedere maatregel betekent dan ook flink wat onderhandeling binnen de regering. Het is iedere keer weer een evenwichtsoefening, iets waar in het VK geen noodzaak - en dus ook geen ervaring - aan is.
De enige pluim waarmee uw partij pronkt is de verdrijving van de "sossen".
De kiezers hadden zich bij de "grote" verandering heel wat andere zaken voorgesteld dan die ene pluim.
Oude wijn in nieuw zakken blijft oude wijn Mijnheer van den Berghe!
Oud 9 mei 2015, 09:36   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige pluim waarmee uw partij pronkt is de verdrijving van de "sossen".
De kiezers hadden zich bij de "grote" verandering heel wat andere zaken voorgesteld dan die ene pluim.
Oude wijn in nieuw zakken blijft oude wijn Mijnheer van den Berghe!
Jullie kunnen het echt niet laten, he. Altijd weer dezelfde reactie als jullie in nauwe schoentjes komen.

Laat ik het dus maar eventjes duidelijk stellen: de N-VA is "mijn" partij niet. Nooit geweest en er is geen enkele kans dat ik mijn stem ooit aan deze partij geef. Ik ben kiezer noch lid.

Probeer het volgende keer met een inhoudelijk antwoord, beste.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 09:43   #6
Spitting Image
Banneling

Standaard

Dit is nog maar een begin.

http://www.hln.be/hln/nl/3424/Econom...erhouden.dhtml
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 09:45   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik zag geen verschil op mijn loonbriefje. U wel ?
Oud 9 mei 2015, 09:46   #8
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jullie kunnen het echt niet laten, he. Altijd weer dezelfde reactie als jullie in nauwe schoentjes komen.

Laat ik het dus maar eventjes duidelijk stellen: de N-VA is "mijn" partij niet. Nooit geweest en er is geen enkele kans dat ik mijn stem ooit aan deze partij geef. Ik ben kiezer noch lid.

Probeer het volgende keer met een inhoudelijk antwoord, beste.
Daar hebben ze het moeilijk mee, Jan.

Wedden dat wanneer het 'de goede kant' opgaat, het de verdienste van traditionele partijen zal zijn. Nu dat alles in zijn kinderschoenen staat en de effecten nog niet helemaal duidelijk zijn, zal allen N-VA bij hen de kaas gegeten hebben en de bagger over zich krijgen. Typisch traditionele 'tactiek'.
Oud 9 mei 2015, 09:47   #9
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zag geen verschil op mijn loonbriefje. U wel ?
Moet ik je nu forfaitaire beroepskosten ook al gaan uitleggen?
Oud 9 mei 2015, 09:48   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik je nu forfaitaire beroepskosten ook al gaan uitleggen?
Er stond "loonbriefje".
Oud 9 mei 2015, 09:49   #11
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Artikel van 13/12/2014

Ondertussen weten we dat die beloning voor werken enkel geldt voor mensen die hun arbeidsonkosten forfaitair indienen en dat de "beloning" slechts 10 Euro/maand is.
Als tegenprestatie moet je wel 2 jaar langer werken om het laagste pensioen vd Westerse wereld te ontvangen.
Dit is volksverlakkerij!
Oud 9 mei 2015, 09:53   #12
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Er stond "loonbriefje".
Moet ik je nu ook nog 'in 2015' en het woord 'overhouden' uitleggen? Je weet toch dat forfaitaire beroepskosten op je belastingsberekening van toepassing zijn?
Oud 9 mei 2015, 09:53   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik je nu ook nog 'in 2015' en het woord 'overhouden' uitleggen? Je weet toch dat forfaitaire beroepskosten op je belastingsberekening van toepassing zijn?
Een treustneus is het.
Oud 9 mei 2015, 09:54   #14
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Artikel van 13/12/2014

Ondertussen weten we dat die beloning voor werken enkel geldt voor mensen die hun arbeidsonkosten forfaitair indienen en dat de "beloning" slechts 10 Euro/maand is.
Als tegenprestatie moet je wel 2 jaar langer werken om het laagste pensioen vd Westerse wereld te ontvangen.
Dit is volksverlakkerij!
Jaja, demonen, ik weet het dat jij en je vrienden putten willen vullen met nog meer schulden te maken.
Oud 9 mei 2015, 09:59   #15
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Een treustneus is het.
Alle begin is moelijk. Dat bal de andere kant laten opgaan door de helling te kantelen gaat, brengt de bal ook niet dadelijk op volle snelheid. Dat zijn natuurlijke wetmatigheden. Jullie verlangen al wonderen op een half jaar. Wacht tot 2019 en kom san nog eens zagen. Wedden dat wanneer er dan een merkbare positieve evolutie is, jullie het op het conto van de tjeven en de liberalen zullen schrijven, en niet op dat van N-VA? N-VA moet alleen negatief benaderd worden. Dat is de traditionele tactiek.
Oud 9 mei 2015, 10:01   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle begin is moelijk. Dat bal de andere kant laten opgaan door de helling te kantelen gaat, brengt de bal ook niet dadelijk op volle snelheid. Dat zijn natuurlijke wetmatigheden. Jullie verlangen al wonderen op een half jaar. Wacht tot 2019 en kom san nog eens zagen. Wedden dat wanneer er dan een merkbare positieve evolutie is, jullie het op het conto van de tjeven en de liberalen zullen schrijven, en niet op dat van N-VA? N-VA moet alleen negatief benaderd worden. Dat is de traditionele tactiek.
Positief zullen de pluimen aan de grootste regeringspartij gaan.
Negatieve uiteraard ook.
Oud 9 mei 2015, 10:02   #17
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, demonen, ik weet het dat jij en je vrienden putten willen vullen met nog meer schulden te maken.
Aan mij heeft de schuldenput niet gelegen want ik heb 63,5% van mijn loon aan de Staat moeten geven.
Oud 9 mei 2015, 10:07   #18
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht tot 2019 en kom san nog eens zagen. Wedden dat wanneer er dan een merkbare positieve evolutie is, jullie het op het conto van de tjeven en de liberalen zullen schrijven, en niet op dat van N-VA? N-VA moet alleen negatief benaderd worden. Dat is de traditionele tactiek.
Ik voorspel toenemende werkloosheid (gemaskeerd door massale schorsingen en ambtenarij die ontzien wordt), ontspoorde begrotingen (opgefleurd met verkoop van Belgacom etc), hogere belastingen, pensioen vanaf 70 jaar, ...
Kortom, Di Rupo II.
Oud 9 mei 2015, 10:11   #19
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan mij heeft de schuldenput niet gelegen want ik heb 63,5% van mijn loon aan de Staat moeten geven.
Ga dan klagen bij hen die jou die belastingen hebben laten betalen en tegelijk de schuldenproblemen hebben gegraven.
Daar was naar mijn weten N-VA niet bij.
Maar zo eerlijk ben je dan ook weer niet.
Oud 9 mei 2015, 10:12   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou je eigen posts van in je beginperiode hier eens terug moeten lezen. Je weet wel, toen je je nog voordeed als aanhanger van de nva ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be