Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2015, 22:33   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Hoe langer hoe meer hostiel racisme in Antwerpen ...

Bien, ik was vandaag even in het centrum van Antwerpen toen een racistisch incident plaatsvondt, meer bepaald aan de tramhalte Groenplaats. Mijn loeizware boodschappentas had ik even op van die gele metalen stoelen geplaatst omdat het geen wegwerpbare is en ik hem liever niet vuil maak door hem op de vieze grond te zetten. Ik had ook op de stoel zelf kunnen gaan zitten, en m'n tas op schoot gehouden, maar ik had ook nog eens een bijna even zware rugzak bij plus nog een andere zware boodschappentas in de hand. Vandaar dat het voor mij eenvoudiger was om gewoon te blijven staan. Soit, ik hoef dat zelfs niet eens te verantwoorden: die plaats was eventjes die van mij. Of niet soms

Maar ik was beter gaan zitten, want ...

Komt daar ineens een zuur blank Antwerps mens van zo rond de 40 op me af. (Dus geen oude bomma die slecht te been was.) Al nors kijkend fixeert ze me en zonder boe of ba maakte ze aanstalten om op m'n stoel te gaan zitten. Maar vragen of ze even op die plaats kon gaan zitten en of ik even m'n tas zou willen wegnemen, ho maar dat deed ze niet. Nee, in de plaats daarvan begon ze een praatje met de man die op de stoel ernaast zat. Ik kon m'n ogen niet geloven maar had niet meteen de reflex om haar het zitten te weigeren. En dus nam ik vlug de zware boodschappentas op om haar de stoel vrij te laten. Geen "danku" of "bedankt" kon er vanaf. In de plaats daarvan begon ze luid te lameren met die laffe vent. Ik zeg laf want hij had het alemaal goed gezien maar deed of zijn neus bloedde. Maar soit. Tot daar aan toe. Want hun gesprek ging -jullie raden het nooit - wel, het ging over racisme.

Zo heb ik kunnen aanhoren hoe dat mens luidop in het Antwerps haar haat zat te verkondigen tov. "al die vreemden". En die vent aldoor maar ja knikken en zelfs zo nu en dan er een schepje bovenop doen. Zo weet ik dus dat het openbaar vervoer volgens haar voor arme allochtonen is die de boel verzieken en haar geen plaats op de tram laten omwille van hun buggies .. Dit terwijl ze wel de eerste is om onbeleefd en onbeschoft de plaats van iemand anders in te nemen. Bon, en die bleef maar doorgaan. "Ze zijn met teveel, wat denken ze wel, enz. enz."

Hé ben ik stond versteld. Ik verschiet van niet veel meer tegenwoordig maar dat sloeg wel bijna alles wat ik tot nu toe in de Sinjorenstad heb mogen meemaken qua negatieve ervaringen tov 'vreemden' ... En kom nu niet af met anti-multicul praat en islam gebash want dat heeft er nu eens niets mee te maken vermits ik als gele de model minority vertegenwoordig ... Want tja, dat mens heeft mij natuurlijk voor een Chinese gezien en niet voor een Vlaamse in de huid van een geadopteerde Aziate. Zoveel is zeker. Was ik blond met blauwe ogen had ze toch op z'n minst gevraagd of ze even kon gaan zitten, en of ik even m'n tas zou willen wegnemen. (?) Vlamingen zijn toch o zo beleefd, niet? Nee, in de plaats daarvan eigende ze zich zomaar het recht toe om op die stoel te gaan zitten als la Reine d'Angleterre die neerkijkt op de fresh off the boat ondergeschikte gele servante met spleetogen die het blanke superieure ras blindelings dient te gehoorzamen.

En had ik een sjaleke op mijn kop gehad, was het in haar ogen wel de fout van de islam geweest dat ik eerder dan haar die vrije plaats had weten te bemachtigen. Yeah right.

Deze dame is gewoon een hostiele raciste. We zullen een kat een kat noemen: Alles wat niet 'blank Vlaams van Antwerpen' is, wordt door mensen als haar uitgespuwd. Ze heeft wel even pech dat ik in wezen een banana (geel vanbuiten, blank vanbinnen) ben. Maw een soort van undercover blanke Vlaamse van hier dus die maar al te goed beseft dat men haar op haar "ras" beoordeelt. Met alle Chinezen, maar niet met den deze.

Laatst gewijzigd door bembem : 17 april 2015 om 22:42.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 22:37   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het is wat.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 22:44   #3
hogesaII
Banneling

Standaard

stoelen dienen om op te zitten NIET om een boodschappentas op te zetten.
hogesaII is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 22:45   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is wat.
ja het is me idd wat
Oud 17 april 2015, 22:48   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is wat.
en ik heb me voorgenomen dat wanneer zoiets nog eens met me gebeurt, ik het niet zomaar zal laten passeren!
Oud 17 april 2015, 22:55   #6
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

gij maakt nogal wat mee zu
Oud 17 april 2015, 22:56   #7
Lance
Banneling

Standaard

Gewoon een onbeschoft wijf. Niet meer, niet minder.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:02   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Gewoon een onbeschoft wijf. Niet meer, niet minder.
allez je ontkent het tenminste niet

yep, onbeschoft, maar ook xenofoob
Oud 17 april 2015, 23:06   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Mail uw ervaring naar Wouter Van Bellingen. Het woord "vreemden" zal vervangen worden door iets anders en dan zijn we allemaal weer gerust.
Oud 17 april 2015, 23:08   #10
Lance
Banneling

Standaard

Het is trouwens plaatsvond i.p.v. 'plaatsvondt'. En dat is echt niet racistisch bedoeld hoor.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:11   #11
Spitting Image
Banneling

Standaard

Was ze nu racistisch of xenofoob? Of was ze gewoon wat nijdig dat jouw tas har verhinderde van een zitplaats te bemachtigen?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:11   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Mail uw ervaring naar Wouter Van Bellingen. Het woord "vreemden" zal vervangen worden door iets anders en dan zijn we allemaal weer gerust.
2!
Wouter zou de ideale kandidaat zijn om Yussuf De Witte te vervangen!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:34   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Was ze nu racistisch of xenofoob? Of was ze gewoon wat nijdig dat jouw tas har verhinderde van een zitplaats te bemachtigen?
Het verhinderde haar in ieder geval niet om die man wel aan te spreken ..
Oud 17 april 2015, 23:45   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Het is trouwens plaatsvond i.p.v. 'plaatsvondt'. En dat is echt niet racistisch bedoeld hoor.
laat dat sarcasme maar achterwege, ik had het intussen ook gezien hoor maar kon niet meer editen
Oud 17 april 2015, 23:49   #15
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het verhinderde haar in ieder geval niet om die man wel aan te spreken ..
Is het verboden dat een vrouw een man aanspreekt aan een halte in Antwerpen?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:54   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Is het verboden dat een vrouw een man aanspreekt aan een halte in Antwerpen?
Dat was het punt niet.
Oud 17 april 2015, 23:58   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Sleep in't vervolg niet zoveel zakken met je mee, maar dat is 't punt ook niet zeker?

Ik snap niet wat er in in die zakken zit die je meezeult.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 00:02   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sleep in't vervolg niet zoveel zakken met je mee, maar dat is 't punt ook niet zeker?

Ik snap niet wat er in in die zakken zit die je meezeult.
in het vervolg neem ik m'n caddy wel mee ..

boodschappen hé (zware dingen als melk, water ...)
Oud 18 april 2015, 00:09   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het vervolg neem ik m'n caddy wel mee ..

boodschappen hé (zware dingen als melk, water ...)
Doe dat!

En rij er dan mee over de rassiesmadam haar tenen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 00:56   #20
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Bien, ik was vandaag even in het centrum van Antwerpen toen een racistisch incident plaatsvondt, meer bepaald aan de tramhalte Groenplaats. Mijn loeizware boodschappentas had ik even op van die gele metalen stoelen geplaatst omdat het geen wegwerpbare is en ik hem liever niet vuil maak door hem op de vieze grond te zetten. Ik had ook op de stoel zelf kunnen gaan zitten, en m'n tas op schoot gehouden, maar ik had ook nog eens een bijna even zware rugzak bij plus nog een andere zware boodschappentas in de hand. Vandaar dat het voor mij eenvoudiger was om gewoon te blijven staan. Soit, ik hoef dat zelfs niet eens te verantwoorden: die plaats was eventjes die van mij. Of niet soms

Maar ik was beter gaan zitten, want ...

Komt daar ineens een zuur blank Antwerps mens van zo rond de 40 op me af. (Dus geen oude bomma die slecht te been was.) Al nors kijkend fixeert ze me en zonder boe of ba maakte ze aanstalten om op m'n stoel te gaan zitten. Maar vragen of ze even op die plaats kon gaan zitten en of ik even m'n tas zou willen wegnemen, ho maar dat deed ze niet. Nee, in de plaats daarvan begon ze een praatje met de man die op de stoel ernaast zat. Ik kon m'n ogen niet geloven maar had niet meteen de reflex om haar het zitten te weigeren. En dus nam ik vlug de zware boodschappentas op om haar de stoel vrij te laten. Geen "danku" of "bedankt" kon er vanaf. In de plaats daarvan begon ze luid te lameren met die laffe vent. Ik zeg laf want hij had het alemaal goed gezien maar deed of zijn neus bloedde. Maar soit. Tot daar aan toe. Want hun gesprek ging -jullie raden het nooit - wel, het ging over racisme.

Zo heb ik kunnen aanhoren hoe dat mens luidop in het Antwerps haar haat zat te verkondigen tov. "al die vreemden". En die vent aldoor maar ja knikken en zelfs zo nu en dan er een schepje bovenop doen. Zo weet ik dus dat het openbaar vervoer volgens haar voor arme allochtonen is die de boel verzieken en haar geen plaats op de tram laten omwille van hun buggies .. Dit terwijl ze wel de eerste is om onbeleefd en onbeschoft de plaats van iemand anders in te nemen. Bon, en die bleef maar doorgaan. "Ze zijn met teveel, wat denken ze wel, enz. enz."

Hé ben ik stond versteld. Ik verschiet van niet veel meer tegenwoordig maar dat sloeg wel bijna alles wat ik tot nu toe in de Sinjorenstad heb mogen meemaken qua negatieve ervaringen tov 'vreemden' ... En kom nu niet af met anti-multicul praat en islam gebash want dat heeft er nu eens niets mee te maken vermits ik als gele de model minority vertegenwoordig ... Want tja, dat mens heeft mij natuurlijk voor een Chinese gezien en niet voor een Vlaamse in de huid van een geadopteerde Aziate. Zoveel is zeker. Was ik blond met blauwe ogen had ze toch op z'n minst gevraagd of ze even kon gaan zitten, en of ik even m'n tas zou willen wegnemen. (?) Vlamingen zijn toch o zo beleefd, niet? Nee, in de plaats daarvan eigende ze zich zomaar het recht toe om op die stoel te gaan zitten als la Reine d'Angleterre die neerkijkt op de fresh off the boat ondergeschikte gele servante met spleetogen die het blanke superieure ras blindelings dient te gehoorzamen.

En had ik een sjaleke op mijn kop gehad, was het in haar ogen wel de fout van de islam geweest dat ik eerder dan haar die vrije plaats had weten te bemachtigen. Yeah right.

Deze dame is gewoon een hostiele raciste. We zullen een kat een kat noemen: Alles wat niet 'blank Vlaams van Antwerpen' is, wordt door mensen als haar uitgespuwd. Ze heeft wel even pech dat ik in wezen een banana (geel vanbuiten, blank vanbinnen) ben. Maw een soort van undercover blanke Vlaamse van hier dus die maar al te goed beseft dat men haar op haar "ras" beoordeelt. Met alle Chinezen, maar niet met den deze.
Schandalig is dat. In uw plaats zou ik de tram niet meer pakken, en lekker te voet gaan. Dat zal hun leren !
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be