Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 13:09   #1
eurobug
Burger

Standaard Kinderopvang, de grote miserie

Hoi beste mede-forummers,

Een vriendin van mij uit het Leuvense is zwanger, en zoekt kinderopvang voor haar toekomstige kleine. De dingen die ik daar van hoor zijn hallucinant:

Inschrijven voor kinderopvang moet in principe gebeuren voordat je nog maar bevrucht geraakt. Alles later dan dat is "te laat". Alles verloopt nu via een centrale website. Je hebt hier 5 "slots", waarin je aanvragen kan doen. Deze vallen steevast op "alles volzet" enkele maanden later, waarna je je op de wachtlijst kan zetten, of voor dat slot een andere keuze maken. Keuzes waarvan je achteraf hoort dat je daar toch geen kans maakt (enkel sociale gevallen, gesloten wegens verbouwingen, ...) staan daar ook tussen, en zorgen voor extra tijdsverspilling.

Deze wachtlijsten zijn eigenlijk "reserve-lijsten" voor als er iemand wegvalt (verhuis of miskraam), en er zijn 101 voorrangs-regels: Broertjes en zusjes (perfect te begrijpen), maar ook sociale gevallen, allochtonen, werklozen (!), ... De gecontacteerde kinderdagverblijven geven vlakaf toe dat een tweeverdienend Belgisch koppel eigenlijk geen enkele kans meer maakt sinds iets meer dan een jaar, want er is blijkbaar een babyboom geweest, en alle plaatsen gaan naar degenen met voorrang. Een verblijf had 4 plaatsjes volgend jaar, en 100 mensen op de reservelijst.

Nu, er is plaats hoor: Vanaf eind 2015 komen de eerste vakjes vrij. Daarvoor is er helemaal niets. Dit is 2 jaar in de toekomst, deze kinderen moeten nog gemaakt worden. Bij prive kinderdagverblijven of onthaalmoeders exact hetzelfde verhaal, ondanks de hogere prijs. Hoe je dat moet overbruggen is niet hun probleem. Andere kennissen in dezelfde situatie hadden hetzelfde probleem, en hebben ook maanden tot zelfs anderhalf jaar moeten overbruggen. "ja dat is dan efkes plan trekken he", typische Belgische mentaliteit...

Dan de andere kant... Een (Iraanse) kennis die hier is om te studeren, heeft zijn vrouw en dochter bij. De vrouw werkt niet want Islam. Deze mensen hebben bijna onmiddelijk een (gesubsidieerde) plaats gekregen: geen officieel inkomen, buitenlander, etc... En deze mensen klagen over de 5 euro per dag dat het hun toch nog kost. Waarom dat kind nog naar de opvang moet als de moeder niet werkt en hele dagen TV zit te kijken is me niet duidelijk.

Maw. het is bijna onmogelijk geworden voor werkende autochtone mensen om op een deftige manier aan kinderopvang te geraken. De zwangere vriendin uit Leuven zit door haar zenuwen door, wat waarschijnlijk niet echt gezond voor dat kind kan zijn, en ziet enkel nog als oplossing haar job opgeven en op 1 loon gaan leven (heeft geen familie die kan oppassen). Gezellig in een van de duurste steden van het land, als je net een klein huisje hebt gekocht samen. Niet gesproken over de gevolgen voor de carriere natuurlijk. En zelf ontslag nemen, dus geen uitkering he!

Heeft er iemand anders gelijkaardige ervaringen?
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 14:32   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Hoi beste mede-forummers,

Een vriendin van mij uit het Leuvense is zwanger, en zoekt kinderopvang voor haar toekomstige kleine. De dingen die ik daar van hoor zijn hallucinant:

Inschrijven voor kinderopvang moet in principe gebeuren voordat je nog maar bevrucht geraakt. Alles later dan dat is "te laat". Alles verloopt nu via een centrale website. Je hebt hier 5 "slots", waarin je aanvragen kan doen. Deze vallen steevast op "alles volzet" enkele maanden later, waarna je je op de wachtlijst kan zetten, of voor dat slot een andere keuze maken. Keuzes waarvan je achteraf hoort dat je daar toch geen kans maakt (enkel sociale gevallen, gesloten wegens verbouwingen, ...) staan daar ook tussen, en zorgen voor extra tijdsverspilling.

Deze wachtlijsten zijn eigenlijk "reserve-lijsten" voor als er iemand wegvalt (verhuis of miskraam), en er zijn 101 voorrangs-regels: Broertjes en zusjes (perfect te begrijpen), maar ook sociale gevallen, allochtonen, werklozen (!), ... De gecontacteerde kinderdagverblijven geven vlakaf toe dat een tweeverdienend Belgisch koppel eigenlijk geen enkele kans meer maakt sinds iets meer dan een jaar, want er is blijkbaar een babyboom geweest, en alle plaatsen gaan naar degenen met voorrang. Een verblijf had 4 plaatsjes volgend jaar, en 100 mensen op de reservelijst.

Nu, er is plaats hoor: Vanaf eind 2015 komen de eerste vakjes vrij. Daarvoor is er helemaal niets. Dit is 2 jaar in de toekomst, deze kinderen moeten nog gemaakt worden. Bij prive kinderdagverblijven of onthaalmoeders exact hetzelfde verhaal, ondanks de hogere prijs. Hoe je dat moet overbruggen is niet hun probleem. Andere kennissen in dezelfde situatie hadden hetzelfde probleem, en hebben ook maanden tot zelfs anderhalf jaar moeten overbruggen. "ja dat is dan efkes plan trekken he", typische Belgische mentaliteit...

Dan de andere kant... Een (Iraanse) kennis die hier is om te studeren, heeft zijn vrouw en dochter bij. De vrouw werkt niet want Islam. Deze mensen hebben bijna onmiddelijk een (gesubsidieerde) plaats gekregen: geen officieel inkomen, buitenlander, etc... En deze mensen klagen over de 5 euro per dag dat het hun toch nog kost. Waarom dat kind nog naar de opvang moet als de moeder niet werkt en hele dagen TV zit te kijken is me niet duidelijk.

Maw. het is bijna onmogelijk geworden voor werkende autochtone mensen om op een deftige manier aan kinderopvang te geraken. De zwangere vriendin uit Leuven zit door haar zenuwen door, wat waarschijnlijk niet echt gezond voor dat kind kan zijn, en ziet enkel nog als oplossing haar job opgeven en op 1 loon gaan leven (heeft geen familie die kan oppassen). Gezellig in een van de duurste steden van het land, als je net een klein huisje hebt gekocht samen. Niet gesproken over de gevolgen voor de carriere natuurlijk. En zelf ontslag nemen, dus geen uitkering he!

Heeft er iemand anders gelijkaardige ervaringen?
Eurobug.
Ik heb ervaring met kinderopvang, crèches ed.
Al was het maar voor eigen kinderen en kleinkinderen.
Ik kan er over meepraten.
Uw probleem is mij niet zo overduidelijk.
Kan je iets meer details vertellen over jou probleem.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 14:47   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eurobug.
Ik heb ervaring met kinderopvang, crèches ed.
Al was het maar voor eigen kinderen en kleinkinderen.
Ik kan er over meepraten.
Uw probleem is mij niet zo overduidelijk.
Kan je iets meer details vertellen over jou probleem.
Blijkbaar is het probleem van anderen u NOOIT duidelijk. misschien terug eens een cursus begrijpend lezen volgen rudy?

================================================== =========

beste topicstarter,

Uw probleem is voor mij héél duidelijk en HERKENBAAR.
De dochter van een vriendin van me uit het Antwerpse LO: ze heeft zich pas ingeschreven nadat ze bevrucht was! Te laat dus!
(we spreken hier dus al niet meer over "zwanger zijn" want dat duurt 9 maanden en is al vééls te laat).
Daarom heeft haar moeder die nèt door een speciale tegemoetkoming op vervroegde pensionering kon, die eerste maanden na het bevallingsverlof kunnen overbruggen. Later - toen het kind ongeveer 10 maanden was - was het probleem opgelost. 10 maanden + 9 maanden zwangerschap = 19 maanden wachttijd dus. Zelfs een olifant doet het beter.

Dat niet-werkende moeders/vaders tegen gunsttarief een plaats kunnen krijgen is wraakroepend en hemeltergend! zo is het gemakkelijk werpen zou ik zeggen! Allah Pakmaar! 7 kinderen na elkaar en de Belgische belastingbetaler zal er wel voor opdraaien.

Dit kan niet meer.

Toch eens een parlementslid aanschrijven misschien? Freya reclameerde al dat ze mèt baby één dag naar de senaat moest. Misschien is zij goed geplaatst om eens te vragen waar tweeverdienende niet-sociale gevallen van Vlaamse afkomst hun kind (wie durft er nog twee maken?) moeten plaatsen in
a) de crèche
b) de kleuterklas (ook overvol tegenwoordig)
c) de lagere school (nee ze hebben nooit naar de geboortecijfers kunnen kijken)
c) de middelbare school: pakken waar plaats is, al moet de tweeverdiener er eerst 100km voor omrijden....

en dan maar zeuren dat de vlamingen geen kinderen meer willen maken, omdat de grootouders van het leven willen profiteren! Nee, de grootouders moeten ondertussen ook allebei tot 65 werken! In mijn voorbeeld scheelde het slechts een haartje! De andere oma werkte ook nog.

In ieder geval : veel medeleven met uw vriendin. het zal niet veel helpen te weten dat ze niet alleen is.
Ik raad mijn dochter dan ook aan om hun toevallig te kopen huis af te stemmen op de woonplaats van de thuisblijvende oma indien ze van plan is om aan kinderen te beginnen.... daar had ze (nog) geen rekening mee gehouden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2013 om 14:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 15:14   #4
eurobug
Burger

Standaard

Aan Rudy: Het probleem is glashelder. Voor gewone jonge Vlaamse gezinnen die met twee gaan werken is er geen plaats meer in de kinderopvang. Als je dan geen ouders of familie hebt die kunnen helpen (klein gezin, ouders dood), dan ben je fameus gesnot.

Aan Circe: Bedankt voor de tips. Ik had ook al gehoord dat dat feest opnieuw begint als hij/zij 1 jaar is en je moet beginnen met zoeken naar klasjes. Ik zal haar aanraden naar een klasje te gaan zoeken vanaf hij geboren is.

Verder denk ik niet dat Freya aanschrijven iets gaat uithalen. Er zijn al vele initiatieven geweest om er iets aan te doen, open brieven aan ministers door Leuvense schepenen, verkiezingsbeloften van quasi alle partijen in Leuven om er iets aan te gaan doen (inclusief "schrappen van positieve discriminatie", cfr. Leuven plus programma), en het is alleen maar erger geworden blijkbaar. Ik hoor wel dat het in Gent en Antwerpen soms nog erger is, en Franse collega's melden me dat ze daar tot 3 jaar moeten wachten in dezelfde situatie (maw. ook daar kan je het helemaal vergeten). In Frankrijk worden zelfs buurtcomite's opgericht om baby's van de buurt te groeperen, en dan au-pair meisjes te laten overkomen om ervoor te zorgen. Regering doet geen knol.

Zoals je zelf schrijft: Hoe heeft men dit niet kunnen zien aankomen? De weinige beloften die ik vind in politieke pamfletten tillen het allemaal naar de toekomst (2014-2015, dus lekker over de verkiezingen).

Maar dat het met de middelbare scholen ook al zo erg is wist ik niet. Ik begin volledig te snappen waarom jongere gezinnen die niet aan de tiet van de staat willen hangen geen kinderen meer willen.
Oud 5 december 2013, 15:25   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Circe,

Als je nog eens zo'n uitgebreid deskundig antwoord formuleert, wil je mij er dan buiten laten.

De topicstarter heeft niet de intentie enkel een antwoord van een vrouw te verwachten, tenzij wederwoord.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 december 2013 om 15:25.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 15:33   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe,

Als je nog eens zo'n uitgebreid deskundig antwoord formuleert, wil je mij er dan buiten laten.

De topicstarter heeft niet de intentie enkel een antwoord van een vrouw te verwachten, tenzij wederwoord.
Om te beginnen heb ik slechts één zinnetje ter uwer attentie geplaatst, gevolgd door een dubbel gestreepte lijn waaruit het einde van mijn boodschap aan u blijkt.
De tekst die bedoeld was voor TS begon dan ook met "beste topicstarter"

ik zie dat U bovendiep weer diep in het hoofd van andere posters kan kijken, en daaruit besluit dat de opinie van "een vrouw" niet was waar TS achter zocht.
Wat was volgens U dan wel de intentie van de TS?

De situatie van de opvang in het jaar des heren 1956?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2013 om 15:39.
Oud 5 december 2013, 15:39   #7
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe,

Dat kan nu eenmaal gebeuren met een innovatief bedrijf.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 15:42   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan Rudy: Het probleem is glashelder. Voor gewone jonge Vlaamse gezinnen die met twee gaan werken is er geen plaats meer in de kinderopvang. Als je dan geen ouders of familie hebt die kunnen helpen (klein gezin, ouders dood), dan ben je fameus gesnot.

Aan Circe: Bedankt voor de tips. Ik had ook al gehoord dat dat feest opnieuw begint als hij/zij 1 jaar is en je moet beginnen met zoeken naar klasjes. Ik zal haar aanraden naar een klasje te gaan zoeken vanaf hij geboren is.

Verder denk ik niet dat Freya aanschrijven iets gaat uithalen. Er zijn al vele initiatieven geweest om er iets aan te doen, open brieven aan ministers door Leuvense schepenen, verkiezingsbeloften van quasi alle partijen in Leuven om er iets aan te gaan doen (inclusief "schrappen van positieve discriminatie", cfr. Leuven plus programma), en het is alleen maar erger geworden blijkbaar. Ik hoor wel dat het in Gent en Antwerpen soms nog erger is, en Franse collega's melden me dat ze daar tot 3 jaar moeten wachten in dezelfde situatie (maw. ook daar kan je het helemaal vergeten). In Frankrijk worden zelfs buurtcomite's opgericht om baby's van de buurt te groeperen, en dan au-pair meisjes te laten overkomen om ervoor te zorgen. Regering doet geen knol.

Zoals je zelf schrijft: Hoe heeft men dit niet kunnen zien aankomen? De weinige beloften die ik vind in politieke pamfletten tillen het allemaal naar de toekomst (2014-2015, dus lekker over de verkiezingen).

Maar dat het met de middelbare scholen ook al zo erg is wist ik niet. Ik begin volledig te snappen waarom jongere gezinnen die niet aan de tiet van de staat willen hangen geen kinderen meer willen.
Eén mogelijke oplossing zonder jobverlies (nu ja....) maar mèt dankbare uitkering van ons o zo geschikt sociaal systeem voor autochtone werkslaven: ZIEK WORDEN.
Borstvoedingsverlof zou ook kunnen, maar is me dunkt niet betaald.
Ziek worden van ellende (geen leugen) geeft me dunkt recht op een ietsiepietsie deel van je inkomen zodat je de wachttijd op een crèche nog min of meer menswaardig kan doorkomen. En wie weet kom je als "sociaal achtergestelde" dan ook nog wel op een voorranglijst om toch een plaatsje te vinden (tegen lagere dagprijs). Desnoods ga je eerst een paar keer langs bij het zonnebankcentrum.

Oud 5 december 2013, 15:43   #9
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eén mogelijke oplossing zonder jobverlies (nu ja....) maar mèt dankbare uitkering van ons o zo geschikt sociaal systeem voor autochtone werkslaven: ZIEK WORDEN.
Ziek worden van ellende (geen leugen) geeft me dunkt recht op een ietsiepietsie deel van je inkomen zodat je de wachttijd op een crèche nog min of meer menswaardig kan doorkomen. En wie weet kom je als "sociaal achtergestelde" dan ook nog wel op een voorranglijst om toch een plaatsje te vinden (tegen lagere dagprijs). Desnoods ga je eerst een paar keer langs bij het zonnebankcentrum.
Wat met diegenen zonder rijbewjs?
Oud 5 december 2013, 15:46   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wat met diegenen zonder rijbewjs?
Daar wordt volgens mij geen rekening mee gehouden.
Als fervente (gratis)tramgebruiker zie ik heel dikwijls hoogzwangere vrouwen zich rechtstaand moeten vasthouden op de spitsuren zonder dat er iemand zich wil rechtzetten (een schande!) of vrouwen die mèt buggy én plat kindje zich op het spitsuur met de tram naar huis spoeden. Moet allemaal kunnen naar het schijnt.

Ik ben een zeer grote voorstander van buitenhuiswerkende moeders. Zelf zou ik me compleet afgestompt hebben gevoeld als ik geen interessante job had gekregen;
maar ik vind wel dat - MINSTENS AL IN RUIL VOOR DE BIJDRAGEN - men van kinderopvang eens een grote prioriteit moet gaan maken en die niet meer als luxe-voorwerp mag bezien;
Men kan onmogelijk aan vrouwen quasi verplichten om full time mee te werken, maar als staat dan geen alternatieven voor kinderen voorzien. Hier is veel te weinig aan gedaan, zie nu maar de problemen met de scholen.
Eerst schaft men alle dorps-middelbare scholen af en eist men schoolgemeenschappen, en dan weigert men mensen uit de rand om zich in de schrijven in diezelfde (stedelijke) schoolgemeenschappen omdat de steden overvol zitten met verrijkende kinderen uit kroostrijke gezinnen!

Men zou ELKE dorpsschool moeten voorzien van uitgebreide crèches en kinderopvangmogelijkheid. ook tijdens de verlofperiodes. De meeste werkslaven hebben géén 50 dagen verlof per jaar.
Dit is een onderwerp dat hoge prioriteit moet krijgen.
Bij gebrek aan opvang worden de ouders dus ZIEK. Eigen schuld, dikke bult.

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2013 om 15:53.
Oud 5 december 2013, 15:47   #11
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar wordt volgens mij geen rekening mee gehouden.
Als fervente (gratis)tramgebruiker zie ik heel dikwijls hoogzwangere vrouwen zich rechtstaand moeten vasthouden op de spitsuren zonder dat er iemand zich wil rechtzetten (een schande!) of vrouwen die mèt buggy én plat kindje zich op het spitsuur met de tram naar huis spoeden. Moet allemaal kunnen naar het schijnt.
En met mensen die naast een kind ook een meerkat of een wandelende tak hebben?
Oud 5 december 2013, 15:50   #12
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Tegenwoordig komen kinderen bij de cornflakes. Gesubsidieerde cornflakes, ahja.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 16:02   #13
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:

Mja misschien nog een idee. Post-natale depressie of zoiets faken, of burnout, en maanden thuis op ziekteverlof. Krijg je wel een uitkering, behoud je je job als het niet te lang duurt, en kan je zelf voor je kleine zorgen. Eigenlijk erg dat het zover is kunnen komen...

Nog een probleem, wat hier op dit forum door anderen ook al is aangekaart: een schooltje vinden waar je kleine niet de enige autochtoon of katholiek in de klas is. Moet blijkbaar ook al erg zijn in het Leuvense.

Sorry om op sommige andere posters niet te antwoorden. Het is hier soms een beetje abstract...
Oud 5 december 2013, 16:14   #14
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mja misschien nog een idee. Post-natale depressie of zoiets faken, of burnout, en maanden thuis op ziekteverlof. Krijg je wel een uitkering, behoud je je job als het niet te lang duurt, en kan je zelf voor je kleine zorgen. Eigenlijk erg dat het zover is kunnen komen...

Nog een probleem, wat hier op dit forum door anderen ook al is aangekaart: een schooltje vinden waar je kleine niet de enige autochtoon of katholiek in de klas is. Moet blijkbaar ook al erg zijn in het Leuvense.

Sorry om op sommige andere posters niet te antwoorden. Het is hier soms een beetje abstract...
Ik begrijp dat. Ik vind het soms ook moeilijk om de staat op te lichten.
Oud 5 december 2013, 16:14   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook daaraan moet men denken alvorens een huisje te kopen.
Net zoals bij de Spaanse verovering door de Moren gebeurt dit hier ook niet met het zwaard maar met de demografische overname van de STEDEN (het is quasi identiek).
De enige uitwijkmogelijkheid heb je nog in rurale dorpen. Maar ook daar moet je oppassen : De lijn Gent-Lokeren-SintNiklaas-Beveren-Antwerpen wordt één grote olievlek.

In Temse doen de schaars overgebleven vlamingen hun kinderen naar een schooltje in naburige dorpen: in de school van Temse zèlf zitten ze als enige Nederlandstalige in de klas (mag ik het zo zeggen yussuf?).

Wat moeten de werkslaven doen? verhuizen, 2 auto's kopen (en op hun kop laten zitten door de Groenen), en dan kunnen ze hun kinderen nog in het dorp laten schoollopen en zelf zich blauwbetalen aan dat duurder huis.

"onze" ooit zo mooie steden (Leuven, Gent, Antwerpen...) bestaan namelijk niet meer. Brugge is gelukkig nog gevrijwaard. Die westvlamingen hebben dat niet slecht gezien. Nochtans: Kortrijk blijkt ook helemaal verloren te zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2013 om 16:16.
Oud 5 december 2013, 16:18   #16
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
"onze" ooit zo mooie steden (Leuven, Gent, Antwerpen...) bestaan namelijk niet meer. Brugge is gelukkig nog gevrijwaard. Die westvlamingen hebben dat niet slecht gezien. Nochtans: Kortrijk blijkt ook helemaal verloren te zijn.
Jij komt niet zo heel veel meer buiten he? Slechte rug?
Oud 5 december 2013, 16:23   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Jij komt niet zo heel veel meer buiten he? Slechte rug?
De TS beschrijft de problemen van vrienden die in Leuven wonen....
en ik vind dat één van de mooiste steden in Vlaanderen.

Ik ben er zelfs recent nog geweest.

Gent was ooit mijn eigen habitat. Mijn dochter heeft er ook tien jaar gewoond. Ik vond dat ook een zeer mooie stad, ooit....
Mijn dochter wou er alvast haar kinderen niet grootbrengen.

Waarover spreekt U dus?

(nog één verwijzing naar mijn lichamelijke handicap en ik duw op het rode knopje. Ik neem aan dat U dat begrijpt).
Als "vreemdeling" bent U wonderbaarlijk goed op de hoogte van medeposters hun privéleven zie ik.

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2013 om 16:24.
Oud 5 december 2013, 16:30   #18
six
Banneling

Standaard

Citaat:
De TS beschrijft de problemen van vrienden die in Leuven wonen....
en ik vind dat één van de mooiste steden in Vlaanderen.

Ik ben er zelfs recent nog geweest.

Gent was ooit mijn eigen habitat. Mijn dochter heeft er ook tien jaar gewoond. Ik vond dat ook een zeer mooie stad, ooit....
Mijn dochter wou er alvast haar kinderen niet grootbrengen.

Waarover spreekt U dus?

(nog één verwijzing naar mijn lichamelijke handicap en ik duw op het rode knopje. Ik neem aan dat U dat begrijpt).
Als "vreemdeling" bent U wonderbaarlijk goed op de hoogte van medeposters hun privéleven zie ik.
Jouw priveleven is toch geen geheim?
Oud 5 december 2013, 16:58   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Jouw priveleven is toch geen geheim?
het is niet omdat ik in één posting een lichte verwijzing deed, gezien het van belang was in die post, dat ik wens dat dit door "vreemdelingen" te pas en te onpas als lapsus kan gebruikt worden;

Het geldt trouwens ook voor U.

Oud 5 december 2013, 17:03   #20
six
Banneling

Standaard

Citaat:
het is niet omdat ik in één posting een lichte verwijzing deed, gezien het van belang was in die post, dat ik wens dat dit door "vreemdelingen" te pas en te onpas als lapsus kan gebruikt worden;

Het geldt trouwens ook voor U.
Ik ben toch geen "vreemdeling"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be