![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Bertje Anciaux heeft weer een kemel van formaat geschoten. Nadat hij reeds
Gerard Reve's "De Avonden" herbenoemde in "De Nachten" was het ditmaal de beurt aan de Ierse regisseur Ken Loach om de twijfelachtige eer te genieten door Bertje te worden gefêteerd. Hij sprak in een interview over het feit dat er in Vlaanderen meer links geïnspireerde regisseurs als "Ken Leech" zouden moeten zijn. Nog afgezien van het feit dat er in Vlaanderen bijna enkel linkse regisseurs ( wegens anders geen subsidies) hun ding kunnen doen zou deze zoveelste lapsus hem toch stilletjesaan moeten doen inzien dat een mini-ster van Cultuur toch een minimum aan culturele bagage zou mogen bezitten. Voor diegenen die het Engels niet onder de knie hebben: leech = bloedzuiger. Toepasselijk? |
![]() |
#2 |
|
![]() "Filip" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] i.nl... > Bertje Anciaux heeft weer een kemel van formaat geschoten. Nadat hij reeds > Gerard Reve's "De Avonden" herbenoemde in "De Nachten" was het ditmaal de > beurt aan de Ierse regisseur Ken Loach om de twijfelachtige eer te > genieten > door Bertje te worden gefêteerd. Hij sprak in een interview over het feit > dat er in Vlaanderen meer links geïnspireerde regisseurs als "Ken Leech" > zouden moeten zijn. Nog afgezien van het feit dat er in Vlaanderen bijna > enkel linkse regisseurs ( wegens anders geen subsidies) hun ding kunnen > doen > zou deze zoveelste lapsus hem toch stilletjesaan moeten doen inzien dat > een > mini-ster van Cultuur toch een minimum aan culturele bagage zou mogen > bezitten. > Voor diegenen die het Engels niet onder de knie hebben: leech = > bloedzuiger. > Toepasselijk? En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef Bert op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het "stadium" een massaconcert werd gegeven. http://www.bertanciaux.be/mainweblog...10-02T12:00:00 "Er zijn twee ingrijpende momenten geweest. Een vrolijke en een droevige. Eerst de droevige. De dood van André Hanzes. Ik zag een documentaire over hem. Ingrijpend. En ik zag een massaconcert voor hem in het stadium van Ajax. Prachtig. Hij was een groot artist. Een volksman die honderdduizenden Nederlanders een warm gevoel kon geven. Een gewone buitengewone man. Knappe mensen!" Luc |
![]() |
#3 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef Bert > op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het > "stadium" een massaconcert werd gegeven. > Drie jaar geleden weigerde deze aculturele minister - wegens ene 'pielemuisje' - aan Gerard Reve (ondertussen zogoed als dement: dit ware zijn laatste eerbetoon geweest) de Staatsprijs der Nederlandse Letteren te laten uitreiken door de Koning. Moge dat lafhartig feit hem tot het einde zijner dagen blijven achtervolgen. u. |
![]() |
#4 |
|
![]() On Mon, 11 Oct 2004 19:25:33 +0200, "uncle" <[email protected]> wrote:
>"Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef >Bert >> op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het >> "stadium" een massaconcert werd gegeven. >> > >Drie jaar geleden weigerde deze aculturele minister - wegens ene >'pielemuisje' - aan Gerard Reve (ondertussen zogoed als dement: dit ware >zijn >laatste eerbetoon geweest) de Staatsprijs der Nederlandse Letteren te laten >uitreiken door de Koning. >Moge dat lafhartig feit hem tot het einde zijner dagen blijven achtervolgen. >u. Of was het de koning die weigerde de prijs uit te reiken en Bertje die dan weer niet kon weigeren te weigeren ? Anne |
![]() |
#5 |
|
![]() >Drie jaar geleden weigerde deze aculturele minister - wegens ene
>'pielemuisje' - aan Gerard Reve (ondertussen zogoed als dement: dit ware >zijn >laatste eerbetoon geweest) de Staatsprijs der Nederlandse Letteren te laten >uitreiken door de Koning. >Moge dat lafhartig feit hem tot het einde zijner dagen blijven achtervolgen. >u. > Dat is nu net het enige dat bertje bleiter goed heeft gedaan. Weg met pede reve. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Filip" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] i.nl... > > Bertje Anciaux heeft weer een kemel van formaat geschoten. Nadat hij reeds > > Gerard Reve's "De Avonden" herbenoemde in "De Nachten" was het ditmaal de > > beurt aan de Ierse regisseur Ken Loach om de twijfelachtige eer te > > genieten > > door Bertje te worden gefêteerd. Hij sprak in een interview over het feit > > dat er in Vlaanderen meer links geïnspireerde regisseurs als "Ken Leech" > > zouden moeten zijn. Nog afgezien van het feit dat er in Vlaanderen bijna > > enkel linkse regisseurs ( wegens anders geen subsidies) hun ding kunnen > > doen > > zou deze zoveelste lapsus hem toch stilletjesaan moeten doen inzien dat > > een > > mini-ster van Cultuur toch een minimum aan culturele bagage zou mogen > > bezitten. > > Voor diegenen die het Engels niet onder de knie hebben: leech = > > bloedzuiger. > > Toepasselijk? > > En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef Bert > op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het > "stadium" een massaconcert werd gegeven. > > > http://www.bertanciaux.be/mainweblog...10-02T12:00:00 > "Er zijn twee ingrijpende momenten geweest. Een vrolijke en een droevige. > Eerst de droevige. De dood van André Hanzes. Ik zag een documentaire over > hem. Ingrijpend. En ik zag een massaconcert voor hem in het stadium van > Ajax. Prachtig. Hij was een groot artist. Een volksman die honderdduizenden > Nederlanders een warm gevoel kon geven. Een gewone buitengewone man. Knappe > mensen!" > > Luc Ik geloof dat hij een obsessie heeft met "volksmensen". Zo verklaarde hij in Humo dat Big Brother ( het tv-programma, niet het boek (dit zou teveel gevraagd zijn)) het beste tv-programma was omdat hij er zoveel uit leerde over de gewone mens. Filip |
![]() |
#7 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef > Bert > > op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het > > "stadium" een massaconcert werd gegeven. > > > > Drie jaar geleden weigerde deze aculturele minister - wegens ene > 'pielemuisje' - aan Gerard Reve (ondertussen zogoed als dement: dit ware > zijn > laatste eerbetoon geweest) de Staatsprijs der Nederlandse Letteren te laten > uitreiken door de Koning. > Moge dat lafhartig feit hem tot het einde zijner dagen blijven achtervolgen. > u. > Voor een keer ben ik het met je eens uncle. Het doet wel een beetje pijn moet ik toegeven. Langs de andere kant was Reve toen wel erg omstreden, wat evenwel niet te maken heeft met zijn oeuvre. JC |
![]() |
#8 |
|
![]() On Mon, 11 Oct 2004 20:17:56 GMT, "JC" <[email protected]>
wrote: > >"uncle" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]... >> > >> > En wat de cultuur met de kleine letter betreft: op 30 september schreef >> Bert >> > op zijn weblog dat "André Hanzes" een "groot artist" was voor wie in het >> > "stadium" een massaconcert werd gegeven. >> > >> >> Drie jaar geleden weigerde deze aculturele minister - wegens ene >> 'pielemuisje' - aan Gerard Reve (ondertussen zogoed als dement: dit ware >> zijn >> laatste eerbetoon geweest) de Staatsprijs der Nederlandse Letteren te >laten >> uitreiken door de Koning. >> Moge dat lafhartig feit hem tot het einde zijner dagen blijven >achtervolgen. >> u. >> >Voor een keer ben ik het met je eens uncle. >Het doet wel een beetje pijn moet ik toegeven. > >Langs de andere kant was Reve toen wel erg omstreden, wat evenwel niet te >maken heeft met zijn oeuvre. > >JC > Niet Reve was omstreden, maar zijn partner. Intussen is Reve fel onderhevig aan decorumverlies, incontinent, nog een vage schim van zichzelf, niet eens meer in staat zijn gedachten nog helder te formuleren. Zelfs in deze toestand is hij nog verre superieur aan de man die meende hem een verdiende staatsprijs te moeten onthouden. Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Ik wil dan een klein fortuin uitgeven om hem met rotte tomaten te kunnen bekogelen, in een symbolisch soort-zoekt-soort. Zonde van de tomaten, nochtans. Fullator |
![]() |
#9 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message
news:[email protected]... > Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend > kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en > aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van > een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de > vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Ik wil > dan een klein fortuin uitgeven om hem met rotte tomaten te kunnen > bekogelen, in een symbolisch soort-zoekt-soort. Zonde van de tomaten, > nochtans. Blijft de pertinente vraag van Anne, wélke Bert hier als hoofschuldige moet aangewezen worden: Bertje Anciaux of Bertje van Saksen Coburg? Een federaal minister dient immers steeds de koning te dekken, alle politieke daden van de koning worden immers per definitie gedekt door een minster, ook als die minister van niets weet. Hoe het met regionale ministers zit weet ik niet precies, maar zou het kunnen dat Bertje A. hier gewoon handelde op verzoek van Bertje B. ? Luc |
![]() |
#10 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message > news:[email protected]... > >> Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend >> kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en >> aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van >> een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de >> vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Ik wil >> dan een klein fortuin uitgeven om hem met rotte tomaten te kunnen >> bekogelen, in een symbolisch soort-zoekt-soort. Zonde van de tomaten, >> nochtans. > > Blijft de pertinente vraag van Anne, wélke Bert hier als hoofschuldige > moet aangewezen worden: Bertje Anciaux of Bertje van Saksen Coburg? > > Een federaal minister dient immers steeds de koning te dekken, alle > politieke daden van de koning worden immers per definitie gedekt door een > minster, ook als die minister van niets weet. Hoe het met regionale > ministers zit weet ik niet precies, maar zou het kunnen dat Bertje A. hier > gewoon handelde op verzoek van Bertje B. ? > En dat noemen we democratie. Let op de grote van de 'd' -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#11 |
|
![]() On Mon, 11 Oct 2004 22:51:31 +0200, "Luc Van Braekel"
<[email protected]> wrote: >"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message >news:[email protected].. . > >> Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend >> kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en >> aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van >> een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de >> vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Ik wil >> dan een klein fortuin uitgeven om hem met rotte tomaten te kunnen >> bekogelen, in een symbolisch soort-zoekt-soort. Zonde van de tomaten, >> nochtans. > >Blijft de pertinente vraag van Anne, wélke Bert hier als hoofschuldige moet >aangewezen worden: Bertje Anciaux of Bertje van Saksen Coburg? > >Een federaal minister dient immers steeds de koning te dekken, alle >politieke daden van de koning worden immers per definitie gedekt door een >minster, ook als die minister van niets weet. Hoe het met regionale >ministers zit weet ik niet precies, maar zou het kunnen dat Bertje A. hier >gewoon handelde op verzoek van Bertje B. ? > >Luc > Uit mijn bovenstaande woorden zou je kunnen opmaken dat ik Bertje A. niet zo zie zitten. Zijn uitschuiver in de zaak Reve past volledig in de wierook van schijnheiligheid die hij rond zijn persoon heeft opgetrokken en die zo in de smaak valt van de kwezels met lange zwarte kousen. Het zou me dan ook niet verwonderen als deze miskleun volledig op zijn conto komt. Bert B. ligt niet in mijn bovenste schuif, maar ik meen dat deze man nog ergens over een gezond relativeringsvermogen beschikt. Heb je wel nodig als je ziet met wie hij getrouwd is. En hij heeft menselijke trekjes, in tegenstelling tot al die robotten in zijn entourage. Maar zelfs als zou er een koninklijk misprijzen zijn geweest, de fratsen van Bertje A. zijn te talrijk om nog langer te negeren. Die man is even gevaarlijk als de dorpsidioot van Doel in de dito kerncentrale. En dan zwijg ik nog over het gevoel van diepe nausea dat me bekruipt telkens ik dat pafferige paljassengezicht van hem ergens zie opduiken om de zoveelste stupiditeit te verkondigen. Nou ja, ik mag de man eigenlijk niet. ;-) Fullator |
![]() |
#12 |
|
![]() On Mon, 11 Oct 2004 22:51:31 +0200, "Luc Van Braekel"
<[email protected]> wrote: >"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message >news:[email protected].. . > >> Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend >> kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en >> aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van >> een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de >> vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Ik wil >> dan een klein fortuin uitgeven om hem met rotte tomaten te kunnen >> bekogelen, in een symbolisch soort-zoekt-soort. Zonde van de tomaten, >> nochtans. > >Blijft de pertinente vraag van Anne, wélke Bert hier als hoofschuldige moet >aangewezen worden: Bertje Anciaux of Bertje van Saksen Coburg? > >Een federaal minister dient immers steeds de koning te dekken, alle >politieke daden van de koning worden immers per definitie gedekt door een >minster, ook als die minister van niets weet. Hoe het met regionale >ministers zit weet ik niet precies, maar zou het kunnen dat Bertje A. hier >gewoon handelde op verzoek van Bertje B. ? Het lijkt mij helemaal niet onwaarschijnlijk, dat de koning ten allentijde onomstreden moet blijven hebben we al wel gemerkt aan de krampachtige reacties van De Croo wanneer sommige wat te opdringerig worden. Maar wat weten we eigenlijk echt over de rest van de entourage van de koning. Alleen al het feit dat zelfs dat niet bekend mag worden is ergerlijk. Gisteren was er een reportage over Karl Rove, de adviseur, manipulator en gediplomeerd ruziestoker die Bush aan de macht helpt. Maar daar kan iemand tenminste nog een reportage over maken. Ik moet de eerste reporter nog zien die zoiets kan doen met een koningshuis. Anne >Luc > |
![]() |
#13 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message
news:[email protected]... > Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend > kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en > aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van > een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de > vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. Oervlaemsche figuren als Bertje heeft Reve destijds onverbeterlijk geportretteerd toen hij bij een Belgische passage onze Allerzielen-folklore beschreef: "Ik zag wonderlijke wezens, die reusachtige potten blijkbaar met atoomstraling gekweekte chrysanthemen torsten, met zware gedecideerde stap de kerkhoven betreden. Op hun gezichten stonden arrogantie, domheid en hebzucht te lezen." u. |
![]() |
#14 |
|
![]() On Tue, 12 Oct 2004 01:07:19 +0200, "uncle" <[email protected]> wrote:
>"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message >news:[email protected].. . > >> Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal gespeend >> kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- en >> aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale leeftijd van >> een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de schandpaal van de >> vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. > >Oervlaemsche figuren als Bertje heeft Reve destijds onverbeterlijk >geportretteerd toen hij bij een Belgische passage onze Allerzielen-folklore >beschreef: >"Ik zag wonderlijke wezens, die reusachtige potten blijkbaar met >atoomstraling gekweekte chrysanthemen torsten, met zware gedecideerde stap >de kerkhoven betreden. >Op hun gezichten stonden arrogantie, domheid en hebzucht te lezen." >u. Over onze kerhoventradities is al veel geschreven, Guido Gezelle heeft er ooit een mooi gedicht over geschreven dat heel mooi begon : Zoo daar ooit een blomke groeide over ‘t graf waarin gij ligt, of het nog zoo schoone bloeide: zuiver als het zonnelicht, blank gelijk een lelie blank is, vonklende als een roozenhert, needrig als de needre ranke is van de winde daar m' op terdt, riekend, vol van honing, ende geren van de bie bezocht, nog en waar ‘t, voor die u kende, geen dat u gelijken mocht! De rest is enkel voor gelovigen bedoelt, in die tijd was de dode belangrijk, enfin, zijn ziel. Nu is allerzielen iets voor mensen die willen laten zien dat ze vooral een pot (en negrote) hebben gezet. Arrogantie is van alle tijden, maar ten tijde van Gezelle mocht een Anciaux niet eens bestaan. Anne |
![]() |
#15 |
|
![]() "Anne" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Het lijkt mij helemaal niet onwaarschijnlijk, dat de koning ten > allentijde onomstreden moet blijven hebben we al wel gemerkt aan de > krampachtige reacties van De Croo wanneer sommige wat te opdringerig > worden. Maar wat weten we eigenlijk echt over de rest van de entourage > van de koning. Alleen al het feit dat zelfs dat niet bekend mag worden > is ergerlijk. > Gisteren was er een reportage over Karl Rove, de adviseur, manipulator > en gediplomeerd ruziestoker die Bush aan de macht helpt. > Maar daar kan iemand tenminste nog een reportage over maken. > Ik moet de eerste reporter nog zien die zoiets kan doen met een > koningshuis. De kabinetschef van de koning is al 21 jaar lang Jacques van Ypersele de Strihou. Hij lijkt zelfs een beetje op Karl Rove: kaal en met een sterke bril, alleen iets magerder ;-) Gui Polspoel en Paul Van den Driessche schreven een boek "Koning en Onderkoning", waarin Van Ypersele een sleutelrol speelt. De auteurs prijzen hem als een intelligent en bekwaam man, maar hekelen tegelijk het gebrek aan klaarheid over zijn rol en zijn verantwoordelijkheden. In theorie heeft hij geen enkele macht, in de praktijk des te meer. Dat Van Ypersele tot dezelfde stroming (sommigen zeggen: sekte) van het christendom behoort als een groot deel van de koninklijke familie, nl. de charismatische beweging, wekt in vrijzinnige kringen argwaan. Van Ypersele zou ervoor zorgen dat ambassadeursposten op strategische posten, waaronder ex-kolonies, enkel naar overtuigde katholieken gaan. Luc |
![]() |
#16 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message > news:[email protected]... > >> Wat bewijst dat je én oliedom én barbaars én van alle moraal >> gespeend >> kunt zijn, en toch nog minister kan worden. Dit vadsige, vol- >> en >> aangevreten jeugdleidertje, dat nooit boven de mentale >> leeftijd van >> een 8-jarige is gerezen zou ten eeuwigen dage aan de >> schandpaal van de >> vernieuwde Grote Markt te Sint Niklaas mogen geklonken worden. > > Oervlaemsche figuren als Bertje heeft Reve destijds > onverbeterlijk > geportretteerd toen hij bij een Belgische passage onze > Allerzielen-folklore > beschreef: > "Ik zag wonderlijke wezens, die reusachtige potten blijkbaar > met > atoomstraling gekweekte chrysanthemen torsten, met zware > gedecideerde stap > de kerkhoven betreden. > Op hun gezichten stonden arrogantie, domheid en hebzucht te > lezen." > u. Ons Damienne is zeer bedroefd over al het slechts dat over mij gezegd wordt. Ik hou zeer veel van haar. Denk ook aan mijn kinderen. Ik hou ook zielsveel van mijn kinderen. Eigenlijk hou ik van iedereen. Waarom houdt dan iedereen niet van mij? Bert Anciaux PS: een lach en een traan |
![]() |
#17 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht
news:[email protected]... > Die man is even gevaarlijk als de dorpsidioot van Doel in de > dito > kerncentrale. Even een klein tussenvraagje: wie is die dorpsidioot van Doel? Of was het bij wijze van spreken? Krokkebaas |
![]() |
#18 |
|
![]() On Tue, 12 Oct 2004 08:53:01 +0200, "krokkebaas" <krokkebaas bij
advalvas.be> wrote: >"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht >news:[email protected].. . > >> Die man is even gevaarlijk als de dorpsidioot van Doel in de >> dito >> kerncentrale. > >Even een klein tussenvraagje: wie is die dorpsidioot van Doel? >Of was het bij wijze van spreken? > >Krokkebaas > A figure of speech. Ik ken de brave man niet persoonlijk, maar ik nam aan dat elk dorp wel zijn idioot heeft. Kwestie van statistiek. Fullator |
![]() |
#19 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht
news:[email protected]... > On Tue, 12 Oct 2004 08:53:01 +0200, "krokkebaas" <krokkebaas bij > advalvas.be> wrote: > >>"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >> >>> Die man is even gevaarlijk als de dorpsidioot van Doel in de >>> dito >>> kerncentrale. >> >>Even een klein tussenvraagje: wie is die dorpsidioot van Doel? >>Of was het bij wijze van spreken? >> >>Krokkebaas >> > A figure of speech. Ik ken de brave man niet persoonlijk, maar > ik nam > aan dat elk dorp wel zijn idioot heeft. Kwestie van statistiek. Ok dan. Ik ken namelijk de meeste Doelenaars en vond er niet direct een idioot tussen. Vermoedelijk is die al gedeporteerd door de Vlaamse regering. :-) zie www.doel2020.org Krokkebaas |
![]() |
#20 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 12 Oct 2004 08:53:01 +0200, "krokkebaas" <krokkebaas bij > advalvas.be> wrote: > >>"Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >> >>> Die man is even gevaarlijk als de dorpsidioot van Doel in de >>> dito >>> kerncentrale. >> >>Even een klein tussenvraagje: wie is die dorpsidioot van Doel? >>Of was het bij wijze van spreken? >> >>Krokkebaas >> > A figure of speech. Ik ken de brave man niet persoonlijk, maar ik nam > aan dat elk dorp wel zijn idioot heeft. Kwestie van statistiek. > Mag ik raden ? De dorpsidioot van Mechelen is een zekere Bart Somers ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |