![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze ga ik niet akkoord met mijn partijgenote Valerie Van Peel.
Ik kan me niet goed inbeelden dat ik mijn zaad zou gedoneerd hebben (in de periode van mijn leven dat ik jong genoeg was om binnen de noodzakelijke leeftijdsvork te vallen), als ik het risico zou lopen om, misschien wel of misschien niet, één keer of wie weet elke twee jaar, geconfronteerd te worden met nakomelingen die dan van alles zouden willen weten. Anoniem doneren zou ik wel overwogen hebben, om vrouwen die een kinderwens hebben, dit te gunnen. Die vrouwen zouden met mijn genen toch redelijk goed geweest zijn omdat ik quasi zo gezond ben als een vis, redelijk sportief, redelijk geschoold, redelijk stabiel leven heb kunnen uitbouwen (tenzij sommigen vinden dat ik lid ben van de nva ....) ... bla bla .... En gijlie ? Wat peinsde gijlie ? titel: ‘Anoniem doneren is niet meer van deze tijd’ link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150508_01671953 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() 't is maar een voorstel, maar als we het nu eens als volgt zouden aanpakken:
- Leg een voor het publiek ontoegankelijk register aan met de identiteit van donor en kind (misschien bestaat dit al, ik weet het niet) - Als het kind (pakweg) 16 wordt mag het een verzoek sturen naar de bevoegde instelling met de vraag de identiteit van de donor te kennen - De instelling contacteert de donor, die vervolgens zijn toestemming kan geven. Is dit negatief, wordt de identiteit niet bekend gemaakt
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel twee mensen die verwekt zijn door donorzaad, komen elkaar tegen en willen zeker zijn dat ze geen gemeenschappelijke vader hebben. Een register dat bijgehouden is kan daarover uitsluitsel leveren. Zonder de identiteit echt aan de betrokkenen bekend te hoeven maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In mijn opinie kan anoniem doneren wel, maar dit betekend an sich wel enkele consequenties die iedereen het liefst willen negeren, de houding hierin is niet eens altruïstisch te noemen.
1 consequentie is, je doneert om vrouwen te helpen die een kinderwens hebben maar bewust ongehuwd zijn en/of ongewild kinderloos zijn. Of om aan homo en lesbienne koppels hun kinderwens te voldoen. Vrouwen kunnen ook anoniem doneren. 2de consequentie, onder anoniem doneren versta ik dat je ook afstand neemt van het materiaal dat uit je eigen lijf afkomstig is, dan hou je ook rekening mee met het feit dat bij het afstand nemen van dat materiaal ook geen gevolgen aan verbonden zijn en dus geen claims kunt verwerven in de vorm van schadevergoedingen of dergelijke. En nog een hele lijst, ik ga hiervoor een uitgebreide topic over maken, zodat duidelijk is hoe, wat en waarom...het houdt in dat bij het afstand nemen van je eigen zaad of eicellen in concrete zin niets kunt doen tegen misbruik van dat materiaal immers je hebt afstand genomen en dat heeft geen wederkerige impuls hieraan...stel je herkent in een bepaalde kind je eigen bouw en kenmerken en je wordt inderdaad geconfronteerd met het feit dat ooit je materiaal waar je afstand van hebt genomen gedoneerd hebt uit altruïstische motieven maar rekende er niet op dat dat materiaal met weinig gegevens is gebruikt geweest en dus lukraak maar iemands gedoneerde zaad of eicellen is gebruikt geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga in deze akkoord met Stoofzak. Als donor wil je niet geconfronteerd worden met de resultaten van je donatie en een hele voetbalploeg voor de deur zien staan.
Anderzijds is het hier wel zo dat men slechts een zeer beperkt aantal bevruchtigen toelaat per spermadonor. Het zou wel mogelijk moeten zijn voor derden (de spermabank) om die gegevens bij te houden voor het geval zoals in voorbeeld gegeven dat twee kinderen van een donor kunnen nakijken of ze mogelijks niet halfbroer en halfzus zijn. Ook verdere genetische gegevens kunnen door die bank worden bijgehouden. Maar een werkelijke ontmoeting? daarover moet de donor zelf zijn goedkeuring geven. Bij het doneren van sperma wil men geen enkele verplichting tegenover de kinderen die daaruit voorkomen, en bij ontmoetingen zelf kan daar een gevaar ontstaan. Pa.... betaal mijn studies eens.... etc.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander risico met de nieuwe visie, is dat kandidaten moeders op zoek zullen gaan naar echte anonieme donoren. In vluchtige relaties. Niet zo'n optimale gedachte, vind ik. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel mezelf in de plaats van een homo en ik heb een relatie met een homo..wij beide wensen een kind op te gaan voeden..maar het probleem is we hebben beide een fluitje maar geen kut om ons voort te planten...dus gaan we opzoek naar oplossingen..in onze vriendenkring kennen we enkele vrouwen waaraan we vragen of zij bereid zijn om "draagmoeder" te zijn met het materiaal van mij of mijn partner, er kan maar 1 de biologische ouder zijn nooit twee en een biologische echte moeder. Na de geboorte blijkt dat de moeder van het kind in kwestie toch wel een biologische band te hebben met de moeder die moeilijk afstand kan doen van het kind, oeps, foutje, daar hadden we niet op gerekend, we krijgen het kind maar pas nadat het kind in de basisbehoeftes zijn voldaan..een homo kan geen borstvoeding geven een vrouw wel en dat klinkt denigrerend voor ons als homokoppel. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 9 mei 2015 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Seksisme van de hoogste orde door twee onneukbare, gefrustreerde, hypchristelijke tsjevenslangen met penisnijd ... Wie had dat ooit durven denken! En wie had er ooit durven denken dat de pseudo-tsjeef van de N-VA daar geen graten in zou zien!
Eerst reduceert men de man tot een zaadmachine die geen inspraak krijgt en zich pijnlijk bewust moet zijn van de minimale rol die hij tijdens de zwangerschap speelt. Daarom mag hij z'n genetisch materiaal tegen een aalmoes afstaan om zotte teven hun onomstotelijk recht op de inlossing van hun kinderwens te faciliteren. Om de man nog een beetje meer te degraderen tot absoluut gebruiksvoorwerp, mag hij zich daarna verwachten aan voldongen schuld- en boetedoening wanneer er een paar "nieuwsgierige" (sic) bastaardjes voor z'n deur staan. 2015! Kom dat zien, kom dat zien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anonieme donatie moet mogelijk zijn mits kan nagegaan worden of de nazaat van de anonieme donor geen relatie aangaat met een nazaat van dezelfde donor of diens verwant.
Dat is uiteraard niet verboden, maar ik neem aan dat mensen graag zeker weten of ze niet met hun halfbroer/zus in bed duiken als er zich een voorval voordoet.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 mei 2015 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee , dank u , ik pas !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een kop hebt zoals deze non er een heeft is het wel super cynical om voorstellen te doen over zaadlozingen, gezien dat om esthetische redenen totaal buiten haar bereik valt. Een vroeg-oud manwijf met kort haar kan zich beter beperken tot de perimeter die ze kent : bloemschikken, een taart bakken en de keuken schrobben.
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 mei 2015 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |