Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2015, 08:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Moet deze flik ontslagen worden ?

We mogen toch wel 'iets' verwachten van onze ambtenaren.

Hoe is het in hemelsnaam (kuch) mogelijk dat iemand met zo'n ideeën geacht wordt om de gemeenschap van dienst te zijn op een intellectueel verantwoorde wijze ?

Mochten er echte katholieken deze draad lezen, dan mogen zij eens laten weten of deze man nu niet opgelicht is, met al die verhaaltjes vanuit de hemel.

Stukje uit De Standaard van 16/5/15 en vorige diverse krantenartikels:

Citaat:
4. Wat zeggen de speurders zelf daarover?

‘Ik ben me bewust van mijn misstap’, bekende case-officer Jannick Van Daele aan de assisenvoorzitter. De speurder vergat in 2011 te kijken in het afvoerputje op de koer van Thomas Couvreur, waar twee jaar later de rechterhand van het slachtoffer werd gevonden. Aan de telefoon wilde hij vrijdag geen commentaar geven, maar op het proces deed de man een opmerkelijke verklaring. ‘Caroline Vyncke is een sterke vrouw die vanuit het hiernamaals – geloof het of niet – wil dat ze gevonden wordt en maakt dat er stukken naar boven blijven komen.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2015, 08:42   #2
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet deze flik ontslagen worden ?
Misschien beter eerst naar het Riagg.
Oud 16 mei 2015, 08:48   #3
Peche
Banneling

Standaard

Neen. Deze heeft nu al geleerd in het putteke te kijken volgende keer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2015, 21:45   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

We moeten de gevolgen in overschouwing nemen en ten volle inschatten als we ons de vraag stellen of die kerel moet ontslagen worden.

Tenslotte, geen enkele werkgever gaat zo iemand nog aannemen, logisch ook, als je zelfs niet geschikt bent om politieagent te zijn.

Je kan dan zeggen, jamaar, hij is incompetent. Dat klopt, anders was hij geen agent geworden.
Oud 16 mei 2015, 21:48   #5
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Er valt wat over te zeggen natuurlijk. Iemand, die in een rechtbank met dergelijke argumenten komt zwaaien, kan je bezwaarlijk stabiel noemen. Wie weet door welke stemmen die man zich de volgende keer laat leiden. 'Ik heb mijn vrouw de vernieling in getrapt, want het werd mij opgedragen door god'. Deze man is niet geschikt voor zijn job. Misschien kan hij aan de slag als putjevuller?

Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 16 mei 2015 om 21:48.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 06:38   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zie je zo'n flik al je dochter verhoren, als die slachtoffer zou geworden zijn van een ernstig misdrijf ?
Zo van : "het is de wil van god" ....

Ik krijg er koude rillingen van.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 mei 2015, 08:25   #7
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zie je zo'n flik al je dochter verhoren, als die slachtoffer zou geworden zijn van een ernstig misdrijf ?
Zo van : "het is de wil van god" ....

Ik krijg er koude rillingen van.

.
Debiele vergelijking. Waar het hier over gaat, is dat bij het eerste onderzoek niet in het putje is gekeken. Een vergetelheid.

Op geen enkele manier zegt die mens hier dat de dood van die vrouw de wil van God was.

Laatst gewijzigd door Zeus : 17 mei 2015 om 08:27.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 08:47   #8
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We mogen toch wel 'iets' verwachten van onze ambtenaren.
Ik snap uw punt niet.

Mogen enkel atheïsten ambtenaar worden?
Oud 17 mei 2015, 09:38   #9
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Debiele vergelijking. Waar het hier over gaat, is dat bij het eerste onderzoek niet in het putje is gekeken. Een vergetelheid.

Op geen enkele manier zegt die mens hier dat de dood van die vrouw de wil van God was.
Debiel antwoord. Waar het hier over gaat, is dat iemand die wordt geacht stabiel te zijn, in een rechtbank verklaart de stem van god te horen. Daar gaat het om mijn beste. De vergelijking van Schoof houdt wel degelijk steek.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 16:27   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik snap uw punt niet.

Mogen enkel atheïsten ambtenaar worden?
Heb ik dat dan ergens beweerd ? Of heb jij dat van de stem van god gehoord dat ik dat zou denken ?

Ik verwacht van alle ambtenaren behoorlijke service, en van de flikken in het bijzonder iets meer dan een onderzoek dat deels gebaseerd is op fantasie als "vanuit het hiernamaals".
Dat een parlementair ( van het Belang) een duivelsuitdrijving doet in zijn bureeltje in het parlement (en hij gaf daar zelf nog ruchtbaarheid aan, op zijn eigen website ...), daar kan ik nog eens mee lachen, maar een ambtenaar ...

Ik bevestig ook de visie van Edward De Verde, hier net boven.

.

Oud 17 mei 2015, 16:29   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dat zo iemand dat denkt, dat kan nog. Ook ambtenaren kunnen een steek los hebben. Maar zoiets zeggen om een blunder te vergoelijken is kras.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be