![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
BronBis Detail tekst: Citaat:
Citaat:
![]() Mijn persoonlijke mening daarover: Ferme blunder dat die camera's daar niet op afgesteld/geijkt staan. Rij mar an koetsier!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2015 om 07:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het een blunder is of was daar ben ik nog zo zeker niet van.
Eerder een achterdeur voor de club van "ons kent ons".
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het alvast geweldig.
Volgende keer dat ik een nummerplaat nodig heb, weet ik waarvooor ik meer wil betalen ![]() Anyway, we zien dat het systeem faalt, dat er weinig draagvlak voor is, en dat niet elke burger gelijk is blijkbaar, dus WEG MET TRAJECTCONTROLES Ik kan mij ook vaag herinneren dat er in België al iemand is vrijgesproken voor een onleesbare nummerplaat. De verdedigende advocaat had de foto van de snelheidscamera meegenomen naar de rechtszaal en vroeg aan de rechter om de nummerplaat af te lezen, deze kon dat niet, en moest bijgevolg de zaak verwerpen voor onvoldoende bewijslast (het lag hier wel aan slechte kwaliteit camera). Deze nummerplaten zijn ook wel "handig" ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap er geen bal van.
Als de software zegt: "Piep, ik zie hem niet", dan kan nonkel flik toch nog altijd zijn vergrootglas eens pakken ? Hij moet dat toch bij elke overtreding doen, als er geflitst wordt met gewone camera's ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Was 'nonkel flik' ingedut misschien? ![]() 'Stop met uitreiken van dat type nummerplaten.' Ik dacht dat die anders een aardig 'centje' kosten dat type nummerplaat. (kassa, kassa?)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2015 om 10:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() De flik is ambtenaar! Zou jij nu willen dat die een inspanning doet?
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() *Correctie:
Bij de bestuurders die vaak op de baan zijn én juist geïnformeerd zijn over de effecten van een trajectcontrole, is er geen draagvlak. Me dunkt dat personen die niet op de baan komen hier toch geen zeg in moeten hebben. Verder wordt er veel foute informatie verspreid in België (zoals het alsmaar weerkerende adagio: "Snelheid is gevaarlijk! Lage snelheidslimieten dragen bij tot hogere veiligheid" Wat dus volledig fout is.... (ik verwijs u door naar deze website, eventjes scrollen tot punt 6: 6. Het (snelheids)beleid achter deze controles) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Op deze manier kan men geen discussie voeren. "Er is geen enkele reden om sneller te rijden dan toegelaten." Hoezo? 1) Ik dacht dat de snelheidslimiet voor de veiligheid was. 2) Als de snelheidslimiet plots verlaagd wordt op een baan, dan houdt u zich er ook aan? Ook als pakweg de hoofdbaan door uw dorp 30kmh wordt, het viaduct Gentbrugge 50 kmh? 3) Snelheidslimieten zijn er voor de veiligheid: waarom kiest men dan niet de veiligste snelheidslimieten? Zoals je in mijn argument kunt lezen, is een lage snelheidslimiet vaak onveiliger dan een hoge snelheidslimiet. Ga nu mijn argumenten lezen, of rijdt maar lekker verder met je oogkleppen op.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) ja tuurlijk ga ik me daar aan houden, waarom zou ik dat niet doen? wie ben ik om te zeggen dat die snelheid niet juist is? 3) er zijn wsl wel uitzonderingen, maar die bevestigen enkel de regel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
1)De snelheidslimieten in België zorgen net voor onveiligheid! Dát is het probleem! Ga eens kijken in andere landen: overal waar men een minder strikt beleid voert op snelheid, hogere limieten heeft én meer aandacht geeft aan andere factoren (zoals rijopleiding), is het aantal doden per inwoner/per kilometer weg/per voertuigkilometer lager. 2) een zelfstandig, kritisch denkend volwassen individu? Blijkbaar u niet dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken heel wat plekken met van die absurde limieten....en ik ben er 100 % zeker van dat jij je daar ook niet aan zal houden..gewoon opdat het omzeggens onmogelijk is en nog eens levensgevaarlijk erbij .Rijd maar eens 30 op een open weg met 4 rijvakken.....ik hoop dat de vrachtwagens achter je goede remmen hebben ![]() Trouwens zijn er zelfs plekken waar de snelheidslimiet zelfs te hoog is....en waar het bijgevolg levensgevaarlijk is om deze te rijden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2015 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die US platen zijn heel leuk en mooi. Hier is het alleszins oerlelijk zo'n plaat.....Zo'n 30 cm lange witte plaat met dan in het midden 3 lettertjes...weer typisch Belgisch ...willen maar niet kunnen...Konden ze dan niet gans het formaat van die plaat aanpassen ipv van 30 cm voor 2 letters ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2015 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik het zou invoeren. Maar wel aan marktconforme prijs. Ipv 1000 euro voor de gewone gepersonaliseerde nummerplaat, 5000 euro voor een afwijkend formaat (dat nog wel binnen de normen moet passen voor veiligheid en herkenbaarheid natuurlijk). Maar wie bereid is om er een Vlaams Leeuwke bij te zetten: een fikse korting. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik er een beding van nooit off topic te gaan, in de wetgeving zou kunnen sluizen ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nummer plaat de...zak
|
![]() |
![]() |