![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
|
![]() bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150519_01688564
Nogmaals een knap staaltje van de totaal onzinnige én idiote bekwaamheid van onze heren politiekers, in dit geval van onze "vriend" Dhr. B.Weyts. Kilometerheffing voor alle vrachtwagens en binnen afzienbare tijd voor alle voertuigen. Brussel - A'pen: tot 8 euro alstublieft. Kilometerheffing voor wat...? Om in de file te staan..? Om constant geflitst te worden als je sneller dan een slak wil rijden..? Om constant voor slecht afgestelde lichten te staan..? In plaats van eerst de infrastructuur te optimaliseren en de doorstroming te maximaliseren en dan pas de mensen te laten betalen, wordt er direct betaalt zonder enige effectieve verbetering na te streven op gebied van doorstroming. Een vergelijking die ons rampzalig verkeersbeleid mooi illustreert: De Westerscheldetunnel in Terneuzen is met recht en rede een toltunnel omdat die de volle 6 km onder de Westerschelde loopt, perfect onderhouden is en efficiënte uitvalswegen heeft aan beide zijden (én waar men trouwens nog steeds de doorstroming aan het verbeteren is): 5 euro per passage. De Liefkenshoektunnel is met moeite langer dan de Kennedytunnel, 10 x minder goed onderhouden en heeft géén goede uitvalsweg naar de E 17 op Linkeroever: 6 euro per passage. Conclusie: dit is voor de verandering enkel en alleen een belasting bovenop alle andere belastingen die al geheven worden op de voertuigen. De zoveelste steek onder de gordel om alle politiekers hun zakken te blijven vullen en alle vette pensioenen van de ambtenaren ook te garanderen (want zij pendelen toch gratis met de trein en hebben hier niet veel last van). En wat de kers op de taart is: de heffing is voor Vlaanderen, het walenland en Brussel doen dan nog niet mee...tot daar de europese eenmaking ![]() Wat een (triestige) grap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
|
![]() Voor wat betreft het vrachtverkeer, vind ik dat niet zo een slechte keuze.
Wie via Duisland naar Frankrijk moet, en daarvoor niet noodzakelijk doorheen België moet, doet dat nu toch; net omdat er geen taks is op het gebruik van die snelwegen. Als die taks er binnenkort wel is, waarom zou een vrachtwagenchauffeur dan nog langs België rijden, als dat op zich helemaal niet nodig is. We moeten wel realistisch blijven. Bedrijven, welke hun vrachtwagens effectief in België moeten leveren, zullen aan hogere prijzen leveren. Dit (uiteraard) zal men doorrekenen aan de consument. Resultaat is dat vrachteverkeer dat niet in België moet zijn, er niet langer zal zijn, waardoor de files aandoenlijk zullen verminderen. Anderzijds, zullen bepaalde produkten duurder worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Of hebt ge liever tolwegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Hoeveel rijden er niet via Luxemburg om de Franse tolwegen te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
|
![]() Citaat:
Gaan de Nederlanders of spanjaarden omrijden via duitsland? Of dat Roemenen, Slovaken of ander oost europees gepeupel rond zal rijden? Ik denk niet dat dit véél minder vrachtverkeer zal genereren. Wat het wél zullen genereren is verkeersagressie en nog agressievere chauffeurs, die nu moeten betalen om mogen in de file te staan in België. Dit zal hoe dan ook een negatief effect hebben op hun rijgedrag en meer roekeloosheid + ongevallen en weerom meer files genereren én weer meer roekeloosheid en........... Wait and see.... Zover heeft B.Weyts wellicht nog niet gedacht met zijn groot verstand. Dat hij zijn chauffeur misschien wat meer aan de kant zet en zelf eens meer in het spitsverkeer komt op de respectievelijke beruchte ringen en autosnelwegen in ons lelijke vlaanderen. Laatst gewijzigd door jodewa : 19 mei 2015 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Maar elke vrachtwagen die niet meer rondrijdt via Belgie om de Franse tolwegen te vermijden is er een minder. En nu zullen ook de buitenlanders meebetalen aan het onderhoud van onze wegen. Daar kan ik weinig tegen inbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 613
|
![]() Citaat:
__________________
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
![]() Citaat:
Voor wegen die met onze belastingcenten zijn aangelegd, mogen we nog eens betalen. De demagogie bestaat erin dat de consument/belastingbetaler weeral alles kan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() De tegenstanders, inbegrepen degenen die zelfs de moeite niet nemen om er iets van te weten te komen,
omzeilen handig de begeleidende maatregel: verminderen of afschaffen van de jaarlijkse taks. (voor de kleinste vrachtwagens inderdaad de afschaffing van de jaarlijkse taks), alsook de lagere tarieven voor minder vervuilende camions. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
En ook onze centen naar de Franse péage of het Zwiterse vignet .... Maar geen van onze belastingscenten naar het onderhoud van de Vlaamse wegen (alhoewel het inderdaad iets gebeterd is de laatste vijf jaar). .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Nu gaan deze meebetalen straf he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.737
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.050
|
![]() Deze kilometerheffing lijkt me eerder goed doordacht.
Positief : men heeft duidelijk goed gekeken naar het duitse systeem, dat werkt. men kiest voor een volledig electronisch systeem, zodat de ellendige péages zoals in frankrijk vermeden worden er is een differentiëring in tarief volgens tonnage er zijn flankerende maatregelen (oa minimum EU tarief voor verkeersbelasting) vraag : zullen de electronische OBU's voldoende vlot verkrijgbaar zijn zonder wachttijden ? zorgt men voor een zeer transparante afrekening, zodat controle administratief eenvoudig is ? zal de uitfasering van de oudste vrachtwagens op termijn de opbrengst van de taks niet minimaliseren ? (binnen enkele jaren zal de transportsector quasi volledig op euro-6 motoren rijden) Negatief : waarom 'slechts' 30% van de opbrengst (100 van de 310 mio geschatte inkomsten) naar het budget wegeninfrastructuur ? Is dat coherent met de doelstelling dat buitenlandse vrachtwagenchauffeurs mee moeten betalen aan ons wegennet ? Dit % verhogen naar bv 66% zou toelaten een inhaalbeweging te maken in investeringen die nu echt broodnodig is, en de perceptie wegnemen dat het weer geld is om de financiële put te dempen Gevaar : Uit de voorbereidende studie blijkt dat men later ook de <3,5ton vrachtwagens wil doen betalen. De bouwsector draait voor het grootste deel op camionettes, dit zal de mobiliteit van de sector zeker beperken en zodoende een stuk concurrentie uit de markt nemen wat finaal voor de eindklant een prijsstijging gaat geven. (vb : zal een aannemer uit waasmunster nog opdrachten aanvaarden aan de andere kant van 't water als hij weet dat hij zijn camionettes dagelijks moet doen taks betalen daar waar hij nu maar 148 euro per jaar moet betalen http://www.tmleuven.be/project/kmhef...gnet/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.176
|
![]() Het is een goede zaak. Buitenlanders gaan nu meebetalen om overonze wegen te rijden, net zoals Belgen in het buitenland dat doen (er zijn compensaties voor Belgische chauffeurs). En als het aantal 'Belgische' vrachtwagens verminderd wordt is dat ook een goede zaak. Vrachtwagens zijn nu gewoon rijdende magazijnen.
Enige wat ik mij afvraag is hoe lang het gaat duren vooraleer dat 'kaske' gehackt wordt. Dat is electronica/software, dus per definitie te kraken. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 mei 2015 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Dat je vrachtwagens laat betalen die hier alleen op doortocht zijn is goed. Dat je ook vrachtwagens laat betalen die hier komen leveren of ophalen slecht voor de tewerkstelling. Hoeveel duurder word het transport van Audi en Volvo om maar een voorbeeld te geven. De goederen die in de haven van Antwerpen geleverd worden , kunnen daarna evengoed in Amsterdam, Rotterdam Bremen of Hamburg geleverd worden. |
|
![]() |
![]() |