![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Bs'd
Heeft een atheïst normen en waarden? Het antwoord op deze vraag is een luid en duidelijk: NEE! Want waar zou een atheïst zijn normen en waarden op moeten baseren? Hij heeft niets anders dan de waan van de dag. En iedereen zal dat ook weer anders interpreteren, dus een atheïst kan maximaal een zeer flexibele wegwerpmoraal hebben, gebaseerd op niks dan de waan van de dag, een wegwerpmoraal die weer voor iedere atheïst anders is. We zien in de praktijk dan ook dat atheïsten zich op het glibberige hellende vlak bevinden, en snel afglijden richting absolute moraalloosheid. Dat zien we bijvoorbeeld wanneer mensen de besnijdenis en ritueel slachten van dieren willen verbieden, want zielig, en ondertussen is DIT legaal. Zonder verdoving. In NL is in sommige gevallen postnatale abortus, oftewel babymoord, toegestaan. Ouderen durven niet meer naar het ziekenhuis, bang om ongevraagd geëuthaniseerd te worden. Hier is een youtube waarop we studenten een petitie zien tekenen voor de legalisatie van babymoord tot aan het 5e jaar: https://www.youtube.com/watch?v=92VOxknTtlM Dus atheïsten hebben geen normen en waarden. En dat weet men ook wel, want onderzoeken wijzen uit dat atheïsten het minst vertrouwd worden van alle bevolkingsgroepen: Gelovigen vinden atheïsten onbetrouwbaar OTTAWA - Religieuze mensen wantrouwen atheïsten, zo blijkt uit een studie van de universiteit in het Canadese Vancouver. ''Gelovigen vinden de houding van de atheïsten een bedreiging voor samenwerking en eerlijkheid'', aldus onderzoeker Ara Norenzayan over de studie die vrijdag is gepubliceerd. Gelovigen menen dat mensen zich beter gedragen als ze voelen dat God hen volgt. De 770 onderzochte Amerikanen en Canadezen werden om beschrijvingen gevraagd van onbetrouwbare personen. De 500 miljoen mensen op aarde die het bestaan van God ontkennen, kwamen daarbij op een vergelijkbaar laag niveau als verkrachters. Dus qua vertrouwen zit een atheïst op hetzelfde nivo als een verkrachter. . . . Laatst gewijzigd door Eliyahu : 14 april 2015 om 10:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Daarom dat landen met een groot aantal atheïsten zo makkelijk geïslamiseerd worden.
Die hebben niks te verdedigen want die vinden waarden, normen en culturen 'relatief'. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Precies. We zien hoe europa cultureel en demografisch zelfmoord pleegt door hun continent uit te delen aan de moslims. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Bs'd
Mocht er nog iemand zijn die denkt dat de moderne mens wel moraal heeft, lees dit dan even: http://www.refdag.nl/boeken/suzanne_...dperk_1_904792 Harry Kunneman, hoogleraar humanistiek, schreef in 2005 ”Voorbij het dikke-ik”. Daarin zocht hij een antwoord op de mentaliteit van zelfzucht en ontbrekend moreel besef bij de hedendaagse mens. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Staatssecretaris
|
Gewoon elkaar blijven schouderklopjes geven jongens. Voor de rest ligt niemand wakker van jullie nonsens.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Wat is uw persoonlijke haat tegen Europa E?
Hebben zij jou iets aangedaan ofzo? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
![]()
|
|
|
#9 |
|
Minister-President
|
Ochottekes,
Weer zo'n kapot afgespeelde plaat van religiegekken die denken dat enkel fictieve sprookjesboeken mensen moraal kunnen bijbrengen (vandaar de zovele godsdienstoorlogen zeker). Ik ga daar mijn tijd niet aan verdoen als de immer charmante Potholer54 er al een video over maakte. https://www.youtube.com/watch?v=94f2h-5TvbM
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door Eliyahu : 14 april 2015 om 10:35. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Is elke Europeaan dan een atheïst? Waarom de link leggen?
Het is niet omdat ik een secularisme wil plots een atheïst ben he. Mijn overtuiging is wel dat secularisme het beste is wat ons kan overkomen. Mijn geloof is een persoonlijke zaak en als ik ze openbaar zou aanleren aan een ander zit ik morgen in den bak. Waar is mijn vrijheid van geloofsbelevenis? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Verplichte lectuur voor die religieuze zot hier:
Karl Marx- Het joodse vraagstuk https://www.marxists.org/nederlands/.../1843joods.htm |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Europees Commissaris
|
Als ik zo eens kijk naar een groot aantal landen waar religie hoogtij viert, ben ik blij dat we zonder die moraal mogen leven.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel, ik ben niet degene die hele bevolkingsgroepen loopt weg te zetten als net zo erg als verkrachters zonder enige reden...
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
Uiteraard zijn waarden en normen de waan van de dag. Dat noemen we maatschappelijke evolutie.
En nu ga ik nog wat verder foetussen uit de baarmoeder sleuren en bejaarden euthanaseren.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 14 april 2015 om 13:03. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#20 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
![]() Zit je weer te kopiëren en te plakken van je eigen homepage?
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 14 april 2015 om 14:21. |
|
|
|
|