Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2015, 18:59   #1
Sociaalslisten
Vreemdeling

Standaard Willen we meer, of minder vluchtelingen?

Willen we meer of minder Marokkanen? Laat de buitenlanders lekker oprotten naar hun eigen land, het zijn gewoon vieze gelukzoekers!
Vandaag de dag zijn dit de meningen die op de televisie en internet verkondigd worden. Zelfs mensen van politieke partijen durven dit op een nationale zender te verkondigen!
Waarom zeggen mensen dit? Dit is een vraag die vaak door mijn hoofd spookt.
Als ik vandaag zou moeten vluchten uit mijn eigen land, dan wordt ik al misselijk bij het idee. Ik houd van mijn land, al mijn herinneringen liggen hier, mijn familie en mijn vrienden. Dit hebben vluchtelingen ook. Alles achter je laten omdat er oorlog in je land is, daar heb je naar mijn idee lef voor nodig!
Zou het niet veel beter zijn om deze mensen met open armen te ontvangen, zorgen dat ze zich snel aanpassen aan onze cultuur, de taal leren, werk hebben of een opleiding volgen en ze zich veilig voelen?
Hoe mooi zou het zijn als deze mensen uit eindelijk terug kunnen keren naar hun geboorteland om daar de kennis te gebruiken die ze hier hebben opgedaan…
Wat mij opvalt in Nederland is dat onze politiek een onrealistisch ‘angst klimaat’ aan het creëren is. De boodschap die je vaak meekrijgt is negatief over vluchtelingen. Een voorbeeld van deze doemdenkers is Geert Wilders!
Waarom luisteren we naar deze mensen? Iedereen heeft toch het recht om een goed leven te kunnen leiden? En we gunnen toch niemand oorlog en verdriet?
Dus Europa: Gooi die grenzen open en verwelkom vluchtelingen want ze verdienen het! Op deze manier kunnen we eindelijk spreken van een wereldburgerschap!
Sociaalslisten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 20:32   #2
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... ik ben voor minder trollen en dubbelnicks ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 20:35   #3
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Vluchtelingen ok religie raus.
Oud 30 mei 2015, 21:43   #4
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Het is de taak van katholiek België, om onze Christenbroeders uit Afrika en Midden Oosten, die door de oorlog hard getroffen zijn, een betere toekomst te bieden.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 23:14   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Het is de taak van katholiek België, om onze Christenbroeders uit Afrika en Midden Oosten, die door de oorlog hard getroffen zijn, een betere toekomst te bieden.
Gf'y

Geloofd zij Jezus Christus de Heiland.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 09:23   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... ik ben voor minder trollen en dubbelnicks ...

2 !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 09:27   #7
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sociaalslisten Bekijk bericht
Willen we meer of minder Marokkanen? Laat de buitenlanders lekker oprotten naar hun eigen land, het zijn gewoon vieze gelukzoekers!
Vandaag de dag zijn dit de meningen die op de televisie en internet verkondigd worden. Zelfs mensen van politieke partijen durven dit op een nationale zender te verkondigen!
Als ik vandaag zou moeten vluchten uit mijn eigen land, dan wordt ik al misselijk bij het idee. Ik houd van mijn land, al mijn herinneringen liggen hier, mijn familie en mijn vrienden. Dit hebben vluchtelingen ook. Alles achter je laten omdat er oorlog in je land is, daar heb je naar mijn idee lef voor nodig!
Zou het niet veel beter zijn om deze mensen met open armen te ontvangen, zorgen dat ze zich snel aanpassen aan onze cultuur, de taal leren, werk hebben of een opleiding volgen en ze zich veilig voelen?
Hoe mooi zou het zijn als deze mensen uit eindelijk terug kunnen keren naar hun geboorteland om daar de kennis te gebruiken die ze hier hebben opgedaan…
Wat mij opvalt in Nederland is dat onze politiek een onrealistisch ‘angst klimaat’ aan het creëren is. De boodschap die je vaak meekrijgt is negatief over vluchtelingen. Een voorbeeld van deze doemdenkers is Geert Wilders!
Waarom luisteren we naar deze mensen? Iedereen heeft toch het recht om een goed leven te kunnen leiden? En we gunnen toch niemand oorlog en verdriet?
Dus Europa: Gooi die grenzen open en verwelkom vluchtelingen want ze verdienen het! Op deze manier kunnen we eindelijk spreken van een wereldburgerschap!
We zullen ze afzetten voor uw deur,dan kun jij er voor zorgen als je ze toch zo graag ziet.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 09:38   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ALLES ACHTERLATEN DAARVOOR MOET JE LAF ZIJN.

Waarom luisteren we naar deze mensen?

Iedereen heeft toch het recht om een goed leven te kunnen leiden? En we gunnen toch niemand oorlog en verdriet?

WIJ HEBBEN HET RECHT OM "ONZE" RIJKDOM, DIE WE ERFDEN VAN ONZE VOOROUDERS, VEILIG TE STELLEN ! ! !

DUS: EUROPA, SLUIT VOOR EEN BEPAALDE TIJD JE GRENZEN ZOALS OOK GEBEURT IN AUSTRALIE, MALEISIE, INDONESIE, ...

(Wereldburgerschap: alleen naïevelingen geloven daarin)

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 mei 2015 om 09:40.
Oud 31 mei 2015, 13:00   #9
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Voor de Grieken betekent de eindeloze vluchtelingenstroom een evenzeer eindeloos probleem. Ze vallen europa binnen via de tientallen eilanden in de Egeïsche Zee en verstoren op ernstige manier het toeristieke evenwicht waardoor toeristen zich niet meer
prettig voelen op hun vakantieverblijfen en nu dreigen af te haken ten faveure van Spanje.

Het is een probleem op twee fronten, nog eens versterkt door de achterlijke oplossingen van het Brusselse maffia-complex dat EC heet.

Ergo Brussel werkt niet, Brussel lalt en bralt. QED
Oud 31 mei 2015, 13:15   #10
De Europeaan
Burger

De Europeaan's schermafbeelding

Standaard

De grenzen van Europa moeten onherroepelijk dicht, het maximum is al lang bereikt. Elke vluchteling is er één teveel.
Oud 31 mei 2015, 13:22   #11
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Europeaan Bekijk bericht
De grenzen van Europa moeten onherroepelijk dicht, het maximum is al lang bereikt. Elke vluchteling is er één teveel.
Bs'd

En waarom niet onze Christelijke broeders uit het Midden Oosten of Afrika een betere toekomst schenken? Ik voel meer verband met hen dan met een Belgische vrijzinnige.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 31 mei 2015 om 13:23.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 14:36   #12
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Op zich bestaat daar geen enkel probleem tegen. Maar de zgn christenen worden snel om het leven gebracht door de o zo vredelievende moslims.

Omdat de goedwillende niet van de kwaadwillende te onderscheiden zijn blijft niets anders over dan deze vijandige lieden het binnekomen te ontzeggen.Het is hun probleem, niet die van ons. De politiek maakt er echter ons probleem van. Hetgeen laat zien in welk duister vaarwater politici vertoeven. Met name die van de EU/EC.
Oud 31 mei 2015, 15:52   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Op zich bestaat daar geen enkel probleem tegen. Maar de zgn christenen worden snel om het leven gebracht door de o zo vredelievende moslims.

Omdat de goedwillende niet van de kwaadwillende te onderscheiden zijn blijft niets anders over dan deze vijandige lieden het binnekomen te ontzeggen.Het is hun probleem, niet die van ons. De politiek maakt er echter ons probleem van. Hetgeen laat zien in welk duister vaarwater politici vertoeven. Met name die van de EU/EC.
D�*�*r zit het probleem.
Dus: NU die vijandige lieden BUITEN houden zoals de Australiërs e.a. doen.
Tijdelijk van ons hart een stéén maken.
Oud 31 mei 2015, 21:43   #14
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
D�*�*r zit het probleem.
Dus: NU die vijandige lieden BUITEN houden zoals de Australiërs e.a. doen.
Tijdelijk van ons hart een stéén maken.
Ik snap het niet meer hoor.
Was zou tevreden dat eindelijk de macht van de kerk minder en minder ons leven bepaalde en nu halen onze verkozen politici nog meer godsdienstfanaten binnen.
Duurt het te lang wanneer ze maar in 2040 de absolute meerderheid behalen?
Ik huiver bij de gedachte dat na het beieren van de klokken ik nu gewekt zal worden door een jammerende islamiet met drukkende diarree.
Hopelijk maak ik het niet meer mee.
Mogelijk willen onze politici van de werkman terug een slaaf maken.
En als dan de meerderheid van het volk allah-aanbidders zijn is dus de meerderheid van die slaven ook islamiet.
Maar ik denk toch niet dat de meerderheid van die slaven ons kapitalistisch systeem klakkeloos zullen aanvaarden.
Mogelijk ontploffen er binnen veertig jaar meer bommen in Europa dan momenteel in heel de Arabische wereld.
Ze doen maar.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 00:15   #15
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanaf dat er meer dan 5 % vreemdelingen uit eenzelfde land of streek in uw land komen, heb je beslist problemen daarmee.
En wij zitten daar al ver over, over die 5 %.
Minder immigranten, dat is de boodschap.
Er was een tijd dat we vreemdelingen werk konden aanbieden, maar die tijd is voltooid verleden tijd.
Er is niets hier voor hen, en niemand staat op hen te wachten, integendeel.
Dat ze thuisblijven, of elders heentrekken.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 06:10   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Welja, laat ons een paar miljard gelukzoekers verwelkomen, ons over generaties opgebouwd systeem kan dat wel aan...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 18:01   #17
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

En waarom niet onze Christelijke broeders uit het Midden Oosten of Afrika een betere toekomst schenken? Ik voel meer verband met hen dan met een Belgische vrijzinnige.
Drukazz, je daalt in min achting. Voor zover die er al was natuurlijk.
U bent dus tegen vrijzinnigen? Wel, wel, wel En met welk recht denkt U tegen te zijn? Het zijn niet de vrijzinnigen die doorheen de eeuwen hebben gemoord maar wel gelovigen. En het zijn nog steeds gelovigen die moorden in naam van Allah en ook in naam van God maar...deze laatsten produceren toch veel minder moordenaars.
Maar jij bent wel een uitzondering op die regel.
Maar uitzonderingen moeten er ook zijn om de algemene regel te staven.
Binnenkort kan je vechten tesamen met uw christelijke broeders tegen IS.
Je moest al weg zijn. Liever vroeg dan laat.

Laatst gewijzigd door werkman : 1 juni 2015 om 18:02.
Oud 1 juni 2015, 23:28   #18
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ik vermoed dat Drukazz vertrokken is naar het Midden Oosten of Afrika.
Reclame gaan maken voor het land waar zelfs de prei omgekeerd met zijn wortels boven de grond groeit.
Het land van melk en honig dus.
Maar.......het zal niet lang meer duren.
Tegen dat die christelijke broeders uitgedanst en uitgezongen zijn in de kerk zal blijken dat er nog minder regen is gevallen dan verwacht.
Regendansen helpen alleen in de tropen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be