![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Een rapport van hulporganisaties en milieu organisaties ("Up in smoke") zegt dat het serre-effect en de opwarming van de aarde doorgaat. Dit met allerhande nare gevolgen, vooral voor de ontwikkelingslanden.
Zou dat komen door de verhitte discussies hier ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wil je naartoe?
Over de opwarming van de aarde praten of over welbepaalde, verhitte discussies van dit forum?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om op gang te komen.
Niet alleen de opwarming van de aarde is de oorzaak van rampen in de ontwikkelingslanden. De ontbossing zonder heraanplant speelt ook mee.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er ontstaat ook nogal wat warmte door de wrijvingen die veroorzaakt worden door items in de verkeerde thread te zetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Er is ook een Belgische milieu en ontwikkelingspolitiek.
Mensen winden zich hier sterk op, maar naar mijn indruk over een beperkt aantal onderwerpen. Wordt er zo niets vergeten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg eerder de indruk dat je beter eens bij de 'maatschappelijke discussies' kunt gaan kijken in dat geval.
Veel interessanter voor jou.
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() No worries. Een goudvis past zich ook aan de grote van zijn kom aan. De mens zal dat ook wel doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar voor alle zekerheid stel ik toch het volgende voor: iedereen plant 3 bomen in zijn of haar tuin. En het probleem is opgelost, want:
Groene planten zijn in staat om vijf procent van alle zonne-energie die op hun groene delen valt, vast te houden in suikers. Als 'afvalproduct' produceren ze daarbij zuurstof. We noemen dit hele omzettingsproces fotosynthese. Het proces van fotosynthese komt erop neer dat planten onder invloed van zonlicht water (H2O) en koolstofdioxide (CO2) omzetten in koolhydraten (vormen van CH2O) en vrije zuurstof (O2). Het water nemen ze op uit de bodem met hun wortels. De koolstofdioxide en zuurstof worden via huidmondjes in het blad met de lucht uitgewisseld. En de koolhydraten worden als bouwstenen voor de plant gebruikt. Wordt de plant vervolgens gegeten door mensen of dieren, dan komt bij de verbranding met zuurstof van de plantendelen de opgeslagen energie weer vrij, wordt de kooldioxide weer uitgeademd en is de kringloop rond. Blablabla, maar wel allemaal waar. Dus volgend week-end (als het niet te hard regent of vriest tenminste) : 3 gaten in die grond en bomen planten, godverdomme!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door waarnemer : 23 oktober 2004 om 00:57. Reden: belang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En als je daar iets aan wil doen moet dat door de bevolking ondersteund zijn. Tot hoever is men hiertoe bereid. Is dat geen debat waard? Meer dan sommige punten waarmee politici nu goedkoop proberen te scoren. Laatst gewijzigd door waarnemer : 23 oktober 2004 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We maken er een wet van. Iedereen is verplicht om voor de zuurstof van 3 bomen te zorgen. Zij die over geen tuin beschikken kunnen, moeten deze zuurstof kopen bij mensen die dan die 3 bomen extra in hun tuin zetten. Mmm, waar heb ik dit nog al eens gehoord? Peinzpeinz...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bomen zijn niet de beste CO2-zuurstofomzetters. Zoutwateralgen doen het stukken beter.
Maar ik ben best bereid om een paar snelgroeiende planten meer in de tuin/zolder neer te zetten. En ons plat keuken/badkamerdak word op termijn een daktuin met lage begroeing. Een ondergronds regenwateropvangpunt is ook in de planning. Oftewel, ik hou van het milieu, maar ook van mijn comfort.
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die opwarming en dat belachelijk Kyoto-plan dat ons weer veel geld gaat kosten, daar krimpt mijn maag wel van ineen hoor.
President Poetin maakte in Moskou zelfs een grapje over de opwarming: 'Waarom zouden we in ons koude land tegen de opwarming van de Aarde zijn? Mensen moeten dan minder jassen kopen...' |
![]() |
![]() |