Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2015, 06:46   #1
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard Positieve immigratie

Uit de Tijd.

Mohad Altrad uit Montpellier is zaterdagavond verkozen tot wereldondernemer van het jaar 2015. De man die als berooide Syrische bedoeïen meer dan 40 jaar geleden vluchtte naar Frankrijk, heeft vandaag een bedrijf met 17.000 medewerkers.

Als het positief is mag het ook gezegd worden. Niet alle immigranten komen om te profiteren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 06:56   #2
Peche
Banneling

Standaard

oh my god
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 08:49   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uit de Tijd.

Mohad Altrad uit Montpellier is zaterdagavond verkozen tot wereldondernemer van het jaar 2015. De man die als berooide Syrische bedoeïen meer dan 40 jaar geleden vluchtte naar Frankrijk, heeft vandaag een bedrijf met 17.000 medewerkers.

Als het positief is mag het ook gezegd worden. Niet alle immigranten komen om te profiteren.
Zo'n vuile kapitalist en uitbuiter van zijn arbaaiders.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 09:30   #4
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo'n vuile kapitalist en uitbuiter van zijn arbaaiders.

.
Wat als die man een andere keuze had gemaakt nl de ambtenarij, de netto-ontvangers-industrie.
Veel verlof, extra feestdagen, 12% meer loon, geen werkdruk, "uitgesteld" loon, ...
In feite zou iemand eerst minimum een jaar of 10 als zelfstandige of werknemer in de privé gewerkt moeten hebben vooraleer hij tot het uitoefenen van een politiek mandaat of ambtenarij wordt toegelaten.
Iemand die zijn hele leven afhankelijk is vd maatschappij is niet meer of minder dan een bedelaar.
Laat deze man een voorbeeld zijn voor alle ambtenaren en vervang de beeltenis vh koningspaar door een foto van deze Syrische vluchteling die weigerde te leven vh zweet van anderen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 09:35   #5
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de Tijd.

SWT´ers aller landen neem een voorbeeld aan deze man
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 09:40   #6
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
SWT´ers aller landen neem een voorbeeld aan deze man
Is swt een keuze?
Krijgt U dat statuut zomaar?
ps Ik ben swt-medische beperking. Zonder dit statuut was ik invalide.
ps2 Mijn werkgever betaalt tot mijn 65ste (of vroeger wanneer ik het loodje leg) 600 Euro/maand rsz.
ps3 Mijn loopbaan mag gezien worden : ik heb veel meer gewerkt EN BIJGEDRAGEN dan de gemiddelde werknemer.

Laatst gewijzigd door demonen : 7 juni 2015 om 09:43.
Oud 7 juni 2015, 09:46   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alleen een beetje smerig dat dat ene succesverhaal misbruikt wordt om duizenden onderontwikkelde netto-onvangers binnen te sluizen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 7 juni 2015 om 09:51.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 09:47   #8
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Is swt een keuze?
Krijgt U dat statuut zomaar?
ps Ik ben swt-medische beperking. Zonder dit statuut was ik invalide.
ps2 Mijn werkgever betaalt tot mijn 65ste (of vroeger wanneer ik het loodje leg) 600 Euro/maand rsz.
ps3 Mijn loopbaan mag gezien worden : ik heb veel meer gewerkt EN BIJGEDRAGEN dan de gemiddelde werknemer.
Ja SWT is een keuze.
Niemand moest in het SWT stelsel stappen.
NIEMAND gezien er ook de keuze was om net als 2/3 van de andere ontslagen werknemers voor gewone werkloosheid te kiezen met de voor en nadelen van dat statuut.

Je bent niet meer of minder dan iemand met een voordelig statuut die ambtenaren hun statuut benijd = afgunst.
Oud 7 juni 2015, 09:54   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Alleen een beetje smerig dat dat ene succesverhaal misbruikt wordt om duizenden onderontwikkelde netto-onvangers binnen te sluizen.
Amerika is een land (buiten indianen) van uitsluitend immigranten. Het is de grootste economische macht in de wereld geworden.
Oud 7 juni 2015, 10:10   #10
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja SWT is een keuze.
NIEMAND gezien er ook de keuze was om net als 2/3 van de andere ontslagen werknemers voor gewone werkloosheid te kiezen met de voor en nadelen van dat statuut.

Je bent niet meer of minder dan iemand met een voordelig statuut die ambtenaren hun statuut benijd = afgunst.
Om in het swt-stelsel te stappen moet U aan een hele reeks voorwaarden voldoen waaraan "gewone" werklozen niet aan voldoen.
Die "gewone" werklozen hebben wel een veel hogere ontslagpremie gekregen en hadden de mogelijkheid om gedurende 2 jaar (ts aankondiging en feit van sluiting) het bedrijf te verlaten voor een andere werkgever/opleiding. Wij hadden geen keuzes, wij stonden voor een voldongen feit.
Indien U in 2003 niet ontslagen was wegens slechte punten had U dat statuut ook gekregen. U had maar minder moeten ziek vieren!
Oud 7 juni 2015, 10:12   #11
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja SWT is een keuze.
Niemand verplicht U om op uw 65ste met pensioen te gaan, NIEMAND.
Dat is een keuze!

Laatst gewijzigd door demonen : 7 juni 2015 om 10:19.
Oud 7 juni 2015, 10:12   #12
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerika is een land (buiten indianen) van uitsluitend immigranten. Het is de grootste economische macht in de wereld geworden.

1. Amerika is een wereldmacht geworden door Europese immigranten.
2. Die Europese immigranten kregen geen gratis medische zorg, voedsel of onderdak bij hun aankomst. Die moesten werken voor elke dollar.
3. Amerika was nauwelijks bevolkt voor de immigratie van Europeanen. Europa is momenteel een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld.

Denk in het vervolg een beetje na voor je wat schrijft, dat bespaart je genante momenten zoals deze.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 10:19   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Positieve immigratie, bestaat dat? Twijfelachtige zaak denk ik. (Ok, ok mijn denken is niet je dat meer de laatste jaren maar hoe zou dat komen, ik leg het aan mijn psycho doc voor ... wordt vervolgd )

Citaat:
Immigratie is het zich vestigen in een ander land of gebied. Een immigrant is een inkomend landverhuizer. In tegenstelling tot een toevallige bezoeker of reiziger wenst een immigrant zich voor langere tijd in het land te vestigen. De immigratie betekent "in-migratie" in een land, en is het omgekeerde van emigratie, hetgeen "weg-migratie" betekent.

Om de instroom van immigranten sociaal-economisch in goede banen te leiden ontwikkelt elk land zijn eigen migratiebeleid. Dit beleid bepaalt hoe het land omgaat met de immigranten, hoeveel er worden toegelaten en aan welke eisen iemand moet voldoen om het land binnen te mogen.
Bron

Het immigratiebeleid van de Europese Unie en de Verenigde Staten een vergelijking ... (FGOV)

Positieve immigratie bestaat volgens mijn bescheiden mening niet.

Border Control �* la Australië, DNA databanken aanleggen (iedereen), zij die de boel komen verzieken in Europa return to sender maar dan zal het waarschijnlijk adress unknown zijn denk ik no such number, no such zone (hé klonk dat niet Elvis achtig?) grenzen terug sluiten in Europa dan komt het misschien nog een beetje goed of niet?

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juni 2015 om 10:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 10:24   #14
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Laat ons dan snel wat meer Toerken altijd nummer één of bontkraagjes uit Noord-Afrika importeren! Europa wordt zo de nieuwe wereldmacht!
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 10:31   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Laat ons dan snel wat meer Toerken altijd nummer één of bontkraagjes uit Noord-Afrika importeren! Europa wordt zo de nieuwe wereldmacht!
Gelukkig wisten enkele zich te pletter lachende smileys uw tekst te verfraaien.
Oud 7 juni 2015, 10:39   #16
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
1. Amerika is een wereldmacht geworden door Europese immigranten.
2. Die Europese immigranten kregen geen gratis medische zorg, voedsel of onderdak bij hun aankomst. Die moesten werken voor elke dollar.
3. Amerika was nauwelijks bevolkt voor de immigratie van Europeanen. Europa is momenteel een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld.

Denk in het vervolg een beetje na voor je wat schrijft, dat bespaart je genante momenten zoals deze.
Ik kan er natuurlijk niet aan doen dat ik geen brillante geest als de uwe heb.

Achteraf zijn daar wel de Afrikanen bijgekomen,tegen hun goesting uiteraard. (een afstammeling is zelfs president geworden). Chinezen, Koreanen, Indiers, Zuid Amerikanen etc. Kortom uit alle landen van de wereld. Als u denkt dat alleen blanken werken moet u eens rondkijken in New York. Het zijn trouwens de top universitairen wereldwijd die afkomen op de beste universiteiten ter wereld in Amerika en die daar doorgaans blijven omdat ze grotere mogelijkheden krijgen.

Amerika is en blijft het immigratie land nummer één bij uitstek

Het klopt dat het systeem eerlijker is in de US. Ik ben ook geen fan van de Europese sociale hangmat.
Oud 7 juni 2015, 10:44   #17
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, jammer voor jou. In 2015 is het BNP van China in PPP groter dan dat van de VS. Zonder immigranten. De tijd van de migranten is dus voorbij.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 11:02   #18
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uit de Tijd.

En hier staan bovendien een hoop leugens in.

Hij was helemaal geen berooide vluchteling.

Hij was een afgestudeerde bac uit Racca, die een beurs kreeg om in Frankrijk te studeren.

Bovendien geef je de indruk dat hij dat bedrijf heeft opgericht. Helemaal niet. Hij heeft de groep samen met een partner, Richard Alcock, uitgewerkt na overname van Altrad.

Bovendien kwam hij toen recht uit de olieindustrie van Abu Dhabi - en hij was behoorlijk bemiddeld toen hij dat bedrijf mee overnam.

Fuck, wat een leugens schrijven de kranten maar. En jij neemt die klakkeloos over.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Mohed_Altrad
http://fr.wikipedia.org/wiki/Groupe_Altrad
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 12:12   #19
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Om in het swt-stelsel te stappen moet U aan een hele reeks voorwaarden voldoen waaraan "gewone" werklozen niet aan voldoen.
Die "gewone" werklozen hebben wel een veel hogere ontslagpremie gekregen en hadden de mogelijkheid om gedurende 2 jaar (ts aankondiging en feit van sluiting) het bedrijf te verlaten voor een andere werkgever/opleiding. Wij hadden geen keuzes, wij stonden voor een voldongen feit.
Indien U in 2003 niet ontslagen was wegens slechte punten had U dat statuut ook gekregen. U had maar minder moeten ziek vieren!
Niet rond de pot draaien.

Je kon kiezen voor het werklozenstatuut maar koos voor het SWT statuut.
Al dat geruis dat je daar rond produceert is van geen tel.

Door te kiezen voor het SWT statuut verbond ge u er ook toe tot het einde te blijven en met minder genoegen te nemen.

Je had dus WEL DE VRIJE KEUZE.
Oud 7 juni 2015, 12:17   #20
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan argumenten moet je dus maar gaan liegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be