Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2005, 15:50   #1
sinan123
Banneling

Standaard Turkse muntbiljetten verliezen zes nullen

ANKARA - Turkije is het nieuwe jaar begonnen met een nieuwe munteenheid. Op de lira-muntbiljetten staan nu zes nullen minder dan in 2004, ofwel: het nieuwe Turkse pond is een miljoen maal zoveel waard als het oude.

Tot het eind van het jaar blijven de oude biljetten in omloop. De prijzen worden in de overgangsperiode aangegeven in oude en nieuwe lira.

De waarde van het Turkse pond was door jarenlange hoge inflatie verschrompeld. Een euro kostte tot en met vrijdag bijna anderhalf miljoen Turkse pond.

Door de sterke geldontwaarding van de Turkse munt is de euro in Turkije een zeer gangbaar betaalmiddel. Veel Turken wisselden hun salaris snel in voor euro's of dollars om het pas weer in lira om te zetten als zij het nodig hadden.

De Turkse regering heeft de afgelopen vijf jaar met harde maatregelen de inflatie sterk teruggedrongen.

sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 16:35   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
ANKARA - Turkije is het nieuwe jaar begonnen met een nieuwe munteenheid. Op de lira-muntbiljetten staan nu zes nullen minder dan in 2004, ofwel: het nieuwe Turkse pond is een miljoen maal zoveel waard als het oude.

Tot het eind van het jaar blijven de oude biljetten in omloop. De prijzen worden in de overgangsperiode aangegeven in oude en nieuwe lira.

De waarde van het Turkse pond was door jarenlange hoge inflatie verschrompeld. Een euro kostte tot en met vrijdag bijna anderhalf miljoen Turkse pond.

Door de sterke geldontwaarding van de Turkse munt is de euro in Turkije een zeer gangbaar betaalmiddel. Veel Turken wisselden hun salaris snel in voor euro's of dollars om het pas weer in lira om te zetten als zij het nodig hadden.

De Turkse regering heeft de afgelopen vijf jaar met harde maatregelen de inflatie sterk teruggedrongen.

Hi Sinan,

Als het aantal Turken met hetzelfde aantal nullen zou verminderen, dan zouden er al veel minder problemen hebben met de toetreding van Turkije tot de EU, vermoed ik [size=1](Grapje, Sinan, grapje...)[/size].
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 16:40   #3
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het aantal Turken met hetzelfde aantal nullen zou verminderen, dan zouden er al veel minder problemen hebben met de toetreding van Turkije tot de EU, vermoed ik (Grapje, Sinan, grapje...).
Ok, mijn avatar ziet er dom uit, maar zo dom ben ik ook weer niet om het te begrijpen .
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 16:58   #4
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Sinan,

Als het aantal Turken met hetzelfde aantal nullen zou verminderen, dan zouden er al veel minder problemen hebben met de toetreding van Turkije tot de EU, vermoed ik
Daar ben ik zelfs zeker van

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be