Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2015, 13:06   #1
Spitting Image
Banneling

Standaard Tijd om het CGKR op te doeken?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-579385.html Waarom mogen mensen niet weten in welke buurt het huis dat ze op het oog hebben ligt? Wat is er mis met het gebruik van openbare informatie? Waarom bekijkt het CGKR deze zaak weer eenzijdig negatief?
Heeft datzelfde CGKR nog een bestaansreden of is het een nutteloze geldverspilling?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 juni 2015 om 13:07.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:33   #2
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-579385.html Waarom mogen mensen niet weten in welke buurt het huis dat ze op het oog hebben ligt? Wat is er mis met het gebruik van openbare informatie? Waarom bekijkt het CGKR deze zaak weer eenzijdig negatief?
Heeft datzelfde CGKR nog een bestaansreden of is het een nutteloze geldverspilling?
Tuurlijk toont het CGKR hier haar eigen overbodigheid weer aan.
Die website geeft gewoon informatie weer, die ze koppelt vanuit allerlei beschikbare databanken. Voor kopers/bouwers is het wel degelijk van belang in welk voor buurt ze terecht gaan komen, dus daar is niks verkeerd mee op die info te delen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:37   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

"Een nieuwe immosite geeft wanneer u op zoek bent naar een woning ook informatie over de buurt en de buurtbewoners. 'Dit zet aan tot discriminatie', vindt het Centrum voor Gelijke Kansen."

Alsof een kandidaat koper niet ter plaatse zal gaan kijken, in wat voor buurt die woning staat.
Benieuwd in wat voor buurt meneer De Witte woont.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:55   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel een zeer domme vraag van mijnertwege zijn, maar in welke openbare databank kan je vinden hoeveel de bewoners van een straat verdienen. Ik weet wel dat er per gemeente cijfers zijn, maar per straat?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 14:17   #5
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Tuurlijk toont het CGKR hier haar eigen overbodigheid weer aan.
Die website geeft gewoon informatie weer, die ze koppelt vanuit allerlei beschikbare databanken. Voor kopers/bouwers is het wel degelijk van belang in welk voor buurt ze terecht gaan komen, dus daar is niks verkeerd mee op die info te delen.
Als er NIETS verkeerd is aan deze site, dan zal "premier Dewever" het CGKR wel terugfluiten.
Feit is dat na het CGKR en SPA nu ook de Open VLD grote vragen heeft met deze website. Waarop ik mij de vraag stel of de overlopertjes voor de zoveelste keer in een jaar tijd, OPNIEUW met hun buik door de modder moeten kruipen voor hun nieuwe opperhoofd ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 14:17   #6
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... nieuwe immosite ... marketeers ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 14:51   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is een project van die mannen die ooit netlog uit de grond hebben gestampt. Als je zag wat voor etnische smeltkroes dat daar was, is het vrij hilarisch dat het CGKR hen nu begint te betichten van discriminatoire doeleinden, terwijl ze eigenlijk gewoon publiek toegankelijke informatie bundelen en presentabel maken voor iedereen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 14:52   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als er NIETS verkeerd is aan deze site, dan zal "premier Dewever" het CGKR wel terugfluiten.
Feit is dat na het CGKR en SPA nu ook de Open VLD grote vragen heeft met deze website. Waarop ik mij de vraag stel of de overlopertjes voor de zoveelste keer in een jaar tijd, OPNIEUW met hun buik door de modder moeten kruipen voor hun nieuwe opperhoofd ?
Als de heren politici vragen hebben bij deze site moeten ze de oprichters ervan maar de info niet geven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 juni 2015, 15:09   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ach, het CGKR heeft het gewoon weer verkeerd begrepen.

Deze site is speciaal opgezet om ervoor te zorgen dat allochtone bewoners zich thuis kunnen voelen. Op deze manier is het voor hen eenvoudiger om buurten te vinden waar hun landgenoten reeds aanwezig zijn, zodat ze zich sneller kunnen integreren in hun bestaande cultuur.

Eenmaal Yussuf dit begrepen heeft, wordt deze immobiliënfirma gesubsidieerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 19:31   #10
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal wel een zeer domme vraag van mijnertwege zijn, maar in welke openbare databank kan je vinden hoeveel de bewoners van een straat verdienen. Ik weet wel dat er per gemeente cijfers zijn, maar per straat?
Als je wat op die site rondsnuffelt, zie je dat het niet per straat is dat er 'gegevens' zijn, maar per 'buurt'. Ik vermoed dat ze de "nationale enquêtegegevens" hebben gebruikt ?
Oud 17 juni 2015, 19:47   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ach, het CGKR heeft het gewoon weer verkeerd begrepen.

Deze site is speciaal opgezet om ervoor te zorgen dat allochtone bewoners zich thuis kunnen voelen. Op deze manier is het voor hen eenvoudiger om buurten te vinden waar hun landgenoten reeds aanwezig zijn, zodat ze zich sneller kunnen integreren in hun bestaande cultuur.

Inderdaad, mes snijdt langs twee kanten. Niets zo leuk dat op voorhand te weten als je graag tussen collega-doppers of steuntrekkers wil wonen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 juni 2015 om 19:48.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 01:52   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sarcasm , need to be loved

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 05:42   #13
brette
Burgemeester

brette's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent schuldig aan het morsen van mijn ochtendkoffie.
Prachtig gewoon.
brette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 07:59   #14
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Ik stel me wel vragen bij die zogenaamde 'openbaar toegankelijke' databanken. Als ze echt voor iedereen openbaar toegankelijk zijn is het beangstigend wat er over mensen te vinden is (zonder dat ze het zelf lezen).
Ik heb eens enkele familieleden opgezocht en blijkbaar kennen ze het maandelijks inkomen van mijn schoonouders en een aantal van hun buren. Weten ze het opleidingsniveau van mijn vader, alsmede.zijn sociaal statuut.
In welke openbare databanken wordt dat per persoon bijgehouden?
Oud 18 juni 2015, 10:41   #15
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Die prijsschattingen op die site kloppen langs geen kanten. De prijsschatting van de 2 jaar oude villa van mijn buur ligt 50 000 euro lager dan de prijs die hij heeft betaald voor de grond alleen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 10:53   #16
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik stel me wel vragen bij die zogenaamde 'openbaar toegankelijke' databanken. Als ze echt voor iedereen openbaar toegankelijk zijn is het beangstigend wat er over mensen te vinden is (zonder dat ze het zelf lezen).
Ik heb eens enkele familieleden opgezocht en blijkbaar kennen ze het maandelijks inkomen van mijn schoonouders en een aantal van hun buren. Weten ze het opleidingsniveau van mijn vader, alsmede.zijn sociaal statuut.
Waar kan je dat vinden? Ik zie enkel gemiddeld inkomen per gezin voor hele wijken?
Oud 18 juni 2015, 11:12   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Die prijsschattingen op die site kloppen langs geen kanten. De prijsschatting van de 2 jaar oude villa van mijn buur ligt 50 000 euro lager dan de prijs die hij heeft betaald voor de grond alleen.
Dat betekent omdat ze schatten op basis van google maps en daar stond toen nog geen huis op. Mijn huis is zogezegd ook alleen maar de grond waard, als ik op maps kijk zie je daar inderdaad ook alleen maar nen bouwgrond liggen en geen huis.
Oud 18 juni 2015, 11:18   #18
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat ze politiek correct gaan meehuilen, is nog geen bewijs dat er iets mis is met die site. Of mogen mensen niet kiezen in welke buurt ze gaan wonen? Denk je dat ze dat vandaag al niet doen?
Oud 18 juni 2015, 11:25   #19
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat betekent omdat ze schatten op basis van google maps en daar stond toen nog geen huis op. Mijn huis is zogezegd ook alleen maar de grond waard, als ik op maps kijk zie je daar inderdaad ook alleen maar nen bouwgrond liggen en geen huis.
Het is wel degelijk met huis. Het mijne (al wat ouder) hetzelfde. Is een vijftal jaar geleden geschat door de notaris voor schenking op 500 000. Site geeft 320 000.
Oud 18 juni 2015, 11:25   #20
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ach wat, dat zijn gemiddeldes die ze daar op kleven, geen echte bedragen. Als ik onszelf ga opzoeken, dan komt noch de prijs van het huis of van ons inkomen nog maar in de buurt (en dan spreken we over minstens factor 2 afwijking).
En dat tuinhuis verderop is echt wel geen 200k€ waard
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be