![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-579385.html Waarom mogen mensen niet weten in welke buurt het huis dat ze op het oog hebben ligt? Wat is er mis met het gebruik van openbare informatie? Waarom bekijkt het CGKR deze zaak weer eenzijdig negatief?
Heeft datzelfde CGKR nog een bestaansreden of is het een nutteloze geldverspilling? Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 juni 2015 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die website geeft gewoon informatie weer, die ze koppelt vanuit allerlei beschikbare databanken. Voor kopers/bouwers is het wel degelijk van belang in welk voor buurt ze terecht gaan komen, dus daar is niks verkeerd mee op die info te delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Een nieuwe immosite geeft wanneer u op zoek bent naar een woning ook informatie over de buurt en de buurtbewoners. 'Dit zet aan tot discriminatie', vindt het Centrum voor Gelijke Kansen."
Alsof een kandidaat koper niet ter plaatse zal gaan kijken, in wat voor buurt die woning staat. ![]() Benieuwd in wat voor buurt meneer De Witte woont. ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal wel een zeer domme vraag van mijnertwege zijn, maar in welke openbare databank kan je vinden hoeveel de bewoners van een straat verdienen. Ik weet wel dat er per gemeente cijfers zijn, maar per straat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is dat na het CGKR en SPA nu ook de Open VLD grote vragen heeft met deze website. Waarop ik mij de vraag stel of de overlopertjes voor de zoveelste keer in een jaar tijd, OPNIEUW met hun buik door de modder moeten kruipen voor hun nieuwe opperhoofd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ... nieuwe immosite ... marketeers ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een project van die mannen die ooit netlog uit de grond hebben gestampt. Als je zag wat voor etnische smeltkroes dat daar was, is het vrij hilarisch dat het CGKR hen nu begint te betichten van discriminatoire doeleinden, terwijl ze eigenlijk gewoon publiek toegankelijke informatie bundelen en presentabel maken voor iedereen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, het CGKR heeft het gewoon weer verkeerd begrepen.
Deze site is speciaal opgezet om ervoor te zorgen dat allochtone bewoners zich thuis kunnen voelen. Op deze manier is het voor hen eenvoudiger om buurten te vinden waar hun landgenoten reeds aanwezig zijn, zodat ze zich sneller kunnen integreren in hun bestaande cultuur. Eenmaal Yussuf dit begrepen heeft, wordt deze immobiliënfirma gesubsidieerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je wat op die site rondsnuffelt, zie je dat het niet per straat is dat er 'gegevens' zijn, maar per 'buurt'. Ik vermoed dat ze de "nationale enquêtegegevens" hebben gebruikt ?
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 juni 2015 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik stel me wel vragen bij die zogenaamde 'openbaar toegankelijke' databanken. Als ze echt voor iedereen openbaar toegankelijk zijn is het beangstigend wat er over mensen te vinden is (zonder dat ze het zelf lezen).
Ik heb eens enkele familieleden opgezocht en blijkbaar kennen ze het maandelijks inkomen van mijn schoonouders en een aantal van hun buren. Weten ze het opleidingsniveau van mijn vader, alsmede.zijn sociaal statuut. In welke openbare databanken wordt dat per persoon bijgehouden?
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Die prijsschattingen op die site kloppen langs geen kanten. De prijsschatting van de 2 jaar oude villa van mijn buur ligt 50 000 euro lager dan de prijs die hij heeft betaald voor de grond alleen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent omdat ze schatten op basis van google maps en daar stond toen nog geen huis op. Mijn huis is zogezegd ook alleen maar de grond waard, als ik op maps kijk zie je daar inderdaad ook alleen maar nen bouwgrond liggen en geen huis.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is wel degelijk met huis. Het mijne (al wat ouder) hetzelfde. Is een vijftal jaar geleden geschat door de notaris voor schenking op 500 000. Site geeft 320 000.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat tuinhuis verderop is echt wel geen 200k€ waard ![]() |
|
![]() |
![]() |