![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon een opiniepeiling:
Hoe ver zou u willen gaan om de klimaatverandering tegen te houden? En hoe ver denkt u dat we zullen moeten gaan? Denkt u dat we op tijd gaan zijn en veel kunnen redden, of blijven aanmodderen tot het 'day after tomorrow'-scenario werkelijkheid wordt? Vertrouwt u erop dat de regering concrete actie gaat ondernemen ertegen of denkt u dat u zelf het 'mooie' weer zal moeten maken in dit land (letterlijk in dit geval)? Graag u mening hierover...
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nou,ik ben alvast van plan om zeer ver te gaan als bewezen kan worden dat de klimaatsverandering een gevolg is van onze co-2 uitstoot.
Vergeet wel niet dat in de loop van het aards bestaan er wel meer globale opwarmingen zijn geweest terwijl er geen fossiele brandstoffen werden verbrand. En nee,de huidige regering zal nooit drastische maatregelen nemen omdat deze regering bestaat uit mensen die een geweldige kick krijgen van luxe en pk's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Aangezien de grote meerderheid van de bevolking (en binnenkort ook van de CO2-uitstoot) van deze wereld niet mee wil lijkt het mij voorlopig zinloos om ons heiliger dan de paus te gedragen.
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Aan Grellig:
Is al lang bewezen hoor. ![]() Leuk dat je ver wilt gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() de wereldbevolking mag niet verder groeien.
anders is alles zinloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Het probleem wordt in de media ook wel een beetje ten top gedreven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
elk koppel gemiddeld 2 kinderen, en een beetje genetisch gestuurde selectie. de mensheid moet kwalitatief vooruitgaan, niet kwantitatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 16 februari 2005 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Jij moet mij niet opleggen hoeveel kinderen ik mag krijgen en je 'genetisch gestuurde selectie' kun je ook steken waar de zon niet schijnt, nazis.
En, Mitgard, was jij niet tegen lezen? Sorry, je bent een untermensch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik wil best afstand doen van luxe, maar niet van vrijheid.
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een beetje dicipline kan nooit kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik denk persoonlijk dat we niet gedoemd zijn om te verliezen ...
We moeten gewoon zien dat er tegen pakweg 2010 (en liefst al iets vroeger) allemaal 'kleine dingen' in werking zijn gesteld die de opwarming op z'n minst moeten vertragen, zodat we meer tijd krijgen om een echte oplossing te bedenken dmv wetenschap en technologie. Met die 'kleine dingen' denk ik bijvoorbeeld aan een afname van de plasticproductie, alleen maar glazen flessen in winkels ipv plastic, blik en bric ; geen gratis zakjes in de supermarkt en 't belangrijkste: ik vind dat er op één of andere manier voor moet gezorgd worden dat ieder zijn oliezuipend karretje moet kunnen inruilen tegen een milieuvriendelijk exemplaar. Dat rijdt op ... whatever? En tegen die tijd kan nog iedere werkgever zijn werknemers met een bus vanuit de firma naar hun werk laten komen, dat zou ook al een enorme vermindering van de CO2-stijging teweegbrengen. Ik vind de klimaatverandering trouwens een heel belangrijk onderwerp, voor de hele wereld in het algemeen, maar in het bijzonder voor België omdat laatst is gebleken dat wij één van de meest vervuilende landen van de wereld zijn ... Over die andere planeet bewoonbaar maken: Het idee is nog niet zo absurd als het lijkt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() djezus,science-fiction bedoel ik,sorry
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn eigenlijk geen reden waarom jij nu meer gelijk zou hebben dan hij 300 jaar geleden.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En op termijn zullen we de oude filosofen gelijk moeten gaan geven,de mens heeft strak regime nodig,anders ontspoort hij,op hoeveel weerstand dit ook mag stoten,ik blijf het zeggen........................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Liever ontspoord sterven dan leven als een slaaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ja inderdaad Grellig, ik denk ook dat we beter het 'natuurlijk milieu' van de rest van het heelal zoveel mogelijk respecteren. Op onze eigen Aarde hebben we dat niet gedaan en de gevolgen worden nu wel stilaan duidelijk.
En aan Phrea: afstand moeten doen van vrijheid? Hoe bedoel je dat in de context van klimaatverandering? En wat is dan het onderscheid met luxe... volgens mij is dat een vrage grens, of niet? Ik ben in ieder geval wel blij dat je dat laatste wilt opgeven. En nog een vraagje aan iedereen: Heeft er eigenlijk iemand een goed, of goede concrete idee(ën) over wat we precies kunnen doen tegen de opwarming van de aarde? Ik heb gehoord dat verschillende hogescholen vanaf vandaag de verwarming een graad lager hebben gezet?! ![]() ![]() Vinden jullie trouwens dat er nood is aan een partij die ècht iets doet aan dit probleem en zouden jullie er dan op stemmen?
![]() |