Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 18:58   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Klimaatverandering

Gewoon een opiniepeiling:

Hoe ver zou u willen gaan om de klimaatverandering tegen te houden?
En hoe ver denkt u dat we zullen moeten gaan?
Denkt u dat we op tijd gaan zijn en veel kunnen redden, of blijven aanmodderen tot het 'day after tomorrow'-scenario werkelijkheid wordt?
Vertrouwt u erop dat de regering concrete actie gaat ondernemen ertegen of denkt u dat u zelf het 'mooie' weer zal moeten maken in dit land (letterlijk in dit geval)?

Graag u mening hierover...
Oud 16 februari 2005, 19:04   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Nou,ik ben alvast van plan om zeer ver te gaan als bewezen kan worden dat de klimaatsverandering een gevolg is van onze co-2 uitstoot.
Vergeet wel niet dat in de loop van het aards bestaan er wel meer globale opwarmingen zijn geweest terwijl er geen fossiele brandstoffen werden verbrand.

En nee,de huidige regering zal nooit drastische maatregelen nemen omdat deze regering bestaat uit mensen die een geweldige kick krijgen van luxe en pk's.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:06   #3
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Aangezien de grote meerderheid van de bevolking (en binnenkort ook van de CO2-uitstoot) van deze wereld niet mee wil lijkt het mij voorlopig zinloos om ons heiliger dan de paus te gedragen.
Oud 16 februari 2005, 19:14   #4
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Aangezien de grote meerderheid van de bevolking (en binnenkort ook van de CO2-uitstoot) van deze wereld niet mee wil lijkt het mij voorlopig zinloos om ons heiliger dan de paus te gedragen.
Ik wil wel mee hoor,ik rijd al 3 jaar met een scooter na 10 jaar een auto te hebben gehad.En ik moet zeggen:heerlijk gewoon,snel,bedrijfszeker,beter voor milieu en voelbaar in de geldbeurs!!
Oud 16 februari 2005, 19:14   #5
Groentje-18

Standaard

Aan Grellig:

Is al lang bewezen hoor. Het is jammergenoeg veroorzaakt door onze CO2-uitstoot.

Leuk dat je ver wilt gaan.
Oud 16 februari 2005, 19:20   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de wereldbevolking mag niet verder groeien.
anders is alles zinloos.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:26   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de wereldbevolking mag niet verder groeien.
anders is alles zinloos.
Vertel dat maar eens tegen dat Fossiel in het Vaticaan, en hij maakt u uit voor vuil janet.
Oud 16 februari 2005, 19:35   #8
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Het probleem wordt in de media ook wel een beetje ten top gedreven
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:35   #9
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Vertel dat maar eens tegen dat Fossiel in het Vaticaan, en hij maakt u uit voor vuil janet.
die heeft gelukkig niks te zeggen.

elk koppel gemiddeld 2 kinderen, en een beetje genetisch gestuurde selectie.
de mensheid moet kwalitatief vooruitgaan, niet kwantitatief.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:40   #10
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
die heeft gelukkig niks te zeggen.

elk koppel gemiddeld 2 kinderen,
Bij deze ben ik het volkomen met u eens.

Laatst gewijzigd door Andro : 16 februari 2005 om 19:53.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:49   #11
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Jij moet mij niet opleggen hoeveel kinderen ik mag krijgen en je 'genetisch gestuurde selectie' kun je ook steken waar de zon niet schijnt, nazis.

En, Mitgard, was jij niet tegen lezen? Sorry, je bent een untermensch.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:55   #12
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik wil best afstand doen van luxe, maar niet van vrijheid.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:56   #13
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Jij moet mij niet opleggen hoeveel kinderen ik mag krijgen en je 'genetisch gestuurde selectie' kun je ook steken waar de zon niet schijnt, nazis.

En, Mitgard, was jij niet tegen lezen? Sorry, je bent een untermensch.
Als de mensheid niet snel een geboortebeperking gaat opleggen aan de maatschappij,of als we niet snel een andere planeet bewoonbaar kunnen krijgen zijn we gedoemd om te verliezen.Laten we nu toch een kat een kat noemen.

Een beetje dicipline kan nooit kwaad.
Oud 16 februari 2005, 20:09   #14
Groentje-18

Standaard

Ik denk persoonlijk dat we niet gedoemd zijn om te verliezen ...

We moeten gewoon zien dat er tegen pakweg 2010 (en liefst al iets vroeger) allemaal 'kleine dingen' in werking zijn gesteld die de opwarming op z'n minst moeten vertragen, zodat we meer tijd krijgen om een echte oplossing te bedenken dmv wetenschap en technologie.
Met die 'kleine dingen' denk ik bijvoorbeeld aan een afname van de plasticproductie, alleen maar glazen flessen in winkels ipv plastic, blik en bric ; geen gratis zakjes in de supermarkt en 't belangrijkste: ik vind dat er op één of andere manier voor moet gezorgd worden dat ieder zijn oliezuipend karretje moet kunnen inruilen tegen een milieuvriendelijk exemplaar. Dat rijdt op ... whatever? En tegen die tijd kan nog iedere werkgever zijn werknemers met een bus vanuit de firma naar hun werk laten komen, dat zou ook al een enorme vermindering van de CO2-stijging teweegbrengen.

Ik vind de klimaatverandering trouwens een heel belangrijk onderwerp, voor de hele wereld in het algemeen, maar in het bijzonder voor België omdat laatst is gebleken dat wij één van de meest vervuilende landen van de wereld zijn ...

Over die andere planeet bewoonbaar maken: Het idee is nog niet zo absurd als het lijkt. NASA overweegt om CO2 deeltjes (idd, de deeltjes die hier zorgen voor de opwarming van de aarde met alle gevolgen vandien) te injecteren in de atmosfeer van Mars, om de planeet te laten opwarmen en bewoonbaar te maken.
Oud 16 februari 2005, 20:18   #15
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik denk persoonlijk dat we niet gedoemd zijn om te verliezen ...

We moeten gewoon zien dat er tegen pakweg 2010 (en liefst al iets vroeger) allemaal 'kleine dingen' in werking zijn gesteld die de opwarming op z'n minst moeten vertragen, zodat we meer tijd krijgen om een echte oplossing te bedenken dmv wetenschap en technologie.
Met die 'kleine dingen' denk ik bijvoorbeeld aan een afname van de plasticproductie, alleen maar glazen flessen in winkels ipv plastic, blik en bric ; geen gratis zakjes in de supermarkt en 't belangrijkste: ik vind dat er op één of andere manier voor moet gezorgd worden dat ieder zijn oliezuipend karretje moet kunnen inruilen tegen een milieuvriendelijk exemplaar. Dat rijdt op ... whatever? En tegen die tijd kan nog iedere werkgever zijn werknemers met een bus vanuit de firma naar hun werk laten komen, dat zou ook al een enorme vermindering van de CO2-stijging teweegbrengen.

Ik vind de klimaatverandering trouwens een heel belangrijk onderwerp, voor de hele wereld in het algemeen, maar in het bijzonder voor België omdat laatst is gebleken dat wij één van de meest vervuilende landen van de wereld zijn ...

Over die andere planeet bewoonbaar maken: Het idee is nog niet zo absurd als het lijkt. NASA overweegt om CO2 deeltjes (idd, de deeltjes die hier zorgen voor de opwarming van de aarde met alle gevolgen vandien) te injecteren in de atmosfeer van Mars, om de planeet te laten opwarmen en bewoonbaar te maken.
Ja,van "terraforming" heb ik ook al gehoord,alleen zal dit met duizenden raketten moeten gebeuren en dat zal ons milieu dan ook weer geen goed doen.Dit al altijd scienceifiction blijven vrees ik.
Oud 16 februari 2005, 20:22   #16
Grellig
Minister

Standaard

djezus,science-fiction bedoel ik,sorry
Oud 16 februari 2005, 20:29   #17
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Als de mensheid niet snel een geboortebeperking gaat opleggen aan de maatschappij,of als we niet snel een andere planeet bewoonbaar kunnen krijgen zijn we gedoemd om te verliezen.Laten we nu toch een kat een kat noemen.

Een beetje dicipline kan nooit kwaad.
Hetzelfde werd ook al in de 18e eeuw verteld door Malthus.

Er zijn eigenlijk geen reden waarom jij nu meer gelijk zou hebben dan hij 300 jaar geleden.
Oud 16 februari 2005, 20:44   #18
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Hetzelfde werd ook al in de 18e eeuw verteld door Malthus.

Er zijn eigenlijk geen reden waarom jij nu meer gelijk zou hebben dan hij 300 jaar geleden.
300 jaar is op schaal van het menselijk bestaan maar een oogwenk,dus het is nog niet te laat!
En op termijn zullen we de oude filosofen gelijk moeten gaan geven,de mens heeft strak regime nodig,anders ontspoort hij,op hoeveel weerstand dit ook mag stoten,ik blijf het zeggen...........................
Oud 16 februari 2005, 20:58   #19
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Liever ontspoord sterven dan leven als een slaaf.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 18:10   #20
Groentje-18

Standaard

Ja inderdaad Grellig, ik denk ook dat we beter het 'natuurlijk milieu' van de rest van het heelal zoveel mogelijk respecteren. Op onze eigen Aarde hebben we dat niet gedaan en de gevolgen worden nu wel stilaan duidelijk.

En aan Phrea: afstand moeten doen van vrijheid? Hoe bedoel je dat in de context van klimaatverandering? En wat is dan het onderscheid met luxe... volgens mij is dat een vrage grens, of niet? Ik ben in ieder geval wel blij dat je dat laatste wilt opgeven.

En nog een vraagje aan iedereen:
Heeft er eigenlijk iemand een goed, of goede concrete idee(ën) over wat we precies kunnen doen tegen de opwarming van de aarde?
Ik heb gehoord dat verschillende hogescholen vanaf vandaag de verwarming een graad lager hebben gezet?! Dat is al een schuchtere stap in de goede richting.

Vinden jullie trouwens dat er nood is aan een partij die ècht iets doet aan dit probleem en zouden jullie er dan op stemmen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be