![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() N-VA en CD&V stemmen tegen hoogdringendheid inzake Brussel-Halle-Vilvoorde.
Organisatie:Vlaams Blok KamerfractieVerstuurd door ![]() 'Onverwijld' is niet dringend. De Vlaams Blok-Kamerfractie vroeg gisteren in plenaire vergadering de hoogdringende behandeling van de wetsvoorstellen over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Deze wetsvoorstellen hebben dezelfde inhoud als die van de gezamenlijke wetsvoorstellen van de Vlaamse regeringspartijen aangevuld door CD&V en N-VA. Wat fractievoorzitter Gerolf Annemans de dag voordien al voorspelde bleek uit te komen: hoewel CD&V en N-VA ‘onverwijld’ de splitsing willen doorvoeren, zo zegden zij toch altijd, steunden zij de vraag tot urgentie niet en bij de stemming bij zitten en opstaan bleven zij (overigens dus ook N-VA Kamerlid De Groote) … zitten. Zelfs bij de tegenproef om de urgentie niét te steunen stonden zij mee recht met de paarse meerderheidspartijen. Het resultaat is dat de wetsvoorstellen -ook hun wetsvoorstellen- worden ondergedompeld in de parlementaire procedure en dat dus bijgevolg een koppeling zal ontstaan aan de besprekingen binnen het Forum en/of één of ander overlegcomité. Het resultaat van dit alles is dat het gevaar onvermijdelijk groter wordt dat er geen splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde komt zonder daarvoor een Vlaamse prijs te betalen. Dimitri Hoegaerts persverantwoordelijke Kamerfractie |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Brussel-Halle-Vilvoorde: voor N-VA telt enkel het resultaat (15/10/04)
Maandag overhandigden de fractieleiders van de vijf Vlaamse regeringspartijen de nodige wetsvoorstellen om eindelijk de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen. Donderdag werden deze voorstellen door de Kamer aangenomen en op vraag van o.m. de N-VA onmiddellijk overgemaakt aan de Raad van State voor advies. De Raad van State heeft nu dertig dagen om dit advies te formuleren. Dit is de normale werkwijze en de enige garantie om de voorstellen zo spoedig mogelijk op de agenda van de bevoegde commissie te plaatsen. Hoogdringendheid vragen verandert niets aan deze procedure. De N-VA betreurt dat het Blok zelfs van deze zaak, die al veertig jaar wacht op een deftige behandeling in de Kamer, een spelletje maakt. Het is voor hen blijkbaar onmogelijk om weerstand te bieden aan de drang om alles te laten verrotten, in de hoop dat alles wat verrot een electorale zege betekent. De N-VA heeft over de behandeling van het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde onderhandeld tijdens de Vlaamse regeringsvorming. Het resultaat daarvan staat in het Vlaams regeerakkoord. Nu de eerste stap is gezet, zal de partij zich concentreren op de volgende stap: de correcte behandeling van de voorstellen in de bevoegde commissie. Door standvastig en rustig deze zaak op te volgen, staan we vandaag verder dan we ooit hebben gestaan. De N-VA vraagt alle Vlaamse partijen –meerderheid en oppositie- te beseffen welke verantwoordelijkheid ze samen dragen en roept iedereen op om zonder verdere electorale spelletjes de correcte behandeling van de wetsvoorstellen te steunen om zo, na veertig jaar, de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde te realiseren. Auteur: Co-voorzitter N-VA Bart De Wever bron www.n-va.org |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat een rond de pot gedraai! Dit heel artikel, deze poging om koste wat kost het VLAAMS VERRAAD goed te praten, "en passant" het Blok beschimpend... ik word er niet goed van. Lees er mijn posts maar op na, ALTIJD heb ik gezegd vertrouwen te hebben in de NVA, dat ze uiteindelijk zouden doen wat goed is voor Vlaanderen, dat ze hun kiezers niet in de zak zouden zetten... Des te meer voel ik mij nu verraden, zelfs al heb ik er niet op gestemd. Ik heb het al in binnenland gezegd maar ik ga het nog eens zeggen : rechtgeaarde Vlaamse NVA-ers, zelfs al stond er al een voorstel in de lange wachtrij voor de praatbarak, wat hield jullie tegen om dit voorstel van het Vlaams Blok goed te keuren? Zelfs al draaide het op niets uit, zou dit ook maar iets veranderen aan het in de wachtrij geplaatste voorstel? Zou het geannulleerd worden? Nietig verklaard? Zou jullie stem pro het voorstel van het Vlaams Blok op enigerlei wijze jullie "vertragingsoffensief" in het gedrang gebracht hebben? Als het antwoord "Nee" is dan moet elke rechtgeaarde NVA-er zich nu toch vragen beginnen stellen! Tzuvar, een verbolgen en teleurgestelde ex-NVA-sympathisant.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|||
![]() |