![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Een staaltje politieke "kennis" van een BUB'er:
[font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]http://forum.politics.be/showpost.php?p=709756&postcount=2[/size][/font][/font] [font=Times New Roman][font=Verdana]Beste BUB, als U ook maar iets van politiek zou afweten, zou je ongetwijfeld weten dat de eed die de Vlaamse Volksvertegenwoordigers afleggen niet de bovenstaande is. De eed die deze verkozenen afleggen, is: "Ik zweer de Grondwet na te leven". Geen getrouwheid aan de koning, geen gehoorzaamheid aan de wetten van het belgische volk. Meer info omtrent de installatie van het Vlaams Parlement vindt U hier. Groeten, Jörgen Noens[/font][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Vlaamse volksvertegenwoordigers"? Sinds wanneer is Boer Swa "Vlaams volksvertegenwoordiger"? Heb je dat gedroomd ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg manneke
![]() Allez, speciaal voor onze forumblokkers. Een voorbeeldje uit het parlementair verslag van de Vlaamse Raad bij de eedaflegging van Vanhengel. http://www.vlaamsparlement.be/vpWeb/...t/beknop60.pdf "Overeenkomstig artikel 62 van voormelde wet nodig ik de heer Vanhengel uit hier vooraan in het halfrondplaats te komen nemen om er de eed in mijn handen af te leggen, die luidt als volgt : "Ik zweer getrouwheidaan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgisch volk."- Minister Guy Vanhengel legt de grondwettelijke eed af." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ze maken het ons zo makkelijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je alles zou lezen, Stuffelbeam, zou je misschien kunnen begrijpen dat we het hier over Vlaams "MINISTERKE" Boer Swa hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
herlees je eigen bericht ... Je schreef Bart De Wever en Geert ... sinds wanneer is Bart De Wever minister? Geert heeft eerst als Vlaams Volksvertegenwoordiger de eed - zoals ik ze eerder formuleerde - afgelegd. Eens hij minister werd, heeft hij dezelfde eed als minister afgelegd. Meer info: hier Wanneer echter een Vlaams volksvertegenwoordiger, die pas de eed afgelegd heeft als parlementslid, vervolgens verkozen wordt tot lid van de Vlaamse Regering, moet hij of zij in het Vlaams Parlement tijdelijk vervangen worden door een opvolger van dezelfde lijst waarop hij of zij verkozen werd. Aangezien een volksvertegenwoordiger o.m. als taak heeft de regering te controleren, kan hij niet tegelijkertijd ook lid van de Vlaamse Regering zijn. Onmiddellijk na de verkiezing van de regering legt ieder lid van de regering de eed af in handen van de voorzitter van het parlement.Trouwens, is Van Hengel huidig Vlaams minister? Groeten, Jörgen Laatst gewijzigd door Jörgen Noens : 14 oktober 2004 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Bart De Wever en Geert "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, Gehoorzaamheid aan de Grondwet en de Wetten van het Belgische Volk" Bourgeois"
Duidelijk dat die eed enkel op Boer Swa slaat, hij staat ook tussen zijn voor- en achternaam. Dus bied nu je verontschuldigingen aan voor deze domheid en dan vergeten we de hele kwestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Te moeilijk? * Eerst eed als Vlaams Volksvertegenwoordiger * Nadien eed als minister Jörgen Laatst gewijzigd door Jörgen Noens : 14 oktober 2004 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Legt hij die eed van getrouwheid aan de Koning af of niet, slimme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegde immers "Geen getrouwheid aan de koning, geen gehoorzaamheid aan de wetten van het belgische volk." in een poging mij de les te lezen. Dat werd een jammerlijke mislukking
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
doe je het bewust? Enkel de minister-president legt de eed in de handen van de koning af! Is Geert minister-president? Onmiddellijk na de verkiezing van de regering legt ieder lid van de regering de eed af in handen van de voorzitter van het parlement. De regering wijst zelf in haar midden een voorzitter ("minister-president") aan. De aanwijzing van de minister-president wordt bekrachtigd door de Koning, in wiens handen hij de eed aflegt.Nogmaals: * eerst eed als Vlaams Volksvertegenwoordiger * nadien eed als lid van de Vlaamse Regering Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder dwang een mandaat moeten opnemen. Ik heb met hen te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |