Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2003, 21:59   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

www.frogweenies.com is een schandelijke site, opgezet door Amerikanen om om te roepen tot een boycot van alle Franse (en Europese) producten.

De Europeanen, en de Fransen in het bijzonder, worden er serieus door het slijk gehaald, en dan druk ik het nog zacht uit. De site is op het randje van racisme.

Een paar voorbeeldjes:

"Over the past 100 years, we have witnessed the death of thousands of American boys, fighting to defend the French and their pathetic culture of cowards. "

"Unlike Europeans, Americans are rugged, self-reliant, strong-willed, confident individuals who preferred action to words. The differences between our two cultures continue to create conflict and disagreement. "

enz enz enz enz...

Komt de ware aard van 'den Amerikaan' boven???
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 22:24   #2
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ach, je moet dat niet al te serieus nemen. Zodra 280 miljoen Amerikanen echt producten gaan boycotten, wonen er in Europa nog altijd 2,5 keer zoveel mensen die Amerikaanse producten kunnen gaan boycotten. Kijken hoe het dan met de economie daar gaat...

Het is idioot, maar voorlopig niet al te serieus te nemen volgens mij.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:18   #3
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ach, je moet dat niet al te serieus nemen. Zodra 280 miljoen Amerikanen echt producten gaan boycotten, wonen er in Europa nog altijd 2,5 keer zoveel mensen die Amerikaanse producten kunnen gaan boycotten. Kijken hoe het dan met de economie daar gaat...

Het is heel simpel:
-Drink geen Cola of Fanta
-bezoek nooit een mac Donalds
-tank nooit Esso of Texaco
-rijdt niet met een Ford
-gebruik Linus ipv Windows
-koop geen CD's van Britse en Amerikaanse popschreeuwers
-geen Amerikaanse films en tv-series
-geen Amerikaanse boeken
....
Dat is voor mij al j�*�*�*ren evident. Ge moet er niks voor laten, meestal zijn de Europese alternatieven stukken beter en het is de enige manier om de Yankees op hun knieën te krijgen.
Met bommen en vliegtuigen gaat dat niet.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:28   #4
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Och komaan zeg, die site is gewoon opgezet door een aantal extremisten. Ik kom hier toch ook niet verkondigen dat de Vlaams Blok site de opinie van de gemiddelde Belg moet representeren?

Hier zijn twee stukjes uit de Amerikaanse pers:

1. The last time France wanted more evidence they rolled right through Paris with the German flag. (David Letterman)

2. Instead of a new sky scraper, we'd be better off building a connect-the-dots pavillion at ground zero, because until we ask ourselves WHY they hate us, this will never end. (Bill Mahen)

Zoals u wel kan zien zijn opinies in de Verenigde Staten, net als in Belgie zoals kontjes: Iedereen heeft er een en ze komen in verschillende maten en gewichten.

Ik zou zelfs durven zeggen dat je in de Verenigde Staten meer vrij bent om je opinie te verkondigen dan in Belgie.
Oud 9 maart 2003, 13:32   #5
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Het is heel simpel:
-Drink geen Cola of Fanta
-bezoek nooit een mac Donalds
-tank nooit Esso of Texaco
-rijdt niet met een Ford
-gebruik Linus ipv Windows
-koop geen CD's van Britse en Amerikaanse popschreeuwers
-geen Amerikaanse films en tv-series
-geen Amerikaanse boeken
....
Dat is voor mij al j�*�*�*ren evident. Ge moet er niks voor laten, meestal zijn de Europese alternatieven stukken beter en het is de enige manier om de Yankees op hun knieën te krijgen.
Met bommen en vliegtuigen gaat dat niet.
Draai maar Linus, uw processor van Intel of AMD zal zich daar niets van aantrekken. Als u een boycot wil, gooi dan die computer maar het raam uit hoor.

IPV categoriek tegen alles wat Amerikaans te zijn zou het misschien beter zijn in te zien dat de Amerikanen u nooit kwaad gedaan hebben. Er zijn genoeg kanalen in deze wereld waardoor u op constructieve wijze uw opinie kan verkondigen.

Als ge trouwens eens op bezoek wilt komen om te zien hoezeer we onder uw boycot afzien, moet ge het maar zeggen
Oud 9 maart 2003, 13:42   #6
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[-IPV categoriek tegen alles wat Amerikaans te zijn zou het misschien beter zijn in te zien dat de Amerikanen u nooit kwaad gedaan hebben.

Als ge trouwens eens op bezoek wilt komen om te zien hoezeer we onder uw boycot afzien, moet ge het maar zeggen
1. Vertel dat eens aan de nabestaanden van de slachtoffers van de Amerikaanse bombardementen op Mortsel, Leuven,Mechelen,Hamburg,Dresden,Keulen...
Zover moet ge nog niet eens terug gaan in de tijd. Ik heb familie in Belgrado en die herinneren zich 1999 nog levendig hoor.
2. Ik kan er natuurlijk ook niet aan doen dat nog weinigen in Europa het Licht hebben gezien en weten wie de echte vijand is.
Ik wil wel eens komen zien maar in Amerika schieten ze mekaar op straat dood met hun Smith en Wesson dus maar liever niet nee.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:47   #7
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[-IPV categoriek tegen alles wat Amerikaans te zijn zou het misschien beter zijn in te zien dat de Amerikanen u nooit kwaad gedaan hebben.

1. Vertel dat eens aan de nabestaanden van de slachtoffers van de Amerikaanse bombardementen op Mortsel, Leuven,Mechelen,Hamburg,Dresden,Keulen...
Zover moet ge nog niet eens terug gaan in de tijd. Ik heb familie in Belgrado en die herinneren zich 1999 nog levendig hoor.
2. Ik kan er natuurlijk ook niet aan doen dat nog weinigen in Europa het Licht hebben gezien en weten wie de echte vijand is.
Ik wil wel eens komen zien maar in Amerika schieten ze mekaar op straat dood met hun Smith en Wesson dus maar liever niet nee.
1. U had natuurlijk liever gehad dat de Amerikanen Belgie niet bevrijd hadden en Europa nu Duitsland noemde, er geen joden en homos meer bestonden in Europa en u waarschijnlijk geaborteert was omdat u niet Arisch genoeg was. Enough said.

2. Uw waanidee over het straatbeeld van de Verenigde Staten zegt mij dat u toch wel naar die Amerikaanse films gekeken hebt die u beweert te boycotten.

3. Uw computer heeft u in alle inconsequentie van uw boycot dan toch maar bijgehouden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be