Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2015, 15:45   #1
demonen
Banneling

Standaard Deze regering bestaat uit gekken!!

Hoe kunnen we langer werken leefbaar houden?
Vier voorstellen
Om langer werken ook ‘werkbaar’ te maken legt minister van Werk Kris Peeters (CD&V) deze vier voorstellen op tafel:

- Ondernemingen met meer dan 20 werknemers moeten een leeftijdbewust personeelsbeleid hanteren. “Werknemers van 45 jaar en ouder zouden in dienst gehouden of extra aangenomen moeten worden. Ik verwacht dat ondernemingen daarvoor een concreet plan opstellen,” zegt Peeters.
- De strijd tegen stress en burn-outs moet worden opgevoerd, met inbegrip van actieplannen die vakbonden en werkgevers voor hun sector opstellen.
- De invoering van een loopbaanrekening is een derde werkpunt. Daarmee zou elke werknemer kunnen nagaan op hoeveel dagen tijdskrediet hij nog recht heeft. Ook zouden werknemers niet-opgenomen vakantiedagen op de rekening kunnen zetten, die ze dan later in hun carrière kunnen opnemen.
- Tot slot wil Peeters dat werkgevers hun werknemers flexibelere arbeidsuren aanbieden, aangepast aan ieders behoeften.

*Een dakdekkersbedrijf dankt een wn af omdat die zware rugpijnen heeft. Moet hij nu verplicht een 45 plusser aannemen?
*Ik wil flexibelere werkuren. Mij past het om mijn gezinsleven leefbaar te maken indien ik 's nachts werk. Moet de wg dan een nachtploeg oprichten?
*Mijn werkgever laat mij gedurende meerdere jaren geen verlof opnemen omdat ze toch overdraagbaar zijn. Het bedrijf delokaliseert naar Bulgarije en ik ga werkzoeken met in mijn rugzakje nog 120 op te nemen verlofdagen. Moet mijn nieuwe wg die betalen en mag ik die daar zomaar opnemen of ben ik die kwijt?

Dit krijg je met mensen die geen voeling hebben met het bedrijfsleven.
Zou men niet als voorwaarde kunnen opnemen dat je minstens 10 jaar in de privésector of als zelfstandige moet gewerkt hebben alvorens een publiek mandaat uit te oefenen. Misschien ook uitbreiden naar ambtenaren!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 16:01   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=demonen;7736087]Hoe kunnen we langer werken leefbaar houden?
Vier voorstellen
Om langer werken ook ‘werkbaar’ te maken legt minister van Werk Kris Peeters (CD&V) deze vier voorstellen op tafel:

- Ondernemingen met meer dan 20 werknemers moeten een leeftijdbewust personeelsbeleid hanteren. “Werknemers van 45 jaar en ouder zouden in dienst gehouden of extra aangenomen moeten worden. Ik verwacht dat ondernemingen daarvoor een concreet plan opstellen,” zegt Peeters.
- De strijd tegen stress en burn-outs moet worden opgevoerd, met inbegrip van actieplannen die vakbonden en werkgevers voor hun sector opstellen.
- De invoering van een loopbaanrekening is een derde werkpunt. Daarmee zou elke werknemer kunnen nagaan op hoeveel dagen tijdskrediet hij nog recht heeft. Ook zouden werknemers niet-opgenomen vakantiedagen op de rekening kunnen zetten, die ze dan later in hun carrière kunnen opnemen.
- Tot slot wil Peeters dat werkgevers hun werknemers flexibelere arbeidsuren aanbieden, aangepast aan ieders behoeften.

*Een dakdekkersbedrijf dankt een wn af omdat die zware rugpijnen heeft. Moet hij nu verplicht een 45 plusser aannemen?
*Ik wil flexibelere werkuren. Mij past het om mijn gezinsleven leefbaar te maken indien ik 's nachts werk. Moet de wg dan een nachtploeg oprichten?
*Mijn werkgever laat mij gedurende meerdere jaren geen verlof opnemen omdat ze toch overdraagbaar zijn. Het bedrijf delokaliseert naar Bulgarije en ik ga werkzoeken met in mijn rugzakje nog 120 op te nemen verlofdagen. Moet mijn nieuwe wg die betalen en mag ik die daar zomaar opnemen of ben ik die kwijt?

Zou men niet als voorwaarde kunnen opnemen dat je minstens 10 jaar in de privésector of als zelfstandige moet gewerkt hebben alvorens een publiek mandaat uit te oefenen. Misschien ook uitbreiden naar ambtenaren![/QUOTE]

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juli 2015 om 16:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 16:03   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hoe kunnen we langer werken leefbaar houden?
Vier voorstellen

Zou men niet als voorwaarde kunnen opnemen dat je minstens 10 jaar in de privésector of als zelfstandige moet gewerkt hebben alvorens een publiek
mandaat uit te oefenen. Misschien ook uitbreiden naar ambtenaren!
Waarom ? Opdat ze beter op de hoogte zouden zijn hoe ze moeten sjoemelen ontduiken en bestelen ? Bespaar de ambtenarij van die cowboymentaliteit aub
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 16:25   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wacht maar tot het vervolg op de belasting-aangifte in de bus valt.
Ik heb al horror-verhalen gehoord.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 18:09   #5
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wacht maar tot het vervolg op de belasting-aangifte in de bus valt.
Ik heb al horror-verhalen gehoord.
Het Luikse is altijd al een en al horror geweest, HenriI.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 18:12   #6
Spitting Image
Banneling

Standaard

Heb mijn belastingen laten uitrekenen. Scheelt hem nog geen 100 euro met vorig jaar...

.....

.......

... In mijn voordeel . Dank u N-VA!
Oud 11 juli 2015, 19:16   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Heb mijn belastingen laten uitrekenen. Scheelt hem nog geen 100 euro met vorig jaar...

.....

.......

... In mijn voordeel . Dank u N-VA!
Over een inkomstenjaar waarin voor het grootste deel we een PS geleide regering hadden en geen enkele maatregel van de NVA regering in voege was.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 19:25   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zou men niet als voorwaarde kunnen opnemen dat je minstens 10 jaar in de privésector of als zelfstandige moet gewerkt hebben alvorens een publiek mandaat uit te oefenen. Misschien ook uitbreiden naar ambtenaren!
Iedereen tot zijn 45 jaar in de privé, en daarna iedereen ouder dan 45 jaar ambtenaar. Begin er hoe langer, hoe meer, voordelen in te zien. Zal gelijkertijd het verschil in pensioen van arbeiders/bedienden en ambtenaren egaliseren.
In ieder geval zou de overheid het voorbeeld kunnen geven in aanwerving van 45 plussers.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 21:03   #9
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over een inkomstenjaar waarin voor het grootste deel we een PS geleide regering hadden en geen enkele maatregel van de NVA regering in voege was.
Oei, dan heeft HenriI met zijn 'horrorverhalen' een probleem. Kun jij hem dat even aan zijn verstand brengen? Ik vind het echt de moeite niet meer.

Of hoe de ene traditionele belgicist de andere ondergraaft.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 11 juli 2015 om 21:04.
Oud 11 juli 2015, 21:20   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men zou beter de sociale bijdragen halveren voor wie na zijn of vanaf zijn 45 jaar zelfstandig wil verder werken.
Men doet het wel met langdurige werklozen.
Oud 11 juli 2015, 21:45   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, dan heeft HenriI met zijn 'horrorverhalen' een probleem. Kun jij hem dat even aan zijn verstand brengen? Ik vind het echt de moeite niet meer.

Of hoe de ene traditionele belgicist de andere ondergraaft.
Ik heb niks met Henri te maken.
Oud 11 juli 2015, 21:46   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Verleden jaar heb ik in Oktober mijn centen gehad, nu verwacht ik dat de NVA regering pas gaat betalen ver in 2016.
Oud 11 juli 2015, 22:46   #13
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Verleden jaar heb ik in Oktober mijn centen gehad, nu verwacht ik dat de NVA regering pas gaat betalen ver in 2016.
Typisch: feiten en veronderstellingen samenbrengen om zichzelf enigszins geloofwaardigheid te geven. Van discussievervalsing gesproken!
Oud 11 juli 2015, 22:48   #14
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niks met Henri te maken.
Dat wil ik best geloven, maar je hebt wel zijn bedoelingen om zeep geholpen. Leuk dat twee belgicisten elkaar het gras voor de voeten wegmaaien. Dat is altijd genieten geblazen.
Oud 11 juli 2015, 22:53   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wil ik best geloven, maar je hebt wel zijn bedoelingen om zeep geholpen. Leuk dat twee belgicisten elkaar het gras voor de voeten wegmaaien. Dat is altijd genieten geblazen.
Je verwart anti-NVA gevoelens met Belgicisme.
Oud 11 juli 2015, 22:56   #16
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, leuk om je zo als anti-N-VA'er te profileren. Anti zijn is altijd leuk en makkelijk. Ben je ook voor iets? Of zijn je pro-gevoelens meer geheim dan je antipathie?
Oud 11 juli 2015, 23:11   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee vooruit dan ben jij toch akkoord dat Verhofstadt destijds mocht surfen op de goede waves die Dehaene en zijn verregaande besparingen hebben opgeleverd.....

En bij jij ook akkoord dat voor de rest de regering Verhofstadt eigenhandig de balans terug heeft omgekeerd dank zij de goednieuwsshow en sale and rent back strategie....

En nee ,over het zilverfonds willen we het niet hebben,te pijnlijk,vooral voor u...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 23:51   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Allee vooruit dan ben jij toch akkoord dat Verhofstadt destijds mocht surfen op de goede waves die Dehaene en zijn verregaande besparingen hebben opgeleverd.....

En bij jij ook akkoord dat voor de rest de regering Verhofstadt eigenhandig de balans terug heeft omgekeerd dank zij de goednieuwsshow en sale and rent back strategie....

En nee ,over het zilverfonds willen we het niet hebben,te pijnlijk,vooral voor u...
Dat waren ook klungelaren. Maar dat betekent niet dat ik moet accepteren dat er nu nog grotere, oer-conservatieve en nationalistische klungelaren, de boel nog meer om zeep mogen helpen.
Oud 12 juli 2015, 00:02   #19
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat waren ook klungelaren. Maar dat betekent niet dat ik moet accepteren dat er nu nog grotere, oer-conservatieve en nationalistische klungelaren, de boel nog meer om zeep mogen helpen.
Alle besparingen die deze klungelaren ,en nu spreek ik over het Martens-Dehaene tijdperk hun kiesvee hebben
doen ondergaan....

Hebt u er enig idee van ,of was u gewoonweg té jong destijds....

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 juli 2015 om 00:05.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 05:41   #20
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral dat nationalistische is de doodsteek voor een Belgisch nationalist niet?
Verder denk ik dat van alle Vlaamse partij de partij die jij zo vervloekt bij de meest progressieve behoort. Dus... Wat je hierboven schrijft is je zuiverste traditionele partij-idiotie.

Wie zal de boel dan volgens jou NIET om zeep helpen? Voor wie ben je? Kom eens uit je pijp als je durft. Het anti-N-Va-kamp bestaat uit zo veel snipperbeweginkjes en dito partijtjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be