![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Spaanse kustwacht vindt schip met 176 migranten
![]() ![]() MADRID - De Spaanse kustwacht heeft 176 illegale migranten uit Afrika aangetroffen op een Hondurees schip ten zuidoosten van het eiland Gran Canaria. Van de bemanning was alleen een Ghanees op het schip achtergebleven. De kapitein en twee andere bemanningsleden waren er volgens de politie in een kleine motorboot vandoor gegaan. De passagiers, alleen maar mannen, zijn voornamelijk afkomstig uit Ivoorkust en Ghana. Het is volgens de Spaanse autoriteiten voor het eerst dat er zoveel migranten tegelijk bij de Canarische Eilanden zijn afgezet. Gewoonlijk arriveren er alleen bootjes met hooguit enkele tientallen migranten aan boord. 15/10/2004 - ap - De controle zijn ze verloren, de profiteurs zijn overal. [font=Times New Roman] ![]() Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 15 oktober 2004 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() degene die vooral de controle heeft verloren zijde gij, en wel over uzelf, zuiveraar. Van een groep vluchtelingen maakt gij onmiddellijk terroristen en jihadstrijders. Ghanezen en Ivorianen; christelijke landen. Maarja, we zijn dat gewoon bij u; ge leest het woord Afrika, en onmiddellijk wordt het verstand van 'niet veel' omgeschakeld naar 'niks meer'.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 15 oktober 2004 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sorry Tzuvar, maar ik heb bloxbuster al minstens twee maal op zijn/haar plaats gezet.
zie teksten en links hieronder. Ik denk dat die duidelijk zijn. Ik ga de verdediging van Bloxbuster niet op mij nemen (talking about a hopeless case...): de ene dag een posting eindigen met een hamer en sikkel vlag, dan een anderetopic openen met lieve prinses Mathilde, pffff Maar ten gronde: als het Blok aan de macht komt zal het duidelijk een politiek voeren ten bate vand e rijken en het patronaat. Ook nu, door zijn propaganda schept het mee aan het klimaat waarin extreme neoliberale ideeën ingang vinden. Daarom zijn er inderdaad een aantal rijken die het blok financieel zeer zwaar steunen (ondermeer de havenlobby van Antwerpen). Dat zie je ook aan wie ze de laatste tijd aantrekken:Morel, Van Gaever: geen arme dutskes. Maar, het blok is ook de partij van de foertstemmeers, de ontgoochelden in de SP.a. Zij denken dat het Blok alles voor hen zal oplossen, zij geloven in de simpele oplossing. Ze zien dat de SP.a zwaar achtervolgd wordt door fraude, dat die mee het neoliberaal beleid doorvoeren dat nefast is voor de kleine man (georoute, jacht op werklozen, privatisering, optrekken van inschrijvingsgelden unief, psijsstijging van tabak). Daarom stemmen die Vlaams Blok, omdatbze die nog zien als alternatief. terwijl het Blok een nog veel erger beleid ten gunste van het patronaat zal voeren. Zo'n Van Gaever steekt niet niks geld in het VB. http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=13 Bloxbuster, als ge daar blij mee zijt doe dan snel die hamer en sikkel vlag weg, dan zijt ge die niet waard on topic: Een schandalig voorstel. Dit toont des te meer aan dat de SP.A een partij is van het patronaat. Dit zullen de patroons enorm toejuichen, en zal een enorme druk zetten op de arbeidsomstandigheden van de bevolking hier, werklozen en werkenden, Belgen en migranten, jong en oud. U bent niet tevreden over het loon dat we u betalen,heel eenvoudig, we importeren er een paar goedkope naar hier. Dit zal nagenoeg alle verworven rechten terug op de helling zetten en het zal een verdere wig drijven tussen de Vlaamse en de migranten arbeiders. Dit zal de verdeeldheid op de werkvloer nog verder opdrijven, belgische tegen migrantarbeider opzetten en de patrroon zijn spelletjes verder laten spelen. Verdeel en heers heet dat. Als dit erdoor moet dan moeten er marsen komen die de Witte Mars ver overtreffen, dan moet de arbeiderklasse zich met alle middelen tegen weren. Alle middelen. Er geen enkel laten liggen. en de strijd hiertegen winnen wat het ook mogen kosten http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=3 Kijk, Tzuvar, ik ben overtuigd marxist (gij niet, dat weet ik) maar bloxbuster maakt en links belachelijk en Blokbuster (de antiracistische campagne van de LSP). Daarom dat ik tweemaal er tegenin ben gegaan (maar wel altijd vanuit een linkse reflex). Wat Zuiveraar hier schrijft is domme racistische rechtse praat en ik ging daar eveneens vanuit een linkse reflex tegenin. mvg, driewerf
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 15 oktober 2004 om 23:00. |
![]() |
![]() |