![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() 1755 Lissabon, je weet wel, de aardbeving die Leibniz van de rug van Voltaire schudde ...
De toenmalige eerste minister en latere markies van Pombal zou toen een jezuïet hebben opgeknoopt. Nadat jezuïeten eerst wat ketters hadden opgeknoopt. Het eerste zal wel waar zijn, maar het tweede krijg ik niet meteen geconfirmeerd. Terwijl ik eigenlijk wel zou willen. Iemand ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Of Voltaire van tussen de benen van Leibniz schudde ? Topologisch kan het altijd picturaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Er klopt helemaal niks van.
Opknopen nee, garotte dus. 1755 nee, 1761 pas. Ketters ? Conversos is juister. Moriscos, marranos. Wat ketters ? Doorheen de jaren toch al snel duizend. Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 8 augustus 2015 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Heb wat ik zocht.
Laatste auto da fé in Lissabon : 1739, Oct. 18. Verleidelijk om de moderne geschiedenis daar te laten beginnen. Maar dan moet men in 1806 Francis Fukuyama opzij zetten. ![]() Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 8 augustus 2015 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Barren, ja, in de zin dat de geschiedenis van de portugese inquisitie nog niet geschreven is.
In welke mate de portugese inquisitie mag toegeschreven worden aan de Sociëteit is dus moeilijk in te schatten. Pombal heeft er zich ergens onderweg meester van gemaakt. Zoveel is duidelijk. De rest blijf ik lekker omspitten, met Paulussen in mijn nek, of zonder ![]() http://rhr.revues.org/7622 |
![]() |
![]() |