![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag drugs worden gelegaliseerd? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
25 | 52,08% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 47,92% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Naar aanleiding van het onderwerp "Drugsdoden in EU gestegen tot 9.000 per jaar" deze pol. Misschien is een betere tittel: mogen er ook andere drugs worden gelegaliseerd, daar er reeds verschillende drugs in onze maatschappij zijn die wel sociaal aanvaard worden.
Randvoorwaarden die aan een eventuele "Ja" hangen, zijn voor een deel al in "Drugsdoden in EU gestegen tot 9.000 per jaar" besproken. De post van jeanblanquart is naar mijn bescheiden mening een goede analyse van het probleem.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Decriminaliseren zou toch zeker mogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Decrimaniliseren, vergeet het ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Hangt ervan af welke drugs:
-Alcohol, koffie, tabak, enz... zijn al gelegaliseerd. -Cannabis, hasj (wat eigenlijk maar een afgeleide) en psylocybines is op zijn minst een gedoogbeleid. -LSD en XTC weet ik zelf nog nie zo goed. Heroine en coke: zeker niet. Maar ik vind de term 'drugs' nogal een vage omschrijving en elk antwoord op uw vraag eigenlijk een beetje. Bedoelt ge dan werkelijk alle drugs? Elke drug heeft verschillende effecten, dus moeten ook op een andere manier benaderd worden...
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En een nultolerantie op ALLE drugs??? Hoe ziet ge da concreet, maw hoe brengt men dat in de praktijk?
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dus wel degelijk alle drugs.
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alcohol wordt niet getollereerd achter het stuur (voor mijn part mag men de toegestane hoeveelheid alcohol terugbrengen tot 0 promille) Iemand die alcohol verschaft aan een ander persoon, kan verantwoordelijk gesteld worden voor de wandaden van de geïntoxiceerde. Voor tabak gaat het in de richting van een algemeen verbod op het werk, in openbare plaatsen, op de trein. Ik hoop ook op een verbod in Horeca zaken. Als we deze drugs reeds gedeeltelijk tollereren, zullen we meer dan genoeg werk hebben met het bestrijden van de kwalijke gevolgen ervan , laat staan dat we nóg meer drugs moeten tollereren.
![]() |
![]() |
#8 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik geef u in da opzicht gelijk: cannabisverslaafden bestaan en ze zijn, omdat ze nog veel besef van hun acties hebben, net iets minder zielig dan heroineverslaafden. Maar ik vind het zowiezo zielig dat je een bepaald product 'nodig' hebt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
- de effecten van drugs (en veel geneesmiddelen in het algemeen, cfr. e lijst met soms contradictorische 'nevenwerkingen'...) hangen af van de interactie tussen product, persoon en omgeving. Zo zal elk product bij verschillend epersonen verschillende effecten hebben en bij DEZELFDE persoon soms verschillend naargelang de omgeving, het tijdstip enzovoorts. - binnen de voornoemde interactie komt het ene effect vaker voor en kunnen gebruikers (consumenten) de gewenste effecten meestal gemakkelijke ropwekken door ze doelbewust te versterken... Concreet: wie koffie drinkt om wakker te worden, zal alleen reeds door de eigen verwachtingen zich meer wakker voelen...een subjectieve beleving die uiteraard onmeetbaar is ! Maar dat doet er niet toe ! Iedereen weet na enige tijd welke dosis het beste is, en onder welke omstandigheden (teveel maakt sommigen nerveus, slapeloos enz.). Zo gaat het in principe met �*lle drugs, ... MAAR aangezien op de illegale markt geen werkelijke drugs voorhanden zijn, maar allerlei onbekende versnijdingen en mengsels, is elk gebruik per definitie onzeker ! - het zijn vooral de cannabinisten die het sprookje van 'lke drug heeft vrschillende effecten' verspreiden, om HUN drug goed te praten (alcoholdrinkers doen dat ook ten aanzien van cannabis bijvoorbeeld en zo heb je honderden 'verdeel en heers'technieken !)... Het sprookje dat cannabis vreedzaam maakt, is totale onzin.. Wie latent agressief is, zal er juist veel agressiever van worden (vooral in de juiste context..) Niet vergeten dat hash afgeleid is van het Franse Assassins !! de speciale islamitische moordcommando's van weleer !!! Maar deze uitleg is juist een pleidooi om de productie, de verkoop en het gebruik te reglementeren zodat alles meer voorspelbaar en controleerbaar wordt !!! het is juist de illegale markt die het anntal drugs verhoogt, aangezien een legale markt slechts enkele producten zou bevatte, (er is namelijk geen vraag naar honderden soorten van mengsels!!!!!)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
koffiedoden: daar wordt geen onderzoek naar gedaan, maar gezond is het niet en veel mensen zijn er wel verslaafd aan, kunnen ook nie zonder hun dagelijks bakje troost. En ge zegt nu wel: 0 promille, maar durft ge dat ook luidop zeggen in de famillie mee nieuwjaar als iedereen aan 't boemelen is? En er vallen meer alcoholdoden dan elke andere drug, laat ons nu XTC nemen omdat die (bijna) even wijd verspreid. En dan heb ik het nu over overdosissen niet de gevolgen op lange termijn. Cannabis is dan nog een speciaal geval: een paar flessen wodka en ge zijt eraan. 4, 5 of 10 joints en de volgende dag zijt ge nog springlevend. Da zijn de feiten, accepteer da toch 's. Ja en als ge begint over hoeveel teer er zit in een joint of hoeveel sigaretten da zijn, begin ik over hoeveel lever en hersenschade alcohol aanricht.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar op 100 willekeurige proefpersonen... Hoeveel latent agressieve personen kent u dan?
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
soms treden contradictorische effecten oop: mensen die klaarwakker worden van methadon of heroine (persoonlijk word ik heel actief als ik hoestsiroop of pijnstillers gebuik met codeine, bijvoorbeeld al sik een griep of zo heb...idem met rode wijn.. en ik ben al heel actief als ik niets gebruik! lol !) of die in slapa vallen van speed of cocaine.. alle sis mogelijk; ook het placebo-effect!!!!!!!!! het hangt er ook van af HOE je de drugs gebruikt; intraveneus gebruik is sowieso altijd gevaarlijker (als je THC zou kunne inspuiten, zou je eveneens overdoses krijgen !).. Overigens zijn e wel gevallen van Cannabisongveallen bekend, heb zelf verschillende mensen naar het ziekenhuis moeten brengen destijds; met een bloeddruk bijna gelijk aan nul !!! (en dito hartslag)... ALLe drugs kunne schadeljk zijn, maar het hoeft niet !!!!! harm-reduction wil deze negatieve effecten imemrs voorkomen en zo mogelijk tot nul herleiden ! ik ken genoeg agressieve personen die na cannabisgebruik helemaal kunne doorflippen (als ze drinken idem !), maar ook opiaatgebruikers die deze reactie hebben... drugs versterken latente karaktertrekken in bepaalde omstandigheden
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben voor het legaliseren van cannabis voor medisch gebruik.
Waarom zal ik hier onder verklaren. Ik ben een parkinson patient die door de medische wereld werd vol gestopt met valium en rohipnol, met als gevolg dat ik niet meer op deze wereld was. Plezant op je 29 jaar, wat een geweldige toekomst heb je dan nog. Heel leuk voor de personen in je omgeving (familie, kennissen). Omdat die legale drugs niet hielpen en alleen nevenwerkingen te weeg brachten, ben ik begonnen met een cannabis thee 's avonds te drinken. Ja ik weet het, die gevaarlijke ilegale drugs. Awel, na twee dagen was ik pijn vrij mijn spieren waren al verschillende jaren niet meer zo soepel geweest, ik was eindelijk terug op de aarde, mijn vrouw zei : na al die jaren heb ik eindelijk mijn man terug. De medische wereld die mij onerzochten konden niets anders zeggen dat ik veel beter was. Wat ik nu zo erg vind is dat men mensen met een ernsige ziekte, die veel pijnlijden of geen zinvol leven niet meer hebbben, het niet toestaan is een middel te gebruiken dat hun levenskwaliteit kan verbeteren. Ja ik hoor jullie al afkomen met de nadelige neveneffecten. Daar heb ik de volgende antwoorden op. Kunnen jullie mij met honderd procent zekerheid zeggen dat die valium en rohipnol, enz,even of zelfs geen gevaarlijkere neveneffecten hebben. Als jullie dit kunnen mogen jullie dat altijd doen, maar dan heb ik twijfels over de bekwaamheid van de mensen die werken op de drugslijn. Ten tweede, voor die mensen die aan een ernstige ziekte lijden en hun familie, is het niet belangrijk hoe het gaat zijn over 30 of 40 jaar. Want dan zijn ze er misschien al lang niet meer, maar de kwaliteit van het leven dat ze nu hebben, is voor deze mensen het belangrijkste. Ik weet niet of jullie weten wat het is voor een echtgenoot of ouders en kinderen, hun partner, kind of ouder te moeten zien afzien gans de dag, niet weten als je er iets tegen zegt dat de zieke het wel gehoort en begrepen heeft, die machtelmoosheid van niets te kunnen doen, maakt deze mensen kapot. Dus je straft niet alleen de patient maar gans zijn familie. Ik denk dat dat in tegenstrijd is met de rechten van een mens en zijn familie. Ten derde, zou ik als ik van jullie was mij meer zorgen maken over de legale drugs. WAnt denken jullie nu echt dat daar niet mee wordt geëxpermiteerd door de jeugd en mensen voor hun plezier. Want ik weet dat jongeren 16 jaar voor de fun rohipnol uit proberen en nog andere legale drugs. Awel sorry dat vind ik veel gevaarlijker. Je zal nu wel zeggen daar graken ze niet aan. DAn moet je maar eens proberen er aan te graken, je vindt altijd een dokter die dat voorschrijft. Daarom niet aan jongeren, maar aan volwassen die het dan door verkopen aan jongeren. Als je niet weet wat rohipnol is, vraag dan maar na bij de politie wat ze daar allemaal mee kunnen doen. Als je dan toch nog niet overtuigd zijt, denk dan eens na, dat een van je kinderen , tijdens het uitgaan, zo iets in hun drankje krijgen, en zonder dat ze het weten of beseffen kunnen beroofd, mishandeld ofzelfs verkrach worden. Ben je dan nog steeds overtuigd dat dat veiliger is dan cannabis. Ik vind het gewoon typisch Belgisch dat, dit punt nog altijd in de taboe hoort. Kijk het is een natuurlijk product en geen gemische brol, daar zijn dan grote multinationals in de pharmasie, veel geld dus tegen en dat is wat in België telt de machtige grote bedrijven. Niet de gezondheid van de burgers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tis nie omdat de dokter het voorschrijft dat dat ook het beste is. Ik ken iemand die zowat verslaafd is gemaakt door haar dokter. Zij vraagt anti-depressiva, ze krijgt ze. Al 2 jaar lang. Nu kan ze nie meer zonder. Elke GOEDE dokter zou al lang aangedrongen hebben op afbouw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Het gebruik van Cannabis als medicijn zou wel eens achterhaald kunnen zijn. Er komt immers een nieuwe pijnstiller op de markt: Tectin. Dat middel zou 3000 maal krachtiger werken dan de drug morfine en het zou ernstige pijnen voor 8 tot 21 dagen doen verdwijnen. Tectin heeft geen nevenwerkingen en wekt ook geen verslavingsverschijnselen op Het zou dus ideaal zijn voor oa kankerpatiënten opdat zij hun laatste dagen comfortabel kunnen doorbrengen.
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk als je gelooft dat z'on pijnstiller zonder nevenwerkingen en verslaving werkt, dan weet je er niet veel over. Ze zeggen altijd van nieuwe medicamenten dat er geen nevenwerkingen zijn. Meestal leren ze die pas kennen als men het gebruikt. Een middel dat 8 tot 21 dagen uw pijn wegneemt, neemt waarschijnlijk ook uw aanwezigheid weg. Ik weet niet of je weet wat het is om morfine te nemen, maar dat nog eens 3000 maal sterker, awel dan leef je neit op deze wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om mezelf te citeren (wijn heeft zo ook zijn effecten ![]()
![]() |