![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Justitieminister Koen Geens (CD&V) is een voorstander van kleinere gevangenissen, waar de gedetineerden een gepersonaliseerde begeleiding kunnen krijgen. Hij wil die instellingen inschakelen in een nieuw plan om de cellencapaciteit in ons land op te drijven. Dat schrijft Het Nieuwsblad op Zondag. Maar de mega-gevangenis van Haren wil de minister niet laten vallen.
Geens werkt aan een Masterplan voor Justitie, waarmee hij op termijn het plaatsgebrek an dus de overbevolking in de gevangenissen wil aanpakken. Met dank aan HLN. Zouden ze beter geen mini-opvang maken voor gehandicapten en ouderen van dagen. 60% van de gevangenen zijn illigale vreemdelingen, stuur deze terug naar het land van herkomst zoals afgesproken in de regering Di Ruppo en het probleem van de overbevolkte gevangenissen is opgelost. Investeer in de opvang van gehandicapte jongeren en jongeren met autisme en ouderen van dagen. Jongeren omdat dat de toekomst is en ouderen van dagen omdat die ons geholpen hebben. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 5 juli 2015 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleiner, met meer nadruk op reintegratie en voorbereiding hierop, lijkt me geen slechte zaak, zoolang je dan ook werk kunt maken van goede begeleiding enemaal mensen weer buiten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn altijd creatieve tussenoplossingen mogelijk.
Ik zou kleine gevangenissen organiseren in een aantal Vlaamse ambassades in het buitenland. Te beginnen met Rabat. Eén Vlaamse directeur en het overige personeel ter plaatse te recruteren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is het hem juist. Er word te weinig gedaan voor opvang van ouderen en gehandicapten jongeren en jongeren met autisme.
Er is toch besloten om jongeren met autisme niet meer op te vangen in aangepaste scholen maar op te vangen in het gewoon onderwijs. De leraar moet de jongeren met autisme maar opvangen in zijn of haar klas. Maar dan moet de leraar meer aandacht besteden aan die jongeren met autisme en dat is in nadeel van de andere studenten. En opvang voor ouderen in rusthuizen, de ouderen komen niet toe met hun pensioen om het rusthuis te betalen. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 5 juli 2015 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patrick M. , daar ben ik het wel mee eens !!
Maar investeren om , zeg maar , meer gevangenen te voorkomen , is ook wel aan de orde , maar zou niet beter te zijn om criminaliteit te voorkomen i.p.v. (vruchtloos) te bestrijden ?? Sommige komen vrij , ondanks bewijzen , ze lachen met justitie !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En preventie om criminaliteit te voorkomen zou dat dan niet zijn ? Hoe naïef. Doet me denken aan die voetbalslogan van enkele jaren terug, om voetbalgeweld terug te dringen: " hou het tof " . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soms is het werkelijk vruchteloos ; zoals die veroordeelde Marokkaan/belg die nu vanuit zijn thuisland met ons gerecht lacht !! http://forum.politics.be/showthread.php?t=220703 Preventie moet er zijn , hopelijk niet vruchteloos !!!! Maar of men effectief preventie gaat/kan uitvoeren ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 juli 2015 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/639...-167-euro.html Het leefloon voor een alleenstaande moet ongeveer 10.000 euro per jaar zijn. http://www.mi-is.be/be-nl/ocmw/equivalent-leefloon EEN gevangene in een Nederlandse gevangenis kost de maatschappij dus (aan huur alleen!) per week méér dan een leefloner per maand.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde de vraag omdat als mensen iets te verliezen hebben ze niet vlug tot criminaliteit over gaan. De overheid dient hier intelligent te zijn en meer preventief te denken. Dat is goedkoper en veiliger. Repressief is voor sommigen misschien bevredigend, maar het is ook duur. Als het goedkoper en beter kan...waarom niet? Wat is de prijs van 'terug sturen'? Dat lijkt me een oplossing die nogal vlug geopperd wordt zonder dat daar veel diepgang bij komt kijken. Terugsturen van illegalen kan neerkomen op een gratis vakantie in het thuisland. Zou alles bijeen ook wel eens een dure oplossing kunnen zijn als je het personeel en installaties begint mee te tellen. Maar soms wel de meest geschikte oplossing. Ik moet me in Bolivia ook niet als een crimineel gedragen of ik wordt het land uitgezet. En dan mag ik het nog zelf betalen ook. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 augustus 2015 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() T zal nodig zijn... People are fed up. En GE liet Dan mensen zonder uitzicht binnen. Ge zou beter die migranten flik maken en iedere Europeaan veilig in den bak steken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Privatiseren, laat bedrijven dit zelf uitvoeren tegen een huurprijs per gevangene die lager ligt dan de huidige kost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Per gevangene misschien (en zelfs dat is niet zeker). Maar natuurlijk dien je dat te vermenigvuldigen met het aantal gevangenen. Als je dan een te verwachten druk krijgt op justici om omwille van de winst 1 % van de bevolking op te sluiten zou ik toch oppassen met privatiseringen waar de enigste klant de overheid is. Dat komt gegarandeerd duurder uit voor de belastingbetaler. Dogmatische liberalen zouden alles privatiseren uit principe. Men dient dat echter geval per geval te kijken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 augustus 2015 om 21:35. |
![]() |
![]() |