![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk is dit elders al aangehaald, waarvoor dan mijn excuses. Ik heb niet alles op dit forum gelezen.
http://www.demorgen.be/binnenland/wa...g-is-a1751110/ Dit is een artikel uit 2013, van toen de BTW verlaging op electriciteit naar 6% werd ingevoerd. Laten we dus even duidelijk wezen: - De verlaging was sowieso maar als tijdelijk voorzien. In december van dit jaar zou ze worden herzien, en gezien de nogal grote impact op de begroting mogen we gerust stellen dat ze voor de bijl zou gaan. - De verlaging was bedoeld om... een loonindexering af te wenden. - De verlaging was via die uitstelling van indexering dus ook bedoeld om meer banen te scheppen door de werkgever financieel wat ademruimte te geven. Je weet wel, de werkgever, die rijke bloedzuiger die altijd maar profiteert op kap van de werkmens. De (gespeelde) verontwaardiging uit linkse hoek, de vele grote berekeningen over hoeveel een indexsprong ons over onze levensduur zou kosten, het hypocriete misbruik van het toverwoord "asociaal", kunnen we eigenlijk snel samenvatten: ![]() Leg anders nog eens heel het land plat, bonden. Op volstrekt "sociale" wijze natuurlijk...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn jonge tijd was dat allemaal 25%.
Langs de andere kant hadden we wel 15% op spaarboekjes. Alleen hadden we geen spaargeld als we alles betaald hadden.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SP.A omzeilt deze discussie op haar feesboek pagina handig, ook reageert ze niet op het lijstje van belastingen onder Dirupo.
Crescendo, zeker he.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 25 %? Sta mij toe hieraan te twijfelen. Voor zover ik mij kan herinneren was het toen 18 % maar ik kan mij vergissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten ze een faire BTW invoeren dan wordt het 33% op alles die vasthangt aan de grond en basisbehoeftes zijn 1° Water 2° Electriciteit 3° aardgas/mazout 4° bouwen van huizen 5° restaurants 6° Belgische pralines 7° dienstverlening van overheid 8° gezondheidszorg 9° dienstverlening van vakbond 10° rechtskosten + 33% btw 11° opleidingen en schoolkosten 12° op boetes en uitkeringen van de overheid
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juli 2015 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan word het ticketje voor uw treinreis ook duurder?
Laatst gewijzigd door Patrick M. : 29 juli 2015 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je een product koopt van 100euro inclusief 21% btw, is daar 17.35euro btw op, dat is dus 17.35% gaat naar de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef maar toe. N-VA heeft ons allemaal droog in de kakker genomen. En in het bijzonder zijn die met "werken" hun brood verdienen.
De elite blijft volledig buiten schot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kunt geen water kopen tenzij via de watermaatschappij je kunt geen stroom elders kopen tenzij via infrax je kunt geen aardgas over de grens kopen je kunt geen terugbetaalde gezondheidszorg over de grens kopen (alhoewel er bestaat daar een europese regel die nogal contraproductief werkt) je kunt geen syndicale uitbetaling krijgen van uw dopgeld via een buitenlandse vakbond (is dat niet in strijd met europa ?) je kunt geen proces voeren onder elkaar over een discussie in het buitenland je kunt geen goedkopere opleiding krijgen dan in Belgie dus het mag gerust duurder je kunt moeilijk toch een nederlandse spoortrein nemen naar Brussel mij dunkt ? hoe ga je een wegenvignet betalen voor uw rit naar brussel ? je kunt u niet laten belasten in het buitenland, tenzij je daar effectief meer dan 50% van de tijd gaat wonen etc dus ik geef de perfecte voorbeelden die je kunt belasten dat het niet schoon meer is, dat iedereen u gaat verketteren en veroordelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite is er geen 'elite' in Belgie zoals je dat kent in Frankrijk. Dus op die manier is onze maatschappij relatief egalitair. Er bestaat inderdaad een groepje heel rijke families, die zo een beetje samenhokt in Knokke, die zich verrijkt heeft dankzij ons industrieel weefsel. En dat is inderdaad een nogal klein select clubje. Zeg maar 20.000 mensen die ver boven het gemiddelde geboerd hebben. maar, om nu te gaan beweren dat al die mensen niet meer gaan betalen is nogal dikke zever ze hebben de roerende voorheffing 2% opgetrokken, ik vind dat niet weinig, als je weet dat consumptie max 17.34% belast wordt is dat toch 10% dan is inkomen en geld verdienen 10% meer belast dan consumeren. Dus het is nog altijd niet gelijk getrokken... ze hebben een taksje bedacht voor de aandelen, laten we zeggen dat ze de grondslag gelegd hebben, een primer, dat is goed genoeg om in een volgende regering die periode te verlengen. De basis is gelegd en daarmee is het principe van belasten in vorm gegoten. Dus onderschat dat niet. ze hebben ook een belasting bedacht voor uiteraard consumptie op suikers, en ja die suikers kan je in het buitenland kopen. Maar toch sowieso ga je blijven massa's van die dingen in Belgie kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ajajaj terug naar juf sara in het 4e leerjaar, daar leren ze de regel van 3 en procentjes uitrekenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door 1207 : 29 juli 2015 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 121 euro betaalt, heb je 21 euro BTW....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat doen OVLD, CD&V en MR dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan hebben we nog dit:
B Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zitten daar, uiteraard, voor niets tussen want dat zijn geen Vlaams-nationalisten.
![]()
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik ga in het vervolg nog meer in Frankrijk gaan kopen,nu al water,cola,zonnebrandcrème,allerlei zalfjes en verzorgingsproducten voor mijn vrouw(waanzinnige prijsverschillen),brood,toiletpapier enz... ,straks volgt nog diesel en sterke drank.Dikke vinger aan deze Di Rupo kwadraat-regering.
|
![]() |
![]() |