Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2015, 21:29   #1
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard Duitse TV-presentatrice durft weerwerk te bieden

Duitse TV-presentatrice durft weerwerk te bieden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150807_01808609
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 22:36   #2
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ok, ik dacht even dat het écht 'weerwerk' was: Een kritische houding tegenover de pro-immigratie agenda van de MSM ofzo.

Maar in plaats daarvan is het gewoon strak in het gareel lopen van de MSM en het establishment.

Geen nieuws dus.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 7 augustus 2015 om 22:36.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 22:53   #3
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ok, ik dacht even dat het écht 'weerwerk' was: Een kritische houding tegenover de pro-immigratie agenda van de MSM ofzo.

Maar in plaats daarvan is het gewoon strak in het gareel lopen van de MSM en het establishment.

Geen nieuws dus.
Als je echt van weerwerk hield zat je niet op dit forum.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 22:57   #4
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Duitse TV-presentatrice durft weerwerk te bieden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150807_01808609
Het is niet meer en niet min een opinie, toch? Zij verwacht reacties.....

Duits is toch een mooie taal hé.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:04   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Deze vrouw hanteert een anti-intellectuele en oneerlijke tactiek (al weet ik niet of ze dat bewust doet). Ze doet alsof mensen niet van mening kunnen zijn dat die bootvluchtelingen niet gewenst zijn, zonder te juichen als ze verdrinken..

Alsof statistiek gelijkstaat aan ordinaire kroegpraat. Verder vind ik dat vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn. Allereerst begeef je je op glas ijs als je bepaalde meningen strafbaar gaat stellen en ten tweede heeft het geen enkele zin. Wanneer mensen hun meningen niet meer kunnen verkondigen op Facebook, twitter dan maken ze eigen sites, social media. En wanneer dat niet meer wil, dan gaan ze via proxy / tornetwerken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:04   #6
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als je echt van weerwerk hield zat je niet op dit forum.
Zeg maar wat ik moet doen hoor, weerwerkexpert.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 7 augustus 2015 om 23:04.
Oud 7 augustus 2015, 23:09   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zeg maar wat ik moet doen hoor, weerwerkexpert.
1. Je op een forum registreren waar het niet bulkt van de gelijkgezinden.
2. Niet met de staart tussen de benen verdwijnen als een door jou opgestart topic niet blijkt te brengen wat je ervan had gehoopt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:21   #8
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Vluchtelingen horen opgevangen te worden in het continent van herkomst. Zo voorkom je dat identiteiten van landen weggevaagd worden en dat landen gekoloniseerd worden. Bovendien kan je met het geld dat je uitspaart mensen die in nood zitten écht helpen, en niet mensen die 10.000 euro kunnen betalen richting Europa. Dat is een win win situatie.

Maar dan wordt de natie-staat niet vernietigd, en dat hebben sommige mensen niet graag.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:22   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Vluchtelingen horen opgevangen te worden in het continent van herkomst. Zo voorkom je dat identiteiten van landen weggevaagd worden en dat landen gekoloniseerd worden. Bovendien kan je met het geld dat je uitspaart mensen die in nood zitten écht helpen, en niet mensen die 10.000 euro kunnen betalen richting Europa. Dat is een win win situatie.

Maar dan wordt de natie-staat niet vernietigd, en dat hebben sommige mensen niet graag.
2

+ de mensen verzuipen niet , ook leuk meegenomen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 7 augustus 2015 om 23:22.
Oud 7 augustus 2015, 23:27   #10
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
1. Je op een forum registreren waar het niet bulkt van de gelijkgezinden.
2. Niet met de staart tussen de benen verdwijnen als een door jou opgestart topic niet blijkt te brengen wat je ervan had gehoopt.
Aye aye sir.

Tot de volgende persoonlijke aanval uit pure eenzaamheid en verveling maar weer.
Oud 8 augustus 2015, 10:24   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dan ga je dat als EU zelf moeten organiseren ter plaatse. Waar dan precies? Aan de Libische kust? Aan de Turks-Syrische grens? Aan de zuidgrens van de Sahara (Niger, Tsjaad?). En kun je ervan uitgaan dat die kandidaten braafjes naar die plekken zullen komen? Als ze weten dat de kans groot is dat het een eindhalte is gaan ze er omheen lopen en blijven doen wat ze nu doen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 10:53   #12
Thuleander

Standaard

On topic:
Toch opvallend hoeveel journalisten een probleem hebben met vrije meningsuiting.
Oud 8 augustus 2015, 16:48   #13
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan ga je dat als EU zelf moeten organiseren ter plaatse. Waar dan precies? Aan de Libische kust? Aan de Turks-Syrische grens? Aan de zuidgrens van de Sahara (Niger, Tsjaad?). En kun je ervan uitgaan dat die kandidaten braafjes naar die plekken zullen komen? Als ze weten dat de kans groot is dat het een eindhalte is gaan ze er omheen lopen en blijven doen wat ze nu doen.
Het enige verschil met vroeger is dat Khaddafi weg is. Installeer weer een deftig regime dat het land onder controle heeft en het probleem van de bootvluchtelingen is grotendeels opgelost.

Ze stonden heus ook niet te trappelen aan de zuidgrenzen van Libië om binnen te raken, ze kwamen gewoon niet omdat ze wisten dat het geen zin had.
Niet uit Eritrea, niet uit Ghana, niet uit al die landen die nu plots wonderbaarlijk veel vluchtelingen tellen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 16:59   #14
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Deze vrouw hanteert een anti-intellectuele en oneerlijke tactiek (al weet ik niet of ze dat bewust doet). Ze doet alsof mensen niet van mening kunnen zijn dat die bootvluchtelingen niet gewenst zijn, zonder te juichen als ze verdrinken..

Alsof statistiek gelijkstaat aan ordinaire kroegpraat. Verder vind ik dat vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn. Allereerst begeef je je op glas ijs als je bepaalde meningen strafbaar gaat stellen en ten tweede heeft het geen enkele zin. Wanneer mensen hun meningen niet meer kunnen verkondigen op Facebook, twitter dan maken ze eigen sites, social media. En wanneer dat niet meer wil, dan gaan ze via proxy / tornetwerken.
Hier ben ik het volmondig mee eens...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 8 augustus 2015 om 17:03.
Oud 8 augustus 2015, 16:59   #15
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Ik stel me ook de vraag wat diegenen die voor massale instroom zijn eigenlijk bedoelen met "opvangen". Er wordt graag verwezen naar landen als Turkije en Jordanië, waar miljoenen Syriërs naartoe zijn gevlucht, maar die zitten daar anders ook maar in erbarmelijke omstandigheden in tentenkampen weg te kwijnen en de volgende generatie jihadi's op te kweken.

Ik kan me niet voorstellen dat deze dame daar op doelt.
Maar begin eens met zo'n paar honderdduizend (en het zullen er dan heel gauw enkele miljoenen worden hier gewoon los te laten op straat.

Het is hier de jungle van het midden-oosten niet waar niemand opkijkt van straatcriminaliteit en de wet van de sterkste geldt.

En waar blijft de ummah, die als het om Palestijnen gaat bij het minste begint te schuimbekken, maar eens het om moslimslachtoffers van andere moslims gaat, van kromme haas gebaart? Did o zo geroemde ummah die één lichaam vormt, waar zijn ze?
Het zijn hun akolieten die in Syrië en Irak tekeer gaan, die Jemen destabiliseren en hun gif vanuit Saoedi-Arabië overal ter wereld verspreiden, waardoor ze zelfs van hieruit naar ginder trekken om hun geliefde profeet de eer te bewijzen die hij verdient.

Wat doen zij, veel nabijer en schuldiger dan wij?

Laatst gewijzigd door Nierika : 8 augustus 2015 om 17:01.
Oud 8 augustus 2015, 17:03   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.independent.co.uk/news/wo...-10446541.html

De linkse-elite wil maar niet luisteren.
Oud 9 augustus 2015, 09:52   #17
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Installeer weer een deftig regime dat het land onder controle heeft en het probleem van de bootvluchtelingen is grotendeels opgelost.
Je doet het overkomen alsof dat evident en makkelijk is. We installeren even een stabiel en democratisch regime.

Dat is nu net het gebrek aan realisme dat ik in dit soort discours hoor. Die regio is onstabiel, en daar hebben we zelf toe bijgedragen door regimes in Irak, Syrië en Libië te helpen omverwerpen. In plaats daarvanis anarchie gekomen. Wie denkt dat je daar van buitenaf nog eens kan tussenkomen om het regime te installeren dat je zou wensen, dwaalt. Je zal simpelweg mee worden getrokken in de chaotische machtsstrijd. Zoals dat in Irak en Syrië is gebeurd.
Oud 9 augustus 2015, 10:01   #18
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je doet het overkomen alsof dat evident en makkelijk is. We installeren even een stabiel en democratisch regime.

Dat is nu net het gebrek aan realisme dat ik in dit soort discours hoor. Die regio is onstabiel, en daar hebben we zelf toe bijgedragen door regimes in Irak, Syrië en Libië te helpen omverwerpen. In plaats daarvanis anarchie gekomen. Wie denkt dat je daar van buitenaf nog eens kan tussenkomen om het regime te installeren dat je zou wensen, dwaalt. Je zal simpelweg mee worden getrokken in de chaotische machtsstrijd. Zoals dat in Irak en Syrië is gebeurd.
Bs'd

Zeg jij nu dat moslims een dictator nodig hebben die met harde hand regeert en niet in staat zijn een land democratisch te besturen, of hoe moet ik dat nu lezen?
Oud 9 augustus 2015, 10:04   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Zeg jij nu dat moslims een dictator nodig hebben die met harde hand regeert en niet in staat zijn een land democratisch te besturen, of hoe moet ik dat nu lezen?
Geloof jij dan in een scenario waarbij het westen een regime "installeert"?
Oud 9 augustus 2015, 10:06   #20
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geloof jij dan in een scenario waarbij het westen een regime "installeert"?
Bs'd

Nee, ze kunnen toch zelf verkiezingen organiseren? Het Westen moet vooral oprotten daar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be