Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet klonen kunnen
ik ben pro 5 41,67%
ik ben contra 3 25,00%
in uitzonderlijke gevallen moet dat kunnen 4 33,33%
neen, onze Lieve Heer geeft en neemt, leve Opus Dei 0 0%
who cares 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2004, 21:16   #1
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard Klonen van mensen staat hoog op de agenda

Klonen van mensen staat hoog op de agendaBelgie wil geen algemeen kloonverbod van Verenigde NatiesBRUSSEL - Deze week buigen de Verenigde Naties zich over de vraag of het klonen van mensen verboden moet worden. Sommige landen willen een totaal verbod. Andere landen vragen, op initiatief van België, om het klonen toe te laten voor onderzoek en medische toepassingen.

Wat is jouw mening ?
Graag ook uw motivatie

Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 21 oktober 2004 om 21:29.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:22   #2
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

In uitzonderlijke gevallen zou het moeten kunnen, maar als ik dan verder nadenk.... wat als men nu es 2 X Bloxbuster inhuurt op politics.be, en dat die ene kloon al zo zot reageerd als de originele... dan is het pas klote.

Ik opteer voor een njet.

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 22:21   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel u voor dat uw hart versleten is en je moet een nieuw hebben. Ze nemen een cel en klonen u een hart dat splinternieuw en van u eigen is.
Enkel een bijzondere dwaas moet dat kunnen verwerpen. Of een religieuze snoodaart in de naam van de heilige wachtoren.

Of uw haar valt uit, ze nemen een ander haar en klonen er rap eens 10'000 haartjes en steken dat in uw kale kop. Zeg niet nee "ik ben liever kaal" want dat gelooft toch geen mens.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 oktober 2004 om 22:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 09:20   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pro-klonen voor medische doeleinden.
Het creëren van een kopie van een mens dmv kloning is géén medisch doeleinde. Maar dus wel klonen om nieuwe cellen aan te maken die niet zullen afgestoten worden door het lichaam. Kan een enorme vooruitgang betekenen in de behandeling van héél veel ziekten.
Pro dus.

Mambo, ik betwijfel het of kaalheid een medisch probleem is, lijkt me eerder een esthetisch probleem. Als het al een probleem is. Ik zou (zelfs als vrouw) liever kaal zijn dan een foetus moeten doden om mij een nieuw haarken te geven. Geef me dan maar een pruik.
Oud 23 oktober 2004, 11:23   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Mambo, ik betwijfel het of kaalheid een medisch probleem is, lijkt me eerder een esthetisch probleem. Als het al een probleem is. Ik zou (zelfs als vrouw) liever kaal zijn dan een foetus moeten doden om mij een nieuw haarken te geven. Geef me dan maar een pruik.
Kaalheid wordt veroorzaakt door een defect in twee eiwitten (bron oxfordt univ). De formule ligt in oxford te wachten sedert verleden jaar.
Oud 23 oktober 2004, 12:03   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En omdat niemand met die formule wil werken blijkbaar omdat de cosmetische industrie vele miljarden haalt uit nutteloze zalfjes en lotions planten ze nu haartjes in. Vandaar dus klonen van haar zoals ze bv huid kunnen aankweken. Je moet daar dus geen foetussen voor hebben.
Oud 23 oktober 2004, 12:57   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Maar ik vind kale mannen sexy .

Maar euh... gaat het dan niet over genetische modificatie ipv het klonen van mensen?
Ik weet hier eigenlijk nie zoveel van...
Oud 23 oktober 2004, 13:29   #8
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik ben pro, gewoon uit positivistische & technocratische reflexen. Er wordt stelselmatig een taboesfeer gecreëerd om klonen als "not done" te beschouwen, alhoewel er fysiologisch geen enkel geldig tegenargument kan opgeworpen worden. Klonen is gewoon een volgende stap in de evolutie van onze soort: wij zullen de eerste zijn, die via technologie eventuele genetische fouten kunnen ongedaan maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be