Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2004, 07:35   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Eindelijk officiële cijfers transfers

Het nieuws vandaagGeldstroom naar Wallonië bereikt recordhoogte - 21/10/2004 De geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel bedroegen vorig jaar 6,6miljard euro, een historisch record. Dat blijkt uit de langverwachte studie die de Vlaamse administratie Abifim heeft opgesteld in opdracht van de Vlaamse regering. In tegenstelling tot wat wel eens wordt beweerd, zal die geldstroom ook op lange termijn blijven toenemen.

De studie is destijds besteld door toenmalig Vlaams minister-president Patrick Dewael (VLD). Diens opvolger Bart Somers kreeg ze op 9 juli in zijn bezit, een maand na de verkiezingen. Pas nu komen de resultaten boven water omdat N-VA-volksvertegenwoordiger Bart De Wever de kwestie volgende week aankaart in het Vlaams parlement.

AANSLUITEND Bart De Wever (N-VA) klaagt geldstromen naar Wallonië aan
De zogenaamde financiële transfers betekenen dat een gewest meer bijdraagt tot de belastingen en sociale zekerheid, dan dat het er profijt uit haalt. Sinds de jaren '60 bestaat er een voortdurende transfer van Vlaanderen naar Wallonië en sinds de jaren '90 ook naar Brussel.

De geldstromen vinden plaats in de federale overheidsbegroting (in 2003 1,52 miljard), de financiering van de gemeenschappen en gewesten (1,32 miljard) en de sociale zekerheid (3,74 miljard), alles samen goed voor 6,6 miljard. Dat is meer dan de KBC-studiedienst, die voor 2002 was uitgekomen op een bedrag van 5,4 miljard euro. Bovendien zal de geldstroom volgens de Vlaamse administratie in dezelfde richting blijven aanzwellen - in 2020 zelfs tot 8,78 miljard - tenzij in Brussel en Wallonië de tewerkstellingsgraad plots spectaculair zou toenemen.

In de cijfers zijn de overheidsschuld en interestlasten niet meegerekend, hoewel ook die een herverdeling tussen de gewesten inhouden. ,,Ik heb die berekening wel gemaakt en kom zo tot een extra transfer van 4,7 miljard, wat de totale geldstroom van Vlaanderen naar de Franstaligen op 11,3 miljard euro brengt'', zegt De Wever. ,,Dat is bijna 2.000 euro per Vlaming per jaar.'' (PDB/WWI)

Eindelijk liggen er officiële cijfers van de transfers van Vlaanderen naar Wallonië EN Brussel op tafel!

Ik ben er tóch even niet goed van want de 'bozen' hadden al die tijd gelijk.

Hoe gaat Vlaanderen zo'n enorme overdrachten kunnen blijven betalen in deze tijd? Transfers die nog elk jaar zullen stijgen?
Beseft wel iedereen dat dergelijke roofbouw niet veel langer te dragen is en dat er hoogdringend iets moet gebeuren wil Vlaanderen daar zelf niet aan ten gronde gaan?

Ben ik nu strafbaar wegens racisme omdat ik hierover mijn mening durf uiten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 oktober 2004 om 07:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 07:59   #2
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Aan Het Beleid deelnemen en die zaken open op tafel durven gooien, hoed af voor De Wever ! Ik zie het niet iedereen doen. Eindelijk een politicus die aan iets anders denkt dan aan vleespotten...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:01   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

die cijfers zijn al veel langer bekend hoor, nu nog eens bevestigd... nu zijn we zeker, allez gij toch !

Zie het KBC rapport !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:02   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Gaat het NVA daar onmiddellijk of onverwijld iets aan doen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:30   #5
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Nu ben ik toch eens benieuwd naar de reactie van de Bubbers. Waarschijnlijk komen ze niet verder dan dat deze studie onbetrouwbaar zou zijn, of dat er ook transfers zijn binnen "Noord-belgië".

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:44   #6
Spolpoel
Banneling

Standaard

Hopelijk gebruiken onze Vlaamse excellenties dit gegeven tijdens de besprekingen op het communautair forum en bij de onderhandelingen over de splitsing B-H-V.
Stel je voor, wat een enorme stok achter de deur!
Indien de franstaligen onbereidwillig zijn om B-H-V te splitsen zonder compensaties, dienen de Vlamingen even onbereidwillig te zijn om die Vlaamse transfers nog langer te 'splitsen' naar Wallonië en Brussel toe.
Welke Vlaamse excellenties gaan eindelijk de belangen van de Vlamingen eens verdedigen?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:49   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht vol belangstelling op de reactie van de BUB'ers.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 08:50   #8
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Artikel in het Nieuwsblad.

Bart De Wever (N-VA) klaagt geldstromen naar Wallonië aan - 21/10/2004

© herman ricour
,,De geldstromen van Vlaanderen naar de Franstaligen zijn hoger dan we ooit hadden gedacht. Wij Vlamingen dragen meer af dan wat West-Duitsers aan het voormalige Oost-Duitsland afdragen'', zegt Bart De Wever. De N-VA-voorzitter hoopt dat het langverwachte rapport van de Vlaamse administratie ,,de Franstaligen zal aansporen om zich wat bescheidener op te stellen''.

De Vlaamse administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management (Abafim) begroot de geldstromen van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië op 6,6 miljard euro in 2003. De solidariteit van Vlamingen met Franstaligen staat daarmee op een historisch hoogterecord. In 1990 bedroeg de transfer 3,85 miljard euro, in 2000 al 5,56 miljoen euro.

,,In 2003 droeg elke Vlaming dus 1.100 euro over aan de Franstaligen. En Abafim houdt dan nog niet eens rekening met de staatsschuld'', zegt Bart De Wever. ,,Ik heb die aanvullende berekening wel gemaakt: dan kom ik tot een geldstroom van 11,3 miljard, of 2.000 euro per Vlaming per jaar. Ik wil met dat geld niet elk gezin een auto cadeau doen zoals het Vlaams Blok zegt, maar wel een beter beleid voeren.'' Uw conclusie uit het rapport? Bart De Wever : ,,Duitsland is in een crisis gesukkeld door de hereniging met Oost-Duitsland, wat de transfers tussen het vroegere West-Duitsland en die staatseconomie op gang bracht. Wij betalen in verhouding nog meer dan de West-Duitsers en doen dat al vele jaren. Dat is toch opvallend. Ik laat me niet intimideren door de stelling dat het rijke industriële Wallonië het verpauperde Vlaanderen in een ver verleden heeft onderhouden. Dat verhaal is een pure leugen: sinds 1830 is nooit een Waalse frank naar Vlaanderen overgekomen, heeft ook professor Juul Hannes vastgesteld.''

,,Er wordt zo vaak gezegd dat de geldstromen door de vergrijzing zouden gaan afnemen, en zelfs de andere richting uitgaan. Maar ook dat wordt in dit rapport ontkracht, want in 2030 vloeit volgens de huidige situatie 7,4 miljard naar Wallonië. Zelfs als de tewerkstellingsgraad in Brussel en Wallonië spectaculair toeneemt, betaalt Vlaanderen in 2030 nog altijd 2,6 miljard euro.''

Wil u dan helemaal geen solidariteit met de Franstaligen? ,,Toch wel. Er zijn altijd objectieve redenen om geld van de ene naar de andere gemeenschap te transfereren. Maar het Vlaams regeerakkoord eist daarvoor wel transparantie, objectiviteit en doelmatigheid. Transparant zijn de transfers zeker niet, want zelfs de Abafim-studie is gebaseerd op een schatting, weliswaar wetenschappelijk gefundeerd. Wie het probleem durft aankaarten, wordt door de PS van fascisme en racisme beschuldigd. Gaat het geld naar mensen die het volgens objectieve maatstaven nodig hebben? Voor een deel wel. Maar er zijn genoeg voorbeelden waar dat niet het geval is. Kijk naar de aloude wafelijzerpolitiek: in Luik wordt een peperduur station gebouwd waarvan de noodzaak nooit is aangetoond, enkel en alleen omdat het Antwerpse station gerenoveerd wordt. Is dat doelmatig besteed geld?''

Postbeambten

,,De overheidstewerkstelling ligt in Wallonië ook aanzienlijk hoger. Er zijn in verhouding tot het aantal inwoners veel meer politieagenten, ambtenaren, postbeambten. De politieke cultuur in Wallonië is er een van benoemen en benoemen. Elke gemeente met drie huizen heeft er een postkantoor. Zo'n systeem in stand houden, is wellicht best aangenaam voor de betrokkenen, maar eigenlijk lijkt dit wel Oost-Europa. Wallonië kan dat alleen maar volhouden omdat het de rekening doorschuift naar een ander. Dat is geen solidariteit, maar een georganiseerde afroming van onze welvaart om een systeem in stand te houden dat eigenlijk onhoudbaar is.''

Hoe wil u dan wel solidair blijven met de Franstaligen? ,,Ik wil een solidariteit van gemeenschap tot gemeenschap. Nu dragen alle Belgen bij tot de federale pot, en die bijdragen gaan naar diezelfde personen terug. Ik wil een Vlaamse sociale zekerheid, naast een voor de Franstaligen. Ieder jaar maakt elke gemeenschap een balans op, en als er een objectief verklaarbaar verschil is, kan de ene gemeenschap de andere helpen. Maar alleen op objectieve gronden, niet om bijvoorbeeld een overbodige scanner te financieren in elk Waals ziekenhuis.''

Het lijkt wel ontwikkelingssamenwerking. ,,Dat is een zeer lelijke vergelijking. Ik wil solidariteit op een Europese leest. Ik zie niet in waarom ik meer solidair moet zijn met een Franstalige dan met een Spanjaard uit Extremadura of een Zuid-Italiaan. Als je klare rekeningen hebt, kan je een gemiddeld bestedingspatroon vastleggen en een bovengrens vastleggen van wat elke deelstaat maximaal aan solidariteit moet betonen. Solidariteit betekent toch niet dat ik mijn portefeuille op tafel leg en je er zoveel centen uit mag nemen als je denkt nodig te hebben.''

De geldstromen liggen zo hoog omdat de werkloosheid nu eenmaal hoger ligt in Brussel en Wallonië. Paars heeft toch maatregelen getroffen om meer werklozen tot een actiever zoektocht naar werk te dwingen? ,,Die zijn een lachertje. Waarom is Frank Vandenbroucke uit de federale regering weggegaan, denkt u? Omdat je op federaal niveau niks meer geregeld krijgt als het over de arbeidsmarkt gaat. Sleutel maar eens aan meer flexibiliteit als de PS wil dat elke poetsvrouw een vaste benoeming heeft.''

Tot slot: deze nota is al op 9 juli aan toenmalig minister-president Bart Somers (VLD) bezorgd. Waarom hebben we er niks over gehoord?

,,Een goede vraag. Ik kan alleen maar vermoeden dat de paarse partijen het communautaire overleg niet wilden bemoeilijken.'' De administratie schreef aan Bart Somers ook dat voortijdige publicatie ,,een serene validatie'' kon dwarsbomen.

,,Ze maakt daarmee een politieke inschatting. Dit is inderdaad een bom, want deze bedragen zijn gebaseerd op wetenschappelijk werk.''

Bent u niet bevreesd dat de Franstaligen nu hun stekels zullen opzetten? ,,Dat doen ze toch altijd. Moeten we dan de waarheid verborgen houden uit angst voor onze tegenstander? Als dat de reden is waarom paars deze studie stilhield, getuigt dat alleen maar van zwakte. Neen, deze cijfers vormen een aansporing voor de Vlaamse partijen om zich aan de communautaire afspraken te houden, en voor de Franstaligen om zich eens grondig te bezinnen over de staatsstructuur.''

door Peter DE BACKER en Wim WINCKELMANS

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 11:11   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het nieuws vandaagGeldstroom naar Wallonië bereikt recordhoogte - 21/10/2004 De geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel bedroegen vorig jaar 6,6miljard euro, een historisch record. Dat blijkt uit de langverwachte studie die de Vlaamse administratie Abifim heeft opgesteld in opdracht van de Vlaamse regering. In tegenstelling tot wat wel eens wordt beweerd, zal die geldstroom ook op lange termijn blijven toenemen.

De studie is destijds besteld door toenmalig Vlaams minister-president Patrick Dewael (VLD). Diens opvolger Bart Somers kreeg ze op 9 juli in zijn bezit, een maand na de verkiezingen. Pas nu komen de resultaten boven water omdat N-VA-volksvertegenwoordiger Bart De Wever de kwestie volgende week aankaart in het Vlaams parlement.

AANSLUITEND Bart De Wever (N-VA) klaagt geldstromen naar Wallonië aan
De zogenaamde financiële transfers betekenen dat een gewest meer bijdraagt tot de belastingen en sociale zekerheid, dan dat het er profijt uit haalt. Sinds de jaren '60 bestaat er een voortdurende transfer van Vlaanderen naar Wallonië en sinds de jaren '90 ook naar Brussel.

De geldstromen vinden plaats in de federale overheidsbegroting (in 2003 1,52 miljard), de financiering van de gemeenschappen en gewesten (1,32 miljard) en de sociale zekerheid (3,74 miljard), alles samen goed voor 6,6 miljard. Dat is meer dan de KBC-studiedienst, die voor 2002 was uitgekomen op een bedrag van 5,4 miljard euro. Bovendien zal de geldstroom volgens de Vlaamse administratie in dezelfde richting blijven aanzwellen - in 2020 zelfs tot 8,78 miljard - tenzij in Brussel en Wallonië de tewerkstellingsgraad plots spectaculair zou toenemen.

In de cijfers zijn de overheidsschuld en interestlasten niet meegerekend, hoewel ook die een herverdeling tussen de gewesten inhouden. ,,Ik heb die berekening wel gemaakt en kom zo tot een extra transfer van 4,7 miljard, wat de totale geldstroom van Vlaanderen naar de Franstaligen op 11,3 miljard euro brengt'', zegt De Wever. ,,Dat is bijna 2.000 euro per Vlaming per jaar.'' (PDB/WWI)

Eindelijk liggen er officiële cijfers van de transfers van Vlaanderen naar Wallonië EN Brussel op tafel!

Ik ben er tóch even niet goed van want de 'bozen' hadden al die tijd gelijk.

Hoe gaat Vlaanderen zo'n enorme overdrachten kunnen blijven betalen in deze tijd? Transfers die nog elk jaar zullen stijgen?
Beseft wel iedereen dat dergelijke roofbouw niet veel langer te dragen is en dat er hoogdringend iets moet gebeuren wil Vlaanderen daar zelf niet aan ten gronde gaan?

Ben ik nu strafbaar wegens racisme omdat ik hierover mijn mening durf uiten?
Wat is er objectief aan een "studie" van de Vlaemsche overheid over transfers, waar ze zelf over klaagt? De B.U.B. zal er ook eens ééntje maken.
Zullen jullie die dan ook objectief noemen?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 21 oktober 2004 om 11:13.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 11:21   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even voor de lol een rekensommetje maken...

2000 euro per Vlaming per jaar.
Dat is voor een Vlaamse gezin met één kind 6000 euro per jaar.
Op twee jaar wordt dat 12000 euro of...

...de waarde van een vrij deugdelijk wagentje...

En het ziet er dus niet naar uit dat er dit de volgende jaren op zal verbeteren. Integendeel.

Het sprookje dat het binnen afzienbare tijd wel eens andersom zou kunnen zijn is in één klap eveneens naar fabeltjesland verwezen.

Jammer voor de BUBbeltjes maar nu weten we wel heel zeker waarom ze Vlaanderen met geen geweld willen lossen.
Om hun zo teer geliefde Waalse broedervolk te blijven verzekeren van deze enorme geldmassa's willen ze Vlaanderen opnieuw in een centraal keurslijf, lees; in een belgicistich gareel, krijgen.

Ondanks de voortdurende ontkenningen van de grootte der transfers kunnen we er nu stilaan van uit gaan dat de BUB beter wist. Misschien zelfs beter dan wijzelf vermits ze goede 'relaties' bij het VBO hebben.
Misschien was dit te verwachten rapport er wel de oorzaak van dat de BUB haar aanklacht tegen de N-VA, wegens racisme, niet langer doordreef.
Het feit dat het Vlaams-nationalisten waren die niet losten om die cijfers toch maar boven water te krijgen verklaart ook de gebetenheid van de BUB op de Vlaamsgezinden.

Nu we de cijfers zwart op wit op papier hebben hoop ik dat deze ook eindelijk gebruikt zullen worden om de Waalse politici, én het volk dat hen verkoos, tot spaarzamer gedrag te verplichten.

Het ezeltje dat Vlaams geld scheet is intussen immers dood, het rijk gevulde tafeltje leeg, en de Knuppel van tekorten uit de zak. 8)
Oud 21 oktober 2004, 11:33   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er objectief aan een "studie" van de Vlaemsche overheid over transfers, waar ze zelf over klaagt? De B.U.B. zal er ook eens ééntje maken.
Nog altijd niet geleerd gekregen om 'Vlaams' volgens de spelling van deze eeuw te schrijven, Hanske?

Die studie werd niet door de Vlaamse regering zelf, maar in haar opdracht, door Abifim uitgevoerd.

Via Google vind ik daar geen informatie over terug maar ik denk niet dat het een flamingante firma is daar ik in 'Abifim' geen letter 'V' terugvindt.

De 'B' zit er echter wél in.

Waarom zou je je trouwens de moeite doen zelf een studie te maken over de ware hoogte van de tranfers? Je kan toch bij je vrienden van het VBO terecht?
Oud 21 oktober 2004, 11:47   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

B... 't zal de B van Blok zijn ... zal Hans denken/hopen/bidden/...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 12:09   #13
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Die studie werd niet door de Vlaamse regering zelf, maar in haar opdracht, door Abifim uitgevoerd.

Via Google vind ik daar geen informatie over terug maar ik denk niet dat het een flamingante firma is daar ik in 'Abifim' geen letter 'V' terugvindt.
Abifim is geen aparte firma, maar een onderdeel van de Vlaamse administratie.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 12:19   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Abifim is geen aparte firma, maar een onderdeel van de Vlaamse administratie.
Vandaar dan dat die studie al direct naar de prullenmand werd verwezen door Hans.

Toch bedankt voor de inlichting.

Weet je ook waar 'Abifim' voor staat?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 oktober 2004 om 12:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 12:22   #15
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een griffel, een telraam en een lei nodig?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 17:15   #16
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik wacht vol belangstelling op de reactie van de BUB'ers.
Fascist! Nazi!!!
Oud 21 oktober 2004, 17:16   #17
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En een studie van Le Soir vinden jullie natuurlijk wel objectief!

Man, wat zijn jullie toch losers!
Oud 21 oktober 2004, 17:23   #18
Tantist

Standaard

Voila, dan hebben we eindelijk een officieel cijfer: 1100 euro per Vlaming per jaar. Een normaal gezin geeft dus 4400 euro per jaar aan de Franstaligen. Dat is dus inderdaad om de 2 jaar en 4 maanden een auto. Vroem!!!

Oud 21 oktober 2004, 17:24   #19
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlaanderen is dé economische motor van België. Helaas wordt deze motor sinds jaren systematisch gesaboteerd: door de onredelijke geldstromen zal er -zeker weten- een dag komen dat deze motor begint te sputteren. En als de motor van België stilvalt, valt ook België stil. Dat de belgicisten d�*�*�*r eens over nadenken, ipv de geldstromen maar te blijven minimaliseren!

Ben ik tegen solidariteit? NEEN! Ben ik tegen financiele steun aan Wallonie? NEEN!
Ben ik tegen ongeoorloofde, ondoorzichtige en ongecontroleerde geldstomen naar Wallonie, terwijl Wallonie er NIET beter van wordt? JA!!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 17:28   #20
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Vandaar dan dat die studie al direct naar de prullenmand werd verwezen door Hans.

Toch bedankt voor de inlichting.

Weet je ook waar 'Abifim' voor staat?
Om precies te zijn: Vlaamse administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be