Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2004, 10:23   #1
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard Het is zover , bruinen beginnen hier al van hun kloten te maken

15/10 Beleid allochtone senioren leidt tot heftige discussie

Schepen van Sociale Zaken Tuur Van Wallendael (sp.a) en Groen!-gemeenteraadslid Fatima Bali kwamen donderdagavond tijdens een commissiezitting met elkaar in aanvaring. Bali wenste te weten wat de schepen onderneemt om allochtone ouderen te informeren over de stedelijke senioreninstellingen. De schepen moest haar teleurstellen.
Bali stelde vast dat allochtone senioren de initiatieven van de stad voor senioren niet kennen. Daarom drong ze bij Van Wallendael aan om daar dringend iets aan te doen.
"Ik heb de verschillende gemeenschappen naar suggesties gevraagd", zei Van Wallendael. "Alleen van de Unie van Turkse Verenigingen ontving ik een antwoord. Met deze gemeenschap is een normale samenwerking mogelijk. De organisatie 'Aandacht voor Senioren' heeft al enkele projecten lopen met de Turkse senioren. Kleinschalig, maar ze zijn er. Van onze Marokkaanse stadsgenoten kreeg ik geen sluitend antwoord."
Bali was niet tevreden met het antwoord. "Uw antwoord is beledigend en vernederend. Ofwel praten we naast elkaar, ofwel wilt u gewoon niets doen voor de Marokkaanse senioren. We mogen niet lang meer wachten, want de groep van allochtone senioren blijft groeien."
Ook Youssef Slassi (sp.a) reageerde verrast op de vaststelling van Van Wallendael dat er geen gesprekspartners zouden zijn van de Marokkaanse gemeenschap. "Antwerpen telt een ruim scala van verenigingen, van de moskeevereniging Umiva tot de Federatie van Marokkaanse Verenigingen", zei Slassi. "Geef mij de namen en de adressen van de mensen die ik hierover kan aanspreken", repliceerde Van Wallendael.

Wat onzin is dat nu weer ?
Als het hen niet aanstaat dat ze vertrekken met hun luxe auto's naar huis !
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 10:28   #2
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Die Bali heeft gelijk, er moet dringend werk gemaakt worden van een betere begeleiding van de Marokaanse senioren. Ik stel voor om ze allemaal de mogelijkheid te geven om terug te keren naar hun vaderland om daar hun laatste jaren te slijten en om dan te kunnen begraven worden in moslimgrond, samen met hun broeders.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 10:34   #3
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

tot aan de belgische grens:

over de belgische grens:

Hup hup terug, als ge hier zit te mekkeren over hoe slecht jullie zouden behandeld worden door de belgische regering!

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 10:40   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die arrogantie is toch gewoon ongelofelijk, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 11:29   #5
Attiladehun
Banneling

Standaard

Inderdaad, van arrogantie gesproken...

De Marokkaanse gemeenschap vertikt het om in gesprek te gaan met de schepene, deze laatste vermeldt dit gewoon en hupsakee, Dikke Bali begint te mekkeren van 'vernederend' en 'beledigend'. Zoals altijd zijn de anderen de boosdoeners, onze Marokkaanse vrienden doen NOOIT iets verkeerd, doen ALTIJD hun best en als er dus iets misloopt is het ALTIJD de schuld van de ANDEREN.
Zum kotzen...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 13:29   #6
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Nochthans heeft mevrouw Bali gelijk

Nu zitten we misschien met de vergrijsde babyboomers maar binnen pakweg 40 �* 50 jaar zitten we met overgrote meerderheid van vergrijsde tweedegeneratie Belgen en daar kunnen we inderdaad niet naastkijken.
Oud 15 oktober 2004, 13:43   #7
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk is het vertrouwen van dhr Van Wallendael in de multiculturele maatschappij hierdoor niet te zeer geschokt
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 14:18   #8
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
15/10 Beleid allochtone senioren leidt tot heftige discussie

Schepen van Sociale Zaken Tuur Van Wallendael (sp.a) en Groen!-gemeenteraadslid Fatima Bali kwamen donderdagavond tijdens een commissiezitting met elkaar in aanvaring. Bali wenste te weten wat de schepen onderneemt om allochtone ouderen te informeren over de stedelijke senioreninstellingen. De schepen moest haar teleurstellen.
Bali stelde vast dat allochtone senioren de initiatieven van de stad voor senioren niet kennen. Daarom drong ze bij Van Wallendael aan om daar dringend iets aan te doen.
"Ik heb de verschillende gemeenschappen naar suggesties gevraagd", zei Van Wallendael. "Alleen van de Unie van Turkse Verenigingen ontving ik een antwoord. Met deze gemeenschap is een normale samenwerking mogelijk. De organisatie 'Aandacht voor Senioren' heeft al enkele projecten lopen met de Turkse senioren. Kleinschalig, maar ze zijn er. Van onze Marokkaanse stadsgenoten kreeg ik geen sluitend antwoord."
Bali was niet tevreden met het antwoord. "Uw antwoord is beledigend en vernederend. Ofwel praten we naast elkaar, ofwel wilt u gewoon niets doen voor de Marokkaanse senioren. We mogen niet lang meer wachten, want de groep van allochtone senioren blijft groeien."
Ook Youssef Slassi (sp.a) reageerde verrast op de vaststelling van Van Wallendael dat er geen gesprekspartners zouden zijn van de Marokkaanse gemeenschap. "Antwerpen telt een ruim scala van verenigingen, van de moskeevereniging Umiva tot de Federatie van Marokkaanse Verenigingen", zei Slassi. "Geef mij de namen en de adressen van de mensen die ik hierover kan aanspreken", repliceerde Van Wallendael.

Wat onzin is dat nu weer ?
Als het hen niet aanstaat dat ze vertrekken met hun luxe auto's naar huis !
Op welke grond moeten de Belgen iets doen voor Marokkaanse senioren?
Wij hoeven helemaal niets te doen voor Marokkaanse senioren : dat is een Marokkaans probleem te behandelen in Marokko.
Typisch de praat van een onaangepaste allochtoon : jammeren omdat ze er niet bij horen, klagen over de tegenstelling 'wij' en 'zij', maar zelf lustig verder hameren op de apartheid die ze graag behouden en blijven spreken over Marokkaanse senioren.
Overigens hoeft de stad Antwerpen geen tijd noch belastinggeld te steken in de informering van die allochtone senioren. Ze begrijpen na 40 jaar toch nog geen Nederlands.
Bali duidt overigens zelf met verve het beschavingsverschil aan tussen autochtone en allochtone senioren. De ene groep is mondig genoeg om zich in dit informatietijdperk zelf te bevragen; de andere is onmondig en onzelfredzaam ... maar ja, dat zit er al van bij de immigratie in.

Ik zou graag van Bali willen weten wat Marokko doet voor Belgische senioren.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 14:27   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Begrijp ik het goed als Mevrouw Bali dus eigenlijk aan het pleiten is voor aparte organisaties en initiatieven voor Marokkaanse senioren ? Zo een soort apartheidspolitiek dus ??

De wereld is inderdaad om zeep he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 14:29   #10
Tegendradigaard

Standaard

Al vind ik de titel eigenlijk ongepast. 't is meer nen Bloxbuster titel -1.

en ook waar iemand spreekt over dikke Bali. Heeft er niks mee te maken. Sleur er geen lichaamskenmerken bij als het niet nodig is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 15 oktober 2004, 14:37   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Nochthans heeft mevrouw Bali gelijk

Nu zitten we misschien met de vergrijsde babyboomers maar binnen pakweg 40 �* 50 jaar zitten we met overgrote meerderheid van vergrijsde tweedegeneratie Belgen en daar kunnen we inderdaad niet naastkijken.
Nee, daarom moeten we er ook nu iets aan doen, ...

Ik zal de vertrekuren van Air Maroco eens opzoeken, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 15:01   #12
Attiladehun
Banneling

Standaard

... of bel desnoods de luchtmacht op om te zien hoeveel C-130 vliegtuigen er beschikbaar zijn...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 15:11   #13
Tegendradigaard

Standaard

Waar ik niet aan uit kan is waarom Marokkaanse senioren andere dingen zouden moeten doen of krijgen van Vlaamse senioren ? Waarom willen de Marokkanen niets van ons weten eigenlijk ?

Oud 15 oktober 2004, 15:26   #14
BartP
Burgemeester

Standaard

Ik vind dat men beter al die klagende, zagende wereldvreemde en domme vlamingen deporteerd. Ze verarmen ons land en geven ons een slechte naam met al hun racistisch en ideologisch verkrampt gemekker. Ze doen me denken aan al die oude communisten of de jehova getuigen met hun litanieen dat ze de waarheid in pacht hebben.
Vlaanderen is een racistisch, intellectueel arm land dat niks van de wereld afweet en waar het landelijke boerekneuterige gedachtengoed nog welig tiert.
Jezus mensen, wat denken jullie dat Vlaanderen, of Belgie wel voorstelt misschien? Het is een stuk verzopen klei vol klagende, zagende, ongelukkige klojos die over alles wat nieuw en vreemd is lopen te mekkeren, terwijl ze allemaal een eigen huis hebben, met een Duitse auto rijden, en belastingen ontduiken.

Voorbeeldje: Ooit was Izegem het mekka van de schoenindustrie ter wereld, met de opkomst van de machines en industrialisering veranderde dat. Die goeie ouwerwetse heikneuters stonden weigerachtig tegenover verandering, nieuwe technologie, aangepastte werkwijzen etc, en de Italianen werden plotsklaps het nieuwe mekka voor schoenen in de wereld.

De geschiedenis herhaald zich en de stomme Vlaming zit mijn zijn kop te diep in de stront om het door te hebben. Hoe zielig.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 15:30   #15
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Ik vind dat men beter al die klagende, zagende wereldvreemde en domme vlamingen deporteerd. Ze verarmen ons land en geven ons een slechte naam met al hun racistisch en ideologisch verkrampt gemekker. Ze doen me denken aan al die oude communisten of de jehova getuigen met hun litanieen dat ze de waarheid in pacht hebben.
Vlaanderen is een racistisch, intellectueel arm land dat niks van de wereld afweet en waar het landelijke boerekneuterige gedachtengoed nog welig tiert.
Jezus mensen, wat denken jullie dat Vlaanderen, of Belgie wel voorstelt misschien? Het is een stuk verzopen klei vol klagende, zagende, ongelukkige klojos die over alles wat nieuw en vreemd is lopen te mekkeren, terwijl ze allemaal een eigen huis hebben, met een Duitse auto rijden, en belastingen ontduiken.

Voorbeeldje: Ooit was Izegem het mekka van de schoenindustrie ter wereld, met de opkomst van de machines en industrialisering veranderde dat. Die goeie ouwerwetse heikneuters stonden weigerachtig tegenover verandering, nieuwe technologie, aangepastte werkwijzen etc, en de Italianen werden plotsklaps het nieuwe mekka voor schoenen in de wereld.

De geschiedenis herhaald zich en de stomme Vlaming zit mijn zijn kop te diep in de stront om het door te hebben. Hoe zielig.
Ik wens je voorspoedig bestaan in Peshawar toe ! 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 18:09   #16
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

de onverdraagzaamheid druipt er weer van af
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 18:43   #17
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Dat men de Marokkaanse senioren cursussen Nederlands geeft en dan kan er verder gediscussiëerd worden over eventuele andere activiteiten.
Oud 15 oktober 2004, 18:51   #18
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

si j'étais le premier de la behelgique
jamais plus un belgicist n'aurait de pensées tristes
rien serait comme avant si j'étais ministre president quote jusbou

si j'etait premier de la belgique
dan kon ik ook veel geld pikken
rien serait comme avant
et moi je serait tres contant
En als u dan heel braaf zou zijn
geef ik u een beetje van het mijn
mais si tu et tres mechand
je vous donne rien de mon argent!

compris

Laatst gewijzigd door doornroosje : 15 oktober 2004 om 18:52.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 19:04   #19
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Die arrogantie is toch gewoon ongelofelijk, ...
Welke arrogantie? Dat senioren van andere afkomst die jarenlang hebben bijgedragen aan onze maatschappij, ook gebruik willen maken van diensten voor senioren? Of de arrogante mening van sommigen die vinden dat wat voor de katholieke kerk kan, niet voor de rest moet kunnen?
Oud 15 oktober 2004, 19:07   #20
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Welke arrogantie? Dat senioren van andere afkomst die jarenlang hebben bijgedragen aan onze maatschappij, ook gebruik willen maken van diensten voor senioren? Of de arrogante mening van sommigen die vinden dat wat voor de katholieke kerk kan, niet voor de rest moet kunnen?
Senioren die jarenlang hebben afgedragen aan onze maatschappij zullen waarschijnlijk ingeburgerd genoeg zijn om zélf achter de nodige informatie te komen, net zoals onze eigen senioren. Of wou je ze soms intellectuele inferioriteit aanwrijven?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be