![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.voordewereldvanmorgen.nl...r-katoenboeren
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze draad wil ik niet wijden aan de de maffiapraktijken van Monsanto maar aan de miserabele toestanden in rurale gebieden omdat 'de nieuwe tijd' ook daar zijn intrede doet.. Gevolg sociale onrust, zelfdodingen, geweld in familiesfeer, ontwortelde en ontspoorde jeugd en misdaad, hardheid jegens medemens.
Ontwikkelingsprojecten die hiertegen actie te ondernementen halen niets uit. Off topic Zelf ben ik onlangs beroofd op straat omdat ik geweigerd heb een aannemer de volle som te betalen voor het bouwen van toiletten. -Betrof ontwikkelingsproject in de bush, hetgeen bedoeld was voor een dorp zonder sanitaire voorzieningen- Dit omdat hij een wanprestatie heeft achtergelaten, om het kort samen te vatten ; bouwwerk staat op instorten en er komt geen water uit de kraan. Nu betaalt de aannemer zijn werknemer niet uit, en komt deze werknemer het op straat bij mij verhalen. Straatberoving dus, ondanks vechtpartij tussen mij en die werknemer heb ik godzijdank geen letsel overgehouden. De politie doet niets, want ach het is toch een blanke en hij zal het wel verdiend hebben...Sorry ik kan er niets anders van maken De dorpelingen die betrokken zijn bij het ontwikkelingsproject vinden mij nu een klootzak -niet de aannemer dus- want de toiletten functioneren niet. Ik word er moedeloos van. Mijn verhaal heeft natuurlijk niets met dit bovenstaande Monsanto verhaal te maken. Daarentegen wil je je inzetten om misstanden tegen te gaan, stuit je op een haag van onbegrip, corruptie, en nu ik dus ben achtergekomen ook dus blijkbaar intimidatie. Deze mensen zijn leeghoofden leven van dag tot dag, zijn ongediciplineerd, en pakken wat ze pakken kunnen. Ze zijn bang voor degene die het meest geweld gebruikt en ermee wegkomt. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat dit al bekend stond in het begin van onze eeuw.
Daarvoor misschien al? Ik probeer aan een tafel gmo bespreekbaar te maken, mensen zijn al vies van het woord "bio". Duurzaam, of fair trade... Wat is dat jonge? ![]() Als het voor een gewone familie al "teveel" is ecologisch te kokkerellen, wat staan we hier dan te doen? Alles hangt af van wat wij op de tafel zetten. Zo kon Greenpeace Japanse boten blijven belagen en nergens komen, behalve in levensbedreigende situaties. Of zo kon men zich politiek gaan engageren en de Japanners themselves bewust maken van wat ze aten... Het begint echt bij ons, .... en geef nu zelf toe? Alles ziet er toch zo onschuldig uit eens het keurig verpakt en gelabeld in de winkel ligt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet wel. Ook dat is reeds lang aan de gang, het is gewoon een andere manier van zaken doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nee, maar dergelijke topdown-benadering is toch bijna gedoemd te mislukken? Wordt dat zo gedaan? Ik dacht dat veel meer met lokale mensen gewerkt werd die men traint en dergelijke verantwoordelijkheden geeft. Meer coaching dus..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij/aannemer blijft desalniettemin nog lachen want zijn knechtje -geen geld gehad- is banger voor de baas dan voor mij. En bovendien een blanke beroven dat is recht halen op het verleden nietwaar... Domme leeghoofden, en nog erger de politie die niet zijn rug recht houdt; want opnemen voor een buitenlander... dat is landverraad... Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ik beroofd ben intersseerd mij niet, echter ik had het geld in mijn zak kunnen stoppen door traningen en coachingprogramma's te geven..
Dat laatste deed ik dus niet. Ik was/ben ik van mening toegedaan dat het geld moet gaan naar de lokale bevolking Ergo heb ik er voor gekozen dat lokale mensen een toilet te laten bouwen. Gvd, je ziet wat er van komt ! Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moeilijk is het echter niet: een leuk model ![]() Mss eens zonder aannemer proberen, dat zal beter aflopen. Laatst gewijzigd door zonbron : 11 oktober 2015 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Monsanto is een gelegaliseerde maffia organisatie, ze passen dezelfde praktijken toe in de rest van de wereld, ook in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De fout lag bij het stamhoofd, hij verzorgde de aannemer aan meisjes. Waarschijnlijk zijn nichtjes. Je weet wel, ga neuken met die stoere jongen.. Vervolgens eistte/verwachtte hij van de aannemer dat met materialen van de toiletten zijn huis ging verbouwen en nog gratis voor die verbouwing ging werken ook. Idem de knecht ging ook gratis werken. De aannemer voelde zich de koning in het dorp, want oh oh het stamhoofd en dus het dorp mocht hem.. Let wel; Ik verzin het niet ! Dat stamhoofd is een zeer machtig persoon, en heb ik mij er dus lelijk in vergist. Als ik dat geweten had, dan had ik nooit in dat dorp gebouwd. Maarja de donor bepaalt... en de knecht van de aannemer is zijn gram gaan halen.. De aannemer had zijn deel immers al.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een ander paar mouwen. Dan laat U zich beter niet in met zo'n stamhoofden. En als er knechten aan te pas komen hoeven die Uw doen en laten niet te kennen, zoals woonplaats etc. Bon, U zal zich ongetwijfeld niet opnieuw aan dezelfde wc's stoten en gaat U nu Uw gram lossen bij de nichtjes van het stamhoofd. Opnieuw, neem drank mee. ![]() Oja, en... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 11 oktober 2015 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Nr 10, ik denk dat ik ermee ga kappen met dat werken in de bush.
Ik zou nog projecten kunnen schrijven waarvan de gelden opgaan aan trainingen en consultancy -lees mijn inkomen-. Mijn gezicht niet laten in de bush en gewoon stories schrijven aan de donor en het geld achteroverdrukken. Echter, zo zit ik niet inelkaar. Daarvoor ben ik niet in de tropen gaan wonen. Ik denk er nu hard om een crowdfunding op te zetten ter bescherming en 'opkweken' van bedreigde diersoorten. Zoiets, met dieren dus, geen mensen.. Ik ben het zat om in een verklote maatschappij te werken, met zoals je zegt een slecht werkende overheid. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 oktober 2015 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|